Keresés

Részletes keresés

Gyötör Creative Commons License 2019.03.01 0 0 64655

Ha valamit nem tud a T. "Szakújságíró", legalább írja be a google-ba   pl. hogy "VOLÁN régiós összevonás"...és első három képtalálatból kettőn is kapásból összeszámolhatja, hogy vajon hány VOLÁN céget is vontak össze anno...ami azért is extra gáz, mert már akkor is "szakújságíróként" volt "közismert.

Úgy látszik azóta elfelejtette, vagy sosem tudta/figyelt rá miről is ír. 

 

És amit a KSH adatokból ír...félreértelmez...hű.

Előzmény: trizs77 (64654)
trizs77 Creative Commons License 2019.03.01 0 2 64654

hhááát..........

 

"a" Gyula sohasem tartozott a szellemtörténet nagyjai közé.

A Magyarország térképpel se kötött túl jó barátságot.

 

A többit meg hagyjuk.................................:-(((

 

 

Előzmény: Gyötör (64653)
Gyötör Creative Commons License 2019.03.01 0 0 64653

Ez az ember tudja miről ír?

 

https://magyarnemzet.hu/gazdasag/egyetlen-nagy-buszceggel-fordulunk-ra-a-piacnyitasra-5190719/

 

Első olvasatban három/négy ténybeli (számadat) tévedést bírt leírni és közreadni...csak bennem merül fel, hogy akkor az irománya többi részét hogy lehet egyáltalán kezelni/komolyan venni?

 

 

 

trizs77 Creative Commons License 2019.03.01 0 0 64652

Pedig jól morfondírozol.................

 

 

Előzmény: Gyötör (64651)
Gyötör Creative Commons License 2019.03.01 0 5 64651

A VOLÁN története szép példája az aktuális politikai irányvonalak váltakozó gazdasági/erős-gyenge állami elképzeléseinek, hullámzásainak.

 

Kezdve a KÖHIM által irányított, kvázi minisztériumi "VOLÁN Tröszt"-től, a '80-as évek privatizációs belengetéséig...majd 90-es évekre szinte teljesen önállósodó 24 cégen keresztül a 2014-től ismét központosuló 7 KK+VB-ig...most meg egyenesen vissza a "Tröszthöz", mert "csak EGY maradhat"...?

...ráadásul pont az, amelyiknek nincs igazán tapasztalata az elmúlt években zajló megyei/céges összevonások gyakorlati, jogi, gazdasági, technikai, humánpolitikai stb. vetületeiről, problémáiról, nehézségeiről, nem úgy mint az azt többé, kevésbé megoldó KK-knak...hmmm...egészen a vasúttól hozott csúcsvezetőig.

 

Nemhiába, már a KundK-ban is okosan figyeltek arra, hogy a Monarchia különböző országaiból származó katonák szigorúan másik országban teljesítsenek szolgálatot, hogy ha be kell őket vetni, ne legyen akadálya a parancs végrehajtásának a szoros nyelvi, emberi, rokoni, kulturális kötődés.

 

És most csakis magánemberként morfondírozok, szigorúan magamban.

Előzmény: torqmatic (64645)
kbn Creative Commons License 2019.03.01 0 0 64650

Budapest-Veszprém vonal, úgy ahogy van.

 

Bp-Zala vonalakon M7-esen egymással szembetalálkozó másodrészből hazatérő rezsimenetek.

Előzmény: Törölt nick (64649)
Törölt nick Creative Commons License 2019.03.01 0 0 64649

Mit értesz országosan egységes hálózattervezésen? Hangzatosnak hangzatos, de a pontos meghatározását nem igazán tudom.

Előzmény: kbn (64643)
JLW-470 Creative Commons License 2019.03.01 0 1 64648

És vajon mikor jön a menetrendi reform is?Mikor lesznek végre áttörve a megyehatárok?

Előzmény: torqmatic (64644)
JLW-470 Creative Commons License 2019.03.01 0 0 64647

Meg sztem az is az előszele lehetett ennek a dolognak, hogy egy ideje már nem a KK-hoz kerültek az új buszok, hanem a Volán Buszparkhoz.

Előzmény: Törölt nick (64630)
dundalk Creative Commons License 2019.02.28 0 0 64646

A tegnap megjelent Magyar Nemzeti Bank (MNB) versenyképességi program egyik pontja:

  • A munkaerőpiaci mobilitás támogatása: az ingázás ösztönzése, költözés támogatása, a közfoglalkoztatottak elhelyezkedési juttatásainak mobilitási ösztönzőkkel való kiegészítése, a helyközi közlekedés fejlesztése.

ennek köze van-e volán átszervezéshez vajon vagy csak véletlen az időzítés?

torqmatic Creative Commons License 2019.02.28 0 2 64645

Mondjuk a "nagybani" beszerzésekre ott voltak régen a Volán tenderek, szóval a régi rendszerben is működhetett volna a dolog, ha normálisan finanszírozzák.

Én is attól félek, hogy az "egy nagy vízfej Budapesten" c. modell baromira nem lesz rugalmas, így pár év múlva valamilyen formában majd megint kénytelenek lesznek visszatérni a kisebb szervezeti egységekhez, ha minőségi és hatékony szolgáltatást akarnak.

Előzmény: kbn (64643)
torqmatic Creative Commons License 2019.02.28 0 1 64644

Hát meglepni szerintem nem lepett meg senkit, inkább kíváncsian várja mindenki, hogy mennyire válik majd be ez az új modell. Mert a KK-sítás óta finoman szólva nem lett jobb...

Előzmény: trizs77 (64642)
kbn Creative Commons License 2019.02.28 0 0 64643

A közlekedésszervezői/speditőri modellben a fuvarozó bevétele nagyrészt vagy teljesen független a jármű kihasználtságától.

 

Az országosan egységes hálózattervezés, jegyértékesítés utastájékoztatás és ügyfélszolgálat véleményem szerint előnyös lenne. Ezt nyilván megtartanám közszolgáltatásban.

 

Járműüzemeltetésben viszont a kis üzemméret látszik beválni, itt leginkább beszerzésekben van méretgazdaságosság.

Előzmény: Törölt nick (64641)
trizs77 Creative Commons License 2019.02.28 0 0 64642

Két éve bejelentette a miniszter asszony a volánok összevonását.

 

Nem tudom miért lep meg bárkit.

Tudom ez a miniszter asszony nem bulvár nő, nem szerepel a címlapokon mint VV lakók, de  két éve szervezteti az egységes Volánt, D.Ibolyával.

 

 

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2019.02.28 0 2 64641

Az áruszállításban megteheti a járműüzemeltető, hogy nem fogadja el az ajánlatot és nem áll ki.

A Flixbusznak pusztán egy adott országbeli partnerre van szüksége az üzemeltetéshez, ő is megteheti, hogy leszarja a veszteséges járatokat.

Ha így működne a nagybetűs tömegközlekedés is, akkor csak a nagyvárosok között és azok zsíros agglomerációjában lenne tömegközlekedés, rugalmas tarifával és megélne az fuvarszervező és a fuvaros is szinbiozisban. Ehelyett felesleges követelőzéssel, előírásokkal drágítjuk az amúgy is veszteséges szolgáltatást.

Értem én, hogy szép dolog az új busz és 3 éves átlagéletkor, szigorú előírások meg Alsókutyapisálástól Felsőföldkupacig a 10 perces ütemes menetrend... ha van aki kifizeti. 

Ha nincs aki kifizesse a zenészt, akkor jön a 30+ -os járművek, nyugati hulladékok, szükségtelen az ütemes menetrend.

Előzmény: kbn (64639)
torqmatic Creative Commons License 2019.02.28 0 0 64640

Hát átfesteni max azokat fogják, amik éppen felújításra kerülnek; most is rengeteg busz van még, ami a Volános, vagy az eredeti külföldi üzemeltető színét viseli...

Előzmény: -Smiley- (64636)
kbn Creative Commons License 2019.02.28 0 0 64639

Az irányt elméletben nem tartom rossznak, a közlekedésben mindenhol egyre inkább szétválik a hálózat- és járműüzemeltetés (BKK, Flixbus, áruszállításban a speditőrök térnyerése stb.)

 

Az egységes országos szolgáltató szerintem inkább előny lenne, mint hátrány, persze ennek üzemeltetésben együtt kell járnia az alsó szint (üzemegységek) nagyobb önállóságával (akár privatizációjával is).

Előzmény: torqmatic (64627)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2019.02.28 0 0 64638

Szimplán egységes utastájékoztató rendszerrel kérte a Buszpark és a Volánbusz logós lett a kezdőlap. Volt olyan eresztés is, ahol alapból a BKK logó futott a monitoron.

Előzmény: Törölt nick (64630)
bendeguz90 Creative Commons License 2019.02.28 -1 0 64637

Mondjuk nekem a sárga színnel sok bajom nincs.

Előzmény: -Smiley- (64636)
-Smiley- Creative Commons License 2019.02.28 0 0 64636

Akkor lehet újra átfesteni sárgára az összes buszt, meg új logót rájuk rakni.  Dejólesz.

Előzmény: Törölt nick (64634)
Törölt nick Creative Commons License 2019.02.28 -1 0 64635

Én valamelyik nap KNyKK helyközi járatin kaptam Volanbuszos jegyet. Vagyis a szalag hátoldalan Volanbusz logó volt es a VB elerhetősegei... szerintem ez a márkanev bevezetes. gyorsabb lesz mint gondoljuk.

Előzmény: Törölt nick (64630)
Törölt nick Creative Commons License 2019.02.28 -1 0 64634

Egyelőre most én azt hallottam pletykaként, hogy KK-ból regionális igazgatósagok lesznek. Egyelőre nem változik semmi csak a beolvasztás törtenik meg ill. az egységes Volanbusz márkanév bevezetés...

Előzmény: Revir (64629)
dundalk Creative Commons License 2019.02.28 0 2 64633

és még ide jöhet: nem működik? nevezd át!

Előzmény: Lovrin (64631)
archlinux Creative Commons License 2019.02.28 0 0 64632
Előzmény: Törölt nick (64625)
Lovrin Creative Commons License 2019.02.28 0 4 64631

Nem működik? Szervezd ki!

Nem működik? Vond össze!

Előzmény: -Smiley- (64628)
Törölt nick Creative Commons License 2019.02.28 0 0 64630

És ennek a tervezett egységesítésnek lenne már az előszele az, hogy a Pxx-xxx rendszámos "Volán-tenderes" kocsik (legalább) egy részében (de lehet, hogy mindben?) van Volánbusz-logós utastájékoztató kijelző? Konkrét példák: PPH-s Tamási környéki Credo Econellek, Somogy megye-Bp távolsági vonalakon szolgáló PZW-s Neoplanok.

Előzmény: Törölt nick (64625)
Revir Creative Commons License 2019.02.28 0 0 64629

Üdv! Hallottam pletykát ezzel kapcsolatban.

Ha hinni lehet neki de facto visszajön a megyei volán rendszer, csak nem így fogják hívni. De csak pletyka, ahogy az is pletyka volt tavaly ősszel, hogy országos Volánbusz lesz, mindkét pletykát ugyanonnan hallottam, csak az egyik már hivatalos. Ettől még persze lehet másképp. Tehát felszínen egy szolgáltató és széles körű részegységi önállóság, amiről pletykálnak, olyasmi lehet mint anno a Volán-tröszt idején volt, csak nem lesznek számmal jelölt volánbusz vállalatok, még nem lesznek, aztán lehet lesznek és pár év múlva kitalálják, hogy a szolgáltatási területüket jobban jellemző nevet vegyenek fel, és tíz év múlva majd lesz Pannon Volánbusz, Tisza Volánbusz, Zala Volánbusz...

 

De pletyka. Lehet a végén tényleg egy MÁV 2.0 lesz belőle.

Előzmény: -Smiley- (64628)
-Smiley- Creative Commons License 2019.02.28 0 1 64628

Oké, de Pestről fogják majd kitalálni hogy Kistelektől Szegedre milyen gyakran járjon a busz? Vagy visszaállítják a megyei volánokat, csak egységes Volánbuszos arculattal?  Vagy mégis mi a terv?

 

Szerintem az eredeti felállás talán hatékonyabb volt, de ha már regionális közlekedési központról van szó, akkor miért nincs beleintegrálva a vasút meg mondjuk a megyszékhelyek elővárosi közlekedési

( a régi BEB bérlethez hasonlóan)

Előzmény: Törölt nick (64625)
torqmatic Creative Commons License 2019.02.28 0 2 64627

A KK-kért nem kár, csak attól félek, hogy méginkább elmávosodnak majd a társaságok :/

Előzmény: Törölt nick (64625)
dundalk Creative Commons License 2019.02.28 0 1 64626

reméljük a KK agymenés kitalálói már nem dolgoznak ott..

Előzmény: Törölt nick (64625)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!