Dutrás Pistinél el lehet forgatni a gép szarvát felezőnél, nálam a Robinál szintén, a móvári kollégánál amit kinézett hirdetést ott fix a gép szarva, de lehet az eladó bácsinak még kerül elő ez az a gép mellé, s megoldódik a gépszarv forgatása is...
Az jó, láttam van fehér felnis és piros felnis járókerék, a piros felnis lesz a szabadonfutóst, kiiktatod a hajtást a keréken, s már tolhatod is hátra, ez is hasznos. Akkor jól láttam s írtam, 3 sebességes élszíjas felezője van, mint nekem is. Ha mindent külön külön veszel meg hozzá, többe lenne, mint egybe az egész így, nem rossz vétel.
Elnézést, hogy belekotyogok, de nem biztos, hogy a felezőt ki kell onnét venni...
1. van olyan aluházas felező, nekem is van, ahol 2+3 ékszíjtárcsa van, így az ékszíj átrakásával lehet lassítani - felezni, 1:1 nem változik a hajtás, és lehet gyorsítani is, szóval van belőle 3 sebességes is
2. nem biztos, hogy futózásnál ki kell venni a felezőt, vagy átrakja az ékszíjat, vagy nagyobb 5-12-es pl. Robi - Terra vagy pl. Polszki 126 kereket tesz fel...
3. Nincs ott bilincs a motor és a felező között ( ha lenne az kb. 15cm-t igényelne, de ez nem ágaskodik ) , gyakran van, hogy fixen fel kell szerelni a motort a felezőre, a motor főtengelyre fixen felmegy a meghajtó ékszíjtárcsa, felező és a lehajtás között már van bilincs, ott a kuplung is..
4. Pistinek lemezházas ékszíjas felezője van majd a gyári csigahajtás, aztán a kapatengelyen van a láncos felezője, a láncos felezőn a gumikerék, ezzel húzza a töltőekét krumpli vetésnél.
ja és 3 sebességbe rakható, de hátramenet nincs hozzá, viszont ad szabadonfutó kerekeket (?), amivel hátra lehet húzni...miket nem tanultam meg én még anno lakótelepi lakóként ...:)))
Még annyi információt sikerült a gépről beszereznem, hogy 20 év körül vagy tán felette van, kotyogásról nem tud a gazdája - de majd együtt megnézzük, ad hozzá még kb. 30 kg. orrsúlyt - z sem kétforint - csak neki már nagyon nehéz a gép, nyugdíjas ember. A kiskocsi meg valamilyen gyári, de nem Szentkirályi.
Becsületesnek tűnik, remélhetőleg nem fürdök be vele:)
Éljen május 1!...hol van már a régi roppanós debreceni párosos május 1...??:)
Az a vízszintes aluöntvény a felező, egy ékszíjhajtással felezi a fordulatszámot. Szántásnál és krumpliművelésnél kell, rotálásnál és utánfutó fuvarozásnál ki kell venni. Nem egy nagy ügy, két bilinccsel van feltéve. Mivel a gép szarvai is erre vannak szerelve, át kell szerelni a gépkönyv 157, 88 alkatrészekre. Ha megveszed a gépet ezt is kérd el, vagy ha elhányták valahova lehet venni. Ez kell a szőlőbe kapálásnál is, ezzel tudod oldalra kifordítani a gép szarvait. Éppen most néztem, a videón is ilyen aluházas hajtóművel veti a krumplit a Pisti.
Azt hogy mire van szükséged neked kell eldönteni. Szőlőbe kapálni lehet vele, ha mégis megunod az őszi sportot szánthatsz is vele, ha krumplit termelsz vetni és töltögetni lehet vele. Az utánfutóval fuvarozhatsz. Építened kell egy sufnit ahol tárolod majd a gépet mert ha kinthagyod megrozsdásodik minden.
5,5 vagy 8 lovas motor? Évenként nem 10 hanem 12 liter benzint fog elfogyasztani a kertedben.
Aluház minősége? Ha hibás lenne már előjött volna az előző tulajnál. Mostanában csak aluházas gépeket gyártanak.
Milyen kotyogásról volt szó? A kapatengelyt előre-hátra forgatva lehet érzékelni a holtjátékot, ebből egy gyakorlott szakember tud következtetni hogy mennyire kopott a csigakerék. De holtjátéknak minden fogaskeréknél kell lenni, így laikus nem tud meg belőle semmit. Biztosabb módszer az, ha kicsavarjuk az olajbetöltő csavart és a lyukon belesve látjuk a csigakerék fogait.
A már kapott információk birtokában előszőr is természetesen azt lenne jó tudni, hogy érdemes-e ezt a gépet választanom..ami mellette szól, hogy nagyon sok - űgy tűnik, számomra hasznos - tartozéka van, ami kedvezővé teszi az árat.
Ami ellene, hogy e szerint túl erős a motor ( 8 paci ) amihez méteres munkaszélességet javasoltatok - nekem viszont kertbe kellene, amely nem egy nyílt terepet jelent - ill. a fogyasztása is jentősebb, mint egy általam elképzelt 5,5-ösnek.
Az aluházról régebbi topicokban olvastam negatívumokat ( gyenge minőség ).
Ugyanígy a Szentkirályi márkáról - általában a Honda mellett tették le a voksukat a tapasztaltabbak ( kivéve a benzin minőségét.
Sajnos csak most kezdek ismerkedni a robizással, így pld. fogalmam sincs ( csak józan paraszti ész ) ill. az általatok leírtak, hogy milyen kotyogásról lehet szó a kihajtó tengelynél ( gondolom ami kijön a motorból ). Bocsánat a tudatlanságért..
Nem ismerem a gépet, ha a régi vasöntvényes kf04 az stabil kiváló hajtás, a csigahajtás kopása elég jól érezhető ha a kihajtótengelyt fordítod előre hátra(kottyanás), a 8lovas briggs igencsak szomjas kis terhelésen is, legalább 100cm es rotator egység célszerű, nekem a valamikori r250 gépen(briggs 8le)120cm volt.Jelenleg az 5,5lovas dragonon 2x4 kapaegység van kötött talaj.
Igen, már kérdeztem bácsit, hogy mennyi kapatag van hozzá, gondolom lemaradt a képről. mint az orrsúlyok.
Szántani nem akarok - kell az az őszi sport:(( - szívattyúra nincs szükségem, az megoldott, a fűnyíróra meg szerintem is csak kevesen pakolják ide-oda a motort..
Viszont van szőlő, 700 négyzet kert, kukorica, krumpli...néznek is aki idejön, itt a nyugat-Dunántúlon nem divat a kert munka...:((
Ha krumplit akarsz termelni itt minden megvan hozzá. Végig kell gondolni, hogy mire van szükséged.
Sokan összevásárolnak mindenféle fűnyírót, ekét, szivattyút stb és nem csinálnak mást a géppel csak rotálnak vele. Érdekes, itt nem árulnak vele rotakapákat.
Végülis reális ár a 90 000 érte, ha külön-külön vennéd meg a dolgokat ennyiért nem tudnád összehozni.
Az elmúlt időszak kedvenc elfoglaltságaként elkezdtem hátulról elolvasni ( 2003 óta.. ) keletkezett hozzá szólásokat, észrevételeket s kérdéseket, mivel - mint oly sokan - szeretnék csatlakozni a T. Házhoz, s kapagépet venni - sajna még csak 2010.-nél tartok:)
Nem kevés a hátralévő topicok száma, s önmagam megelőzve szeretnék tanácsot kérni egy géppel kapcsolatban:
Az eladó tisztességesnek tűnik, a távolság azonban nem kicsi, hogy lukra fussak, sz@rt meg nem szeretnék magamnak:)..
A gép sajna nem Honda, ahogy itt letettétek a voksot rá, hanem Briggs - de viszont 8 lovas!! - az alépítmény viszont ( számomra ) nem felismerhető. Az alépítmény viszont - állítólag Szentkirályi vagy hasonló (?), amiről még nincs információm s sokan lehúztátok e minőséget.
Nagyon sok tartozékot kapok hozzá, még a krumpli szedő az orrsúly nincs is feltüntetve..
Véleményeket szeretnék kérni, s segítségeteket előre is köszönöm!
Neked milyen típusú pontosan a motorod?Mit és milyen típust hajt?
A főtengelyből még nem vágtam le -de ezt lehet meg kell tennem.
Megmértem a régi GCV 160 szabad főtengelyhoszt a motor szimmeringtől mérve.Ez 70 mm körül van .Arra gondoltam : -az új motor ilyen mérete talán több -de nem .Most már csak azt nem értem hogy a fenébe ment el az eredeti kuplugharang cca.700 üzemórát -pedig ütöttem-vágtam ...
A távtartót nem mértem esztergálás előtt de úgy rémlik 20 mm körül volt.
Ez a motor szimmering után következett és egy kis 4mm-es fészekbe illeszkedik a motorblokkban.Ezután a nyomcsapágy fedele jön .
A főtengelyből én nem vágtam. 22mm hosszú hézagoló kellett a motor meg a nyomcsapágy közé . Így van szintben a főtengely meg a kuplung , valamit a nyomcsapágy így nem szorul.
Viszont a motor meg a harang közé raktam 2 mm hézagolót mert akkor nem emelt ki a kuplung.
Nekem robi 156-os kapám van .A kuplung harangot most újíttatam fel.Csak úgy tudtam összerakni,hogy majd 3 mm ferrodolt lecsiszoltam róla .Nem is tartott sokáig az egész ...
Most azt találtam ki:a meglévő távtartót 10 mm-re vágattam vissza .
A harang így ennyível feljebb kerül ,de a főtengelyből le kell ennyit vágni.
Megmértem a furat 37mm mély, így a csavar még bőven tud fogni-bár olyan jól sikerült a reteszt eltalálni csak lehúzóval lehet levenni a harangot.
Nem tudom még mikor rakom össze-hétvégén biztosan .