Minden amit az újra előtérbe kerülő megújuló energiaforrások eltüzelésére alkalmas készülékekről tudni érdemes, hogyan kell kiválasztani, hol lehet kapni, hogy lehet csinálni
Egyébként természetesen lehet puffer nélkül fűteni és a többség még ma is anélkül fűt.
Következménye, hogy a lakásban nagy a hő ingadozás (hő lengés), erre találták ki a puffert.
A gond akkor van ha csak padló fűtés van és nincs melléje radiátor ami elvinné a + hőt (persze ha eltudja vinni). Valószínű nálad van a padló mellet még radiátorok is.
Tehát még egyszer puffer és termo keverőszelep a megoldás mert így tud a kazán ideális (ez egy szűk tartomány) hőfokon üzemelni (70-80°) és a padló meg annyi (30-40°) meleget kap csak amit a termo keverőn beállítunk és + meleg a pufferban tárolodik.
Ebben semmi csoda nincsen. Van termosztát, csak az a bojlerben van. Ha szivattyú kihűti a bojlerben a vizet (mert ugye hőátadással a fűtésrendszered fölveszi ha jól értem) akkor bekapcsol a bojler és lett egy vilanykazánod.
Nem azt írtam, hogy nem használom, hanem azt, hogy kipróbáltam puffer nélkül is, és simán lehetne úgyis fűteni.
Persze pufferral kényelmesebb, meg ritkábban kell begyújtani. Pufferral, pontosabban lehet állandó hőmérsékletet tartani a lakásban.
Csak arra utaltam volna, hogy nem feltétlenül kátránygyár, ha puffer nélkül üzemelteti a padlófűtéshez a kazánt.
Igen , valóban jól emlékszel, most vettem egy új kazánt, de a próba még az előző fűtési szezonban volt, a régi 78-as kiadású kazánommal, amin nem volt huzatszabályzó.
A hűjeséget azt hiszem te követted el amikor puffert vetél, mert ha nem használod akkor minek? Én azt írtam, hogy ott kell lenni folyamatosan a kazán mellet és csak mindig annyit rakni rá amennyi a padló fűtés kíván. Ehez nem kell huzat szab. csak „folyamatos odafigyelés” szükség meg akkor van rá ha mégis többet raksz rá mint kéne. Valószínű az időd javát a kazánod mellet töltöd fűtési szezonban, de szerintem a többség nem erre vágyik. Kicsit ellentétes a nyilatkozatod! Mert nem rég vettél egy új kazánt amiben gond volt becsavarni a huzat szab. és csak nehézségek árán tudtad kicseréltetni, most akkor van v. nincs.
van egy 80 l villanybojlerem a fürdőbe ami ugy van kötve ,hogy a benne lévő vizet a kazánnal is föl tujam melegíteni.Na most ,az a helyzet ,hogy ha leég a tüz a kazánba és egy bizonyos fok alá hül a viz ,és a bojler be van kapcsolva (be van dugva a hálozatba) akkor átveszi a kazán szerepét és a bojlerbe termelödő vizet keringeti a szivatttyu.
Nincsen csőtermosztát felszerelve , és ezért a pompa mindig megy.
Mielőtt ezért megköveznétem elmondom nektek ,hogy a szerelő csak összecsapta a szerelés :(
Itt a forumon olvasgatom ,tájékozódok,hogy hogy is kelett vona :(
Lerajzoltam a rendszert, elvileg holnap be tudom scanelni és fel tudom tölteni. Átnéztem többször, szerintem jól van bekötve az ESBE szelep.
Viszont új fejlemények vannak. Kivettük a napkollektor keringetőjét (UPS 25-40) és betettük a régi fűtési keringető (UP 25-45 NL) helyére. Nem ment ám egyszerűen, mert ennek az öreg szivattyúnak más a menete is meg a hossza is. Az öreg szivattyú teljesen beteg, hiányzik egy tömítés a járókeréktől, szerintem ennek egy darabkáját találtam meg beszorulva az egyik lapátja mellé, csoda ha egyáltalán még tudott tolni valami kis vizet. A próbafűtés nem volt zökkenő mentes. Rögtön hármasra kapcsoltuk a szivattyút, 60 fokos a VTC patronja, a kazán hőfoka nem ment 78 fok fölé, pedig égett benne a tűz rendesen. Eddig minden rendben volt. Ezen felbátorodva visszavettük a szivattyút kettes fokozatra. El is indult felfelé a kazán hőfok, de 85 fok körül elkezdett forrni, bugyborékolni benne a víz. Ezt a múlt fűtési szezonban kezdte el csinálni, hogy már bőven 100 fok alatt forr. Innen aztán egyre jobban kúszott fel a hőmérő, a végén el kellett venni minden levegőt a tűztől, mert már hármason se győzte a szivattyú elvinni a hőt a kazánból. Gondolom az a baj, hogy a buborékos vizet sokkal nehezebb szivattyúzni mint a nem buborékosat. Egy öreg két aknás füleki lemezkazánunk van, pár éve már hullottak belőle samott darabok. Arra gondoltunk, hogy talán a samott hiánya miatt forrhat benne a víz. Holnap megnézünk egy ugyan ilyen, csak jobb állapotú kazánt, aztán megpróbáljuk pótolni a miénkben a hiányzó samottot. Ha nem forrna a víz akkor szerintem elég lenne ez a szivattyú is.
Holnap ha minden jól megy jövök a rajzzal meg az új fejleményekkel, hátha a végén valami tanulság is kisül belőle :o)
Ha veszel indirekt tartályt akkor megfordulhat gravitációsan is a víz. Nálunk egy Drazice van, a felső hőcserélő spirál colos csőből van hajtva és azzal is van bekötve a kazán előremenőbe és visszatérőbe is. A meleg cső kb. szemmagasságban megy, a visszatérő kb. derékmagasságban, és gravitációsan szépen melegszik. Egy rugó nélküli visszacsapó be lett építve, mert ha nem ment a fűtés akkor gravitációsan ki is jött a meleg a bojlerből.
Valóban lehet odafigyeléssel pl. alkalmaz egy főállásu fűtőt és az folyamatosan figyeli a kazánt mikor mekkora darabokat rakjon rá. Mert ugye te odafigyelsz és ha netán több hő keletkezik a kazánban mint amit a padló igényel te megnyitod a puffer felé. De neki nincs pufferja akkor hova rakja a plusz meleget? Na ez az a helyzet amikor kénytelen a kazánt folytani és ez = kátránnyal ha nem a kazánban akkor a kéményben. Persze a tűz mellet ücsörögni egy kandallónál más mint egy nagy vasdarab (bocs de ez a kazán) mellet, és csak a hőmérőket figyuzam.
Persze én is megadom neki ami jár, fát aprítok, ki takarítom, megpakolom, meg gyújtom, és kész a többit a ketyerékre bízom.
Kazánház másik fala, de ide csak max egy 500 literes puffer férne el fektetve:
Kazánház másik oldala a terasz:
Amúgy ez a ház típus a miénk, a 80-as években kedvelt volt:
Már 7 éve újítgatjuk és tesszük bele a pénzt, már a tö.öm ki van vele. Most nyílászáró, tető és a tetőszigetelés lesz jövőre. A faelgáz kazán még a levegőben, mint az ára...
Ugye az idén meg elkészült a puffer elektromos vészfűtése is, hogy semmi ne fagyjon el, ha nem tüzelnék mondjuk 1 hónapot a téli -17 fokban. Igaz a villanyaszámlám "kicsit" növekedne. De se kazán repedés, se cső se puffer elfagyás nincs már. Csak legyen áram. :-)
A pufferen van 5cm-es üveggyapot. Ez be van borítva a hűtőházakban használatos hővisszaverő ezüstözött fóliával. Az egész kutrica oldalról átlag 20 cm PUR habban van bélelve az MDF lapok mögött. A tetején majd 40-50 cm PUR van már. Egyedül az ajtónál van "csak" az 5-5 cm vastag PUR tábla 10-15 cm-es térközzel.