Ahol van benne pontenciál, ott már régen megcsinálta a Volán. Szombathely és Pécs között a menetidőket számolva úgy tűnik, hogy egyes szakaszokon a menetidő egyenlő a menettartammal.
Úgy tűnik, mehetnek az új magyar vasúti kocsik Egyiptomba. Akár hétszáz is három év alatt. Szolnokról. Ezt mondta ma a Nagyvezér Szolnokon:
"Újságírói kérdésre Orbán elmondta, hogy a komoly diplomáciai manőverekre készül, amiknek nem mindenki fog örülni, de a magyar vasúti járműgyártásnak így tud külföldi piacokat szerezni."
A busz (9 fő és a felett) lakott területen belül 50 km/h lakott területen kívűl egyéb úton 70 km/h , autópályán 80 km/h míg autópályán külön jogszabályi feltételeknek megfelelőn levizsgáztatott busz 100km/h tempo100
Ehhez képest a vasút lakott területen tud Magyarországon 120-160 km/h is mehet. Pl.: 1 es vonal.
A kisebb forgalmú vonalakat összekötő hosszú közvetlen vonatok hiányoznak inkább.
Én elképzelhetetlennek tartom, hogy ne lehessen árban és gyorsaságban verni a vasutat buszokkal.
Igaz, hogy ritkán járok Magyarországon, de amerre nekem eddig dolgom volt, meglehetősen nagy pangás volt az utakon. Már már olyan katasztrófa utáni érzés volt pl az M7-en tök egyedül menni. Még szembe sem jött senki percekig :-( Akkor a Szentgotthárd- Körmend- Zalaegerszeg-Nagykanizsa szakaszon is alig szokott valami kis mozgás lenni.
Nem tudom, mennyit közlekedsz a 85-ös borzadmányon, de egy Sopron-Győr távolság napközben 1,5-2 óra simán tud lenni, ha nem kezdesz állatkodni, de gyakran még úgy is.
Mire Sopronban az autóbuszállomásról egyáltalán a főútra kikeveredsz, az is tud 15-20 perc lenni.
Kicsit el vagy már szokva a hungarisztáni körülményektől... :) Jó neked! ;)
A buszok 110-el szoktak menni autópályán, én még lassabbat nem láttam. A google meg mindig több időt ad meg, mint ami kell, nem 130-al számol. Magyarországon meg nem valami gyakori a dugó. Szerintem lazán megcsinálható.
Nincs ebben semmi furcsa. A jelenlegi állapotok mellett pár viszonylatot leszámítva nincs magyarországon vasút, csak sínek vannak erre-arra, amin néha megy valami vonatpótló, jó lassan, benne néhány utassal akinek ingyen van, vagy nincs más lehetősége.
Én nem hiszem el, hogy ne lennének utazási igények, a legalább 50.000 lakosú városok között. De mivel nincs ajánlat, nem élnek vele, vagy megoldják autóval.
Izé, a gúgli a kérdéses útvonalra 4 óra 18 percet ad (395km - 91,86km/h-s átlagsebesség!), autóval, forgalom nélkül.
Busszal nem csinálod meg 5 órán belül, tekintve, hogy a busz max. 100, így a végig autópályával, 13ö-cal kalkulált utazás nem teljesíthető. És akkor még se dugó, se semmi.
Felsőszölnök majdnem kapott egy vasútvonalat a Magyar Szlovén nyomvonalváltozatba benne volt...
Ők nem kérték..
Kistelepülés:
Ha va a közelben ipari üzem akkor a 3 mûszak miatt az első járat beé a legközelebbi városba 5:20 körül az utolsó elindul 22:40 körül. Fehérgyarmat körül is voltak ipari üzemek sőt Nyíregyházán az Ipari Park mellett megy el a vasút megálló nincs.
113 as vonal helyett a bezárt 112 nyíradonyi kapott felújjítást feleslegesen...
113-as vonalat is illene rendbe hozni tele van vissznyereményi anyaggal a vasút IGy olcsón meg lehetne úszni...
Garbolc + Nagyhódos + Kishódos együttes lakosszáma kis csalással már csaknem 400 fő (tartalmaz némi jószágot is). Így indokoltan kaphatnak egy közös Hauptbahnhofot melyre 160-as földúton juthatnak el a lakók, utána az egész környéket feltereljük a szupervonatra, végül a társaság folyamatos Felsőszölnökre utaztatásával máris megspóroltuk az új világváros építési költségét. Ugyanez Felsőszölnökön is tükrözve mert őket tuti érdekli Garbolc & vidéke, hál' istennek ott már eleve többen laknak mint a vonat kapacitása, így talán még erőszakba fúló tömegjelenetek is előfordulhatnak. Jó esetben Pesten azért kell csak megállni, hogy 200 embert leszállítsanak róla mint Hegyesben a Jetiről. De mindenkinek jobb ha lendületből továbbmegy, mert a vonat méretes kitartott középső ujjakkal lesz felmatricázva.
A vonattal a legjobb idő 5:36, de többnyire 6 óra fölötti az eljutási idő. Peti álmai nem érdekelnek, busszal meglenne 4:30 alatt (úgy hogy bemegy Komáromba is..
Ja, és direkt nem olyan viszonylatokat néztem, amik autópályára párhuzamosak, mert ott lehet csak igazán menetidőt spórolni busszal (Nagykanizsa-Székesfehérvár-Budapest, Pécs-Szekszárd-Budapest)
Ha valaki rám bízna egy csomó pénzt, hogy valami gyümölcsöző vállalkozást kellene belőle magyarországon csinálni, én tuti egy Intercity busztársaságot alapítanék. Teljesen konkurenciamentes vállalkozás lenne és nem drága. Még a Németeknél is robbanásszerűen terjednek, nem hogy itt ahol minden fillér számít.
Jelenleg vonattal Székesfehérvár-Pécs jó esetben 4:28, busszal 3:30 lenne.
Győr-Kaposvár vonattal jó esetben 4:22 busszal 2:45 lenne.
Bármilyen két megyeszékhely között eljátszható a dolog, hatalmas lenne a menetidő közti különbség, a jegyárakat meg meglehetne kínálni úgy, hogy utazási igényektől függjön az áruk. A németeknél is csak úgy telnek meg a buszok bizonyos időszakokban, bizonyos viszonylatokban, hogy majdnem ingyen van a jegy. Amikor meg sztrájkolt a vasút, akkor meg kihasználták és arany árban mentek a jegyek....
Azért az nem baj ha tudod, hogy az évtizedekig működő Pécs-Győr vonatok se azért szüntek meg mert füstös szobában sötétben bújkálók ezt meg-összeesküdték, hanem mert elfogyott róluk az utas.
Egy Sopron-Komárom-Fehérvár-Pécs/Baja vonatra biztosan lehet szerezni naponta egy fél busznyi, kb. 20-25 fő utast.
Hétvégén, két fél-napra talán 40-70 utast is.
Ha van politikai akarat arra, hogy 40-70 utasért vonatot indítsanak Sopronból Pécsre/Bajára, Komáromon és Fehérváron át, akkor tegyék meg.
Olaszország is híres a sok korrupt politikusról, mégis futotta nekik egy ilyenre.
Az olasz szupervonatok új generációjának, a Frecciarossa 1000-nek az első példánya - a 2013-ban, 61 évesen elhunyt Pietro Mennea olasz olimpiai bajnok és világcsúcstartó futóról elnevezett szerelvény - június 14-én kezdi meg működését Róma és Milánó között. A vonat az eddiginél 45 perccel rövidebb idő, 2 óra 15 perc alatt megtéve a 600 kilométeres távolságot.Az új szupervonategyelőre legfeljebb 350 kilométeres sebességgel száguldhat, mivel a pálya még nem alkalmas ennél nagyobb sebességre.