Keresés

Részletes keresés

Ertet Lenke Creative Commons License 2007.08.09 0 0 35113
En ugy tudom, van Magyarorszagon olyan gep (Turbo Cmelak) ami alkalmas lenne tuzoltasra.

Egyszer a Lujo be is mutatta egy repulonapon. Nekem tetszett a mutatvany :-)

Azt, hogy keszenletben all-e, riasztjak-e, es az egesz szervezet hogyan mukodik, azt ne kerdezze senki, fogalmam sincs. (ekezetek sincsenek ezen a billentyun)
Előzmény: széles tamás (35108)
Vgyuri Creative Commons License 2007.08.09 0 0 35112

A prevenció, mint aolyan semmilyen gazdasági számításban nem fő szempont. Nagyon tanulságos volt, amikor vagy 15 évvel ezelőtt a mototros sárkányozás hőskorában próbáltunk házalni a biztosítóknál a gabonatüzeket minimalizáló őrjáratozás ügyében. A biztosítók azt mondták, hogy a biztosításmatematikában kidolgozott módszer van a károk lekezelésére, aminek a vég egy bizonyos határon felül a díjemelés, ami mindent megold. A prevenciós költség nincs benne a biuztosításmatematikában.

 

A túzoltóságnál elmondták, hogy nekik semmi különösebb kézzelfogható érdekül nincs abban, hogy kisebb legyen a tűz. Ennél komolyabb dolgokból sincs hasznuk. Pl. azért nem kapnak dicséretet, ha hamarabb, kisebb kár mellett oltják el a tüzet. De ha ennek érdekében több habképzőt tesznek az oltóvízbe, akkor a keret túllépéért igen komoly lecseszésre számíthatnak.

 

Akkor hol van ebben a lehetőség a túzoltógép bérletére. Viszont gazdaságosság nélkül is lenne tűzoltógép, ha ma megfefelő vezető megfelelő rokonának lenne e gy ilyen tűzoltógépe. Viszont ha nem a megfelelő mebernek van tűzoltógépe ...

 

Komolyra fordítva, ezek a kitejedt tüzek mindig beretvaélen való táncolást jelentenek. Az erdő-mező leégése egy kisebb kár, esetleg még haszon is van rajta. Azután 100 méteren és néhány m/sec szélerősségen múlik, hogy mikor kezd el lakott területet veszélyeztetni a tűz, de ha ez bekövetkezik, nincs idő akkor keresni tűzoltógépet. Ezért kellene együttműködni a horvátokkal és szlovákokkal, hogy gyors ütemezéssel lehessen kapacitást bérelni. Meg imádkozni, hogy ne egy időben legyen a legnagyobb tűz az Adriai tenger parti hegyein, mint a kiskunsági erdőben meg a Fátrában.

 

 

Előzmény: széles tamás (35108)
trikó Creative Commons License 2007.08.09 0 0 35111
Én azt gondolom, hogy mint minden a magyar erdők körül ez is néhány lesz@romtabletta bevétele után kerül mindig asztalra. Majd ha ugyanoslyan rendszeres lesz az erdőtűz, mint tölünk délre, és már ötve darab ilyen repülő árát kifizettük, akkor lesz kísérlet arra, hogy melyik haver cége legyen a gépek importőre, és melyik az üzemeltető.

Szándékos tétlenségben én sem hiszek, de egy sörrel én is meggyőzhető vagyok :)))

Ugyanakkor a gép üzemeltetése nem kis előkészítést igényel. Tengerünk nem lévén tavainkon, folyóinkon olyan kijelölt vízfelszíneket kell létesíteni, ahonnan baj esetén távoltarthatók strandolók, hajókázók...stb.
Előzmény: neofrix baszmacs (35109)
robicsek Creative Commons License 2007.08.09 0 0 35110
azonkivul, van olyan álláspont is, hogy az erdőtüzek pont segítenek az erdők megujulásában, ugy igen-igen hosszutavu globális alapon - ugyanis ami anyag elég, az pont jo taptalaj. Van is valami olyan tropusi vagy mi fafajta, ami asszem ki is halna, ha nem égne le rendszeresen. Valahun olvastam.
Előzmény: neofrix baszmacs (35109)
neofrix baszmacs Creative Commons License 2007.08.09 0 0 35109
Én egy sörért bármelyik politikusról elhiszek bármilyen rosszat, akár azt is, hogy direkt hagyja, hogy leégjenek az erdők. Viszont az érvelésedet még ki kéne egészítened annak a megmutatásával, hogy egy ilyen repülgép meg tudná oldani az erdőtűz-problémákat. Én se a technikáját, se a kapacitását nem ismerem az ilyesminek, de azt azért látom, hogy ahol van tűzoltórepülő, ott azért még van erdőtűz.
Előzmény: széles tamás (35108)
széles tamás Creative Commons License 2007.08.09 0 0 35108

A közlekedéstopicban egyszer megírtam már a véleményem a politikusuk hozzáállásáról, természetesen csak gazdasági szempontból.

Jutalmul egy hétre letiltottak.
Lehet, hogy most véglegest kapok, de bevállalom.

 

Számoljunk egy kicsit!

Ebben az évben már 100 milliárdos kárt okoztak az erdő-és avartüzek.
Egy ilyen repülőgép éves lizingdíja a személyzet éves bérköltségével sem haladna meg egy-két százmilliót.

A kérdés adja magát. Kinek éri meg, hogy ekkora károk keletkeznek?

Előzmény: Vgyuri (35102)
trikó Creative Commons License 2007.08.09 0 0 35107
Na itten kezd letisztulni a kép FBW és robot ügyben, de - mint lejjebb szösszentem - a digitális rendszerek egymásba integrálhatósága kicsit összekutyulja az átláthatóságot.

A valóságban az alapállás:
adott az FBW, ahol a lényeg az, hogy bowden és tolórudak helyett elektron és villanydrót van. Ez analóg és digitális elven is megvalósítható.

Aztán jön a repülésvezérlő elektronika ami a repülőgép kormányfelületeinek (adott esetben akár hajtóműveinek) irányításában működik közre, de ez magában is több számítógépből áll.

A rendszernek akár a pilóta, akár az autopilot is adhat utasítást, de bizonyos dolgokat saját maga intéz (elasztikus szárny kiegyensúlyozása pl.).

Magyarul a FBW az repülésvezérlő rendszer és az autopilot egymásra, ha úgy tetszik egymásban is dolgozhat. Ezért nem olyan könnyű szétválasztani a dolgokat, mint a régi bowdenes-tolórudas időkben.
Előzmény: trottli (35076)
trikó Creative Commons License 2007.08.09 0 0 35106
Dehogynincs. Csak hónaljban hordja a lábfejét (pedig nem egy balettoslány alkat...) :))
Előzmény: Vgyuri (35093)
Vgyuri Creative Commons License 2007.08.09 0 0 35105

De ha horvátoknak van, olyan nagy dolog lenne elhívni egy-két fordulóra? A bolgárok IL-76ost béreltek az oroszoktól, pedig az messzebbről jött.

 

Előzmény: BJani (35104)
BJani Creative Commons License 2007.08.08 0 0 35104
A Mediterrán térségben sokan használják, csak van aki újjabbat, van aki régebbit.
Előzmény: Vgyuri (35098)
Vgyuri Creative Commons License 2007.08.08 0 0 35103

Civil proterancia = Protezione civile :-)

 

Előzmény: Vgyuri (35102)
Vgyuri Creative Commons License 2007.08.08 0 0 35102

Az olasz az előbbi képcsokorból a legalsó, 21-es oldalszámú gép, rajta a Civil proterancia (polgári védelem) felirattal.

 

Ezek szerint itt a környéken (majd) mindenkinek van ilyen, csak mi játszadozunk a tűzoltóvonattal?

 

 

 

Előzmény: széles tamás (35101)
széles tamás Creative Commons License 2007.08.08 0 0 35101

Ha jól tudom, ez a Croatia air force gépe

 

 

CL-415 Croatia Air Force

 

 

 

 

Meg ez is:

 

 

 

 

 

CL-415 Croatia Air Force cokpit

 

munka közben.

Előzmény: Vgyuri (35098)
robicsek Creative Commons License 2007.08.08 0 0 35100
hát, én programoztam analog szamitogépeket - vagy 30 éve, és ugy oldották meg a differenciálegyenleteket, hogy csak na. Ha jol emlékszem, mert vizsga után berugtunk.
Előzmény: manhattani (35097)
pp263 Creative Commons License 2007.08.08 0 0 35099
Nagyon OFF

Azért a Neumann-elvek tartalmaznak még ezt-azt.

Nagyon ON
pp
Előzmény: manhattani (35097)
Vgyuri Creative Commons License 2007.08.08 0 0 35098

Ez a kanadaiak tűzoltóamfimbiája, amit ezek szerint az olaszok is használnak? A multkor volt egy film erről, meg a még nem lgt-s elődjéről az NGC-n, vagy valamelyik rokonán.

 

Előzmény: széles tamás (35094)
manhattani Creative Commons License 2007.08.08 0 0 35097

>Egy analóg szabályozó visszacsatolást is nevezhetek számítógépnek, ha akarom.

 

Sztem csak ha tárolt program vezérlésű. Ha nevezhetnél, akkor egy felhúzhatós óra is számítógép lenne.

Előzmény: tyrconnel (35082)
manhattani Creative Commons License 2007.08.08 0 0 35096

>egész tuti első kézből tudom, hogy a reaktorkat compi viszi az ember csak dísz.

 

Olyan lehet ez, mint amilyen vezérléseket csináltunk az olajiparnak a 80-as évek végén. Betekerte a dolgozó a követendő trendet a számítógépen (DOS-os XT :-)) ), és az szabályzott mindent, aztán ment az ember megnézni a szinteket az olaj tetején lévő úszóból jövő huzal végére kötött mutatón... (Aztán az olaj habos lett, az úszó nem a tetején volt, a szintet a PC-nek jelet küldő érzékelő is rosszul mért, és hömpölygött a habos olaj a vezérlőterem lépcsőjén :-))

 

(Persze hogy off, de úgy élvezem, hogy erről beszélgetünk a Repülőszerencsétlenség topikban :-))   )

Előzmény: vince (35080)
manhattani Creative Commons License 2007.08.08 0 0 35095

>Az hogy pld a bp-i 3as metró tkp teljesen automatikus vezérlésű sztem senki se tudja (max aki utánanézett), ...

 

Nem teljesen, csak nagyrészt, az ember egy gomb megnyomásával indítja az ajtók csukása után. Igaz, a sebességet egy pálya-gumipaplan jelfeladása szabályozza a megállásig, beleértve a pálya lassújeleket is. Szóval az ember kell oda, másképp nem járna a metró.

Előzmény: DAttis (35075)
széles tamás Creative Commons License 2007.08.08 0 0 35094
De cujva szép!!!
Előzmény: Vgyuri (35093)
Vgyuri Creative Commons License 2007.08.08 0 0 35093

Ennek nincsenis lába :-)

 

Előzmény: széles tamás (35092)
széles tamás Creative Commons License 2007.08.08 0 0 35092

Jó kép, de ez sem kutya.

 

 

Előzmény: Vgyuri (35090)
ZöPö Creative Commons License 2007.08.08 0 0 35091
Nézz utána, mert rosszul tudod.
Előzmény: tyrconnel (35078)
Vgyuri Creative Commons License 2007.08.08 0 0 35090
spotter10 Creative Commons License 2007.08.08 0 0 35088
Szépen sikerült megállni  vajon mit csináltak?
Vgyuri Creative Commons License 2007.08.08 0 0 35087

Hihetetlen, hogy emberek mi mindenhez értenek.

 

Nekem 37 évvel ezelőtt ez volt a tanult szakmám, azóta minden balesetnél részesülök, szerencsére nem túl sűrűn, ismétlő oktatásban. Ez elég ahhoz, hogy megértsem azt, amit 3 nappal ezelőtt a tévében láttam :-)

Előzmény: pp263 (35084)
Vgyuri Creative Commons License 2007.08.08 0 0 35086

Nem kicsit kaphatott radioaktív sugárzást

 

Nem volt az olyan vészes, persze az ürgét alaposan leellenőrízték utána. A reaktort még meg nem járt fűtőelem sugárzása nem olyan vészes, mert maga az urán nem túl erősen sugároz. Amikor már volt komoly mennyiségű hasadás, a hasadási termékek sugárzása erős, az üzem alatt meg ehhez még hozzájönnek a hasadáskor keletkező részecskék. Ezeknek a számát mérték már 1959-ben is, és amikor hirtelen elkezdett nőni, ahogy a reaktor indult befelé, az egy centi visszahúzásával leállították a láncreakciót. Az egész játék egy fél napig tartott, tehát valószínüleg váltották a fűtőrudas embert.

 

Előzmény: DAttis (35083)
tyrconnel Creative Commons License 2007.08.08 0 0 35085

Én a magam részéről be is fejezném az offolást, sok érdekes információt találhatunk ebben a szépemlékű topikban: ATOMEROMU a sajat furdokadadban

pp263 Creative Commons License 2007.08.08 0 0 35084
OFF

Hihetetlen, hogy emberek mi mindenhez értenek.
Előzmény: Vgyuri (35081)
DAttis Creative Commons License 2007.08.08 0 0 35083
"centinként eresztette be kézzel a helyére."

Nem kicsit kaphatott radioaktív sugárzást
Előzmény: Vgyuri (35081)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!