Egy kis segítség annak akinek az italtecnica PM5 nyomáskapcsoló beállítása nem megy könnyen.
A magyar fórumokon rosszul informálják az embert az állítócsavarok funkciójával.
A valóságban a nagy rugó állítja a szivattyú bekapcsolási nyomását, a kicsi a nyomáskülömbséget a bekapcsolási és kikapcsolási érték között. Egy német oldalról kiszótáraztam a beállítás módját, amely a következő:
1-a kisebb állító csavart ki csavarni teljesen a menetvégig
2-a nagy csavarral beállítani a kivánt induló nyomásértéket
3-a kis csavarral utánállítani a kikapcsolási nyomást, + P irányba növeli a kikapcsolási nyomást.
Így nagyon jól beállítható a kapcsoló, tegnap2 órát szenvedtem vele és nem lett jó, ma meg 3-4 ki-be kapcsolás után jó lett
A puffer is olyan ám, hogy folyamatosan keringetni kell a vizet.
Ha a mostani fűtési rendszered olyan, hogy gravitációsan nem fordul meg benne a víz, akkor bizony keringetned kell. Apámnál pl. úgy van, hogy van egy termosztát ami 40 fokra van téve, ha azt eléri a víz, akkor már keringet a szivattyú. Van olyan, hogy induláskor a hirtelen sok hideg miatt visszahűl, akkor egy ideig nem megy, aztán megint megindul. Aztán amikor végleg kialszik a tűz, egy darabig még megy, aztán megáll. Szerintem ugyanez jó lenne neked is.
Normális kazánméretnél a gyors fűtés nem komfortos. Felfűtöd, majd hagyod kihűlni, majd ismét fűtés... Gyakorlatilag ingadozik folyamatosan a hőmérséklet a lakásban.
Ezen kívül ez nem igazán tesz jót a kazánnak sem.
Ráadásul kb. 1,5-2* annyi tüzelőd fogy (a sok beengedett levegő viszi ki a hőt a kéményen keresztül).
Begyújtasz, amikor már kb. 5 perce ropog, akkor már kicsit lezárhatod. Ha úgy hagyod, akkor is van 20-30 perced mire eléri a 60-70 fokot a víz (nyilván lehet eltérés a kazántól függően).
Viszont a tisztítóajtót nem kell kinyitni. Az alsó légbeeresztőn kap levegőt, a felső ajtók folyamatosan zárva tartandók. Értelem szerűen amikor teszel a tűzre akkor kinyithatod a középsőt :-)
Ahogy látom egyébként túl sok levegőt adsz a kazánnak. Így nagyon hamar felfűt, azonban a továbbiakban vagy hagyod kialudni, vagy ha folyamatosan így vagy kénytelen működtetni, akkor jó eséllyel kicsi a kazán oda.
Normális esetben (-5 fok környékén) 2-3 óránként kell csak a tűzre tenni.
Alapvetően a keringetőt illik bekapcsolni már begyújtáskor (egy hónap alatt 1-2 kilowatt többletfogyasztást megér a kazánod épsége), nehogy elfelejtsd.
Amennyiben kicsit megfordul a víz gravitációsan (tehát kicsit átmelegszik a cső keringető nélkül is), akkor feltehetsz egy cső termosztátot, ami automatikusan kapcsolja a keringetőt. Gyakorlatilag nem neked kell kapcsolgatni.
Présgépet adnak kölcsön, egy családi házhoz a préseléseket pár óra alatt meg lehet csinálni. A Fóti úton van a budapesti boltjuk/raktáruk, ha mellettük döntesz, érdemes közvetlenül tőlük rendelni, nem kiskerből. Ők adják a kölcsöngépet is.
Most vettem hasonlót q7-es vezetéknélkülit. Remekül működik a kapcsolási érzékenységét +- 0.1 Celsius értékre is be lehet állítani, azaz ha 20 C fokot szeretnél akkor már 19.9 nél bekapcsolja a kazánt. (A gyári érték 0.2Celsius de lehet rajta állítani, hogy ne kapcsolgassa olyan gyorsan ki-be a kazánt.
Viszont a Q sorozat tud hűtést is (klimát) vezérelni. Azaz ha rosszul állítod be a termosztátot akkor teljesen más értékeknél zárja a kapcsoló áramkört.
Összefoglalva: érdemes megnézni benne a hűtés-fűtés üzemmód beállítást és a termosztát kapcsolási érzékenységét. Ha minden rendben akkor ott van még a termosztát kalibrálása. (ez is sima ügy le van irva a használati utasításban) kb ennyit lehet elkövetni a termosztáttal.
Aztán marad még a kazán: kondenzációs- ehhez nem tudok hozzászolni, olyanom nincs, nem tudom milyen feszültség értékkel dolgozik a kapcsoló áramkör és hogy a Q3 -as jó-e hozzá???
És talán a termosztát elhelyezése... (ahova teszik lehet sokkal melegebb van mint máshol...)
Még annyit, hogy a hő nem vész kárba a kazánházba, mert a kazánt a konyhától csak egy kisméretű téglafal választja el. Így kézenfekvő volt, hogy a tartály a konyhába kerül.
Többnyire igen. Ha csak úgy nem felejtjük és megy, míg észre nem vesszük.
Kettőt is szoktam rákapcsolni. Egyik a felszálló ágba egy kitérőn. A másik pedig a gázkazán keringtetője. Nem tudom miért a forró ágba tették anno a keringtetőt? Arról is észre lehet venni, hogy forrni készül a víz, hogy 80 °C-nál elkezd morogni a szivattyú.
Ma visszavittem a szivattyút, azzal kezdték biztos meg lett kínozva és összeégett benne a müanyag mert próbapadon csak 2 Bar-t tudott. Szétszedték és a diffúzornál az öntvény ház öntéshibás volt....összeraktam a rendszert itthon, egyből jó lett. 4 barnál lekapcsol 1.8nál bekapcsol a szivattyú, ezt még fel akarom állítani 2.5-re és tökéletes lessz a rendszer.
Jó ötlet. Egy hidraulikus váltónak jó. Ha túl van méretezve (mégnagyobb 60 liternél) akk. alkalmas kiegyenlíteni a megtermelt és felhasznált energia különbséget.
Padló- és falfűtés rendszereknél felmerültek a PipeLife és a Hep2O termékek. Valakinek van tapasztalata ezekkel kapcsolatban? Melyik a jobb/ajánlottabb? Van-e egyáltalán jelentősebb különbség?
Egy kis segítség kellene:apósoméknak van egy Ariston Genus Premium kondenzációs kazán.A szerelő egy Computherm termosztátot szerelt be hozzá(vezeték nélküli).
Nem igazán vannak megelégedve a vezérlésével,mert eléggé hagyja lehűlni a lakást,és csak akkor kapcsolja be a fűtést.Lehet ez az olcsó termosztát hibája?Ha igen,akkor tudnátok valami normálisat javasolni(vezeték nélkülit).
Azt hiszem ilyen:talán Q3,de a készüléken nincs rajta tipus
Egy házi készítésű vegyestüzelésű kazánt építettem be a nyáron. Kicsit nyűgös a dolog, mert nagy odafigyelést igényel. Gyorsan felforr benne a víz. Akkor levegőt elzár, felső két tisztító ablak kinyit, keringtetők bekapcsol. Pár perc és béke van. A levegőt picire véve normális az élet tovább. Szóval egy kicsit sem hülyebiztos.
Arra gondoltam, hogy a kazán mellé egy 60 literes tartályt teszek. Egy collos csővel. Bekötése a kazán alsó és felső pontján lenne. Tehát közvetlenől a kazán vízterébe és nem a fűtés csőrendszerébe. Csillapítani fogja a túlzott rugalmasságot?
Természetesen szándékomban áll csapot is beiktatni, hogy némiképp szabályozni is lehessen, netán kizárni, ha mégse jó.
Ezek szerint mindent szakszerűen csináltatok, jó tanácsot nem tudtam adni, sajnálom. Biztosan odavaló az a szivattyú? Nem kisebb a teljesítménye (liter/min, Hmax), mint kellene? W8.
Szerintem addig, amíg a helyszínen nem íratnak veled alá semmit a vízóra cseréről, utólag olyan nagy baj nem érhet. Csak akkor nézd meg alaposan minden sorát az aláírandó papírnak, ha eléd teszik, hogy írd alá. Egy példány maradjon nálad. Egypéldányos papírt nem szabad aláírni. W8.
Már csak az a baj, hogy pont nem fogja csinálni, mire ideér a szerelő. Pont, mikor szervízbe viszed az autód, és a szerelő értetlenül néz, mert ott pont nem produkálja a hibát:)
Alighanem váltószelep hiba, mert alapállásban a váltószelep lenn, vagyis fűtésen van, melegvízvételkor mozdul fel, vízvétel megszüntetéskor megy vissza.