Lehet szerencsém van de nem nagyon vettek ki a Prémiumos előtt Ligeten..
Kelenföldön még ott van a páros személy is, aminek ki kell járnia időben, 28h-kor. Ha 28h-kor megáll a páratlan, kb 28h-kor járna ki a páros is. Viszont ha én mögötte blokkra megállok, akkor a prémiumos nagy valószínűséggel láthat sárgát.... Előtte meg ha bejárok, akkor a kijáró személy a páros lassítatja le a Prémiumost....
Azért akkor a forgalomnál sem minden oké, ha a páratlan személy mögött haladva kivesznek már Herceghalomnál! A legtöbb páratlan személy '25-26 környékén már Kelenföld váltókörzetén feszít, ha térközre mögötte mész rá, de legyen kettőre, hogy ne kelljen fékezgetni, gyorsítani, simán be kell férned '30-32-ig Kelenföldre anélkül, hogy feltartanád az IC-t/RJ-t (Ami '35-kor érkezik, és Kelenföldi nagyszerű pályaállapotok miatt egy zöld ide vagy oda, 40-nel fog áthaladni a váltókörzet nagy részén.) Ráadásul a személyvonatok átlagsebessége Tatabánya-Kelenföld szakaszon 80 km/h (45 perc - 60 km).
Mondjuk amikor késik az előző páratlan IC/RJ, akkor néha már 7-8 perccel előbb kiveszik a személyt (akár a Szárligeti nagyszerű 10 km/h-s kitérőn is át), csakhogy még véletlenül se lásson egy sárgát bármelyik jelzőn az amúgy már jócskán késő kiemelt vonat.
Lehetne forgatni... Még azt sem tudjuk hogy mely vonatokaz Erdészeké, melyek a mieink...
Van egy sanda gyanúm, hogy a Tau, Traxx gépek felejtősek lesznek az ország többi felén. Aztán ugye a kilépőkre Tau kell, és itt vannak a 80-as Traxxok, amik száma esetleg szaporodni fog, és nem csökkenni, tegyük ozzá sajnos...
Páratlaban kb bő 10 perccel a személy előtt indulva vidáman fel lehet menni Budáig, vagy tovább. Ha közvetlenül a személy mögött mész akkor Komáromban , lehet előzni. Ha beragadsz mögötte, akkor szopás... Vmax 60, és így tovább. Aztán úgy Hörcsögalom táján ki az Ic, Jet elől...
Ez így van, de arról van szó, hogy minden órában lesz EC/RJ Bécs felé, azokban az órákban is, amikor most az SM/SP IC-k mennek. (Egyébként 12.10-kor most sincs belföldi IC, évek óta hiányzik a menetrendből...........)
sörösgigant: Tegyük fel, hogy a soproniakat csak a Gysev húzza....
Miért Szombathely már nem Gysev?! Miért ne forgatnák össze a gépeket?
étlem hogy gyorsabb lenne, mert ugye a gyorsok egyrésze Győr-Su között forgott. Így viszont le kell menniük Sm-re...
Viszont kevesebb lesz a meddőidő.
Lehet számolni. Gondolom I.Gy. topiktárs már lázasan tervez..-:)))
Én aztán nem... Semmi közöm ehhez az 1-es vonali lázálomhoz...
Ha az órás üteű Ic-k, közöttük kb félidőben a Jetek kétóránként, plusz a végigmenő győri személyek, akkor izgamas lesz tehervonatozni...
Nagyjából ugyanúgy tudnak menni a tehervonatok, hiszen a RJ megy a győri gyors helyén, nem lesz érdemben több szaladós vonat.
Ashi Valkoinen: Szerintem a személyek előtt/után Kelenföld-Komárom között elférnek
Előtte nem hinném, Kelenföldről a szaladós blokkjára indulnak.
Mögötte közvetlenül nem túl jó küldeni, mert Tatabányánál utoléri, aztán csak csoroghat mögötte (bár van egy túr, ahol Füzitőn agyatlan módon megváratják a személyt és előztetik a tehervonattal... Aminek szinte semmi értelme nincs, mert Komáromban a személy blokkján úgy is át tudna menni, szinte semmivel nem kerül előrébb a tehervonat... És hagyjuk a demagóg "de az hozza a pénz" dumát, mert inkább meg kellene köszönni, hogy ennyi személyvonat van, mert azzal tud olcsóbb lenni a díj a tehervonatoknak...)
aztán Komáromnál valószínű tuti félre kell állni valami gyorsabb elől.
Komárom pont nem a legalkalmasabb hely erre, de egyébként max. két előztetéssel (amikor adott esetben ketten is előzik a tehervasutat) le lehet érni Hegyesbe még csúcsban is, ez szerintem teljesen OK.
Ennél sokkal zűrösebb a Kelenföld-Köki-Monor szakasz...
A 80 km/h-t tudó terhesek azért vígan szoktak rohangálni a komáromi/győri személyek után, párosban legalábbis biztosan. Szinte mindennapos, hogy amikor leszállok Tatabányán és elsétálok az interspar felé, már egy sárgára jön a személy után a tehervonat, utána meg még egy. Szerintem a személyek előtt/után Kelenföld-Komárom között elférnek, aztán Komáromnál valószínű tuti félre kell állni valami gyorsabb elől.
A Raijeten is van csendes szakasz. Ugye a vezérlőben a vezetőfülke felől van a VIP szakasz, majd a tliskonyha vagy mi, és úgy a csendes 1.o. rész. Ott a piktogramm szerint tilos a mobilozás, fejalgatós zenehallgatás...
Kb fél órával előbb fognak érkezni ,? Mármint a bécsi vonatok....
Azt hiszem akkor a nappaéi teherezésnek befellegzett, mert a tatabányai sürítések amik hétköznap vannak, ugye azok pont a gyenge 40 perces lyukakat pont telibe kapják...
Ha az órás üteű Ic-k, közöttük kb félidőben a Jetek kétóránként, plusz a végigmenő győri személyek, akkor izgamas lesz tehervonatozni...
Mi? Mozdony? Traxxx vagy Bika. Pár gondolom a Halbikat is az húzta, mert 140-esek voltak a gyorsok.
Igaz, ezentúl több kell belőlük. Éppen ezért lenne jó az 1-esen az IC-lyukat befoltozni, mert akkor jobb lehetne a fordaszervezése a gépeknek is, nemcsak a kocsiknak!
A te problémádra is van már megoldás. Egyes vonatokon, pl. ICE, van csendes szakasz, ahol tilos mobilozni, és hangosan beszélgetni. Bár ez mostanában kissé érdekes lehet, mert ha (valamelyik vasúttársaság ezt teszi, a DB-esetén nem tudom mi a helyzet), hogy a csendes szakaszban le van árnyékolva a mobil, akkor a cseszheted a mobilnetet. Mert ugye régen főleg beszédre használták, így ez a lépés 10 éve még ésszerűnek látszott.
Ha viszont nincs kötelező helyjegy, olyanba is belefuthatsz, hogy a csomagtartóról is emberek lihegnek a gépedbe/papírodba, akkor sem tudsz dolgozni. :)
Ez helyjeggyel is előfordult tavaly! :( Na meg, ha egy kocsi lemarad ismerve a horvátok rendkívül utasbarát hozzáállását, ami még a MÁV-ot is alulmúlja (ld. abszurd vonatpótlózás (villamos+helyi vonat+távolsági vonat+határon átmenő vonat)), vagy 66 üléses kocsit raknak a 88 férőhelyes helyett, akkor is ez van!
Teljesen mindegy, mert az 1-esen valószínűleg teljesen más menetrend lesz a következő évben, mivel változik a belépő és kilépő vonatok indulási ideje is.
Biztos azért nincs sehol a nemzetközi forgalom, mert kötelező a helyjegy és nem elég rugalmas? Mert emlékeim szerint nemzetközi forgalomban pont NEM kötelező
Nem, és nem is ezt mondtam. De teljesen külön állatfajnak kezelődik, teljesen más (20-30 éve elavult) elvek alapján próbálják vagy nem próbálják kiszolgálni...
Ha viszont nincs kötelező helyjegy, olyanba is belefuthatsz, hogy a csomagtartóról is emberek lihegnek a gépedbe/papírodba, akkor sem tudsz dolgozni. :)
Persze, világos. Vagy én lógok a csomagtartón, ellenben a kötelező helyjegyes vonaton ez utóbbi esetben nem leszek rajta...:)
Nem konkrétan a zágrábi helyjegy és a kötelező helyfoglalás ellen érvelek, ahhoz nem ismerem eléggé a helyzetet. Csak egyetértettem az előttünk szólóval, hogy ez általánosságban probléma, és fontosnak érzem én is a rugalmasságra való törekvést, amikor nem kell érte nagy árat fizetni.
Harmadrészt én egyetlen problémára keresek választ most, vagy jobb megoldás: a nyári horvát IC-ken található állapotok megszüntetésére.
Ami nekem az itteni hozzászólásokból leszűrődött, az annyi, hogy a Zágráb-Bp állapotokat úgy lehet érdemben javítani, ha több kocsi megy át a határon. Sokszáz százalékos többletigény esetén csak rossz és rosszabb megoldás létezik.
Harmadrészt én egyetlen problémára keresek választ most, vagy jobb megoldás: a nyári horvát IC-ken található állapotok megszüntetésére. Egy BP-Bécs, egy BP-Miskolc utazás teljesen más kategória, más utasközönséggel, mint egy 3-4 hónapos nyári szezon egy nyaralós vonaton.
Illetve (bocsánat a dupláért) eléggé problémásnak érzem azt is, hogy van egy probléma, és ha arra megoldást keresünk, közben azt nézzük, hogy ez hol nem fog működni. Nem szakad össze a világ, ha más szabályok szerint közlekedtetünk egy horvát IC-t, egy RailJet-et vagy egy belföldi gyorsvonatot. A kötelező helyjegyesítés van, ahol segítene, van, ahol ártana, és a különböző jegyeladási politikákat ott és úgy kellene alkalmazni, hogy az adott vonat esetében a legmegfelelőbb legyen.
" És míg belföldön a vasút azért kiveszi a részét a rendszeres forgalomból, nemzetköziben a fent említett viszonylatot leszámítva gyakorlatilag sehol - pont a hozzáállás miatt..."
Biztos azért nincs sehol a nemzetközi forgalom, mert kötelező a helyjegy és nem elég rugalmas? Mert emlékeim szerint nemzetközi forgalomban pont NEM kötelező - emlékezhetünk rá, milyen vicces helyzet alakult ki, amikor az osztrák leszállította a vonatra az álló utasokat, az pedig rendszeres tapasztalat, hogy a nyári horvát IC-ken mi megy.
Másrészt szerintem ha valaki nagyon el akar ülni onnan, ahol éppen van, biztosan lehet találni egy kedves utastársat, aki mondjuk elcserélné a helyet. Persze, ehhez ki kell lépni a komfortzónából, és kommunikálni valakivel, ugyanúgy, mint amikor a FLIRT-en nyomorog két hosszúlábú ember egymással szemben, de egymás mellett, közös megegyezéssel, tuti nem helyeznék kényelembe magukat.
". De dolgozni nem tudok ilyen körülmények közt. Ha ott kell ülnöm mellettük, az nekem gyengébb szolgáltatást jelent, mintha nem kell."
Ha viszont nincs kötelező helyjegy, olyanba is belefuthatsz, hogy a csomagtartóról is emberek lihegnek a gépedbe/papírodba, akkor sem tudsz dolgozni. :)
Harmadrészt én egyetlen problémára keresek választ most, vagy jobb megoldás: a nyári horvát IC-ken található állapotok megszüntetésére. Egy BP-Bécs, egy BP-Miskolc utazás teljesen más kategória, más utasközönséggel, mint egy 3-4 hónapos nyári szezon egy nyaralós vonaton.
Ha visszaolvasol, akkor láthatod, hogy alapvetően NEM belföldi utazás kötelező helyjegyesítéséről van szó
Azért a mai világban az volna a normális (nem azt mondom, hogy a vasutak hozzáállását tekintve reális), ha nem lenne éles elkülönülés ilyen szempontból a belföldi és a határon átnyúló távolsági utazások között. Bécs-Bp. közt pl. elég sokan utaznak hasonló céllal és rendszerességgel, mint Miskolc-Bp. közt. És míg belföldön a vasút azért kiveszi a részét a rendszeres forgalomból, nemzetköziben a fent említett viszonylatot leszámítva gyakorlatilag sehol - pont a hozzáállás miatt...
A vonatnak van jegyvizsgálója, lehet neki jelezni a hangoskodó társaság problémáját, van üzletszabályzat, ha nem felelnek meg neki, le lehet pakoltatni őket.
Nem csak kirívó esetekre kell gondolni. Nem fogok panaszkodni azért, mert hangosan beszélget egy társaság, vagy játszanak a gyerekek. De dolgozni nem tudok ilyen körülmények közt. Ha ott kell ülnöm mellettük, az nekem gyengébb szolgáltatást jelent, mintha nem kell. Igazad van, hogy ha a vonat tele van, akkor nem lehet válogatni. De ha a csak kihasznált, de nem tele vonaton rugalmasabb lehetőség van helyet választani, az azért erős pozitívum. Az abszolút mélypont meg (valós élmény), amikor a töküres vonaton a jegyvizsgáló vissza akar küldeni a halálxar helyemre, amit dobott a gép.
Bővebben: ha leugrik és TUDJA, hogy azzal jön majd vissza, akkor ugye már előre vesz helyjegyet, amit azért tud megvenni előre a kisebb kontingens ellenére is, mert előre megvette.
Ha nem TUDJA, mikor utazik vissza Nagykanizsáról, akkor meg ugye az eladható helyjegyek számától függetlenül bele lehet futni abba a buliba, hogy már nincsen. Ha pedig van, a nyári szezonban biztosan később fogy el a magyar oldal, mint a horvát.
"Vettem egy retúrt Miskolcra, mindig 30-kor indul vissza, dolgom végeztével amelyiket elérem, arra szállok fel. Ha 29-re érek ki, jól jártam."
Ha visszaolvasol, akkor láthatod, hogy alapvetően NEM belföldi utazás kötelező helyjegyesítéséről van szó, hanem a horvát IC-kről, illetve a körülöttük tapasztalható balkáni állapotokról. Teljesen más az a példa, hogy leugrasz Miskolcra, vagy Zágrábba.
"Az előbbire példa: Egy hangoskodó társaság vagy bármi más okból kellemetlen utastárs közelébe nem szívesen ül az ember, hanem keres más helyet. Kötelező helyjegy esetén ez ugye kizárt. "
A vonatnak van jegyvizsgálója, lehet neki jelezni a hangoskodó társaság problémáját, van üzletszabályzat, ha nem felelnek meg neki, le lehet pakoltatni őket.
"Az utóbbira példa: Van aki a Balaton felőli oldalon szeretne ülni."
Én meg ingyen sört akarok és örök életet. Ha tele van a vonat, úgyis oda ülsz, ahol van hely. Ráadásul megint balatoni gyorsokról beszélsz, én meg továbbra is a napi két pár horvát IC-ről.
Ahogy hallani lehet a gyorsok helyett a személyek mennek végig Győrig, és a So/Sm Ic-k lesznek kettévágva, amik óránként fognak közlekedni. Azt vizsont végképpen nem értem, hogy mi fogja őket hűzni.... 140, ill 160-as menetrendben....