Nem vennék rá mérget, de a gyors keresésem szerint két motorkódot találtam, az AVF és az AWX kódokat. Szintén gyors keresés szerint ezekkel a modellciklus végéig gyártották, azaz 2008-ig és az EURO-4-et már 2005 januárjában bevezették.
...én meg elég soknak javítottam... jó és robusztus futómű de azért megvannak a határai és nem olyan olcsó a javítása mint egy McPhersoné. Egy valamirevaló (messze nem a legjobb) lengőkarkészlet ~120 ezer körül van, de van bőven 200 fölött is.
De nem is ezen akarok vitázni, csak azt próbáltam meg érzékeltetni, hogy azért zsebbenyúlós lehet a javítás és egy ennyi idős autónál már bármi előfordulhat. Fel kell készülni, hogy hamar rá lehet locsolni nem kevés pénzt is! ...mint szinte minden hasonló korú autóra!
És a tapasztalataim szerint a Superb első generációjában először az első futómű adja meg magát.
A Superb elő generációja egy nagyon remek autó! Talán csak a bonyolult futóműve jelet sarokpontot, mert nem igazán tolerálja a magyar utak minőségét.
Az 1.9TDI motorok közül szerintem tévedésben vagy, mert a 131 lovas messze a legjobb változat. Stabil, megbízható és strapabíró. A karakterisztikája is sokkal jobb mint a 105 lovas verzióké, nem is beszélve a rendszeresen kikönyöklő BXE motorokról...
A kasznija alapvetően nem rohadós, de azt sem szabad elfelejteni, hogy ezek már a legjobb esetekben is 10+ évesek és ennyi idő alatt azért sok minden előfordulhat egy autóval. Amikor nem takarítják rendszeresen a kerékjáratokat a doblemez kiszerelésével akkor bizony a küszöb és a kerékjáratok találkozásánál ennyi idő elég a rozsdának, hogy elkezdje a munkát.
A legnagyobb akna saját magad lehetsz, ha nem vagy hajlandó elengedni az alacsony futás misztikumát akkor hamar megtalálhatod azt az eladót és autót amivel kiszolgálják az igényeidet. Az autók beltere és úgy egyébként a kasznija sem csúnyán öregszik és egy lefingott futóművet is helyre lehet pofozni némi kínai alkatrésszel, persze csak ha kell, mert egyébként ez a multi-link futómű még ilyenkor is egészen meggyőzően tud teljesíteni...
Szóval némi km-bűvészkedéssel simán lehet teremteni egy -egy jó vételnek tűnő kincset, ami persze azután hamar visszarúg.
Szóval csak szkeptikusan, lehetőleg magánszemélytől és ne rettenj el egy egyébként jó karban lévő >300 ezres futással kínált autótól. Inkább ezt, mint egy kis futású(nak hazudott) autót...
Ennyi idős autónál már nem nagyon lehet tipikus dolgokat mondani, mert a megélt idő és km-ek százezrei már minden autót egyéni és összehasonlíthatatlan állapotúra alakította.
Mint lehetséges Superb tulajdonos ha nem bánjátok feltennék egy-két kérdést.
Ha el tudtok vonatkoztatni attól, hogy kicsit mindenkinek a saját autója a legjobb akkor mit gondoltok az első generációs Superb-ről?
Dízelben gondolkozom csak. Azt hallottam, hogy 2 literes vw motor nem jó. Mivel jelenleg is egy 1.9tdi autót hajtok azt gondoltam, hogy egy 1.9 pd tdi-t kéne vennem. Úgy tudom ebből a 100 lóerő körüliek a legmegbízhatóbbak de egy ekkora autóhoz szerintem a 131LE-s változat jobban illene. Mit gondoltok erről?
Szokott rohadni az autó? Milyen helyeken ha igen?
Egyéb dolog amire figyelni kell? Esetleges akna amibe bele lehet lépni ha nem figyel az ember?
Köszi előre is aki hajlandó egy pár gondolatot megosztani velem a témában.
Természetesen G12+ van benne. Holnap alaposan megnézem, ha nem egyértelmű a dolog, akkor esztergálok egy új kupakot a kiegyenlítőre és megnyomom 1,5 bar nyomással.
Ha a megfelelő fagyálló(G12; G12+; G12++) van benne, akkor a szivárgásnál rózsaszínes lerakódásnak kellene lennie. Nézd meg a hűtő csatlakozásainál, a gumicsövek bilincseinél esetleg a kiegyenlítő túlfolyójánál.
Ma reggel már pihenés gyanánt kis "autószereléssel" kezdtem. Pár nappal ezelőtt észrevettem két csepp fagyállót a kocsi alatt a garázs padlóján, minden meglátszik azonnal mert padlófesték van rajt. Szóval ha valami ereszt azonnal látom.
Hamar gyorsan körbenéztem amit tudtam, persze nyilván nem látszott semmi. Mennem kellett a kocsival, másnap reggel megnéztem semmi, na valami kezdi megadni magát. Minden nap használom a kocsit, a kiegyenlítő tartálynál nem tudtam megállapítani, hogy fogyott-e, tehát egyelőre nem jelentős a fogyás.
Egy nap elteltével reggel ismét volt a kocsi alatt, kb. 2-3 cm3 .:-(. Tegnap ismét mentem a kocsival.
Ma reggel lementem a garázsba nagy elszántsággal, hogy megnéztem, de újra semmi...
Nem vettem le semmi burkolatot, csak körbelámpáztam amennyire tudtam , így és nyomás nélkül nem látok sehol folyást.
Persze ez csak egy gyors és felületes vizsgálat volt, valami tutira kezdi megadni magát.
Kell készítenem egy másik kupakot a kiegyenlítő tartályra és megnyomni, de ezt már csak holnap.
Marha nehéz kihámozni ebből a szóhalmazból a lényeget.
Pláne motorkód nélkül. :(
A PD elindul főtengelyjeladó nélkül is. Húzzátok le a csatlakozóját és úgy próbáljátok meg. Ha így sem indul, nem a főtengelyjeladó az elsődleges probléma. (Megjegyzem, diagban látni, hogy ad vagy sem jelet a jeladó)
Attól tartok, hogy ez már annyira össze lett turkálva, hogy igen nehéz lesz helyrehozni. ://
Nem akarok senkit se untatni de kellene a segítség tapasztalat!
2016 októberében vettem ezt a superb-et kezdődtek azok a gondok hogy elhoztam a kereskedésből haza értem vele és egyből motor hiba kód villant ki és abs jeladó jó semmi baj szerelővel átnéztük kellett is rá költeni. Röviden fel sorolom. Négy féket intelcooler hűtőt abs jeladó légtömeg mérő első lengőkar plussz a kötelező olaj csere szűrők. Később hátsó teleszkóp elől szintén lengőkar és 2db féltengely. Utána minden szupervolt amíg nem jött be a kettőstömegű lendkerék cseréje semmi gond ezt is meg csináltuk. Mentünk fel a hegyekbe nyaralni útközbe kocsi lámpánál lefulladt induláskor olyan volt mint ha elvesztette volna az erejét és indítottam volna újra olyan nehezen indult de ment a kocsi úgy nem foglalkoztam vele bíztam benne nincs baj. Fel értünk Tokajba meg álltunk pár percre kocsinak nem volt üzemi hőmérsékletről ideje lehűlni indítottam volna be a kocsit nehezen indult. Haza értünk melegen kocsi már be se indult ha a motor lehűlt egyből pöccre de melegen nem indul. Most már 5 hónapja rossz a kocsim arra gondoltunk lehet a főtengely jeladóval van baj hát volt is vele kábelt meg mozgattad mindig leállt szétszedtük belül a szigetelés már felvolt repedezve valószínű össze értek a szálak jó rendeljünk egyet kicseréltük egy újra kocsi már nem is indul be. Kolléga érdeklődött 3mm rövidebb volt a gyári jeladótól az új jó vettünk másikat jó méretbe na remény az volt de a kocsi csak nem indul. Mértünk már minden kábelt valahol az 5 volt elveszett végül elvittük a motorvezérlőt be vizsgáltatni kiderült hogy be van sülve szerencsére lett másik belett klónozva a kocsihoz át programozva elhoztuk bele tettük mégsem indul a kocsi! Most jelenleg is itt áll a dolog nem indul a kocsi csak tekeri de semmi más üzemanyagot kap de mégsem akarja az igazat. Ezért írtam ide hátha valaki hallott járt már hasonlóan és tud na e nekem segíteni! Remélem sikerül valamire jutni. Köszönöm mindenkinek aki vette a fáradságot és el olvasta! Bármilyen apró tanácsot meg hallgatok! Üdv!
Már bocs, de ez az egész valami urbánus legenda. :/
Egyikben sem volt az említett helyen "kirántható" relé. Minek is lett volna, mikor ott a gyújtáskapcsoló amit lényegesen egyszerűbb kezelni......
VAG csoportos autóban IFS kapcsoló sincs. Ebből adódóan nem is kötelező. (mármint az IFS. Másképpen oldják meg)
De az elképzelésed önmagában is hibás, mert neki működik az autója. Amit bizonyítani akarsz, az meg letiltja a működést. Ergo továbbra is ott tartunk, hogy nincs olyan kapcsoló amire a hibakód hivatkozik.
Anno a Passatomban és a Golf IV-ben is volt egy kirántható relé a hamus felett. A mostani Superben még nem találtam. Illetve van egy ilyen kapcsoló, borulás esetén tilt, talán sofőrülés alatt. De ez kötelező mindenben emlékeim szerint.
Lassan összeáll az autó. Tandempumpa csere, turbó csere. Egy kérdésem még lenne. Nagyon l9assan melegszik fel a rendszer. 10 km. megtétele után épphogy megmozdul a mutató.
Termosztátcsere után sem változott a helyzet. Létezik hogy valamiért nem tud bezárni?