Keresés

Részletes keresés

M63 010 Creative Commons License 2015.06.03 0 0 420125

Ha lett volna tisztességes pályafenntartás, akkor nem szűnt volna meg.

Előzmény: trizs77 (420098)
M63 010 Creative Commons License 2015.06.03 0 0 420124

Ahol van benne pontenciál, ott már régen megcsinálta a Volán. Szombathely és Pécs között a menetidőket számolva úgy tűnik, hogy egyes szakaszokon a menetidő egyenlő a menettartammal.

 

Előzmény: Törölt nick (420100)
Muurola Creative Commons License 2015.06.03 0 0 420123

Úgy tűnik, mehetnek az új magyar vasúti kocsik Egyiptomba. Akár hétszáz is három év alatt. Szolnokról. Ezt mondta ma a Nagyvezér Szolnokon:

 

"Újságírói kérdésre Orbán elmondta, hogy a komoly diplomáciai manőverekre készül, amiknek nem mindenki fog örülni, de a magyar vasúti járműgyártásnak így tud külföldi piacokat szerezni."

Törölt nick Creative Commons License 2015.06.03 0 0 420122

A busz (9 fő és a felett) lakott területen belül 50 km/h lakott területen kívűl egyéb úton 70 km/h , autópályán 80 km/h míg autópályán külön jogszabályi feltételeknek megfelelőn levizsgáztatott busz 100km/h tempo100

 

Ehhez képest a vasút lakott területen tud Magyarországon 120-160 km/h is mehet. Pl.: 1 es vonal.

 

A kisebb forgalmú vonalakat összekötő hosszú közvetlen vonatok hiányoznak inkább.

Előzmény: Törölt nick (420109)
gertam Creative Commons License 2015.06.03 0 0 420121

PANTOGRÁFOSAT!

 

Tamásin keresztül...

 

Előbb is szólhattatok volna, idén már nem fér bele a MOZDONY-és MADÁRFÜTTY programba :-DDD

 

 

Jövőre ....?

 

Üdv

 

- gertam -

Előzmény: Dreamy (420115)
Törölt nick Creative Commons License 2015.06.03 0 0 420120

Én elképzelhetetlennek tartom, hogy ne lehessen árban és gyorsaságban verni a vasutat buszokkal.

Igaz, hogy ritkán járok Magyarországon, de amerre nekem eddig dolgom volt, meglehetősen nagy pangás volt az utakon. Már már olyan katasztrófa utáni érzés volt pl az M7-en tök egyedül menni. Még szembe sem jött senki percekig :-( Akkor a Szentgotthárd- Körmend- Zalaegerszeg-Nagykanizsa szakaszon is alig szokott valami kis mozgás lenni.

Előzmény: cs1014 (420112)
schlumberger Creative Commons License 2015.06.03 0 0 420119
GOLAZ111 Creative Commons License 2015.06.03 0 0 420118

Ahol sok a korrupt politikus, ott persze, hogy futja :)

Előzmény: M63 010 (420097)
GOLAZ111 Creative Commons License 2015.06.03 0 0 420117

Olaszországban. Egyébként 100, vagy 90. 

Előzmény: Törölt nick (420110)
cs1014 Creative Commons License 2015.06.03 0 0 420116

2 pár személyvonat? Na ne vicceljünk! Az alibi, nem forgalom, az semmire sem való.

Előzmény: Dreamy (420115)
Dreamy Creative Commons License 2015.06.03 0 0 420115

Tamásin keresztül...

Egyébként hogy érted, hogy kinyírták az 5-ös vonalat? Én látok rajta forgalmat.

Előzmény: M63 010 (420093)
sssey Creative Commons License 2015.06.03 0 0 420114

Nachtstern

 

Az álltalam leirt verzió max négy, de valójában csak három átszállás.

 

A 7 átszállásba már beleszámoltam a magyar szakasz kerülő útirányát is, hiszen annak az érkezési idejét hoztad fel példaként.

 

sssey

Előzmény: Törölt nick (420078)
cs1014 Creative Commons License 2015.06.03 0 0 420113

Nem tudom, mennyit közlekedsz a 85-ös borzadmányon, de egy Sopron-Győr távolság napközben 1,5-2 óra simán tud lenni, ha nem kezdesz állatkodni, de gyakran még úgy is.

Mire Sopronban az autóbuszállomásról egyáltalán a főútra kikeveredsz, az is tud 15-20 perc lenni.

Kicsit el vagy már szokva a hungarisztáni körülményektől... :) Jó neked! ;)

Előzmény: Törölt nick (420110)
cs1014 Creative Commons License 2015.06.03 0 0 420112

A közel 92km/h-s átlagsebesség busszal utópisztikus.

Dugók pedig jócskán vannak!

A sebességekről lásd előző hsz, rendőrségi tájékoztató! 100, speckó engedélyes busszal, mert amúgy 80!

Előzmény: Törölt nick (420110)
cs1014 Creative Commons License 2015.06.03 0 0 420111
Előzmény: Törölt nick (420110)
Törölt nick Creative Commons License 2015.06.03 0 0 420110

A buszok 110-el szoktak menni autópályán, én még lassabbat nem láttam. A google meg mindig több időt ad meg, mint ami kell, nem 130-al számol. Magyarországon meg nem valami gyakori a dugó. Szerintem lazán megcsinálható. 

Előzmény: cs1014 (420108)
Törölt nick Creative Commons License 2015.06.03 0 0 420109

Nincs ebben semmi furcsa. A jelenlegi állapotok mellett pár viszonylatot leszámítva nincs magyarországon vasút, csak sínek vannak erre-arra, amin néha megy valami vonatpótló, jó lassan, benne néhány utassal akinek ingyen van, vagy nincs más lehetősége.

Én nem hiszem el, hogy ne lennének utazási igények, a legalább 50.000 lakosú városok között. De mivel nincs ajánlat, nem élnek vele, vagy megoldják autóval. 

Előzmény: Törölt nick (420107)
cs1014 Creative Commons License 2015.06.03 0 0 420108

Izé, a gúgli a kérdéses útvonalra 4 óra 18 percet ad (395km - 91,86km/h-s átlagsebesség!), autóval, forgalom nélkül.

Busszal nem csinálod meg 5 órán belül, tekintve, hogy a busz max. 100, így a végig autópályával, 13ö-cal kalkulált utazás nem teljesíthető. És akkor még se dugó, se semmi.

Előzmény: Törölt nick (420104)
Törölt nick Creative Commons License 2015.06.03 0 0 420107

Volán megpróbálta igaz hatósági árakkal. Van ahol bejött, van ahol nem.

 

Osztrák mozdonyvezetőként furcsa olvasni ahogy a buszközlekedés felvirágoztatásában látod a jövőt.

 

Én használom a buszt vasúttal kombinálva.

 

Hidd el a távolsági utaknál a vonat kényelmesebb, de van olyan helyzet, amikor csak az egyik marad.

 

Gaskó féle sztrájknál lementünk a Szabolcs-Szatmár megyei Lónyára oda vissza 2*7 órás 6*2 átszállásos úton.

(Ha már Garbolc községet valaki felhozta)

A lényeg 1 nap alatt kellett megjárni.

Sikerült, maratoni út volt a muter is kibírta...

 

Azt az utat IC vel kombinálva szoktuk leutazni amúgy...

Előzmény: Törölt nick (420100)
Törölt nick Creative Commons License 2015.06.03 0 0 420106

Felsőszölnök majdnem kapott egy vasútvonalat a Magyar Szlovén nyomvonalváltozatba benne volt...

 

Ők nem kérték..

 

Kistelepülés:

 

Ha va a közelben ipari üzem akkor a 3 mûszak miatt az első járat beé a legközelebbi városba 5:20 körül az utolsó elindul 22:40 körül. Fehérgyarmat körül is voltak ipari üzemek sőt Nyíregyházán az Ipari Park mellett megy el a vasút megálló nincs.

 

113 as vonal helyett a bezárt 112 nyíradonyi kapott felújjítást feleslegesen...

 

113-as vonalat is illene rendbe hozni tele van vissznyereményi anyaggal a vasút IGy olcsón meg lehetne úszni...

Előzmény: trizs77 (420101)
Pdaw Creative Commons License 2015.06.03 0 0 420105

:)))

Gazdaságosabb verzió:

Garbolc + Nagyhódos + Kishódos együttes lakosszáma kis csalással már csaknem 400 fő (tartalmaz némi jószágot is). Így indokoltan kaphatnak egy közös Hauptbahnhofot melyre 160-as földúton juthatnak el a lakók, utána az egész környéket feltereljük a szupervonatra, végül a társaság folyamatos Felsőszölnökre utaztatásával máris megspóroltuk az új világváros építési költségét. Ugyanez Felsőszölnökön is tükrözve mert őket tuti érdekli Garbolc & vidéke, hál' istennek ott már eleve többen laknak mint a vonat kapacitása, így talán még erőszakba fúló tömegjelenetek is előfordulhatnak.
Jó esetben Pesten azért kell csak megállni, hogy 200 embert leszállítsanak róla mint Hegyesben a Jetiről. De mindenkinek jobb ha lendületből továbbmegy, mert a vonat méretes kitartott középső ujjakkal lesz felmatricázva.

Ah, úgy belelkesültem, hol egy ásó?

Előzmény: trizs77 (420101)
Törölt nick Creative Commons License 2015.06.03 0 0 420104

A vonattal a legjobb idő 5:36, de többnyire 6 óra fölötti az eljutási idő. Peti álmai nem érdekelnek, busszal meglenne 4:30 alatt (úgy hogy bemegy Komáromba is..

Előzmény: trizs77 (420103)
trizs77 Creative Commons License 2015.06.03 0 0 420103

Mennyi most időben egy Sopron-Komárom-Baja vonattal, Petike álma szerint és mennyi lenne a Te társaságoddal ?

 

 

Előzmény: Törölt nick (420100)
Törölt nick Creative Commons License 2015.06.03 0 0 420102

Ja, és direkt nem olyan viszonylatokat néztem, amik autópályára párhuzamosak, mert ott lehet csak igazán menetidőt spórolni busszal (Nagykanizsa-Székesfehérvár-Budapest, Pécs-Szekszárd-Budapest)

Előzmény: Törölt nick (420100)
trizs77 Creative Commons License 2015.06.03 0 0 420101

Róma és Milánó között. A vonat az eddiginél 45 perccel rövidebb idő, 2 óra 15 perc alatt megtéve a 600 kilométeres távolságot.

 

---------------

 

Petike !

 

Ilyet Magyarországon is lehet csinálni.

 

Garbolc és Felsőszölnök majdnem ugyanakkora távolságra van egymástól Magyarországon, mint Milánó és Róma Olaszországban.

 

Garbolc Nyírségi település keleten, a magyar-román-ukrán hármashatárnál.

Felsőszölnök Vas megyei település a magyar-osztrák-szlovén hármashatárnál.

 

Garbolc és Felsőszölnök helyére építünk 2 db színtiszta magyar várost, egyenként 2-2 millió lakossal.

Ez már ad akkora utas potenciált, hogy közéjük építsünk nagysebességű olyan vasutat is, melyen elegendő utas is lesz.

 

Egye fene. Az a vonat, hosszú útján egyszer, megállhat épp Budapesten is.

 

 

 

 

 

Előzmény: M63 010 (420097)
Törölt nick Creative Commons License 2015.06.03 0 1 420100

Ha valaki rám bízna egy csomó pénzt, hogy valami gyümölcsöző vállalkozást kellene belőle magyarországon csinálni, én tuti egy Intercity busztársaságot alapítanék. Teljesen konkurenciamentes vállalkozás lenne és nem drága. Még a Németeknél is robbanásszerűen terjednek, nem hogy itt ahol minden fillér számít.

 

Jelenleg vonattal Székesfehérvár-Pécs jó esetben 4:28, busszal 3:30 lenne.

Győr-Kaposvár vonattal jó esetben 4:22 busszal 2:45 lenne.

Bármilyen két megyeszékhely között eljátszható a dolog, hatalmas lenne a menetidő közti különbség, a jegyárakat meg meglehetne kínálni úgy, hogy utazási igényektől függjön az áruk. A németeknél is csak úgy telnek meg a buszok bizonyos időszakokban, bizonyos viszonylatokban, hogy majdnem ingyen van a jegy. Amikor meg sztrájkolt a vasút, akkor meg kihasználták és arany árban mentek a jegyek....

Előzmény: Törölt nick (420099)
Törölt nick Creative Commons License 2015.06.03 0 0 420099

"hanem mert elfogyott róluk az utas."

 

Amit nem is csodálok. Nagyjából egy jó kerékpáros átlagsebességét hozta a vonat... na meg majdnem a kényelmét is.

Előzmény: trizs77 (420098)
trizs77 Creative Commons License 2015.06.03 -2 0 420098

Sopron-Kisbér:  Lehetne Észak-Komárom-Komárom-Fehérvár-Sárbogárd-Szexárd-Baja átlós vonat.

 

----------------

 

Petike !

 

Ezt ma is lehet.

Meg kell rendelni.

Ennyi.

 

Azért az nem baj ha tudod, hogy az évtizedekig működő Pécs-Győr vonatok se azért szüntek meg mert füstös szobában sötétben bújkálók ezt meg-összeesküdték, hanem mert elfogyott róluk az utas.

 

Egy Sopron-Komárom-Fehérvár-Pécs/Baja vonatra biztosan lehet szerezni naponta egy fél busznyi, kb. 20-25 fő utast.

 

Hétvégén, két fél-napra talán 40-70 utast is.

Ha van politikai akarat arra, hogy 40-70 utasért vonatot indítsanak Sopronból Pécsre/Bajára, Komáromon és Fehérváron át, akkor tegyék meg.

 

 

Előzmény: M63 010 (420093)
M63 010 Creative Commons License 2015.06.03 0 0 420097

http://www.hir24.hu/kulfold/2015/06/02/europa-leggyorsabb-szupervonatja-olaszorszagban-suhan-hamarosan/

 

Olaszország is híres a sok korrupt politikusról, mégis futotta nekik egy ilyenre.

 

Az olasz szupervonatok új generációjának, a Frecciarossa 1000-nek az első példánya - a 2013-ban, 61 évesen elhunyt Pietro Mennea olasz olimpiai bajnok és világcsúcstartó futóról elnevezett szerelvény - június 14-én kezdi meg működését Róma és Milánó között. A vonat az eddiginél 45 perccel rövidebb idő, 2 óra 15 perc alatt megtéve a 600 kilométeres távolságot. Az új szupervonat egyelőre legfeljebb 350 kilométeres sebességgel száguldhat, mivel a pálya még nem alkalmas ennél nagyobb sebességre.

Ashi Valkoinen Creative Commons License 2015.06.02 0 0 420096

Azóta már megírták páran, hogy nem, és igazuk is van, úgy tűnik, nem elég előzményt olvastam vissza.

Előzmény: r1232 (420095)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!