Csepel felé ritkán járok, így azt nem tudom. Az angol bemondást feleslegesnek tartom. A turista alapvetően tájékozódik egy ismeretlen helyen, térképet néz, adott esetben kérdez, de nekik sem kell mindent a szájukba rágni. Ami a magyarokat illeti, sokan csak röhögnek az angol bemondásokon, másokat kifejezetten irritál.
Utóbbi időben változott a csepelin a bemondás, szintén bemondja angolul is. Emlékeim szerint eléggé hasonlít a gödöllői HÉV bemondásaira. A szentendreié talán más egy kicsit, ott mintha nem mondaná be angolul, így rémlik néhány héttel ez előttről.
Hévvel a szabadba film is már 20 éves, és már abban is arról beszélnek ,hogy már elavultak ezek a szerelvények és idejük vége felé járnak, korszerűbb járműveket kell helyettük beállítani. De még sokáig maradni fognak a zöld-fehér konzervdobozok.
Hogy miért nem egyforma a különböző vonalakon, nem tudni. A jelenlegi hangok még a BKV-tól örökölt rendszerből valók.
Különböző vonalakon az ajtózárásra figyelmeztető szövegek sem egyformák. A H8-on erőltetik az angol bemondást is, míg máshol az sincs. Ami a hangerőt illeti, csak a kocsiszíni dolgozók tudják állítani.
Kérdezném, hogy miért nem egységes a HÉV bemondások? Pl. a H8-9-esen "Üdvözöljük utasainkat, a következő megálló, stb...", míg a H5-ös HÉV-en a szuperHÉV-et kivéve: "Köszöntjük tisztelt utasainkat, Békásmegyer állomás következik, stb..." és sokszor olyan halk, hogy nem is lehet hallani. A H5-ön nem lesz lecserélve a régi? Köszi a választ!
Az alábbi cikk első képén úgy tűnik, mintha a távolabbi M+P szerelvény Gödöllő irányába menne, tehát jobboldali közlekedési rend van. Ez lehetséges? Esetleg valami ideiglenes forgalmi rend van a kép alján látható vágányok építése miatt?
Nem tudom mire vélni az ilyen megnyilvánulásokat ezen a fórumon. "HÉV mániások topic-ja!" Szerinted itt ki kíváncsi erre?
Objektíven szemlélve a dolgot, talán igazad van, bár attól, hogy itt hisztizel, nem fog változni semmi. Mielőtt nekiesnek a lángvágóval, talán kéne valami más (új) jármű, ami pótolja ezeket.
Ma véletlenül utaztam is rajta. Minden oké, kivéve az utastájékoztatást, ami szerint több megállóban még át lehet szállni a 17-es, 86-os, 160/260/A buszokra. Nosztalgia?:)
Konkrétan a kocsival nincs baj (csak a szín nem tetszik, de ez mellékes), hanem azzal, hogy minden újítás a H5-re kerül, nem a többi vonalra. Hiába, hogy a legkihasználtabb, de szerintem a ráckevei, gödöllői, cinkotai utazóközönségnek is kijárna.
De,a szentendrei vonalon van (1113-1114). Amúgy nem tudom mi a baj vele, az utasoknak tetszett, fotózták belülről, tiszta volt, jó volt utazni vele. És kb egy forinttal nem került többe a felújítás, a kapaszkodókat nem barnára, hanem kékre festették, és az ülés is más huzatot kapott, aztán ennyi. De teljesen mindegy, bármit akarnak a már meglévő állományból kihozni, csak a fikázás megy. Igazi hungarikum :(