Mert bár a hazai sajtó a 150-es vonal kínai pénzből való felújításáról, sőt, korszerűsítéséről ír, az a kínaiak szemében egy Pireusz-Nis-Belgrád-Budapest vasútvonal kicsi része csupán, ahol nem a magyar szakasz okozza a legtöbb gondot.
Kína igen nagy lépésekkel épít új vasutakat (jó hosszúkat) Afrikában és most kilépnek ilyen tevékenységükkel Dél-Amerikába is.
Ehhez képest a mi 160 kilométerünk- bár nekünk fontos - számukra csak egy, a kisebb vasuti projektek közül.
Az év végére minden engedély rendelkezésre áll a kecskeméti intermodális, a vasútállomást és a buszpályaudvart integráló csomópont építéséhez, és addigra elkészülnek a kiviteli tervek is - mondta Tima Zoltán, a Középülettervező (KÖZTI) Zrt. vezető tervezője, a terveket bemutató sajtótájékoztatón szerdán Budapesten.
A projekt tervezése közel egymilliárd forintba kerül - válaszolta a vezető tervező az MTI kérdésére.
A kivitelezés költségéhez uniós támogatásra pályázik a város és ha elnyeri, akkor 2020-ra 10 milliárd forintból felépülhet az intermodális csomópont - erről Takács Valentina, a kecskeméti önkormányzat kommunikációs vezetője beszélt a tájékoztatón.
A tervezést egy háromtagú konzorcium nyerte el, ennek vezetője az Utiber Kft., a tagjai pedig az Unitef'83 Zrt. és a Közti Zrt. A közbeszerzés kiírója Kecskemét önkormányzata volt, a finanszírozás pedig az uniós KÖZOP-ból történt.
A vasúti megállót rövid ideje nyitották, a repülőtérrel nyilvánvaló utastájékoztatási okokból azonos néven. A fejtegetésed - Allahostul, Bercsényistül - nem ide tartozik.
Ha a közlekedés szervezésért felelősöknek a lelkiismerete kötelezővé tenné számukra a hiteles-naprakész tájékoztatást: megváltoztatnák a nevet:
------------------
Sajnos az ilyen nézetet vallók szaporodnak.
Utána meg sápítoznak ezerrel, hogy nincs kötődés, nincs identitás tudat, stb...........
Hogyan legyen amikor kéthetente támad új-új meg új politikai vagy divat ötletük valaminek az átnevezésére.
Franciaországban működik (már 250 éve) egy Bercsényi huszárezred.
Ez a nevük.
Már vagy 250 éve.
Mégse gondolja egyetlen francia sem, hogy városban magyar zsinóros mentében fognak vágtatni dali pár pisztollyal a ma huszárai.
A 250 év alatt az ezredet már n+1-szer átfegyverezték.
Voltak ők már mindenek.
De !
Nem változtatták meg a saját nevüket csak azért mert közben dragonyosok lettek, vagy gránátosok, vagy akárkik.
Őnekik pont megfelel már 250 éve a Bercsényi huszárezred megnevezés.
Idehaza meg ha Ferihegy-1-t megveszi holnap Ali-Ahmed Mohamed és oda mecsetet épít, akkor egyből jön két önként jelentkező visszafogott értelmiségi, hogy másnaptól miért nem .............ALLAH szemefénye .............a vasúti megálló neve, hisz ott már nincs reptér, nincs puszta, de helyette ott van Európa legnagyobb mecsetje.
Nyilván ha van egy típusból 100 db jól működő darabunk, és lehetőségünk van még hatot venni, nem valami totál mást szeretnénk, hanem az előző 100-hoz hasonló hatot :D
Amikor a megállót építették: a repülőtér neve: Budapest -Ferihegy volt.
Kétségtelen, hogy a repülőtér örökölte a 150 évvel azelőtti Ferihegy-puszta nevet, de a vasúti megálló nem azt, hanem a repülőtér nevét vette fel. (Az azt megelőző időkben létesített/ működő megálló - a közelben - Szemeretelep.)
Ha a közlekedés szervezésért felelősöknek a lelkiismerete kötelezővé tenné számukra a hiteles-naprakész tájékoztatást: megváltoztatnák a nevet: Budapest-Airport névre, és kiírnák: transfer to Airport by bus No 200. (A cél, ugye, az lenne: ne véletlenül szálljanak le, hanem tudják/tudassák velük, hogy ott kell leszállni.)
Csak emlékeztetnék az egykori Berlin-Schönefeld repülőtéri S-Bahn és vasúti megállóra.
A Stadler sok vonatkocsit szállított már, most is ők fognak, más nagyon labdába se rúghat. Amit kapunk a pénzünkért, az várhatóan jó lesz, de gyanús ez a sietség. Tovább »
Korábban szó volt Kelenföld/Budapest-Ferencváros állomásnevekről, amely megtévesztő lehet, mert városi közlekedési szempontból rosszabb a Ferencv., de a Budapest előtag miatt lehet hogy valaki ott száll le a bécsi vonatról
De a Ferihegy megálló nevében nincs benne a Budapest Airport, így nem lehet véletlenül ott leszállni a reptérre menet.
Ígérnek? Azt mindig tudtak. Betartani? Max. Neked, nekem, keményen dolgozó kisembereknek. A nagyobb baj akkor lesz, ha elkezdenek megvédeni. Mint a magánnyugdíjvagyont.
A nem bezárás kevés, az újranyitottakon valami kevésbé alibi menetrend kellene, illetve némelyiken, amit még nem érintett a bezárás egy kicsit kínálatibbá tenni azt (pl. 4-6 órás lyukak eltüntetése).
"Még az idén kiírják a pályázatot további ötven, a jelenlegi Flirtöknél nagyobb, 300 férőhelyes motorvonatra. Ezek esetében a vasúttársaság megfontolja, hogy emeletes járművekkel pályázhassanak a gyártók, ugyanis az európai példák azt mutatják, költséghatékonyság tekintetében ezek a legjobbak."
Nahát, sikerült áttörnie ennek az információnak (ami nem mai, úgy sok éves) a bürokrácia tűzfalán? Mi történhetett? Elment valaki nyugdíjba? ;)
"A vasúttársaság jelenleg használt IC-kocsijai ugyanis a hetvenes évek második felében készültek, 1993-ban csak felújították ezeket, vagyis műszaki és erkölcsi szempontból is alaposan megérettek a cserére."
Mi van? ;) Hazudoznak az alvázak? Vagy hamis információt csattognak a kerekek? Vagy csak nincs még rajtuk egyházi áldás? Esetleg még nem Ő hagyta jóvá a modernizálást? Jajjjjj........ :(
Egyebkent ha mar 200e, lattam mar nagycsomagos kulfoldi turistakat leszallni Kobanya-Kispest P+R parkolonal, mert hat az mar koki, ott kell atszallni a metrora, nem?
Négy vasútállomás átépítésére több pénzt költ a kormány, mint amennyit az új Puskás stadion megépítésére szánnak, több mint százmilliárd forintot.
Nem kispályázik a kormányzat, ha vasútról van szó. A felcsúti kisvasút 600 milliós költsége lehet, hogy kiveri a biztosítékot az Európai Bizottságnál, eközben viszont csillagászati összegeket költenek már meglévő állomások felújítására.
Na ne már! Milyen az a forgalmi okból késés, ami miatt a Keletiből is már 80 perccel indult el? Nem inkább valami trehányságról van szó? Nem tudták kiállítani, It nem küldte időben, stb. ? Egyáltalán van rajta utas? Mert a pécsi IC-vel hamarabb leérhetne bárki. És ugyan erről tájékoztatták-e az utasokat?
Nem, nem tudom. Csak én javíthatatlan optimista vagyok és remélem, hogy valaki másokra is gondol ebben a káoszban. Ez olyan dolog, hogy amikor a Lusitaniát a part felé fordították. Persze értelmetlen volt, mert felrobbant a kismillió tonna titokban szállított robbanóanyag és az emberek többsége meghalt, de legalább próbáltak valamit csinálni. Remélem vannak ilyen emberek a MÁV - nál is.