A vonattal a legjobb idő 5:36, de többnyire 6 óra fölötti az eljutási idő. Peti álmai nem érdekelnek, busszal meglenne 4:30 alatt (úgy hogy bemegy Komáromba is..
Ja, és direkt nem olyan viszonylatokat néztem, amik autópályára párhuzamosak, mert ott lehet csak igazán menetidőt spórolni busszal (Nagykanizsa-Székesfehérvár-Budapest, Pécs-Szekszárd-Budapest)
Ha valaki rám bízna egy csomó pénzt, hogy valami gyümölcsöző vállalkozást kellene belőle magyarországon csinálni, én tuti egy Intercity busztársaságot alapítanék. Teljesen konkurenciamentes vállalkozás lenne és nem drága. Még a Németeknél is robbanásszerűen terjednek, nem hogy itt ahol minden fillér számít.
Jelenleg vonattal Székesfehérvár-Pécs jó esetben 4:28, busszal 3:30 lenne.
Győr-Kaposvár vonattal jó esetben 4:22 busszal 2:45 lenne.
Bármilyen két megyeszékhely között eljátszható a dolog, hatalmas lenne a menetidő közti különbség, a jegyárakat meg meglehetne kínálni úgy, hogy utazási igényektől függjön az áruk. A németeknél is csak úgy telnek meg a buszok bizonyos időszakokban, bizonyos viszonylatokban, hogy majdnem ingyen van a jegy. Amikor meg sztrájkolt a vasút, akkor meg kihasználták és arany árban mentek a jegyek....
Azért az nem baj ha tudod, hogy az évtizedekig működő Pécs-Győr vonatok se azért szüntek meg mert füstös szobában sötétben bújkálók ezt meg-összeesküdték, hanem mert elfogyott róluk az utas.
Egy Sopron-Komárom-Fehérvár-Pécs/Baja vonatra biztosan lehet szerezni naponta egy fél busznyi, kb. 20-25 fő utast.
Hétvégén, két fél-napra talán 40-70 utast is.
Ha van politikai akarat arra, hogy 40-70 utasért vonatot indítsanak Sopronból Pécsre/Bajára, Komáromon és Fehérváron át, akkor tegyék meg.
Olaszország is híres a sok korrupt politikusról, mégis futotta nekik egy ilyenre.
Az olasz szupervonatok új generációjának, a Frecciarossa 1000-nek az első példánya - a 2013-ban, 61 évesen elhunyt Pietro Mennea olasz olimpiai bajnok és világcsúcstartó futóról elnevezett szerelvény - június 14-én kezdi meg működését Róma és Milánó között. A vonat az eddiginél 45 perccel rövidebb idő, 2 óra 15 perc alatt megtéve a 600 kilométeres távolságot.Az új szupervonategyelőre legfeljebb 350 kilométeres sebességgel száguldhat, mivel a pálya még nem alkalmas ennél nagyobb sebességre.
Sopron kisbér: Miért kellett kinyírni az 5-ös vonalat? Lehetne Észak-Komárom-Komárom-Fehérvár-Sárbogárd-Szexárd-Baja átlós vonat. De nem, inkább menjen az 5-ös és a 45-ös a levesbe, ja bocs, vegetáló állapotba.
>Nyilván más háttérrel rendelkeznek, de a legtöbb dolog, amiben jobbak, az nem pénzkérdés.
Ezzel nem értek egyet. Nagyon sokat nyom a latban, hogy iszonyat mennyiségű pénz lett az infrába tolva.
Enélkül a legrugalmasabb szabályozás és (sokkal jobb) hozzáállás (és egyéb, pénzt nem igénylő dolgok) nélkül nem lehetne megközelíteni azt a szolgáltatási színvonalat.
Pláne zavarhelyzet-kezelés esetén.
Éppen, hogy a zavarkezelés a legszembetűnőbb ellenpélda, legalábbis személyes tapasztalataimból kiindulva látom így.
Recézném: forgatókönyv, kompetencia, döntésképesség, és gyorsaság. Példának idehaza a hópihés vonatok, és előzményei. Bár, tegyük hozzá, a legutóbbi időjárási problémát Bécsben a bundesz is eléggé sz.rul oldotta meg, leginkább az utastájékoztatást illetően.
Vegyünk példának egy járműhibát. Bundesznél a forgatókönyv a következő:
Nem megy - a 3. percig tájékoztatod a nagyérdeműt, és a forgalmat, - innentől további max. 9 perced van vagy mozgásképessé tenni a lomot, vagy szolgálatképtelenséget megállapítani (ha nem hozható ezalatt a 9 perc alatt mozgásképes állapotba, akkor szolgálatképtelennek minősül, még ha egyébként általad javítható is lenne) - a vonat kiürítése, - a következő lehetőségek kommunikálása.
Azaz legkésőbb 12 perc múlva az utas tudja, hogy WTF, a többi a vasút dolga. Teszem hozzá, hogy a forgalom azt szereti, ha minél hamarabb kinyögöd, hogy dög, mert annál hamarabb tud intézkedni.
Ez szvsz nem pénzkérdés, sec-perc le mernek mondani egy vonatot, nincs para, hogy jaj, mert mi lesz. És nem, nem állnak ugrásra kész Diesel kitolók, meg tartalékszerelvények, igaz, tartalékgarnitúrák azért itt-ott vannak, de csak néhány. Se-perc átterveznek szerelvényfordulókat, személyzetfordulókat, röviden gondolkodnak, cselekednek, kompetensen, mert megtehetik, mert a struktúra, és a szabályozás olyan.
Érdekes egyébként megfigyelni, hogy éppen a legpuccosabb helyeken a legkőfejűbb az operatív irányítás (Linz Hbf., St.Pölten Hbf., stb...), míg amíg a leharcoltabb infrastruktúrán hajlamosabbak gondolkodni. Mert nyilván ott sem minden papsajt, és nyilván hülyék mindenhol vannak.
>Egy dunántúli, somogyi, vagy balatoni utazás lassan már a vállálhatatlan kategória.
Ezt továbbra is túlzásnak tartom. Ennyi pénzből nem lehet érdemi infrafejlesztést végrehajtani.
Mint már többen is leírták, vonat nélkül nem megy. Épp azért tartom fájdalmasnak a helyzetet, mert a jelenlegi infrába is sokkal több férne el, még a jelenlegi eszközpark mellett is. Az általam gyakran látogatott viszonylatokban épp ez a legfájóbb észrevétel.
És pont ott vettem észre, ahol sok a pénz, pl. a gyesev vadiúj vonalain, hogy egy kis odafigyelés, és máris temérdek időt spórolhatnánk a masszának. Tegyük gyorsan hozzá, hogy legtöbbször a megrendelőn múlik. De sokszor nem (preferált viszonylataim: Sopron - Veszprém, Sopron - Balaton észak, Sopron - Kaposvár, Sopron - Kisbér, de gyakorlatilag bármely Dunántúl - Dunántúl viszonylatra igaz, hogy lóf.sz van, nem versenyképes kínálat).
A Budapesten áthaladó kínálattal elméletileg ki vagyok békülve, az egyetlen probléma, hogy a gyakorlatban botrányosan megbízhatatlan. Sajnos az megy élményszámba, ha minden úgy történik, ahogy le van írva az útvonaltervezőben.
Vagy ami van, az is parádés menetidővel rendelkezik, például Pécsről a kb 120 km-re fekvő Balatonra legalább 3 óra az utazás, de a vonatok többségénél inkább 4-5.
A nyári időszakban közlekedhetne a Szhely-Kvár sebes Dombóvárig, vagy akár Pécsig, ezzel legalább délután is lenne egy normális közvetlen vonat a balcsira. De NEM. Helyette ott áll a Gyseves szerelvény Kaposváron 11.35-17.05 között, mert már arra sem képesek, hogy forduljanak vele egyet Kvár-Fonyód közt (mint ahogyan az régen is volt), a turistaszezon kellős közepén 30-40 fokos melegben "jó" oda a Bz is.
Arról nem is beszélve hogy a kalauzoknak mekkora gond volt az, hogy online vettem 50%-os jegyet. Mivel nincs olyan menüpont hogy FIP, így azthiszem valami start -50%-os jegyem volt magy mi. Jó hogy meg nem büntettek :-)
Az álltalam leirt verzió max négy, de valójában csak három átszállás. A Grác-Szentgotthárd az egy vonat, csak Fehringtöl más a vonatszám. Arra megyek, mert szebb a táj, gotthárdból meg másfél óra alatt otthon vagyok.
Szerintem az eredeti felvetés arról szólt, hogy budapesti indulással mennyire vállalható a somogyi, balatoni utazás. Az sajnos igaz, hogy két dunántúli nagyváros között elég meredek eljutási idők vannak, ha a két város nem ugyanazon vasútvonalon fekszik...