Ha valamit nem tud a T. "Szakújságíró", legalább írja be a google-ba pl. hogy "VOLÁN régiós összevonás"...és első három képtalálatból kettőn is kapásból összeszámolhatja, hogy vajon hány VOLÁN céget is vontak össze anno...ami azért is extra gáz, mert már akkor is "szakújságíróként" volt "közismert.
Úgy látszik azóta elfelejtette, vagy sosem tudta/figyelt rá miről is ír.
Első olvasatban három/négy ténybeli (számadat) tévedést bírt leírni és közreadni...csak bennem merül fel, hogy akkor az irománya többi részét hogy lehet egyáltalán kezelni/komolyan venni?
A VOLÁN története szép példája az aktuális politikai irányvonalak váltakozó gazdasági/erős-gyenge állami elképzeléseinek, hullámzásainak.
Kezdve a KÖHIM által irányított, kvázi minisztériumi "VOLÁN Tröszt"-től, a '80-as évek privatizációs belengetéséig...majd 90-es évekre szinte teljesen önállósodó 24 cégen keresztül a 2014-től ismét központosuló 7 KK+VB-ig...most meg egyenesen vissza a "Tröszthöz", mert "csak EGY maradhat"...?
...ráadásul pont az, amelyiknek nincs igazán tapasztalata az elmúlt években zajló megyei/céges összevonások gyakorlati, jogi, gazdasági, technikai, humánpolitikai stb. vetületeiről, problémáiról, nehézségeiről, nem úgy mint az azt többé, kevésbé megoldó KK-knak...hmmm...egészen a vasúttól hozott csúcsvezetőig.
Nemhiába, már a KundK-ban is okosan figyeltek arra, hogy a Monarchia különböző országaiból származó katonák szigorúan másik országban teljesítsenek szolgálatot, hogy ha be kell őket vetni, ne legyen akadálya a parancs végrehajtásának a szoros nyelvi, emberi, rokoni, kulturális kötődés.
És most csakis magánemberként morfondírozok, szigorúan magamban.
A tegnap megjelent Magyar Nemzeti Bank (MNB) versenyképességi program egyik pontja:
A munkaerőpiaci mobilitás támogatása: az ingázás ösztönzése, költözés támogatása, a közfoglalkoztatottak elhelyezkedési juttatásainak mobilitási ösztönzőkkel való kiegészítése, a helyközi közlekedés fejlesztése.
ennek köze van-e volán átszervezéshez vajon vagy csak véletlen az időzítés?
Mondjuk a "nagybani" beszerzésekre ott voltak régen a Volán tenderek, szóval a régi rendszerben is működhetett volna a dolog, ha normálisan finanszírozzák.
Én is attól félek, hogy az "egy nagy vízfej Budapesten" c. modell baromira nem lesz rugalmas, így pár év múlva valamilyen formában majd megint kénytelenek lesznek visszatérni a kisebb szervezeti egységekhez, ha minőségi és hatékony szolgáltatást akarnak.
Hát meglepni szerintem nem lepett meg senkit, inkább kíváncsian várja mindenki, hogy mennyire válik majd be ez az új modell. Mert a KK-sítás óta finoman szólva nem lett jobb...
A közlekedésszervezői/speditőri modellben a fuvarozó bevétele nagyrészt vagy teljesen független a jármű kihasználtságától.
Az országosan egységes hálózattervezés, jegyértékesítés utastájékoztatás és ügyfélszolgálat véleményem szerint előnyös lenne. Ezt nyilván megtartanám közszolgáltatásban.
Járműüzemeltetésben viszont a kis üzemméret látszik beválni, itt leginkább beszerzésekben van méretgazdaságosság.
Az áruszállításban megteheti a járműüzemeltető, hogy nem fogadja el az ajánlatot és nem áll ki.
A Flixbusznak pusztán egy adott országbeli partnerre van szüksége az üzemeltetéshez, ő is megteheti, hogy leszarja a veszteséges járatokat.
Ha így működne a nagybetűs tömegközlekedés is, akkor csak a nagyvárosok között és azok zsíros agglomerációjában lenne tömegközlekedés, rugalmas tarifával és megélne az fuvarszervező és a fuvaros is szinbiozisban. Ehelyett felesleges követelőzéssel, előírásokkal drágítjuk az amúgy is veszteséges szolgáltatást.
Értem én, hogy szép dolog az új busz és 3 éves átlagéletkor, szigorú előírások meg Alsókutyapisálástól Felsőföldkupacig a 10 perces ütemes menetrend... ha van aki kifizeti.
Ha nincs aki kifizesse a zenészt, akkor jön a 30+ -os járművek, nyugati hulladékok, szükségtelen az ütemes menetrend.
Hát átfesteni max azokat fogják, amik éppen felújításra kerülnek; most is rengeteg busz van még, ami a Volános, vagy az eredeti külföldi üzemeltető színét viseli...
Az irányt elméletben nem tartom rossznak, a közlekedésben mindenhol egyre inkább szétválik a hálózat- és járműüzemeltetés (BKK, Flixbus, áruszállításban a speditőrök térnyerése stb.)
Az egységes országos szolgáltató szerintem inkább előny lenne, mint hátrány, persze ennek üzemeltetésben együtt kell járnia az alsó szint (üzemegységek) nagyobb önállóságával (akár privatizációjával is).
Szimplán egységes utastájékoztató rendszerrel kérte a Buszpark és a Volánbusz logós lett a kezdőlap. Volt olyan eresztés is, ahol alapból a BKK logó futott a monitoron.
Én valamelyik nap KNyKK helyközi járatin kaptam Volanbuszos jegyet. Vagyis a szalag hátoldalan Volanbusz logó volt es a VB elerhetősegei... szerintem ez a márkanev bevezetes. gyorsabb lesz mint gondoljuk.
Egyelőre most én azt hallottam pletykaként, hogy KK-ból regionális igazgatósagok lesznek. Egyelőre nem változik semmi csak a beolvasztás törtenik meg ill. az egységes Volanbusz márkanév bevezetés...
És ennek a tervezett egységesítésnek lenne már az előszele az, hogy a Pxx-xxx rendszámos "Volán-tenderes" kocsik (legalább) egy részében (de lehet, hogy mindben?) van Volánbusz-logós utastájékoztató kijelző? Konkrét példák: PPH-s Tamási környéki Credo Econellek, Somogy megye-Bp távolsági vonalakon szolgáló PZW-s Neoplanok.
Ha hinni lehet neki de facto visszajön a megyei volán rendszer, csak nem így fogják hívni. De csak pletyka, ahogy az is pletyka volt tavaly ősszel, hogy országos Volánbusz lesz, mindkét pletykát ugyanonnan hallottam, csak az egyik már hivatalos. Ettől még persze lehet másképp. Tehát felszínen egy szolgáltató és széles körű részegységi önállóság, amiről pletykálnak, olyasmi lehet mint anno a Volán-tröszt idején volt, csak nem lesznek számmal jelölt volánbusz vállalatok, még nem lesznek, aztán lehet lesznek és pár év múlva kitalálják, hogy a szolgáltatási területüket jobban jellemző nevet vegyenek fel, és tíz év múlva majd lesz Pannon Volánbusz, Tisza Volánbusz, Zala Volánbusz...
De pletyka. Lehet a végén tényleg egy MÁV 2.0 lesz belőle.
Oké, de Pestről fogják majd kitalálni hogy Kistelektől Szegedre milyen gyakran járjon a busz? Vagy visszaállítják a megyei volánokat, csak egységes Volánbuszos arculattal? Vagy mégis mi a terv?
Szerintem az eredeti felállás talán hatékonyabb volt, de ha már regionális közlekedési központról van szó, akkor miért nincs beleintegrálva a vasút meg mondjuk a megyszékhelyek elővárosi közlekedési