A félóránkénti személy, meg a RJ, IC, gyorsok mellett csak úgy fér be egy egy teher , ha max 1-2 állomásközt megy.
Az se mindegy, hogy 80 km/h, 90 km/h, vagy 100 km/h a teher/gyorsteher, vagy üres vagy rakott.
Meg, hogy mennyi lassújel van, váltón stb...
A Győri 12:25 ös hiányzó IC/RJ, meg a 12:10 es hiányzó Keleti-Győr Hegyes/Sopron/Sm IC Rj-k helyén is tud menni a teher, sőt a gyorsvonatok helyett is pl 11:38 avgy 13:38 a Keltiből nem megy gyors.
A másik dolog , hogy éjszaka tud elmenni a teherforgalom zöme, persze, ha nincs vágányzár.
Napközben nem halad előre ha mindig félreteszik.
A félóránkénti Tbánya/Oroszlány személy az 1 esen az utasoknak jó, ők megérdemlik a teherforgalom, meg úgy járt...
1 esen főleg Tata-Kelenföld szakasz a necces, most kevésbé, , ha marad a gyors, meg lesz + személy akkor...
Az, hogy a menetrendszerkesztőben mit lehet kirajzolni, meg mi a valóság az megint más.
Budaörsön amikor a kijárat Hívó volt én a soproni IC elé kerültem, ETCS GigÁSz, semmi gond, csak kapott szegény GYSEV Ic + 7 percet, aztán vagy behozta vagy nem.
Az Utasítás meg be volt tartva.
A lopakodó VB meg megint érdekes kérdés...
A régi "négydobozos" gépek a tehervonatokon aranyat érnek sokszor.
A cetlin is tud lenni több részviszonylat ugyanarra a helyre. Az elektronikus kijelzés önmagában annyival tud többet, hogy egyrészt kisebb az élőmunka-igénye (elég egyetlen USB-porton feltölteni az összes "cetlit" a vonatra), másrészt a "lejárt" foglalásokat tudja törölni. Mivel ezt - szabály szerint - az indulás után 15 perccel teszi, ez bizonyos nézőpontból inkább visszafejlődés.
A belföldi foglalások ki vannak cédulázva? Biztos?
Kultúrált vasutaknál igen...e tekintetben a MÁV-ot félkúltúráltnak mondanám, de a többieket körülöttünk Ausztria kivételével annak sem..
Akkor a Tatabánya-Győr utasnak legkésőbb 47 perccel a felszállás előtt kell jegyet váltania? Illetve még korábban, histen cédulázni még a felszállás megkezdése előtt kell. És mi van reggel érkezőben? Előző esti müncheni induláskor cetliznék ki a reggeli Győr-Bp utasok helyét? Nyilván nem. Akkor meg marad az alvó németek felállítgatása?
Nyilván lehet utána is, de a vonat zárása után (ameddig kikerülnek a foglalást jelző cetlik, vagy kiírások a kijelzőkre) már limitálva van minden nemzetközi vonaton az eladható helyjegyek száma...
Vagy meg vannak jelölve a belföldi kontingens helyek valami a németeknél szokásos "ggf. freigegeben" ("lehet hogy szabad" vagy valami hasonló), vagy Eypressreservierung cédulákkal? A Railjeten láttam ilyeneket, de hogy lefedte-e a teljes belföldi kontingenst, azt nem tudom.
Igen, pontosan ez van, de nem csak ott. A zárás utánra fennmaradó kontingenst megjelölik így, tehát aki oda beül helyjegy nélkül, az vállalja a rizikót, hogy esetleg valaki felkeltheti onnan hogy oda szól a helyjegye épp..
Számomra teljesen triviális dolog, hogy bármiféle helyjegy kiadásának alapfeltétele az, hogy az a hely a felszállás megkezdése előtt jól láthatóan meg legyen jelölve foglaltként, vagy legalább "lehet, hogy foglalt"-ként, de ez utóbbit csak akkor, ha elég "biztos nem foglalt" hely marad. Ha nem így van, az felháborító utaszívatás. (Illetve a másik lehetőség a kötelező helyjegy, de Isten ments, hogy abba az irányba menjünk el.)
Ez így van, de pl. a horvát és egyéb balkáni vasutak erre tojnak nagy ívben, s nem rakosgatják ki a foglalásokat legtöbbször...
..railjeten meg ha kell ki van írva, hogy Kelenföld-Győr, illetve ott az egy helyet térben elválasztva több részviszonylatra is eladva a kijelzőn az adott foglalási szakaszra érés után átvált a következőre, vagy ha már az utolsó foglalási viszonylatnál jár, akkor eltűnik a kijelzés...
Lehet szerencsém van de nem nagyon vettek ki a Prémiumos előtt Ligeten..
Kelenföldön még ott van a páros személy is, aminek ki kell járnia időben, 28h-kor. Ha 28h-kor megáll a páratlan, kb 28h-kor járna ki a páros is. Viszont ha én mögötte blokkra megállok, akkor a prémiumos nagy valószínűséggel láthat sárgát.... Előtte meg ha bejárok, akkor a kijáró személy a páros lassítatja le a Prémiumost....
Azért akkor a forgalomnál sem minden oké, ha a páratlan személy mögött haladva kivesznek már Herceghalomnál! A legtöbb páratlan személy '25-26 környékén már Kelenföld váltókörzetén feszít, ha térközre mögötte mész rá, de legyen kettőre, hogy ne kelljen fékezgetni, gyorsítani, simán be kell férned '30-32-ig Kelenföldre anélkül, hogy feltartanád az IC-t/RJ-t (Ami '35-kor érkezik, és Kelenföldi nagyszerű pályaállapotok miatt egy zöld ide vagy oda, 40-nel fog áthaladni a váltókörzet nagy részén.) Ráadásul a személyvonatok átlagsebessége Tatabánya-Kelenföld szakaszon 80 km/h (45 perc - 60 km).
Mondjuk amikor késik az előző páratlan IC/RJ, akkor néha már 7-8 perccel előbb kiveszik a személyt (akár a Szárligeti nagyszerű 10 km/h-s kitérőn is át), csakhogy még véletlenül se lásson egy sárgát bármelyik jelzőn az amúgy már jócskán késő kiemelt vonat.
Lehetne forgatni... Még azt sem tudjuk hogy mely vonatokaz Erdészeké, melyek a mieink...
Van egy sanda gyanúm, hogy a Tau, Traxx gépek felejtősek lesznek az ország többi felén. Aztán ugye a kilépőkre Tau kell, és itt vannak a 80-as Traxxok, amik száma esetleg szaporodni fog, és nem csökkenni, tegyük ozzá sajnos...
Páratlaban kb bő 10 perccel a személy előtt indulva vidáman fel lehet menni Budáig, vagy tovább. Ha közvetlenül a személy mögött mész akkor Komáromban , lehet előzni. Ha beragadsz mögötte, akkor szopás... Vmax 60, és így tovább. Aztán úgy Hörcsögalom táján ki az Ic, Jet elől...
Ez így van, de arról van szó, hogy minden órában lesz EC/RJ Bécs felé, azokban az órákban is, amikor most az SM/SP IC-k mennek. (Egyébként 12.10-kor most sincs belföldi IC, évek óta hiányzik a menetrendből...........)
sörösgigant: Tegyük fel, hogy a soproniakat csak a Gysev húzza....
Miért Szombathely már nem Gysev?! Miért ne forgatnák össze a gépeket?
étlem hogy gyorsabb lenne, mert ugye a gyorsok egyrésze Győr-Su között forgott. Így viszont le kell menniük Sm-re...
Viszont kevesebb lesz a meddőidő.
Lehet számolni. Gondolom I.Gy. topiktárs már lázasan tervez..-:)))
Én aztán nem... Semmi közöm ehhez az 1-es vonali lázálomhoz...
Ha az órás üteű Ic-k, közöttük kb félidőben a Jetek kétóránként, plusz a végigmenő győri személyek, akkor izgamas lesz tehervonatozni...
Nagyjából ugyanúgy tudnak menni a tehervonatok, hiszen a RJ megy a győri gyors helyén, nem lesz érdemben több szaladós vonat.
Ashi Valkoinen: Szerintem a személyek előtt/után Kelenföld-Komárom között elférnek
Előtte nem hinném, Kelenföldről a szaladós blokkjára indulnak.
Mögötte közvetlenül nem túl jó küldeni, mert Tatabányánál utoléri, aztán csak csoroghat mögötte (bár van egy túr, ahol Füzitőn agyatlan módon megváratják a személyt és előztetik a tehervonattal... Aminek szinte semmi értelme nincs, mert Komáromban a személy blokkján úgy is át tudna menni, szinte semmivel nem kerül előrébb a tehervonat... És hagyjuk a demagóg "de az hozza a pénz" dumát, mert inkább meg kellene köszönni, hogy ennyi személyvonat van, mert azzal tud olcsóbb lenni a díj a tehervonatoknak...)
aztán Komáromnál valószínű tuti félre kell állni valami gyorsabb elől.
Komárom pont nem a legalkalmasabb hely erre, de egyébként max. két előztetéssel (amikor adott esetben ketten is előzik a tehervasutat) le lehet érni Hegyesbe még csúcsban is, ez szerintem teljesen OK.
Ennél sokkal zűrösebb a Kelenföld-Köki-Monor szakasz...
A 80 km/h-t tudó terhesek azért vígan szoktak rohangálni a komáromi/győri személyek után, párosban legalábbis biztosan. Szinte mindennapos, hogy amikor leszállok Tatabányán és elsétálok az interspar felé, már egy sárgára jön a személy után a tehervonat, utána meg még egy. Szerintem a személyek előtt/után Kelenföld-Komárom között elférnek, aztán Komáromnál valószínű tuti félre kell állni valami gyorsabb elől.
A Raijeten is van csendes szakasz. Ugye a vezérlőben a vezetőfülke felől van a VIP szakasz, majd a tliskonyha vagy mi, és úgy a csendes 1.o. rész. Ott a piktogramm szerint tilos a mobilozás, fejalgatós zenehallgatás...
Kb fél órával előbb fognak érkezni ,? Mármint a bécsi vonatok....
Azt hiszem akkor a nappaéi teherezésnek befellegzett, mert a tatabányai sürítések amik hétköznap vannak, ugye azok pont a gyenge 40 perces lyukakat pont telibe kapják...
Ha az órás üteű Ic-k, közöttük kb félidőben a Jetek kétóránként, plusz a végigmenő győri személyek, akkor izgamas lesz tehervonatozni...
Mi? Mozdony? Traxxx vagy Bika. Pár gondolom a Halbikat is az húzta, mert 140-esek voltak a gyorsok.
Igaz, ezentúl több kell belőlük. Éppen ezért lenne jó az 1-esen az IC-lyukat befoltozni, mert akkor jobb lehetne a fordaszervezése a gépeknek is, nemcsak a kocsiknak!
A te problémádra is van már megoldás. Egyes vonatokon, pl. ICE, van csendes szakasz, ahol tilos mobilozni, és hangosan beszélgetni. Bár ez mostanában kissé érdekes lehet, mert ha (valamelyik vasúttársaság ezt teszi, a DB-esetén nem tudom mi a helyzet), hogy a csendes szakaszban le van árnyékolva a mobil, akkor a cseszheted a mobilnetet. Mert ugye régen főleg beszédre használták, így ez a lépés 10 éve még ésszerűnek látszott.
Ha viszont nincs kötelező helyjegy, olyanba is belefuthatsz, hogy a csomagtartóról is emberek lihegnek a gépedbe/papírodba, akkor sem tudsz dolgozni. :)
Ez helyjeggyel is előfordult tavaly! :( Na meg, ha egy kocsi lemarad ismerve a horvátok rendkívül utasbarát hozzáállását, ami még a MÁV-ot is alulmúlja (ld. abszurd vonatpótlózás (villamos+helyi vonat+távolsági vonat+határon átmenő vonat)), vagy 66 üléses kocsit raknak a 88 férőhelyes helyett, akkor is ez van!