Keresés

Részletes keresés

V43 1279 Creative Commons License 2015.06.12 0 0 420435

Jóó az főleg a kemping :)

Előzmény: sörösgigant (420434)
sörösgigant Creative Commons License 2015.06.12 0 0 420434

6-8 ? Több kell oda...

Mjd meglátjuk...Gondolom a soproniba is fog kelleni....

A kerékpár az jó hír, már unom a régi Csepelt...-:)

Előzmény: r1232 (420430)
sörösgigant Creative Commons License 2015.06.12 0 0 420433

kkor a nappali teherezés  érdekes lesz...

Ugye van az Audi, Merci vonat,és több más.....

Előzmény: mcg (420425)
Törölt nick Creative Commons License 2015.06.12 0 0 420432

A félóránkénti személy, meg a RJ, IC, gyorsok mellett csak úgy fér be egy egy teher , ha max 1-2 állomásközt megy.

 

Az se mindegy, hogy 80 km/h, 90 km/h, vagy 100 km/h a teher/gyorsteher, vagy üres vagy rakott.

Meg, hogy mennyi lassújel van, váltón stb...

 

A Győri 12:25 ös hiányzó IC/RJ, meg a 12:10 es hiányzó Keleti-Győr Hegyes/Sopron/Sm IC Rj-k helyén is tud menni a teher, sőt a gyorsvonatok helyett is pl 11:38 avgy 13:38 a Keltiből nem megy gyors.

 

A másik dolog , hogy éjszaka tud elmenni a teherforgalom zöme, persze, ha nincs vágányzár.

Napközben nem halad előre ha mindig félreteszik.

 

A félóránkénti Tbánya/Oroszlány személy az 1 esen az utasoknak jó, ők megérdemlik a teherforgalom, meg úgy járt...

 

1 esen főleg Tata-Kelenföld szakasz a necces, most kevésbé, , ha marad a gyors, meg lesz + személy akkor...

 

Az, hogy a menetrendszerkesztőben mit lehet kirajzolni, meg mi a valóság az megint más.

 

Budaörsön amikor a kijárat Hívó volt én a soproni IC elé kerültem, ETCS GigÁSz, semmi gond, csak kapott szegény GYSEV Ic + 7 percet, aztán vagy behozta vagy nem.

 

Az Utasítás meg be volt tartva.

A lopakodó VB meg megint érdekes kérdés...

A régi "négydobozos" gépek a tehervonatokon aranyat érnek sokszor.

Előzmény: Ashi Valkoinen (420420)
keszekusza76 Creative Commons License 2015.06.12 0 0 420431

Szia.

 

Pár moci vezér tudna mesélni a sárgával be-kijáró,illetve jelfeladási problémák véget 

kényszerből megálló Etcs-es és"hagyományos" tehervonatokról:)))

 

A személyeknél pedig az utazóközönség hozzáállása is mérvadó.(utasleadások stb.)

 

Persze az állomásokon személyzetcsere véget veszteglő tehervonatokat is láthatod.

Onnantól kezdve akár Szárligeten vagy más megelőző állomáson is "kivesznek"egy-egy vonatot:)

Dehát a vonatablakból.......

Előzmény: Ashi Valkoinen (420420)
r1232 Creative Commons License 2015.06.12 0 0 420430

25 gép biztos nem kell majd oda, 6-8 már elég lehet (ehhez tudni kellene az indulási-érkezési időket, hogy kell-e léptetni a végeken).

A 80-as gépek száma meg hamarosan csökkenni fog, mert jönnek a kerékpárok.

Előzmény: sörösgigant (420418)
paca664 Creative Commons License 2015.06.12 0 0 420429

A cetlin is tud lenni több részviszonylat ugyanarra a helyre. Az elektronikus kijelzés önmagában annyival tud többet, hogy egyrészt kisebb az élőmunka-igénye (elég egyetlen USB-porton feltölteni az összes "cetlit" a vonatra), másrészt a "lejárt" foglalásokat tudja törölni. Mivel ezt - szabály szerint - az indulás után 15 perccel teszi, ez bizonyos nézőpontból inkább visszafejlődés.

Előzmény: mcg (420423)
1047 005-2 Creative Commons License 2015.06.12 0 1 420428

Az évezred vicce!

 

"Zaránd György az Év embere a közlekedésben"

 

http://www.mavcsoport.hu/mav/zarand-gyorgy-ev-embere-kozlekedesben

 

paca664 Creative Commons License 2015.06.12 0 0 420427

Hozzákezdenék, de mcg már megválaszolta, nem ismétlem :)

Előzmény: gabor144 (420386)
V43 1279 Creative Commons License 2015.06.12 0 0 420426

Vonatosszeallitasok.hu-ról van az infó, ha ők rosszul írták akkor én is :)

Előzmény: mcg (420424)
mcg Creative Commons License 2015.06.12 0 0 420425

a tbányai sűrítések is egész naposak lesznek, tehát iparkodni kell a nem masszaszállítókkal...:)

Előzmény: sörösgigant (420409)
mcg Creative Commons License 2015.06.12 0 0 420424

most szombaton még nem is lesz járható a déli part Sóstóig...:)

majd az M7-esen mennek...:)

Előzmény: V43 1279 (420391)
mcg Creative Commons License 2015.06.12 0 0 420423

A belföldi foglalások ki vannak cédulázva? Biztos? 

Kultúrált vasutaknál igen...e tekintetben a MÁV-ot félkúltúráltnak mondanám, de a többieket körülöttünk Ausztria kivételével annak sem..

 

 Akkor a Tatabánya-Győr utasnak legkésőbb 47 perccel a felszállás előtt kell jegyet váltania? Illetve még korábban, histen cédulázni még a felszállás megkezdése előtt kell. És mi van reggel érkezőben? Előző esti müncheni induláskor cetliznék ki a reggeli Győr-Bp utasok helyét? Nyilván nem. Akkor meg marad az alvó németek felállítgatása?

Nyilván lehet utána is, de a vonat zárása után (ameddig kikerülnek a foglalást jelző cetlik, vagy kiírások a kijelzőkre) már limitálva van minden nemzetközi vonaton az eladható helyjegyek száma...

 

Vagy meg vannak jelölve a belföldi kontingens helyek valami a németeknél szokásos "ggf. freigegeben" ("lehet hogy szabad" vagy valami hasonló), vagy Eypressreservierung cédulákkal? A Railjeten láttam ilyeneket, de hogy lefedte-e a teljes belföldi kontingenst, azt nem tudom.

Igen, pontosan ez van, de nem csak ott. A zárás utánra fennmaradó kontingenst megjelölik így, tehát aki oda beül helyjegy nélkül, az vállalja a rizikót, hogy esetleg valaki felkeltheti onnan hogy oda szól a helyjegye épp..

 

Számomra teljesen triviális dolog, hogy bármiféle helyjegy kiadásának alapfeltétele az, hogy az a hely a felszállás megkezdése előtt jól láthatóan meg legyen jelölve foglaltként, vagy legalább "lehet, hogy foglalt"-ként, de ez utóbbit csak akkor, ha elég "biztos nem foglalt" hely marad. Ha nem így van, az felháborító utaszívatás. (Illetve a másik lehetőség a kötelező helyjegy, de Isten ments, hogy abba az irányba menjünk el.)

Ez így van, de pl. a horvát és egyéb balkáni vasutak erre tojnak nagy ívben, s nem rakosgatják ki a foglalásokat legtöbbször...

..railjeten meg ha kell ki van írva, hogy Kelenföld-Győr, illetve ott az egy helyet térben elválasztva több részviszonylatra is eladva a kijelzőn az adott foglalási szakaszra érés után átvált a következőre, vagy ha már az utolsó foglalási viszonylatnál jár, akkor eltűnik a kijelzés...

Előzmény: gabor144 (420386)
Törölt nick Creative Commons License 2015.06.12 0 0 420422

Ellenirányban meg a 11:00 órás hiányzik! :)

Előzmény: vonatozó (420415)
sörösgigant Creative Commons License 2015.06.12 0 0 420421

Lehet szerencsém van de nem nagyon vettek ki a Prémiumos előtt Ligeten..

Kelenföldön még ott van a páros személy is, aminek ki kell járnia időben, 28h-kor. Ha 28h-kor megáll a páratlan, kb 28h-kor járna ki a páros is. Viszont ha én mögötte blokkra megállok, akkor a prémiumos nagy valószínűséggel láthat sárgát.... Előtte meg ha bejárok, akkor a kijáró személy a páros lassítatja le a Prémiumost....

Persze volt példa mindegyikre....

A forgalom meg olyan, amilyen...

Előzmény: Ashi Valkoinen (420420)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2015.06.12 0 0 420420

Azért akkor a forgalomnál sem minden oké, ha a páratlan személy mögött haladva kivesznek már Herceghalomnál! A legtöbb páratlan személy '25-26 környékén már Kelenföld váltókörzetén feszít, ha térközre mögötte mész rá, de legyen kettőre, hogy ne kelljen fékezgetni, gyorsítani, simán be kell férned '30-32-ig Kelenföldre anélkül, hogy feltartanád az IC-t/RJ-t (Ami '35-kor érkezik, és Kelenföldi nagyszerű pályaállapotok miatt egy zöld ide vagy oda, 40-nel fog áthaladni a váltókörzet nagy részén.) Ráadásul a személyvonatok átlagsebessége Tatabánya-Kelenföld szakaszon 80 km/h (45 perc - 60 km).

 

Mondjuk amikor késik az előző páratlan IC/RJ, akkor néha már 7-8 perccel előbb kiveszik a személyt (akár a Szárligeti nagyszerű 10 km/h-s kitérőn is át), csakhogy még véletlenül se lásson egy sárgát bármelyik jelzőn az amúgy már jócskán késő kiemelt vonat.

Előzmény: sörösgigant (420417)
vonatozó Creative Commons License 2015.06.12 -1 0 420419

Ezzel csak azt akartam írni, hogy jelenleg 4 olyan óra van, amikor nincs vonat Bécsbe!

Előzmény: vonatozó (420415)
sörösgigant Creative Commons License 2015.06.12 0 0 420418

Lehetne forgatni... Még azt sem tudjuk hogy mely vonatokaz Erdészeké, melyek a mieink...

Van egy sanda gyanúm, hogy a Tau, Traxx gépek felejtősek lesznek az ország többi felén. Aztán ugye a kilépőkre Tau kell, és itt vannak a 80-as Traxxok, amik száma esetleg szaporodni fog, és nem csökkenni, tegyük ozzá sajnos...

Előzmény: István Gyuri (420414)
sörösgigant Creative Commons License 2015.06.12 0 0 420417

Páratlaban kb bő 10 perccel a személy előtt indulva vidáman fel lehet menni Budáig, vagy tovább. Ha közvetlenül a személy mögött mész akkor Komáromban , lehet előzni. Ha beragadsz mögötte, akkor szopás... Vmax 60, és így tovább. Aztán úgy Hörcsögalom táján ki az Ic, Jet elől...

Előzmény: Ashi Valkoinen (420412)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2015.06.12 0 0 420416

Akkor egyetértünk abban, hogy elférnek azok a tehervonatok. :)

Előzmény: István Gyuri (420414)
vonatozó Creative Commons License 2015.06.12 -1 0 420415

Ez így van, de arról van szó, hogy minden órában lesz EC/RJ Bécs felé, azokban az órákban is, amikor most az SM/SP IC-k mennek. (Egyébként 12.10-kor most sincs belföldi IC, évek óta hiányzik a menetrendből...........)

Előzmény: Törölt nick (420404)
István Gyuri Creative Commons License 2015.06.12 0 0 420414

sörösgigant: Tegyük fel, hogy a soproniakat csak a Gysev húzza....

Miért Szombathely már nem Gysev?! Miért ne forgatnák össze a gépeket?

 

étlem hogy gyorsabb lenne, mert ugye a gyorsok egyrésze Győr-Su között forgott. Így viszont le kell menniük Sm-re...

Viszont kevesebb lesz a meddőidő.

 

Lehet számolni. Gondolom I.Gy. topiktárs már lázasan tervez..-:)))

Én aztán nem... Semmi közöm ehhez az 1-es vonali lázálomhoz...

 

Ha az órás üteű Ic-k, közöttük kb félidőben a Jetek kétóránként, plusz a végigmenő győri személyek, akkor izgamas lesz tehervonatozni...

Nagyjából ugyanúgy tudnak menni a tehervonatok, hiszen a RJ megy a győri gyors helyén, nem lesz érdemben több szaladós vonat.

 

Ashi Valkoinen: Szerintem a személyek előtt/után Kelenföld-Komárom között elférnek

Előtte nem hinném, Kelenföldről a szaladós blokkjára indulnak.

Mögötte közvetlenül nem túl jó küldeni, mert Tatabányánál utoléri, aztán csak csoroghat mögötte (bár van egy túr, ahol Füzitőn agyatlan módon megváratják a személyt és előztetik a tehervonattal... Aminek szinte semmi értelme nincs, mert Komáromban a személy blokkján úgy is át tudna menni, szinte semmivel nem kerül előrébb a tehervonat... És hagyjuk a demagóg "de az hozza a pénz" dumát, mert inkább meg kellene köszönni, hogy ennyi személyvonat van, mert azzal tud olcsóbb lenni a díj a tehervonatoknak...)

 

aztán Komáromnál valószínű tuti félre kell állni valami gyorsabb elől.

Komárom pont nem a legalkalmasabb hely erre, de egyébként max. két előztetéssel (amikor adott esetben ketten is előzik a tehervasutat) le lehet érni Hegyesbe még csúcsban is, ez szerintem teljesen OK.

Ennél sokkal zűrösebb a Kelenföld-Köki-Monor szakasz...

Előzmény: sörösgigant (420399)
Törölt nick Creative Commons License 2015.06.12 0 0 420413

Teljesen igazad van erröl már èn is hallottam,de állitolag az "órás ütem Győrböl mèg elèg kètsègesnek tünik"!

Előzmény: Ashi Valkoinen (420405)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2015.06.12 0 0 420412

A 80 km/h-t tudó terhesek azért vígan szoktak rohangálni a komáromi/győri személyek után, párosban legalábbis biztosan. Szinte mindennapos, hogy amikor leszállok Tatabányán és elsétálok az interspar felé, már egy sárgára jön a személy után a tehervonat, utána meg még egy. Szerintem a személyek előtt/után Kelenföld-Komárom között elférnek, aztán Komáromnál valószínű tuti félre kell állni valami gyorsabb elől.

Előzmény: sörösgigant (420409)
sörösgigant Creative Commons License 2015.06.12 0 0 420411

A Raijeten is van csendes szakasz. Ugye a vezérlőben a vezetőfülke felől van a VIP szakasz, majd a tliskonyha vagy mi, és úgy a csendes 1.o. rész. Ott a piktogramm szerint tilos a mobilozás, fejalgatós zenehallgatás...

Előzmény: M63 010 (420407)
sörösgigant Creative Commons License 2015.06.12 0 0 420410

Nem tudom a lyuk marad-e de ha megszűnik az is gépigényes...

Igen, voltak 140-esek, de jó ideje már csal 120-asok...A halbisok...

Előzmény: M63 010 (420408)
sörösgigant Creative Commons License 2015.06.12 0 0 420409

Kb fél órával előbb fognak érkezni ,? Mármint a bécsi vonatok....

Azt hiszem akkor a nappaéi teherezésnek befellegzett, mert a tatabányai sürítések amik hétköznap vannak, ugye azok pont a gyenge 40 perces lyukakat pont telibe kapják... 

 Ha az órás üteű Ic-k, közöttük kb félidőben a Jetek kétóránként, plusz a végigmenő győri személyek, akkor izgamas lesz tehervonatozni...

Előzmény: Ashi Valkoinen (420405)
M63 010 Creative Commons License 2015.06.12 0 0 420408

Mi? Mozdony? Traxxx vagy Bika. Pár gondolom a Halbikat is az húzta, mert 140-esek voltak a gyorsok.

 

Igaz, ezentúl több kell belőlük. Éppen ezért lenne jó az 1-esen az IC-lyukat befoltozni, mert akkor jobb lehetne a fordaszervezése a gépeknek is, nemcsak a kocsiknak!

 

Előzmény: sörösgigant (420392)
M63 010 Creative Commons License 2015.06.12 0 0 420407

A te problémádra is van már megoldás. Egyes vonatokon, pl. ICE, van csendes szakasz, ahol tilos mobilozni, és hangosan beszélgetni. Bár ez mostanában kissé érdekes lehet, mert ha (valamelyik vasúttársaság ezt teszi, a DB-esetén nem tudom mi a helyzet), hogy a csendes szakaszban le van árnyékolva a mobil, akkor a cseszheted a mobilnetet. Mert ugye régen főleg beszédre használták, így ez a lépés 10 éve még ésszerűnek látszott.

 

Előzmény: vrobee (420398)
M63 010 Creative Commons License 2015.06.12 0 0 420406

Ha viszont nincs kötelező helyjegy, olyanba is belefuthatsz, hogy a csomagtartóról is emberek lihegnek a gépedbe/papírodba, akkor sem tudsz dolgozni. :)

 

Ez helyjeggyel is előfordult tavaly! :( Na meg, ha egy kocsi lemarad ismerve a horvátok rendkívül utasbarát hozzáállását, ami még a MÁV-ot is alulmúlja (ld. abszurd vonatpótlózás (villamos+helyi vonat+távolsági vonat+határon átmenő vonat)), vagy 66 üléses kocsit raknak a 88 férőhelyes helyett, akkor is ez van!

 

Előzmény: vrobee (420402)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!