Keresés

Részletes keresés

Ashi Valkoinen Creative Commons License 2015.06.11 0 0 420360

Általában hétfőn, kedden jövök haza Horvátországból, igyekezvén elkerülni a vasárnapi csúcsot, és ilyenkor a Kálmán Imre sem túl telített. Bár ez egyetlen megfigyelés volt, lehet, hogy amúgy sokan vannak rajta és ezért nem jut helyjegy.

 

"Mit csinálsz, ha Bécsből már nincs aznapra hely hazafelé?! Pláne, ha Horvátországból nincs már jegy hazafelé? "
Mit csinálsz, ha Pécsről, Debrecenből, Szombathelyről nincs aznapra hely hazafelé? Mert az utolsó IC-k fekvésében már nem nagyon van más vonat, ami elhoz Budapestig, és ha van is, nem lesz csatlakozás, ami mondjuk tovább egy másik irány elővárosába. Az utazást meg kell tervezni, és erre nagyon jó eszköz a helyjegy.

 

"Ezzel megölöd a szabadságot az utazásban. "

"(És ráadásul az egyes nemzeti helyfoglalási rendszereket is össze kellene online kapcsolni, ami meg csilliárdos fejlesztés lenne...) "

Talán 2015-ben nem nagy elvárás egy ilyen nem-triviális probléma megoldása. Ha a különböző vasúttársaságok nem is akarnak új szoftvert fejleszteni és bevezetni, azért lehetne egy olyan írni, amely képes inputként kezelni a HZ, MÁV, ÖBB stb. helyjegykezelő rendszerek foglalásait kezelni. Ez informatikai probléma, ami szerintem azért nem rakétatudomány. 

 

Esetleg megoldás lehet, hogy a nyári szezonban (naptár vagy neadjisten utasszám-mérések alapján kijelölve) a terhelt vonatok (horvát két pár IC elég fullos nyáron nap mint nap) helyjegyköteles IC-résszel (országokra lebontva az eladható jegyek számát, és az eladható jegyek számát irány szerint is differenciálni kell, pl. páros Agramra a magyar fél adhasson el több helyjegyet, a páratlanra a horvát) és gyorsvonati résszel, ahol annyian zsúfolódnak össze, ahányan elférnek. Viszont annak, aki előre tervez, biztosítsuk a kényelmes utazást, ha már hat és fél óráig tart.*

 

Amúgy is nevetséges, hogy jön az Agram egy rakás kocsival Kaproncáig, aztán kettővel átmegy a határon, hogy Gyékényestől megint másik kocsikat kapcsoljanak rá - és gondolom nincs elég RIC-es kocsija egyik társaságnak sem.

 

*Railjet esetén persze ezt nem lehet megcsinálni, viszont nem ártana, ha lenne pl. Bécs-BP gyorsvonat, és nem minden járat pót- és helyjegyköteles vonat lenne. Ennek a mentesítőnek sem kell mindig futnia, csak szezonban reggel páros, este páratlan, meg adventkor. Sok helyjegyes-nemhelyjegyes problémát megoldana.

 

Előzmény: István Gyuri (420357)
paca664 Creative Commons License 2015.06.11 0 0 420359

Még mindig van mit rágni rajta: a 21.19-es EN pontban 21.00-kor indul a Keletiből, amikorra a helyfoglalások már fel vannak cetlizve, az utasok pedig elfoglalták a helyeiket. Aki 20.59-kor akar helyjegyet venni, az ezért nem kap rá. Pár órával korábban viszont még simán. Egy realtime elektronikus kijelzés a technikai részét meg tudja oldani, bár akkor is kérdés hogy a 20.58-kor még szabad helyet jóhiszeműen elfoglaló utas feje fölött 20.59-kor felvillanó foglalás tulajdonosa közti konfliktust ki és hogyan kezelje.

Előzmény: István Gyuri (420353)
gpz Creative Commons License 2015.06.11 0 1 420358

"Értő olvasás nem lenne hátrány. A "kizárható" kifejezés jelentése nem egyenlő a "szinte kizárhatóval"."

 

Ha nem is egyenlő, de "szinte" egyenlő. :) Ez már kiváltotta a válaszkényszert.

Előzmény: r1232 (420316)
István Gyuri Creative Commons License 2015.06.11 0 0 420357

Ashi Valkoinen: de az ülőhelyes kocsikban is legfeljebb 10 ember lézengett, per kocsi.

Hát, én szinte mindig közel telinek láttam a Kálmán Imrét (tavasz óta)...

 

az utasnak pedig tessék megvenni előre

Ezzel megölöd a szabadságot az utazásban. Mit csinálsz, ha Bécsből már nincs aznapra hely hazafelé?! Pláne, ha Horvátországból nincs már jegy hazafelé? (És ráadásul az egyes nemzeti helyfoglalási rendszereket is össze kellene online kapcsolni, ami meg csilliárdos fejlesztés lenne...) Nem triviális a kérdés :)

Előzmény: Ashi Valkoinen (420355)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2015.06.11 0 0 420356

Arról nem is beszélve, hogy mi lesz akkor, ha igaz, amit az Agram kalauzától hallottam, miszerint a nyári menetrendben Gyékényesen nem tesznek belföldi kocsikat az Agramra, bejön a vonat a tonnányi külföldi, helyjegy nélküli, túrazsákos turistával, a belföldi forgalom utasai pedig majd jót veszekszenek velük a helyjegyeket illetően, a vége pedig az lesz, hogy az IC egy rakás álló utassal fog jönni a Balatontól.

Előzmény: Ashi Valkoinen (420355)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2015.06.11 0 0 420355

Jó, de mekkora a belföldi kontingens és mekkora a nemzetközi, ill osztrák?

 

A vonatösszeállítás szerint négy fekvőhelyes kocsi, három ülőhelyes kocsi és fél-fél 1. osztályú ülőhelyes, és fekvőhelyes kocsi közlekedik rajta. A peronról a fekvőhelyesekbe nem is láttam be, de az ülőhelyes kocsikban is legfeljebb 10 ember lézengett, per kocsi. Azt nehezen hiszem el, hogy nem lehet kiadni egy IC pót és helyjegyet Kelenföld-Tatabánya viszonylatra, ha ennyi üres hely van, illetve ha mégsem, akkor elég pocsékul van meghatározva az a limit, hogy mennyi helyjegyet adnak el belföldre.

 

Amúgy szerény véleményem szerint a nemzetközi vonatokra (IC, EC, EN, RJ) legyen kötelező helybiztosítás, nemzetközi forgalomban is, az utasnak pedig tessék megvenni előre (nemzetközi forgalomban is nevetséges 3€). Én személy szerint a nyári szezonben a horvát utak esetén mindig veszek helybiztosítást, annyit ér a 3€, hogy ne kelljen Zágráb-BP között álldogálnom, de az azért zavaró, hogy a nyakamban is turisták lógnak, mert akármennyi ember felszállhat egy elvileg komfortot nyújtó vonatra.

Előzmény: István Gyuri (420353)
sssey Creative Commons License 2015.06.11 0 0 420354

v_peti

 

Telefonon lekért jegy?

 

A VIP és Prémium kártyások telefonon is lekérhetnek helyjegyet. A MÁVDIREKT közvetlenül lekéri a rendszerből és SMS-en automatikusan megküldi az igénylő részére.

 

Itt is erről volt szó. Azaz süket pénztárosról szó sincs.

 

Illetve még annyi, hogy bőven volt még hely, azaz nem arról volt szó, hogy már nem tudtak több jegyet eladni.

 

sssey

Előzmény: v_peti (420347)
István Gyuri Creative Commons License 2015.06.11 0 1 420353

Ashi Valkoinen: vajon tényleg tele van-e a vonat

Ez már sokszor lerágott csont: a nemzetközi vonatoknál minden kocsira meg van állapítva egy kontingens, amit az egyes országok beföldi forgalomra értékesíthetnek, hogy a kötelező helyjegy nélküli nk. utasok miatt ne legyen (túl gyakran) konfliktus. "Tökéletes" megoldás nem igazán van. Belföldi forgalomban pedig az 1-1 IC-kocsis vonatoknál pedig szerintem a legkisebb kapacitású kocsira terveznek, mert hogy aznap éppen melyik kocsi lesz működőképes, azt nem igazán tudják... Aztán lehet, hogy már nem lehet átírni más kocsitípusra indulás előtt, amikor már kiderül, hogy nem egy 54 ülőhelyes 1. osztályú, hanem egy 80 ülőhelyes 2. osztályú kocsi megy a vonatban...

Előzmény: Ashi Valkoinen (420352)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2015.06.11 0 0 420352

Nade, a topiktárs megpróbált kapni helyjegyet a vonatra, nem kapott, arra hivatkozván, hogy nincs hely, aztán mikor helyjegy nélkül felszállt mégis a vonatra, a bőség zavarában el sem tudta dönteni, hova üljön le!

 

Egyébként nem egyedi eset, azon ritka esték egyikén, amikor a Rippl-Rónai IC a fedélzetén jómagammal időben érkezik Kelenföldre (20:59), mindig lemegyek az új aluljáróba, hogy majd jól veszek IC helyjegyet a 21:19-es indulású EC-re, és a jegykiadó automata még egyszer nem tudott helyjegyet adni rá. Aztán, csak úgy kíváncsiságból megnéztem, hogy vajon tényleg tele van-e a vonat - kocsinként max egy tucat ember lézengett rajta. Aztán visszasétáltam az 5-6 vágányokra, és maradt a komáromi személy 21:28-kor.

Előzmény: Törölt nick (420350)
Törölt nick Creative Commons License 2015.06.11 0 0 420350

Kedves topic társ sajnos pontos szöveget nem tudom de a lènyeg valahogy igy szól" Helyjegy köteles vonat ami csak IC pót-helyjegy váltása mellett vehetö igènybe!"Tehát te nem veheted igènybe csak pótdij ellenèben(egyèbkènt le is szállithatna a vonatról)!

Előzmény: V43 1279 (420345)
Törölt nick Creative Commons License 2015.06.11 0 0 420349

Ott szerintem a gáz igazán abból lessz hogy a Halbiba helyjegyet kell venni ès sokan ezt nem fogják megvenni,arról nem beszèlve hogy 9 nap múlva indul ès nem lehet rá pót-helyjegyet váltani mèg most sem!

Előzmény: DJ. Bakter (420346)
v_peti Creative Commons License 2015.06.11 0 0 420348

Ha nem tévedek, akkor ilyen esetekben kártérítés jár. A régi ÜSZ-ben a pótjegy vagy a helyjegy 5-szöröse járt, ha nem tudnak 15 percen belül leültetni! Most nem tudom, hogy mi a helyzet.

 

Ha már itt tartunk: Van utasjogi charta nemzetközi utazásra is. A közelmúltbeli horvát meg az osztrák töketlenkedés esetén nem járna vissza a jegy árának egy része?

 

Előzmény: sssey (420344)
v_peti Creative Commons License 2015.06.11 -1 0 420347

Telefonon lekért jegy? Süket a pénztáros, vagy rossz a szoftver? Vagy a helyjegyközpontban vannak droidok? Mivel a lekérés is a központi adatbázisból megy, ezért ilyen nem fordulhatna elő, itt tényleg keresni kellene egy felelőst? Vagy totál hülyék dolgoznak a helykjegyközpontban?

 

Belföldi jegynél abszurdum, hogy van üres hely, de nincs helyjegy! Nemzetközi jegynél a kvótarenszer miatt lehet ilyen.

 

Előzmény: sssey (420344)
DJ. Bakter Creative Commons License 2015.06.11 0 0 420346

Nem baj, a biztonság kedvéért most a Balatonra is bevezetik, csak ott nem 2-3 kocsis operett IC-n, hanem 9-10 kocsis gyorsvonaton.

Lesz ott majd őskáosz...

Előzmény: V43 1279 (420345)
V43 1279 Creative Commons License 2015.06.10 0 0 420345

Igen, ez tényleg gáz. Kétszer volt hozzá szerencsém: egyszer a Nyugatiban nem tudtak helyjegyet adni, legutóbb pedig a Keletiben a Rákóczira. Természetesen +500 pénzért a kalauz a bácsitól lehetett pótjegyet venni, ezt rajtam kívül két emberrel vetették meg a fülkében.

Arról már nem is mondok semmit, hogy ez a fajta megnövelt árú dísz helyjegy az égvilágon semmire nem jó, mert helyet nem biztosít. Ha szerencséd van ülhetsz, ha nem akkor állhatsz dupla árú helyjegyért. 

Természetesen volt hely a vonaton és senki ne jöjjön azzal, hogy biztosan annyian mondtak le az utazásról és azok az ő helyeik voltak.

 

Indulás előtt (mivel már tudtam mi következik) feltettem az indiszkrét kérdést a jv-nak: mégis milyen alapon vagyok én pótdíjazva amikor minden jó szándékom ellenére sem kaptam helyjegyet a pénztárban? Válasz: ez a szabály. Jah, így már mindent "értek"....

Előzmény: manhattani (420258)
sssey Creative Commons License 2015.06.10 0 0 420344

Három a magyar igazság és a MÁV-START IC szolgáltatása:

 

Hétfő: az egyik utas jelzi a jv-nek, hogy nem tud a helyére ülni, mert másnak is oda szól a helyjegye. Bennem kételkedés, de a jv megállapította, hogy valóban, de tenni nem tud semmit.

Kedd: az egyik utas (érdekességként ugyanaz, aki hétfőn) jelzi a jv-nek, hogy nem tud a helyére ülni, mert másnak is oda szól a helyjegye. A jv igazat ad neki.

Szerda: az egyik utas az én helyemen ül és közli, hogy az Ő jegye is odaszól. Ráadásul én a harmadik utas vagyok, akinek arra az egy helyre szól a jegye.

 

Így ez saját tapasztalat...

 

Na ezt hogy hozták össze informatikailag?

 

Kiegészítés: hétfőn és kedden egy gépi jegy állt szemben telefonon lekért jeggyel. Ma nekem interneten vett jegyem volt gépi jeggyel szemben, de azt nem tudom, hogy a harmadik jegyet hol és hogy vették.

 

sssey

siófoki35 Creative Commons License 2015.06.10 0 0 420343
smith Creative Commons License 2015.06.10 0 0 420341

Másrészt a világosiak a település honlapjáról idejében tájékoztatva lettek, csak ezt a városi firkászok nem tudják elolvasni.

Előzmény: mcg (420340)
mcg Creative Commons License 2015.06.10 0 1 420340

az átjáró lezárása nyáron nem a vasútépítés miatt van, hanem a lefelé vezető út melletti partfal megerősítés miatt, aminek semmi közvetlen köze a vasútvonal vágányzárjához... (a vasúti forgalmat a lentebb történő építkezés nem fogja semmilyen mértékben korlátozni/zavarni)

Előzmény: trizs77 (420337)
v_peti Creative Commons License 2015.06.10 0 0 420339

Így van. Elvileg ebből élnek.

 

Előzmény: trizs77 (420338)
trizs77 Creative Commons License 2015.06.10 0 0 420338

A kis Kádár vonat, az egykocsis, melyet közkeletű nevével ellentétben, Kádár nemigen használt most ment el Zuglóból Városliget elágazás felé.

 

Tudtommal bárki kibérelheti.

 

trizs77 Creative Commons License 2015.06.10 -1 0 420337

Káosz Balatonvilágoson.

 

http://nol.hu/gazdasag/lezartak-a-balatont-1539135

 

 

A 30-as vasútvonal - próbaüzem nélkül - június 14-én indul.......??

A vasúti átjárót október végén kell(??) átadni.

 

 

v_peti Creative Commons License 2015.06.10 0 0 420336

Moldovának van pár ilyen elvont írása. :)

Előzmény: poliver85 (420335)
poliver85 Creative Commons License 2015.06.10 0 2 420335

Moldova írt az esetről: a 120kV távvezetéket közmunkások alkalmazásával szerették volna kiváltani, akik élőláncban, szigetelt műanyag vödrökben hordták volna a delejt a vasút egyik oldaláról a másikra (kezdetben csak vonatmentes időben, távlatilag gyalogos aluljárót is beterveztek).

 

Aztán ebből nem lett semmi, mert a Jászladányi Köcsög- és Vödörgyártó MGTSZ-ben egy hónapokon keresztül hiába igényelt seprű miatt rendszeresen kitöltetlen maradt a takarítási napló, így a termelés körülményei nem voltak biztosítva, az üzem pedig leállt.

 

Aztán szépen elfelejtődött ez is. :(

Előzmény: v_peti (420334)
v_peti Creative Commons License 2015.06.10 0 0 420334

Ilyenkor nem lehetne valamilyen speciális technológiát alkalmazni, ahol ezek jóval kevésbé tudnak bezavarni?

Előzmény: schlumberger (420333)
schlumberger Creative Commons License 2015.06.10 0 0 420333

 hírhedt a környéken ennek az átjárónak a gyakori meghibásodása.

 

Egyik oldalon az erőmű, másik oldalon a 120 kV-os alállomás, keresztező 120 kV-os távvezeték - zavar az van bőven

Előzmény: Snake-Mojzi (420331)
schlumberger Creative Commons License 2015.06.10 0 0 420332

az összes ipari parki járat itt gurul át

Előzmény: Snake-Mojzi (420331)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2015.06.10 0 0 420331

Azon kívül tanítási napokon kb. 220-230 menetrend szerinti autóbusz használja az átjárót. Egyébként emlékeim szerint már legalább tizenöt éve - ha nem régebben - hírhedt a környéken ennek az átjárónak a gyakori meghibásodása.

Előzmény: schlumberger (420329)
v_peti Creative Commons License 2015.06.10 0 0 420330

Ha az eső elmossa a pályát, akkor a biztber is valószínűleg megsérül.

Előzmény: r1232 (420318)
schlumberger Creative Commons License 2015.06.09 0 0 420329

Pontosan. Az ipari park miatt nagyon forgalmas átjáró. 

Előzmény: Snake-Mojzi (420328)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!