Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2015.06.03 0 0 420104

A vonattal a legjobb idő 5:36, de többnyire 6 óra fölötti az eljutási idő. Peti álmai nem érdekelnek, busszal meglenne 4:30 alatt (úgy hogy bemegy Komáromba is..

Előzmény: trizs77 (420103)
trizs77 Creative Commons License 2015.06.03 0 0 420103

Mennyi most időben egy Sopron-Komárom-Baja vonattal, Petike álma szerint és mennyi lenne a Te társaságoddal ?

 

 

Előzmény: Törölt nick (420100)
Törölt nick Creative Commons License 2015.06.03 0 0 420102

Ja, és direkt nem olyan viszonylatokat néztem, amik autópályára párhuzamosak, mert ott lehet csak igazán menetidőt spórolni busszal (Nagykanizsa-Székesfehérvár-Budapest, Pécs-Szekszárd-Budapest)

Előzmény: Törölt nick (420100)
trizs77 Creative Commons License 2015.06.03 0 0 420101

Róma és Milánó között. A vonat az eddiginél 45 perccel rövidebb idő, 2 óra 15 perc alatt megtéve a 600 kilométeres távolságot.

 

---------------

 

Petike !

 

Ilyet Magyarországon is lehet csinálni.

 

Garbolc és Felsőszölnök majdnem ugyanakkora távolságra van egymástól Magyarországon, mint Milánó és Róma Olaszországban.

 

Garbolc Nyírségi település keleten, a magyar-román-ukrán hármashatárnál.

Felsőszölnök Vas megyei település a magyar-osztrák-szlovén hármashatárnál.

 

Garbolc és Felsőszölnök helyére építünk 2 db színtiszta magyar várost, egyenként 2-2 millió lakossal.

Ez már ad akkora utas potenciált, hogy közéjük építsünk nagysebességű olyan vasutat is, melyen elegendő utas is lesz.

 

Egye fene. Az a vonat, hosszú útján egyszer, megállhat épp Budapesten is.

 

 

 

 

 

Előzmény: M63 010 (420097)
Törölt nick Creative Commons License 2015.06.03 0 1 420100

Ha valaki rám bízna egy csomó pénzt, hogy valami gyümölcsöző vállalkozást kellene belőle magyarországon csinálni, én tuti egy Intercity busztársaságot alapítanék. Teljesen konkurenciamentes vállalkozás lenne és nem drága. Még a Németeknél is robbanásszerűen terjednek, nem hogy itt ahol minden fillér számít.

 

Jelenleg vonattal Székesfehérvár-Pécs jó esetben 4:28, busszal 3:30 lenne.

Győr-Kaposvár vonattal jó esetben 4:22 busszal 2:45 lenne.

Bármilyen két megyeszékhely között eljátszható a dolog, hatalmas lenne a menetidő közti különbség, a jegyárakat meg meglehetne kínálni úgy, hogy utazási igényektől függjön az áruk. A németeknél is csak úgy telnek meg a buszok bizonyos időszakokban, bizonyos viszonylatokban, hogy majdnem ingyen van a jegy. Amikor meg sztrájkolt a vasút, akkor meg kihasználták és arany árban mentek a jegyek....

Előzmény: Törölt nick (420099)
Törölt nick Creative Commons License 2015.06.03 0 0 420099

"hanem mert elfogyott róluk az utas."

 

Amit nem is csodálok. Nagyjából egy jó kerékpáros átlagsebességét hozta a vonat... na meg majdnem a kényelmét is.

Előzmény: trizs77 (420098)
trizs77 Creative Commons License 2015.06.03 -2 0 420098

Sopron-Kisbér:  Lehetne Észak-Komárom-Komárom-Fehérvár-Sárbogárd-Szexárd-Baja átlós vonat.

 

----------------

 

Petike !

 

Ezt ma is lehet.

Meg kell rendelni.

Ennyi.

 

Azért az nem baj ha tudod, hogy az évtizedekig működő Pécs-Győr vonatok se azért szüntek meg mert füstös szobában sötétben bújkálók ezt meg-összeesküdték, hanem mert elfogyott róluk az utas.

 

Egy Sopron-Komárom-Fehérvár-Pécs/Baja vonatra biztosan lehet szerezni naponta egy fél busznyi, kb. 20-25 fő utast.

 

Hétvégén, két fél-napra talán 40-70 utast is.

Ha van politikai akarat arra, hogy 40-70 utasért vonatot indítsanak Sopronból Pécsre/Bajára, Komáromon és Fehérváron át, akkor tegyék meg.

 

 

Előzmény: M63 010 (420093)
M63 010 Creative Commons License 2015.06.03 0 0 420097

http://www.hir24.hu/kulfold/2015/06/02/europa-leggyorsabb-szupervonatja-olaszorszagban-suhan-hamarosan/

 

Olaszország is híres a sok korrupt politikusról, mégis futotta nekik egy ilyenre.

 

Az olasz szupervonatok új generációjának, a Frecciarossa 1000-nek az első példánya - a 2013-ban, 61 évesen elhunyt Pietro Mennea olasz olimpiai bajnok és világcsúcstartó futóról elnevezett szerelvény - június 14-én kezdi meg működését Róma és Milánó között. A vonat az eddiginél 45 perccel rövidebb idő, 2 óra 15 perc alatt megtéve a 600 kilométeres távolságot. Az új szupervonat egyelőre legfeljebb 350 kilométeres sebességgel száguldhat, mivel a pálya még nem alkalmas ennél nagyobb sebességre.

Ashi Valkoinen Creative Commons License 2015.06.02 0 0 420096

Azóta már megírták páran, hogy nem, és igazuk is van, úgy tűnik, nem elég előzményt olvastam vissza.

Előzmény: r1232 (420095)
r1232 Creative Commons License 2015.06.02 0 0 420095

Szerintem az eredeti felvetés arról szólt, hogy budapesti indulással mennyire vállalható a somogyi, balatoni utazás.

 

Nem arról szólt.

Előzmény: Ashi Valkoinen (420076)
Zolas Creative Commons License 2015.06.02 0 0 420094
Mondom én: tuti, hogy valaki ezt fizeti neki...
M63 010 Creative Commons License 2015.06.02 0 0 420093

Sopron kisbér: Miért kellett kinyírni az 5-ös vonalat? Lehetne Észak-Komárom-Komárom-Fehérvár-Sárbogárd-Szexárd-Baja átlós vonat. De nem, inkább menjen az 5-ös és a 45-ös a levesbe, ja bocs, vegetáló állapotba.

M63 010 Creative Commons License 2015.06.02 0 0 420092

Sopron-Veszprém: Ha nem nyírják ki annó a Fertőszentmiklós-Celldömölk vonalat...

 

Előzmény: M63 010 (420091)
M63 010 Creative Commons License 2015.06.02 0 0 420091

Sopron-Balaton észak: Korábban volt közvetlen vonat a nyári szezonban, ha jól rémlik, akkor most miért nincsen?

Sopron-Kaposvár: Ha a "pécsi izgatóság" a pályafenntartást komolyan venné, akkor a Sopron-Pécs vonat errefelé mehetne, mint régen.

Előzmény: cs1014 (420089)
elsava Creative Commons License 2015.06.02 0 0 420090

http://magyarhirlap.hu/cikk/26528/Becsey_Zsolt_cel_a_kotottpalyas_kozlekedes

 

Olvastatok ? mintha a cikkböl kiüvöltene nehany orbitalis statisztikai hiba....!

cs1014 Creative Commons License 2015.06.02 0 0 420089

>Nyilván más háttérrel rendelkeznek, de a legtöbb dolog, amiben jobbak, az nem pénzkérdés.

Ezzel nem értek egyet. Nagyon sokat nyom a latban, hogy iszonyat mennyiségű pénz lett az infrába tolva.

Enélkül a legrugalmasabb szabályozás és (sokkal jobb) hozzáállás (és egyéb, pénzt nem igénylő dolgok) nélkül nem lehetne megközelíteni azt a szolgáltatási színvonalat.

Pláne zavarhelyzet-kezelés esetén.

 

Éppen, hogy a zavarkezelés a legszembetűnőbb ellenpélda, legalábbis személyes tapasztalataimból kiindulva látom így.

Recézném: forgatókönyv, kompetencia, döntésképesség, és gyorsaság. Példának idehaza a hópihés vonatok, és előzményei. Bár, tegyük hozzá, a legutóbbi időjárási problémát Bécsben a bundesz is eléggé sz.rul oldotta meg, leginkább az utastájékoztatást illetően.

Vegyünk példának egy járműhibát. Bundesznél a forgatókönyv a következő:

Nem megy - a 3. percig tájékoztatod a nagyérdeműt, és a forgalmat, - innentől további max. 9 perced van vagy mozgásképessé tenni a lomot, vagy szolgálatképtelenséget megállapítani (ha nem hozható ezalatt a 9 perc alatt mozgásképes állapotba, akkor szolgálatképtelennek minősül, még ha egyébként általad javítható is lenne) - a vonat kiürítése, - a következő lehetőségek kommunikálása.

Azaz legkésőbb 12 perc múlva az utas tudja, hogy WTF, a többi a vasút dolga. Teszem hozzá, hogy a forgalom azt szereti, ha minél hamarabb kinyögöd, hogy dög, mert annál hamarabb tud intézkedni.

Ez szvsz nem pénzkérdés, sec-perc le mernek mondani egy vonatot, nincs para, hogy jaj, mert mi lesz. És nem, nem állnak ugrásra kész Diesel kitolók, meg tartalékszerelvények, igaz, tartalékgarnitúrák azért itt-ott vannak, de csak néhány. Se-perc átterveznek szerelvényfordulókat, személyzetfordulókat, röviden gondolkodnak, cselekednek, kompetensen, mert megtehetik, mert a struktúra, és a szabályozás olyan.

 

Érdekes egyébként megfigyelni, hogy éppen a legpuccosabb helyeken a legkőfejűbb az operatív irányítás (Linz Hbf., St.Pölten Hbf., stb...), míg amíg a leharcoltabb infrastruktúrán hajlamosabbak gondolkodni. Mert nyilván ott sem minden papsajt, és nyilván hülyék mindenhol vannak.

 

 

>Egy dunántúli, somogyi, vagy balatoni utazás lassan már a vállálhatatlan kategória.

Ezt továbbra is túlzásnak tartom. Ennyi pénzből nem lehet érdemi infrafejlesztést végrehajtani.

 

Mint már többen is leírták, vonat nélkül nem megy. Épp azért tartom fájdalmasnak a helyzetet, mert a jelenlegi infrába is sokkal több férne el, még a jelenlegi eszközpark mellett is. Az általam gyakran látogatott viszonylatokban épp ez a legfájóbb észrevétel.

És pont ott vettem észre, ahol sok a pénz, pl. a gyesev vadiúj vonalain, hogy egy kis odafigyelés, és máris temérdek időt spórolhatnánk a masszának. Tegyük gyorsan hozzá, hogy legtöbbször a megrendelőn múlik. De sokszor nem (preferált viszonylataim: Sopron - Veszprém, Sopron - Balaton észak, Sopron - Kaposvár, Sopron - Kisbér, de gyakorlatilag bármely Dunántúl - Dunántúl viszonylatra igaz, hogy lóf.sz van, nem versenyképes kínálat).

A Budapesten áthaladó kínálattal elméletileg ki vagyok békülve, az egyetlen probléma, hogy a gyakorlatban botrányosan megbízhatatlan. Sajnos az megy élményszámba, ha minden úgy történik, ahogy le van írva az útvonaltervezőben.

Előzmény: István Gyuri (420071)
Zolas Creative Commons License 2015.06.02 0 0 420088
Ha pénzért írkálná a "hitét", azt megérteném, mert akkor nem feleslegesen koptatja a billentyűzetét :)
Előzmény: manhattani (420085)
Dentoro Creative Commons License 2015.06.02 0 0 420087

Az nem infra kérdés, hogy vonat sincs....

Vagy ami van, az is parádés menetidővel rendelkezik, például Pécsről a kb 120 km-re fekvő Balatonra legalább 3 óra az utazás, de a vonatok többségénél inkább 4-5.

A nyári időszakban közlekedhetne a Szhely-Kvár sebes Dombóvárig, vagy akár Pécsig, ezzel legalább délután is lenne egy normális közvetlen vonat a balcsira. De NEM. Helyette ott áll a Gyseves szerelvény Kaposváron 11.35-17.05 között, mert már arra sem képesek, hogy forduljanak vele egyet Kvár-Fonyód közt (mint ahogyan az régen is volt), a turistaszezon kellős közepén 30-40 fokos melegben "jó" oda a Bz is.

 

Előzmény: Törölt nick (420074)
cs1014 Creative Commons License 2015.06.02 0 0 420086

Tegyük helyre:

én vetettem fel, és éppen hogy nem arról szólt.

 

Az sajnos igaz, hogy két dunántúli nagyváros között elég meredek eljutási idők vannak, ha a két város nem ugyanazon vasútvonalon fekszik...

 

Ezért írtam, hogy mintha csak Bp létezne. Egyébként sokszor akkor is gáz az eljutás, ha a két dunántúli város ugyanazon vonal mentén található.

Előzmény: Ashi Valkoinen (420076)
manhattani Creative Commons License 2015.06.02 0 0 420085

Szerinted van olyan hülye, aki ezért fizetne?

Előzmény: Zolas (420084)
Zolas Creative Commons License 2015.06.02 0 0 420084
v peti?

index.hu/tech/2015/06/02/foglalkozasa_berkommentelo/
Törölt nick Creative Commons License 2015.06.02 0 0 420083
Arról nem is beszélve hogy a kalauzoknak mekkora gond volt az, hogy online vettem 50%-os jegyet. Mivel nincs olyan menüpont hogy FIP, így azthiszem valami start -50%-os jegyem volt magy mi. Jó hogy meg nem büntettek :-)
Előzmény: Törölt nick (420082)
Törölt nick Creative Commons License 2015.06.02 0 0 420082
Én nem így értelmeztem az eredeti felvetést...
Előzmény: Ashi Valkoinen (420076)
cs1014 Creative Commons License 2015.06.02 0 0 420081

Ennyi.

Előzmény: Törölt nick (420074)
DJ. Bakter Creative Commons License 2015.06.02 0 1 420080

"Arra megyek, mert szebb a táj"

Ez igaz, én is végigültem egy seggel az EC163 "Transalpin"-t Landeck-Leoben között :)

Előzmény: Törölt nick (420078)
Üzemszünet Creative Commons License 2015.06.02 0 0 420079

két dunántúli nagyváros között elég meredek eljutási idők vannak, ha a két város nem ugyanazon vasútvonalon fekszik...

 

Sokszor akkor is , ha ugyanazon a vasútvonalon fekszik , ( Pl. a kétvonatos vonalak között vannak azok a városok) .

Előzmény: Ashi Valkoinen (420076)
Törölt nick Creative Commons License 2015.06.02 0 0 420078
Az álltalam leirt verzió max négy, de valójában csak három átszállás. A Grác-Szentgotthárd az egy vonat, csak Fehringtöl más a vonatszám. Arra megyek, mert szebb a táj, gotthárdból meg másfél óra alatt otthon vagyok.
Előzmény: sssey (420077)
sssey Creative Commons License 2015.06.02 0 0 420077

Nachtstern

 

Pl én mennék vonattal (megyek is, de csak a határig.) Wörgl-Szentgothárd 9:02-16:03  Szentgotthárd -Nagykanizsa 17:36-23:28.

 

Vagy:

 

Wörgl-Sopron 09:33 - 15:01

Sopron-Nagykanizsa 15:43 - 18:48

 

Vagy:

 

Wörgl-Győr 09:33 - 15:21

Győr-Nagykanizsa 15:38 - 18:48

 

És amíg az általad leírt verzió 7 átszállást tartalmaz, addig a soproni irány 4 átszállást, a győri irány 3 átszállást.

Útidőben pedig kb 30 perccel hosszabb csak, mint a Te verziód, hogy Szentgotthárdig vonat, onnan autó.

Km-ben sem lehet sokkal hosszabb.

 

sssey

 

Előzmény: Törölt nick (420075)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2015.06.02 0 0 420076

Szerintem az eredeti felvetés arról szólt, hogy budapesti indulással mennyire vállalható a somogyi, balatoni utazás. Az sajnos igaz, hogy két dunántúli nagyváros között elég meredek eljutási idők vannak, ha a két város nem ugyanazon vasútvonalon fekszik...

Előzmény: Törölt nick (420074)
Törölt nick Creative Commons License 2015.06.02 0 0 420075

Pl én mennék vonattal (megyek is, de csak a határig.) Wörgl-Szentgothárd 9:02-16:03  Szentgotthárd -Nagykanizsa 17:36-23:28.

 

Gyalog előbb érnék....komolyan mondom, hogyha a vasút 10.000 ft-ot fizetne, hogy a határtól is vonattal utazzak, sem tenném...

Előzmény: Törölt nick (420074)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!