A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Ez így már sokkal jobban hangzik. Kár, hogy az OFF szolgáltatóváltás még mindig nem történik meg, hogy végre valahára normális alacsonypadlós kocsik közlekednének már.
A minap volt szerencsém az NCZ-566-hoz. Kocsi majd szétesik, kapaszkodók itt-ott széthullva, csavarok hiányoznak, csörög-zörög, leszállásjelzés kedv szerint, indításjelzés nincs, ajtó nyitás után előfordult, hogy visszazárt.
Az off szolgáltató fórum oldalán olvasóm (ha lehet hinni neki) hogy 21 MAN off jön a 182-184 és E buszvonalakra Nov 1.-töl , két kérdésem lenne ezzel kapcsolatban:
1. Ki volt az a címeres ökör állat aki kitalálta hogy Budapest legforgalmasabb szóló buszcsaládjáról elveszi a nagy befogadóképességű gázos buszokat, és helyére ideteszi az off cég,jóval kisebb buszait, és itt nem az off céggel van a nagy baj hanem a buszok kapacitásával, egy olyan vonalról beszélünk, ahol még este 11-kor is alig férnek fel az emberek a buszra,ahol már 15 éve csuklósnak kéne járnia, ahol óriási dolog volt hogy a VH-ra legalább felfértek az emberek. Gratulálunk BKK újabb bölcs döntés, látszik hogy az életbe nem jártatók busszal , fogalmatok nincs melyik vonalon mennyi utas utazik,és ehhez milyen busz kell. És egybe sikerült megsz....ni, az utasok mellet az off céget is, micsoda szép kiállások lesznek Pestszentimre felé...,és azok az utak amik nálunk vannak...., ilyen talán sehol sincs már,azt hiszem ez lesz büntető vonal nekik.
2. És hova mennek a nem kis számba itt lévő VH-ok?
Ahol a stratégiák naponta (többször) változnak, ott a taktikán sem érdemes sokat molyolni.
Mégis naponta bombáznak engem (is) "hogy lesz" típusú kérdésekkel. Bizonyos információkat megosztanak velem a közlekedési vállalatok jóemberei (publikusakat és bizalmasakat egyaránt), de gyakran előfordul, hogy mire a nem minősített adatokat publikálom, már a fele sem igaz. Eklektikus és közeli példa erre a NAY-271 léte, illetve nemléte, majd mégis léte. Vagy a 2204...2209-es cafkák állományba vétele, majd eme aktus visszavonása. Ilyen ez a popszakma.
A következő heti lottószámokra ellenben én is kíváncsi lennék, de azokat sajna nem súgja meg senki.
Én inkább arra lennék kíváncsi, hogy ugyanaz-e az NGC-k áttételezése mint a korábbiaké? Nem tudom rendszámhoz kötni, de valahogy mintha hamarabb felgangolna és az így emelkedőn eléggé leül a motorfordulat.
Talán 2-3 db van, amiben még az eredeti kárpit van. Kijelzőket már az összes kapott az FKU-kból. Kettő (NGC-141, 142) még nincs utcán, azok vélhetően nagyobb honosításon esnek át. A 142-t láttam is a VJSZ udvarán fehéren, a 141-et nem.
Persze lehet, hogy mégse lesz igazam, és ha a 141 és 142 forgalomba kerül, újabb példányok mennek be végső honosításra.
Az összesben? Elhiszem, nem utazom velük olyan gyakran.
Volt valami, hogy az első 4 nem állt forgalomba szeptember elsején, mert egyszerre annyin végzik el az ablakok cseréjét stb. Ők kész vannak? Egyáltalán hogy áll a projekt?
Már Zelika kárpit van bennük és azok a Volvokból bontott kijelzők is már a véglegesek. Majd cserélik, ha javíthatatlanul bedöglik (mint a LOV-ok esetében).
A honosításuk nem történt még meg, ezért léteznek az általad felsorolt hibák (meg ezért nem kék a kapaszkodó, Zelika az üléshuzat, egysoros működő a kijelző, budapesti az ajtóvezérlés stb.).
Van előírás a vészjelzőre? Én személy szerint nem látom sok funkcióját (általában véletlen nyomják meg és általában nem figyelnek rá a vezérek), inkább vészjelzőmentes Citaro jöjjön, mint vészjelzős 260-as. Persze ha törvény írja elő, az más tészta.
Nagyon jók ezek az NGC Citarók a 260-asok helyett, de!
- Miért nincs még mindig a leszállásjelzésről visszajelzés?
- Miért nincs beépítve nyitható ablak? Nem az utazik vele, aki beszerezte, ismerjük. Nem ragoznám tovább, agresszív és trágár folytatást tessen ide képzelni...
- Hogy és minek következtében lehet több ilyen busz forgalomban vészjelző nélkül?!
A MAN A21 miért nem jó a hegyre? Jobb a légkondija is, és barátibban is szellőzik, mint a C2. A C2-kön a legjobb lenne túladni, és mondjuk értelmesen összerakott, de kevesebb Conectot venni helyettük, bár erre vajmi kevés esély van szvsz a szerződésük lejárta előtt...
A kérdés olyannyira aktuális, azaz inkább érdekes, hogy valaki hozzáértő segítségével össze is szedhetnénk egyszer ezeket az apró, meg kevésbé apró eltéréseket, jellegzetességeket. :))