Az elmúlt időszak kedvenc elfoglaltságaként elkezdtem hátulról elolvasni ( 2003 óta.. ) keletkezett hozzá szólásokat, észrevételeket s kérdéseket, mivel - mint oly sokan - szeretnék csatlakozni a T. Házhoz, s kapagépet venni - sajna még csak 2010.-nél tartok:)
Nem kevés a hátralévő topicok száma, s önmagam megelőzve szeretnék tanácsot kérni egy géppel kapcsolatban:
Az eladó tisztességesnek tűnik, a távolság azonban nem kicsi, hogy lukra fussak, sz@rt meg nem szeretnék magamnak:)..
A gép sajna nem Honda, ahogy itt letettétek a voksot rá, hanem Briggs - de viszont 8 lovas!! - az alépítmény viszont ( számomra ) nem felismerhető. Az alépítmény viszont - állítólag Szentkirályi vagy hasonló (?), amiről még nincs információm s sokan lehúztátok e minőséget.
Nagyon sok tartozékot kapok hozzá, még a krumpli szedő az orrsúly nincs is feltüntetve..
Véleményeket szeretnék kérni, s segítségeteket előre is köszönöm!
Neked milyen típusú pontosan a motorod?Mit és milyen típust hajt?
A főtengelyből még nem vágtam le -de ezt lehet meg kell tennem.
Megmértem a régi GCV 160 szabad főtengelyhoszt a motor szimmeringtől mérve.Ez 70 mm körül van .Arra gondoltam : -az új motor ilyen mérete talán több -de nem .Most már csak azt nem értem hogy a fenébe ment el az eredeti kuplugharang cca.700 üzemórát -pedig ütöttem-vágtam ...
A távtartót nem mértem esztergálás előtt de úgy rémlik 20 mm körül volt.
Ez a motor szimmering után következett és egy kis 4mm-es fészekbe illeszkedik a motorblokkban.Ezután a nyomcsapágy fedele jön .
A főtengelyből én nem vágtam. 22mm hosszú hézagoló kellett a motor meg a nyomcsapágy közé . Így van szintben a főtengely meg a kuplung , valamit a nyomcsapágy így nem szorul.
Viszont a motor meg a harang közé raktam 2 mm hézagolót mert akkor nem emelt ki a kuplung.
Nekem robi 156-os kapám van .A kuplung harangot most újíttatam fel.Csak úgy tudtam összerakni,hogy majd 3 mm ferrodolt lecsiszoltam róla .Nem is tartott sokáig az egész ...
Most azt találtam ki:a meglévő távtartót 10 mm-re vágattam vissza .
A harang így ennyível feljebb kerül ,de a főtengelyből le kell ennyit vágni.
Megmértem a furat 37mm mély, így a csavar még bőven tud fogni-bár olyan jól sikerült a reteszt eltalálni csak lehúzóval lehet levenni a harangot.
Nem tudom még mikor rakom össze-hétvégén biztosan .
A komposztáló adapter jól teszi a dolgát. Nagy hibája, hogy a betöltő garat középtájt beszűkül, emiatt csak egy szűk maréknyi anyag fér el benne akadály mentesen. A friss vágású ágakat szereti, illetve a nem fás szárúakat viszi szárazon is.
A fűnyíró masszív darab 3 kést már elkoptattam vele. A kerekeit le kellet cserélnem fúvott abroncsúakra, mivel homokos talajon használom.
Ott ahol a mag kijön van egy állítható lemez, ami töri a magot neked, én annak az aljára ragasztottam "seprűt" ecset szőrből. Így nem enged több magot ki de nem is töri annyira a szemet. De mi is inkább a magyar műanyagházast vettük és használjuk de az sem kiskertbe való, mert pl. répából egy zacskónyit nem vet ki, és a retekhez se túl jó hobbi szinten, profi maghoz már jó mert az egyforma.
Szia! Az én vetőgépem nem házi barkács, hanem egy régi de eredeti darab!Köszi de ez amit feltöltöttél én nagyon drágának találom, meg nem vagyok híve a műanyagnak.Azt hittem valahogy át lehet barkácsolni az enyémet.
Köszi így már sikerült!Na szóval kukoricát akarnék vetni vele de töri a szemeket ,esetleg át tudnám barkácsolni valahogy a fém lapátokat valami műanyagra vagy valami más ötlet?
Első nekifutásból egy ilyen merevítőt csináltam. Sokkal merevebb lett tőle mert nem engedi egymáshoz képest elfordulni a kétoldalon a felezőket. De mégis szét fogom vágni mert másképpen rakom fel a felezőket, úgy hogy hátrafelé álljanak. Így jobb lesz a gépnek a súlyeloszlása.