Kérdezném, hogy miért nem egységes a HÉV bemondások? Pl. a H8-9-esen "Üdvözöljük utasainkat, a következő megálló, stb...", míg a H5-ös HÉV-en a szuperHÉV-et kivéve: "Köszöntjük tisztelt utasainkat, Békásmegyer állomás következik, stb..." és sokszor olyan halk, hogy nem is lehet hallani. A H5-ön nem lesz lecserélve a régi? Köszi a választ!
Az alábbi cikk első képén úgy tűnik, mintha a távolabbi M+P szerelvény Gödöllő irányába menne, tehát jobboldali közlekedési rend van. Ez lehetséges? Esetleg valami ideiglenes forgalmi rend van a kép alján látható vágányok építése miatt?
Nem tudom mire vélni az ilyen megnyilvánulásokat ezen a fórumon. "HÉV mániások topic-ja!" Szerinted itt ki kíváncsi erre?
Objektíven szemlélve a dolgot, talán igazad van, bár attól, hogy itt hisztizel, nem fog változni semmi. Mielőtt nekiesnek a lángvágóval, talán kéne valami más (új) jármű, ami pótolja ezeket.
Ma véletlenül utaztam is rajta. Minden oké, kivéve az utastájékoztatást, ami szerint több megállóban még át lehet szállni a 17-es, 86-os, 160/260/A buszokra. Nosztalgia?:)
Konkrétan a kocsival nincs baj (csak a szín nem tetszik, de ez mellékes), hanem azzal, hogy minden újítás a H5-re kerül, nem a többi vonalra. Hiába, hogy a legkihasználtabb, de szerintem a ráckevei, gödöllői, cinkotai utazóközönségnek is kijárna.
De,a szentendrei vonalon van (1113-1114). Amúgy nem tudom mi a baj vele, az utasoknak tetszett, fotózták belülről, tiszta volt, jó volt utazni vele. És kb egy forinttal nem került többe a felújítás, a kapaszkodókat nem barnára, hanem kékre festették, és az ülés is más huzatot kapott, aztán ennyi. De teljesen mindegy, bármit akarnak a már meglévő állományból kihozni, csak a fikázás megy. Igazi hungarikum :(
A MÁV-HÉV-es "álom" annyira drága, hogy tuti nem lesz belőle semmi. Most akkor a realitás talaján maradva én el tudom képzelni a következő verziókat a csepeli HÉV esetén az elkövetkezendő 10-15 évben:
1) a jelenlegivel teljesen azonos, felszíni nyomvonal, de felújított pálya (kb. olyan felújítás, mint ami az ezredforduló előtt lezajlott) és új szerelvények, itt játszik az is, hogy az MIXa-k helyébe valamelyik vonalról MXa-k kerülnek, ezek lennének az "új" szerelvények
2) majdnem ugyanaz, mint az előző, csak a Rákóczi hídtól föld alatt a Borárosig, mert arról a szakaszról már nagyon el akarják tüntetni, de nem hiszem, hogy +1 km alagútra lesz pénz, azért persze majd megígérik, hogy az a szakasz is meglesz "nem sokára"
3) a csepeli HÉV helyett villamos több villamosvonalba (51, 1, 24) integrálva
De ha már álmodozunk, én egy kicsit ennél is tovább vinném, majd valahol az akácfa utcai kiserdőnél ( ott a lakótelep mellett egy megállóval ) felszínre hoznám, és a pusztán át összekötném a ráckevei HÉV-el ott, ahol az a hídon bejön a szigetre.
A ráckevei HÉV budapesti szakaszából így már lehetne villamost csinálni ( akár egészen Szigetszentmiklósig járhatna egy ritkább viszonylat, mert ha jól rémlik az ingázásom idejéről, elég sokan járnak át Dunaharasztiba iskolába, így megmaradhatna ez a kapcsolat ), a szigeten meg keletkezne egy gerincvonal, ami már egészen korrekt menetidőt tudna produkálni. Természetesen a menetrendszervezés megint más kérdés, lehetnek betétjáratok, stb...
Ezt, ami a linkelt anyagban van, konkrétan nem értem, bármennyire is szeretném. Költenének egy rakás pénzt egy olyan részre, alagutakkal, amire kb. semmi szükség. Gondolom, ez is valami gumicsont lehet, vagy valaki nagyon, de tényleg nagyon el akarja tüntetni a HÉV-et a partról.