Örülök, hogy bejött. A B sorozat nekem jobban tetszik, mint az A, volt nekem A is, Pap Józsi bácsi kikapta belőle a gátat, és akkorát szólt utána, hogy repedtek az üvegek. Aztán kölcsönadtam valakinek, mert akkor még megbíztam az emberekben...
Adva Florg velemenyre, es nem utolso sorban bizva tapasztalataban, ugy dontottem, hogy veszek egy Rico Graftonite-ot. Gondoltam sokat nem bukhatok, es legfeljebb a telen, ha hazalatogatok megajandekozlak vele kedves Florg. De nem:) Marad, nem mondom, hogy nem fujtam meg jobbat, errol szo sincs, de hogy ar ertek aranyban nagyon ott van, es teljesen elfogadhato hangja van az tenyleg igaz, sot .....Egy kis lehuzasu, nagy uregu-t vettem A3-ast. Nagyon konnyen szol, mindenkinek ajanlom foleg kezdoknek, vagy olyan profiknak, akik nem akarjak szetfujni a tudejuket, vagy nagyon sokat kell fujniuk ( Valos a lagziban...). Semmi extra a hangja, de jo elfogadhato....Kepzeljetek a Tenor Yamaha 475-osom is megturte a hatan.... Ahogy irtam meg varom a A Yamaha 5 CM-et, es nagyon kivancsi vagyok, mert jon egy Guardala MB-II fem fej...felek tole, eleg durva lehuzasu, de azert remelem elvezni fogom, gyurok ra rendesen......
Alt-ra kaptam egy Vandoren Optimum AL3-as fejet. SZinten nagyon tetszik, szinten kezdo fuvoka, konnyen szol, es nagyon szep tiszta vegig az eges csovon. Megerkeztek a Roven bor szoritok, ezeket is ajanlom mindenkinek.( Valos kerdezte nemregen)
Sopranra nagyon nagyon varakozom, jon egy Selmer fem C* ahogy irtam, de senki nem mondott rola itt a forumon semmit, jon hozza A Yamaha 4 CM, es jon hozza egy kis erdekesseg:Pomarico Cristal fej,( egy olasz kristaly fuvoka, nem hallottam rola semmit) nagyon kivancsi vagyok.....Remelem mihamarabb tudok a tapasztalatokrol meselni nektek, hatha segit valakinek, vagy legalabbis elindit egy jo kis vitat, velemenycseret!
Persze, meg a fújó ember is máshogy fúj, mint te, meg más az anatómiája stb.
Általában a híres márkák pénztárca és ízlés függőek. Egy Otto Link, Berg Larsen, LeBayle, Lawton, Meyer stb. nagy csalódást nem okozhat minőségileg. Maximum nem tetszik a hangja. Ezért írtam, amit. Nyilván egy noname fej meg bármilyen lehet, abban van szórás, ott lehet szó minőségi változásokról. Pl. a Classic cantabile tisztességes műanyag kópiákat ad a szaxikhoz. Ezzel szemben volt nálam két Prelude, aminél az egyik mellett ahsználhattalan fej volt. Roy bensont is láttam már ilyet. De ezek mind márkátlan fejek. Márkásnál ilyen meglepetés csak akkor érhet, ha használtan veszed, és valami ügyetlen kezű belepiszkált. Na, olyankor lehet egy Otto Link is vacak.
Hát egy Mark VI-ossal lehet máshogy szól, mint a Thomannon...:)
Válaszolva a megjegyzésedre tudom, hogy nagyrészt minden ízlés kérdése, de én pl. találkoztam olyan fúvókával, ami nem hiszem, hogy BÁRKINEK tetszene (nem kötekedésként írom, egyszerűen így látom. Habár nyilván nem egy Otto Link volt, de akkor is). Aztán meg gondolom van olyan is, amivel nem nyúlhat mellé az ember. De azért kipróbálom, anélkül tényleg nincs fúfóka vétel, csak kiváncsi voltam mire számítsak.
De: ilyen kérdésnek nincs igazán értelme. Én pl. szeretem a Rico Graftonite fejeket. Sőt, van itthon egy nagyon jó fém B&S alt fejem, pedig azt mondanám, hogy a B&S vacak. Meg volt már a kezemben olyan márkás fej, amiért egy fillért nem adnék, pedig mások istenítik. Meg olyan is, amit nagyon szívesen használnék, de annyiba kerül, mint egy jobb minőségű kínai szaxofon.
A lényeg: fújatlanul ne vegyél fejet, csak ha annyi pénzed van, hogy nem tudsz vele mit kezdeni. Bárkinek lehet jó, ami neked rossz, és fordítva.
Kinek van tapasztalata Otto Link tone edge 8* fúvókáról (vagy más lehúzás)? Visszanézeggettem, kerestem, de magyarul nem nagyon találtam semmit. (értek angolul, de ki tudja, jó lenne valakinek közbvetlenül a véleményét hallani)
Rendben! Egyelőre nagyon úgy néz ki, hogy vele fogom megcsináltatni, remélem sikeresen. Elég öreg a hangszer, de szerintem jó kis szaxi lesz ez, ha rendbe lesz rakva. Én már nagyon megbarátkoztam vele :D
Köszi! Azt hiszem közben találtam egy szinpatikus hangszerészt. Ő is Pesti, dehát úgy látszik nincs nagyon közelebbi hozzám. Legalábbis a google elől el vannak dugva.
Kudarcba fúlladt az Egri hangszerjavítás... 3 hét után kiderült, hogy mégsincs ideje a hangszerésznek. Nem tudtok valami jó hangszerészt mondjuk Miskolcon? Pesten is jó, csak Miskolcra lenne bérletem, és hát ha lehet nem szeretnék rengeteget fizetni. Persze, mostmár egy megbízható személyhez szeretném vinni, aki legalább a telefont ráér felvenni, ha hívom. Mert a három hét alatt egyszer sem tudtam vele beszélni, csak egy ismerősön keresztül :)
Ok,rendben,sajnalom,ha feluletes es felreertheto voltam, en lennek az utolso,aki ilyen velemenyt formalna.....tobbszor leirtam mar,hogy szinte mindenki fele tisztelettel allok,aki zenel, hogyan lehetne ez maskeppen olyan zseniknel, mint Parker, vagy barki az o magassagaban! Kommenteddel abs. Egyetertek:-)
Akkor félreértettem. azt a fajta hangot véltem kihallani, amit mostanában hallottam (előre elnézést kérek a kifejezésért) nyikhaj senki fiatal szaxofonosoktól, hogy "Parker túlhaladott, túl van spilázva, ami körülötte van, egy csolmó nála jobb szaxofonos van, meg volt (és itt általában elhangzik egy- két név, akik a lába nyomát sem érik el Parkernak sem tudásban, sem semmiben).
Persze, el lehet ítélni, mert drogozott, meg lehet róla hallani sok rossz sztorit, ami nincs is benne a filmben, ettől függetlenül amit a zenének adott, az mindenkinek alap (kellene legyen), aki jazz-t játszik, és annak aki valaha is szaxofont fog a kezébe, egyenesen kötelező lenne ismerni, és ez már így marad, amíg szaxofon lesz a világon.
Davis pedig arra utalt, hogy két olyan alakja van a jazznek, aki munkássága, újításai alapján megkerülhetetlen. És ezt egy olyan embertől, aki egész életében mást sem csinált, csak újított, el lehet fogadni, függetlenül attól, hogy szintén nem volt egy példakép jellem.