Keresés

Részletes keresés

amper_vadasz Creative Commons License 2017.04.29 0 0 29022

Függőlegesen a hirdetésben szereplő szarvat is lehet állítani, vízszintesen nem, de max átalakítással megoldja, ha szükséges lesz az is neki.

Előzmény: amper_vadasz (29021)
amper_vadasz Creative Commons License 2017.04.29 0 0 29021

Dutrás Pistinél el lehet forgatni a gép szarvát felezőnél, nálam a Robinál szintén, a móvári kollégánál amit kinézett hirdetést ott fix a gép szarva, de lehet az eladó bácsinak még kerül elő ez az a gép mellé, s megoldódik a gépszarv forgatása is...

Előzmény: janijani (29020)
janijani Creative Commons License 2017.04.29 0 0 29020

Nem tudtam hogy többsebességes ez a felező, akkor nem kell kivenni. A gép szarvát szőlőkapáláshoz el lehet forgatni a felezőben?

Előzmény: amper_vadasz (29018)
amper_vadasz Creative Commons License 2017.04.29 0 0 29019

Az jó, láttam van fehér felnis és piros felnis járókerék, a piros felnis lesz a szabadonfutóst, kiiktatod a hajtást a keréken, s már tolhatod is hátra, ez is hasznos. Akkor jól láttam s írtam, 3 sebességes élszíjas felezője van, mint nekem is. Ha mindent külön külön veszel meg hozzá, többe lenne, mint egybe az egész így, nem rossz vétel.

Előzmény: zsopek68 (29017)
amper_vadasz Creative Commons License 2017.04.29 0 0 29018

Elnézést, hogy belekotyogok, de nem biztos, hogy a felezőt ki kell onnét venni...

 

1. van olyan aluházas felező, nekem is van, ahol 2+3 ékszíjtárcsa van, így az ékszíj átrakásával lehet lassítani - felezni, 1:1 nem változik a hajtás, és lehet gyorsítani is, szóval van belőle 3 sebességes is

 

2. nem biztos, hogy futózásnál ki kell venni a felezőt, vagy átrakja az ékszíjat, vagy nagyobb 5-12-es pl. Robi - Terra vagy pl. Polszki 126 kereket tesz fel...

 

3. Nincs ott bilincs a motor és a felező között ( ha lenne az kb. 15cm-t igényelne, de ez nem ágaskodik ) , gyakran van, hogy fixen fel kell szerelni a motort a felezőre, a motor főtengelyre fixen felmegy a meghajtó ékszíjtárcsa, felező és a lehajtás között már van bilincs, ott a kuplung is..

 

4. Pistinek lemezházas ékszíjas felezője van majd a gyári csigahajtás, aztán a kapatengelyen van a láncos felezője, a láncos felezőn a gumikerék, ezzel húzza a töltőekét krumpli vetésnél.

Előzmény: janijani (29015)
zsopek68 Creative Commons License 2017.04.29 0 0 29017

ja és 3 sebességbe rakható, de hátramenet nincs hozzá, viszont ad szabadonfutó kerekeket (?), amivel hátra lehet húzni...miket nem tanultam meg  én még anno lakótelepi lakóként ...:)))

Előzmény: zsopek68 (29016)
zsopek68 Creative Commons License 2017.04.29 0 0 29016

Még annyi információt sikerült a gépről beszereznem, hogy 20 év körül vagy tán felette van, kotyogásról nem tud a gazdája - de majd együtt megnézzük, ad hozzá még kb. 30 kg. orrsúlyt - z sem kétforint - csak neki már nagyon nehéz a gép, nyugdíjas ember. A kiskocsi meg valamilyen gyári, de nem Szentkirályi.

Becsületesnek tűnik, remélhetőleg nem fürdök be vele:)

Éljen május 1!...hol van már a régi roppanós debreceni párosos május 1...??:)

Előzmény: amper_vadasz (29013)
janijani Creative Commons License 2017.04.29 0 0 29015

Az a vízszintes aluöntvény a felező, egy ékszíjhajtással felezi a fordulatszámot. Szántásnál és krumpliművelésnél kell, rotálásnál és utánfutó fuvarozásnál ki kell venni. Nem egy nagy ügy, két bilinccsel van feltéve. Mivel a gép szarvai is erre vannak szerelve, át kell szerelni a gépkönyv 157, 88 alkatrészekre. Ha megveszed a gépet ezt is kérd el, vagy ha elhányták valahova lehet venni. Ez kell a szőlőbe kapálásnál is, ezzel tudod oldalra kifordítani a gép szarvait. Éppen most néztem, a videón is ilyen aluházas hajtóművel veti a krumplit a Pisti.

Előzmény: zsopek68 (29010)
zsopek68 Creative Commons License 2017.04.29 0 0 29014

Köszönöm szépen a gyors választ, még rágódok rajta:)

Előzmény: janijani (29012)
amper_vadasz Creative Commons License 2017.04.29 0 0 29013

Igen, a motor és a hajtás között ékszíjas felező van.

Előzmény: zsopek68 (29010)
janijani Creative Commons License 2017.04.29 0 0 29012

Azt hogy mire van szükséged neked kell eldönteni. Szőlőbe kapálni lehet vele, ha mégis megunod az őszi sportot szánthatsz is vele, ha krumplit termelsz vetni és töltögetni lehet vele. Az utánfutóval fuvarozhatsz. Építened kell egy sufnit ahol tárolod majd a gépet mert ha kinthagyod megrozsdásodik minden.

 

Érdemes megnézni DutrásPisti videóit:https://www.youtube.com/watch?v=oqoXXDedhNk

 

5,5 vagy 8 lovas motor? Évenként nem 10 hanem 12 liter benzint fog elfogyasztani a kertedben.

Aluház minősége? Ha hibás lenne már előjött volna az előző tulajnál. Mostanában csak aluházas gépeket gyártanak.

Milyen kotyogásról volt szó? A kapatengelyt előre-hátra forgatva lehet érzékelni a holtjátékot, ebből egy gyakorlott szakember tud következtetni hogy mennyire kopott a csigakerék. De holtjátéknak minden fogaskeréknél kell lenni, így laikus nem tud meg belőle semmit. Biztosabb módszer az, ha kicsavarjuk az olajbetöltő csavart és a lyukon belesve látjuk a csigakerék fogait. 

Előzmény: zsopek68 (29009)
zsopek68 Creative Commons License 2017.04.29 0 0 29011

Köszönöm szépen a segítséget, bőven vn mit tanulnom:(( ...kellemes hosszú hétvégét!

Előzmény: studiod1 (29007)
zsopek68 Creative Commons License 2017.04.29 0 0 29010

Ja, és köszönöm szépen a gépkönyvet, igyexem bővíteni belőle sekélyes tudásom!

Még annyi, az a vízszintes aluöntvény jellegű valami, ami a képen látható a motor és a hajtott rész között, az valami felező lehet vagy mi a csuda?

E szerint a gép kuplungos és nem röpsúlyos, ami szintén jót jelent, ahogy próbáltam össze rakni magamban az olvasottakat, ugye?

Előzmény: janijani (29008)
zsopek68 Creative Commons License 2017.04.29 0 0 29009

Jó reggelt:)

A már kapott információk birtokában előszőr is természetesen azt lenne jó tudni, hogy érdemes-e ezt a gépet választanom..ami mellette szól, hogy nagyon sok - űgy tűnik, számomra hasznos - tartozéka van, ami kedvezővé teszi az árat.

Ami ellene, hogy e szerint túl erős a motor ( 8 paci ) amihez méteres munkaszélességet javasoltatok - nekem viszont kertbe kellene, amely nem egy nyílt terepet jelent - ill. a fogyasztása is jentősebb, mint egy általam elképzelt 5,5-ösnek.

Az aluházról régebbi topicokban olvastam negatívumokat ( gyenge minőség ). 

Ugyanígy a Szentkirályi márkáról - általában a Honda mellett tették le a voksukat a tapasztaltabbak ( kivéve a benzin minőségét.

Sajnos csak most kezdek ismerkedni a robizással, így pld. fogalmam sincs ( csak józan paraszti ész ) ill. az általatok leírtak, hogy milyen kotyogásról lehet szó a kihajtó tengelynél ( gondolom ami kijön a motorból ). Bocsánat a tudatlanságért..

Ráadásul Mosonmagyaróvártól Nagymaros 200 km..

Köszönöm előre is jószándékú segítségeteket!

zsopek68

Előzmény: janijani (29008)
janijani Creative Commons License 2017.04.29 0 0 29008

Nem vasöntvény, alumínium. Ez lényegében ugyanaz mint a KF-04.

 

http://www.szentkiraly-tiller.hu/letoltes/kf_2010pdf.pdf

 

Milyen információt szeretnél?

Előzmény: zsopek68 (29006)
studiod1 Creative Commons License 2017.04.29 0 0 29007

Nem ismerem a gépet, ha a régi vasöntvényes kf04 az stabil kiváló hajtás, a csigahajtás kopása elég jól érezhető ha a kihajtótengelyt fordítod előre hátra(kottyanás), a 8lovas briggs igencsak szomjas kis terhelésen is, legalább 100cm es rotator egység célszerű, nekem a valamikori r250 gépen(briggs 8le)120cm volt.Jelenleg az 5,5lovas dragonon 2x4 kapaegység van kötött talaj.

Előzmény: zsopek68 (29006)
zsopek68 Creative Commons License 2017.04.28 0 0 29006

Tisztelt Hozzáértők, esetleg valakitől valamilyen információt még kaphatnék az előzőleg belinkelt gépről?

Előre is köszönöm:)
Kellemes hosszú hétvégét mindenkinek:)

zsopek68

Előzmény: zsopek68 (28998)
Vestax Creative Commons License 2017.04.28 0 0 29005

A motor pereme meg a hajtómű ház alá azért tettem alátétet mert akkor nagyon kint fogott a kuplung és nehezen értem el :)

Így most kicsit beljebb  fog a kormány fele . :)

 

Előzmény: Vestax (29004)
Vestax Creative Commons License 2017.04.28 0 0 29004

Helló gcv 190 es motor kf  hajtómű

Én úgy hézagoltam ,hogy nem a szimeringre raktam rá a távtartót hanem a motor tömbre, 46 mm a külső mérete . Arra jött rá a csapágy majd a kuplung 

M 10  es 2 mm vastag alátétet raktam a  főtengely menetes végéhez  hézagolni. Az m 10 es alátét külső mérete akkora volt mint a tengely átmérő.

Így amikor a csavart meg húztam a nagy széles alátéttel akkor marad 0,2-0,3mm kotty a főtengelynek. 

Csapágy nem szorul de nem is kotyog 

Előzmény: Fidó mester 02 (28997)
zsopek68 Creative Commons License 2017.04.28 0 0 29003

Igen, még 2x3 kapa jár hozzá, állítólag szépen ketyeg.

Előzmény: zsopek68 (29002)
zsopek68 Creative Commons License 2017.04.28 0 0 29002

Igen, már kérdeztem  bácsit, hogy mennyi kapatag van hozzá, gondolom lemaradt a képről. mint az orrsúlyok.

Szántani nem akarok - kell az az őszi sport:(( - szívattyúra nincs szükségem, az megoldott, a fűnyíróra meg szerintem is csak kevesen pakolják ide-oda a motort..

Viszont van szőlő, 700 négyzet kert, kukorica, krumpli...néznek is aki idejön, itt a nyugat-Dunántúlon nem divat a kert munka...:((

Előzmény: janijani (29001)
janijani Creative Commons License 2017.04.28 0 0 29001

Ha krumplit akarsz termelni itt minden megvan hozzá. Végig kell gondolni, hogy mire van szükséged.

Sokan összevásárolnak mindenféle fűnyírót, ekét, szivattyút stb és nem csinálnak mást a géppel csak rotálnak vele. Érdekes, itt nem árulnak vele rotakapákat.

Végülis reális ár a 90 000 érte, ha külön-külön vennéd meg a dolgokat ennyiért nem tudnád összehozni.

Előzmény: zsopek68 (29000)
zsopek68 Creative Commons License 2017.04.28 0 0 29000

Kedves DuplaJani,

nagyon köszönöm, megpróbálok így. e szerint kersgélni. Szerinted az ár-érték arány megfelelő? 

A régi hozzászólásokat olvasgatva ( 2010.-nél tartok ) még nem nagyon találkoztam e típussal..vagy mert még nem volt, vagy mert nem volt gond vele?

Még egyszer köszönöm!

zsopek68

Előzmény: janijani (28999)
janijani Creative Commons License 2017.04.28 0 0 28999

A hajtómű és a sárvédő Szentkirályi Indian. Ez lényegében ugyanaz mint a KF-04.

Erre tettek valami felezőt vagy sebességváltót és azon van a 8 lóerős motor.

Előzmény: zsopek68 (28998)
zsopek68 Creative Commons License 2017.04.28 0 0 28998

Nagy tisztelet minden Tagnak:)

Az elmúlt időszak kedvenc elfoglaltságaként elkezdtem hátulról elolvasni ( 2003 óta.. ) keletkezett hozzá szólásokat, észrevételeket s kérdéseket, mivel - mint oly sokan - szeretnék csatlakozni a T. Házhoz, s kapagépet venni - sajna még csak 2010.-nél tartok:)

Nem kevés a hátralévő topicok száma, s önmagam megelőzve szeretnék tanácsot kérni egy géppel kapcsolatban: 

https://www.jofogas.hu/pest/Kerti_rotacios_kapa_65661392.htm

 

Az eladó tisztességesnek tűnik, a távolság azonban nem kicsi, hogy lukra fussak, sz@rt meg nem szeretnék magamnak:)..

 

A gép sajna nem Honda, ahogy itt letettétek a voksot rá, hanem Briggs - de viszont 8 lovas!! - az alépítmény viszont ( számomra ) nem felismerhető. Az alépítmény viszont - állítólag Szentkirályi vagy hasonló (?), amiről még nincs információm s sokan lehúztátok e minőséget.

Nagyon sok tartozékot kapok hozzá, még a krumpli szedő az orrsúly nincs is feltüntetve..

Véleményeket szeretnék kérni, s segítségeteket előre is köszönöm!

 

zsopek68

Fidó mester 02 Creative Commons License 2017.04.28 0 0 28997

Várjunk már egy kicsit...

Neked milyen típusú pontosan a motorod?Mit és milyen típust hajt?

A főtengelyből még nem vágtam le -de ezt lehet meg kell tennem.

Megmértem a régi GCV 160 szabad főtengelyhoszt a motor szimmeringtől mérve.Ez 70 mm körül van .Arra gondoltam : -az új motor ilyen mérete talán több -de nem .Most már csak azt nem értem hogy a fenébe ment el az eredeti kuplugharang cca.700 üzemórát -pedig ütöttem-vágtam ...

A távtartót nem mértem esztergálás előtt de úgy rémlik 20 mm körül volt.

Ez a motor szimmering után következett és egy kis 4mm-es fészekbe illeszkedik a motorblokkban.Ezután a nyomcsapágy fedele jön .

Azt a 2 mm-es hézagolót pontosan hová raktad?

 

Üdv Fidó mester

Előzmény: Vestax (28995)
Zavo Creative Commons License 2017.04.28 0 0 28996

Sziasztok!

 

Már kérdeztem, nem jött válasz, hátha most.

 

szóval, Briggs Quantum 40 alapjárata egyenletes (video elején), de üzemi fordulaton nagyon ingadozik. Mi lehet a baj?

https://youtu.be/3L7GWhXktw0

Köszi az ötleteket...

Előzmény: Zavo (28948)
Vestax Creative Commons License 2017.04.27 0 0 28995

Köszönöm a tanácsot.

A főtengelyből én nem vágtam. 22mm  hosszú  hézagoló kellett a motor meg a nyomcsapágy közé . Így van szintben a főtengely meg a kuplung , valamit  a nyomcsapágy így nem szorul. 

Viszont a motor meg a harang közé raktam 2 mm hézagolót mert akkor nem emelt ki a kuplung. 

 

Előzmény: Fidó mester 02 (28994)
Fidó mester 02 Creative Commons License 2017.04.27 0 0 28994

Üdv !

 

Nekem robi 156-os kapám van .A kuplung harangot most újíttatam fel.Csak úgy tudtam összerakni,hogy majd 3 mm ferrodolt lecsiszoltam róla .Nem is tartott sokáig az egész ...

Most azt találtam ki:a meglévő távtartót 10 mm-re vágattam vissza .

A harang így ennyível feljebb kerül ,de a főtengelyből le kell ennyit vágni.

Megmértem a furat 37mm mély, így a csavar még bőven tud fogni-bár olyan jól sikerült a reteszt eltalálni csak lehúzóval lehet levenni a harangot.

Nem tudom még mikor rakom össze-hétvégén biztosan .

Üdv Fidó mester

Előzmény: Vestax (28992)
kuti zsolti Creative Commons License 2017.04.26 0 0 28993

Köszönöm a segítségeteket!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!