Keresés

Részletes keresés

EMD sound is music Creative Commons License 2017.11.22 0 0 44208
EMD sound is music Creative Commons License 2017.11.22 0 0 44207

A HÉV F2. sz utasítás idevonatkozó pontjai :

 

421. Általános fékútnak nevezzük azt a távolságot, amelyen belül a legfeljebb a pályára engedélyezett sebességgel közlekedő vonat a  legkedvezőtlenebb körülmények között is megállítható, ha a fékrendszere és a megfékezettsége előírásszerű. Az általános fékúttávolság a HÉV vonalakon 300 méter.

 

422. A tényleges fékút az a távolság, amit a vonat a fékezés megkezdésétől a megállásig megtesz. A tényleges fékút az általános fékútnál kisebb.

 

Ennyi. A tényleges fékutat nem számítják.

 

Akkor a te elgondolásod szerint minden nap, minden vonatnál más-más láthatósági távolságot kell biztosítani a jelzőnek attól függően, hogy esett-e az eső, vagy kopott-e a vonat fékje?

 

Nem, hanem a járművezetőnek kell a körülményeknek megfelelően sebességet és fékutat választani.

Előzmény: Zsivany2 (44205)
volanb Creative Commons License 2017.11.22 0 0 44206

Üdv! H5-ös vonalon közlekedik még a "fekete hév"? Amúgy az csak egy sima matrica vagy festés rajta, utastere másabb lett e, valamint maga a héven történt e másféle változás? Választ köszönöm!

Zsivany2 Creative Commons License 2017.11.21 0 0 44205

Idézeta HÉV F1-ből:

"30. A főjelzőket a közlekedő vonatokról a pályára engedélyezett sebességhez tartozó és a motorvonatokra vonatkozó tényleges fékútnak megfelelő távolságról folyamatosan látni kell."

ill.

"59. Amennyiben a főjelzőre az előjelzést az előző főjelző adja, akkor a két jelző közötti távolság az általános fékúttávolságnál rövidebb is lehet, de nem lehet kevesebb, mint a motorvonatokra vonatkozó tényleges fékúttávolság."

Akkor a te elgondolásod szerint minden nap, minden vonatnál más-más láthatósági távolságot kell biztosítani a jelzőnek attól függően, hogy esett-e az eső, vagy kopott-e a vonat fékje?

Előzmény: komor5 (44202)
Zsivany2 Creative Commons License 2017.11.21 0 1 44204

Pontosan erre a tényleges fékútra gondoltam, ill. arra, hogy vajon a nagyvasúti számítási módszert alakalmazzák-e a HÉV-nél is, vagy van más módszer/táblázat?

Előzmény: _Nyuszi (44203)
_Nyuszi Creative Commons License 2017.11.21 0 1 44203

A nagyvasúton vannak rá táblázatok, amiből a sebesség és a lejtviszonyok alapján meghatározható a tényleges fékút.

Fontos viszont hangsúlyozni, hogy ez a tényleges fékút nem azonos azzal a tényleges fékúttal, amire komor olvtárs gondolt.

Előzmény: Zsivany2 (44201)
komor5 Creative Commons License 2017.11.21 0 0 44202

Remélem nem gondolod komolyan a kérdésedet?

("Tényleges fékút kiszámítási módja érdekelne")

Gondolom, van neked is autód, motorkerékpárod, kerékpárod....vagy valami ilyesmi, amelynél (ha Te hajtod) a fékút az éppen aktuális helyzettől, a Te pillanatnyi reakció idődtől, a tényleges sebességtől, az út (pálya) aktuális állapotától függ......és sorolhatnám még órákig a mindenkori tényleges fékút hosszát befolyásoló tényezőket, talán akkor sem érnék a végére!

Ugye, érted már?

Ha még nem, akkor kérlek, próbáld meg kiszámítani MA, az általad vezetett járgánnyal a HOLNAPI napon sorra kerülő fékezéseid hosszát!

Hát persze, hogy nem lehet! A tényleges fékutat számítani nem, csak mérni lehet majd a megtörtént fékezés után!

Megnyugtatásul közlöm veled, hogy egyáltalán nem butaság, ha eszedbe jut a téma, ennek a kérdésnek már sokszor, sokan áldozatul estek oktatások, vizsgák során! Olyan is előfordult, hogy hetekig gondolkodott az illető a számítási képleten, de ...persze...nem tudta képlettel megoldani ezt a ...nem is matematikai, hanem inkább logikai problémát!

üdv.

 

 

Előzmény: Zsivany2 (44201)
Zsivany2 Creative Commons License 2017.11.21 0 0 44201

Üdv!

 

Az előzmény hozzászólásban feltett kérdésre tudná valaki a választ?

(Tényleges fékút kiszámítási módja érdekelne.)

Előre is köszönöm!

Előzmény: Bazsi75 (23162)
Törölt nick Creative Commons License 2017.11.16 0 1 44200

Volt olyan is mikor baleset volt, hogy Nagyiccéig egyvágányozás volt és helytelenben ment Rákosfalváig és Icce előtt rakták vissza, megnyitva azt a szolgálati helyet. Be is mondták ,hogy most a másik oldalt jön a peron.

Előzmény: Törölt nick (44199)
Törölt nick Creative Commons License 2017.11.16 0 0 44199

Egyszer láttam olyat, hogy rendesen, a helyes vágányokon jártak a vonatok, de a Gödöllő felé tartó vonat Cinkotán mégis a 3. vágányra ment. Aztán az átjárónál szépen visszament a helyére. Azt nem tudom, akkor mi volt ennek az oka.

Előzmény: Törölt nick (44198)
Törölt nick Creative Commons License 2017.11.16 -1 0 44198

HÉV-en hol megy üzemszerűen helytelenben? Csak ha havária van, normál üzemben nincs helytelen vágányon közlekedés, olyan csak a nagyvasúton van, mikor akár menetrend szerint is előztetnek vonatot helytelenben, vagy pl. Békéscsaba és Murony között 20 éven át volt üzemszerűen helytelen vágányon közlekedés, mert a bal vágány felett nem volt drót végig.

Előzmény: r1232 (44195)
Ep128 Creative Commons License 2017.11.15 0 0 44197

Apropó oszlopok... Aquincum után Óbuda kijárat felé azzal a baromi sok új oszloppal mi a terv? Mert drót az nincs rajtuk, mióta (évek óta) állnak...

V46 021 Creative Commons License 2017.11.15 0 7 44196

 

Ha nem így lenne akkor előbb-utóbb elfogynának a vonatok Bp-ről, és tele lenne a Gödöllői végállomás. :)

 

Én egy hasonló jelenséggel találkoztam:

Amikor megyek dolgozni a felsővezeték tartó oszlopok mind mennek a külső végállomás felé...

Leszállás után azon gondolkodám, hogy beljebb, ahonnan már kimentek az oszlopok, vajon csak a megszokás tartja a drótot az ég alatt?

Érdekes egybeesés: amikor én megyek haza, az oszlopok akkor mennek visszafelé...

 

Bocs!

r1232 Creative Commons License 2017.11.15 0 4 44195

A mindkét vágányon mindkét irányban közlekedés nem ezt jelenti, hanem azt, hogy bármelyik vágányon bármelyik irányban közlekedhet vonat, üzemszerűen. Amit te írsz, az az irányonkénti vágányhasználat, mint a metrónál, tehát egy adott vágányon mindig csak az egyik irányban megy a vonat, üzemszerűen.

 

Előzmény: Törölt nick (44194)
Törölt nick Creative Commons License 2017.11.15 -2 0 44194

Mindkét vágányon mindkét irányban közlekednek, vagyis egyiken megy másikon visszajön. Metrónál is így van.

Előzmény: r1232 (44193)
r1232 Creative Commons License 2017.11.15 0 3 44193

Ha nem így lenne akkor előbb-utóbb elfogynának a vonatok Bp-ről, és tele lenne a Gödöllői végállomás. :)

 

Nem is értem, hogy azok a hülye metrósok hogy csinálják, hogy egy-egy vágányt csak egy irányban használnak mégsem gyűlnek fel a vonatok egyik végállomáson sem. Szvsz ezt gondold át újra, mert nincs összefüggés.

Előzmény: Törölt nick (44192)
Törölt nick Creative Commons License 2017.11.15 -2 0 44192

A mindkét vágányon mindkét irányban közlekednek egyértelmű. Ha nem így lenne akkor előbb-utóbb elfogynának a vonatok Bp-ről, és tele lenne a Gödöllői végállomás. :)

Előzmény: További magyar hang (44191)
További magyar hang Creative Commons License 2017.11.15 0 1 44191

Szerintem pont hasznos az angol bemondás, különösen, hogy rövid és velős, nem kisregényt mond fel. Gondolom a MüPa miatt került fel, hiszen az vonz nagyobb, nem feltétlen magyar anyanyelvű közönséget.

 

Ami jobban meglepett, az a "népnevelés", én kettőt hallottam, az egyik arról szólt, hogy a vonatok mind a két vágányon, mind a két irányban közlekedhetnek, a másik szerint pedig akár 300 méter is lehet a féktávolság. Remélem, széles a repertoár, mert ezeket minden nap meghallgatni elég unalmas lehet.

 

Aki küzd a Darwin-díjért http://index.hu/urbanista/2016/03/12/hany_gyereknek_kell_meg_meghalnia_a_matyasfoldi_halalatjaron annak úgyis mindegy. Bár ha belegondolok, sokáig a "Köpködni tilos!" tábla is szériatartozék volt.

Előzmény: Rüby 2143 (44184)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2017.11.15 0 0 44190

Azóta sem került forgalomba a könyv, vagy csak én keresem bénán?

Előzmény: trizs77 (44109)
xxxel. Creative Commons License 2017.11.14 0 1 44189

Nem hinném, hogy felesleges. Jómúltkor BT-n kérdezték külföldiek, hogy honnan és merre megy

a vonat. Elmondtam nekik és gondolom nagy segítség lehetett nekik az angol bemondás menet közben.

Előzmény: Rüby 2143 (44184)
xxxel. Creative Commons License 2017.11.14 0 1 44188

A BKK folyamatosan frissíti

Előzmény: Rüby 2143 (44179)
xxxel. Creative Commons License 2017.11.14 0 0 44187

Rosszul tudod!

Előzmény: Rüby 2143 (44181)
xxxel. Creative Commons License 2017.11.14 0 0 44186

H7 is van angol szöveg

Előzmény: Rüby 2143 (44179)
Áthaladójelző Creative Commons License 2017.11.13 -1 4 44185

Az angol bemondás szerintem kifejezetten hasznos. Legalábbis ha én külföldön turistáskodom, szeretem, nekem segít. Mondjuk ott (a franciákat kivéve) tényleg angolul beszélnek, nem úgy ahogy a főváros járatain.

Előzmény: Rüby 2143 (44184)
Rüby 2143 Creative Commons License 2017.11.13 -3 4 44184

Csepel felé ritkán járok, így azt nem tudom. Az angol bemondást feleslegesnek tartom. A turista alapvetően tájékozódik egy ismeretlen helyen, térképet néz, adott esetben kérdez, de nekik sem kell mindent a szájukba rágni. Ami a magyarokat illeti, sokan csak röhögnek az angol bemondásokon, másokat kifejezetten irritál.

Előzmény: batar1987 (44183)
batar1987 Creative Commons License 2017.11.13 0 0 44183

Utóbbi időben változott a csepelin a bemondás, szintén bemondja angolul is. Emlékeim szerint eléggé hasonlít a gödöllői HÉV bemondásaira. A szentendreié talán más egy kicsit, ott mintha nem mondaná be angolul, így rémlik néhány héttel ez előttről. 

Előzmény: Rüby 2143 (44179)
Törölt nick Creative Commons License 2017.11.13 0 0 44182

Hévvel a szabadba film is már 20 éves, és már abban is arról beszélnek ,hogy már elavultak ezek a szerelvények és idejük vége felé járnak, korszerűbb járműveket kell helyettük beállítani.  De még sokáig maradni fognak a zöld-fehér konzervdobozok.

Előzmény: EMD sound is music (44172)
Rüby 2143 Creative Commons License 2017.11.13 0 0 44181

Akkor fogalmazzunk úgy, hogy tudomásom szerint csak nekik szabad.

Előzmény: Bálint23-24 (44180)
Bálint23-24 Creative Commons License 2017.11.13 0 0 44180

Nem csak ők tudják állítani! 

Előzmény: Rüby 2143 (44179)
Rüby 2143 Creative Commons License 2017.11.13 0 0 44179

Hogy miért nem egyforma a különböző vonalakon, nem tudni. A jelenlegi hangok még a BKV-tól örökölt rendszerből valók.

Különböző vonalakon az ajtózárásra figyelmeztető szövegek sem egyformák. A H8-on erőltetik az angol bemondást is, míg máshol az sincs. Ami a hangerőt illeti, csak a kocsiszíni dolgozók tudják állítani.

Előzmény: Törölt nick (44178)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!