Én azt tudom jól, hogy 2 kapcsoló kell ehhez. Amit írtam, az nem is ellentétes ezzel.
Én meg azon agyalok folyton, hogy az emberek miért soha nem magát a problémát mondják el, hanem ők kiagyalnak valami megoldást. és a probléma megoldása HELYETT az ő megoldásának részleteivel kapcsoltban kérnek segítséget. Biztosak abban, hogy az ő megoldásunknál jobbat SOHA, SENKI nem tud kitalálni.
Ha a részfeladatokon történő több napos közös görcsölés helyett magát a problémát árulná el, akkor lehet, hogy előrántanánk egy kész, filléres megoldást a problémájára, olyat amiről ő még életében nem hallott, nekünk viszont mindennapos rutin. De megszoktuk, hogy mindenki sokkal okosabbnak hiszi magát a villanyszerelőnél...
Már leírtam ezt az e témában az első hsz-ben. És olvastad és értelmezted is. Akkor még egyszer: kinti világítást bentről is és kintről is akarom kapcsolni. De a kinti kapcsoló bentről tiltható legyen. Természetesen tiltás esetén a benti kapcsolóval továbbra is lehet kapcsolni.
Anyway - ahogy a művelt francia mondja - rendes fali kapcsolóval fogom megoldani, nem lesz kiskapcsoló meg barkácsolás.
Ha van szegély, ha jól rakták fel, ha évek alatt nem ázik le-csupa ha. Pőrén úgysem "illik" kötni, ha meg már doboz van, pár perccel kerül többe, hogy árvíztűrőn legyen felrakva. :-)
Elfogadom, ha nem beépített cuccokról van szó. De egy beépített sütőnél/főzőlapnál ha a vezetékekhez folyadék kerül, akkor valószínűleg árvíz van :) Teljesen zárt térben vannak - a légrések kivételével, illetve ha nem spórolták le a szekrények hátulját, nálunk pl. nem - , így a kötések is.
Egyébként persze, jó, ha van, hiszen igazából semmibe nem kerül egy dobozt felrakni és abba tenni a kötéseket.
Nincs, sorkapocs. Plusz ne vágd le a hosszát, a berendezés helye változhat és a hozzá adott vezetéké meg nem, toldani meg nem éppen probléma mentes lehet, plusz hiba forrás is.
Bármelyik 230v-os váltó érintkezős relé bekapcsol neked bármilyen hangjelzést, mihelyt megszűnik a 230V.
De az is lehet, hogy a meglévő motorvédő kapcsolódon már most is van olyan kontaktus, amivel hangjelzést lehetne indítani, de sajnos nem árultad el a motorvédőd pontos típusát.
Egy kis segítség kell. Van egy szivattyú motorvédő kapcsolóm 230V 1 fázis. Ehhez mit ajánlotok, hogy én azt fény és hangjelzéssel (pl:zümmögő) tudhassam meg ha a motorvédő működésbe lépett, akarom mondani lekapcsolta a fázist. Nézegettem mindenféle fázisfigyelő relét, de nem igazán tudom melyik lehet jó erre a célra. Nem beszélve arról, hogy hangot egyik sem ad.
tehát évente 365 x 10 perc x 18 watt, tehát 1 kilowattóra energiafogyasztást szerettél lecserélni évente 365 x 10 perc x 8 watt, tehát 0,5 kilowattóra energiafogyasztásra?
Egy kWh villanyáram kerül kb 40 forintba, tehát a fénycső ledre történő lecserélésével évente kb 20 forintot takarítasz meg.
Ha a led fénycső 5000 Ft és a cserével évente 20 ft-ot takarítasz meg, akkor ez a befektetésed a 2267-es év októberében fogja hozni az első forint hasznot. Ne felejtsd el megemlíteni a végrendeletedben, hogy az ükunokád szóljon az ő ükunokájának, hogy szóljon az ő ükunokájának, hogy szóljon az ő ükunokájának, hogy az eső forint tiszta haszon napján ne felejtsen pezsgőt bontani. Persze ha a megtérülési időbe még egy olcsó pezsgő árát is beleszámoljuk, az újabb 50 év határidő-kitolódás.
Az amatőrök/laikusok szokása mindent levágni a lehető legrövidebbre.
A szakemberek meg rohadt idegesek lesznek, amikor néhány évvel (vagy néhány órával ;) később ismét dolgozni kellene ugyanazzal a vezetékkel és a falból 3 centisre levágott vezetékre kell rátenni egy olyan csatlakozót, amit csak 10 centis vezetékkel lehet(ne) bekötni. Ilyenkor fordulhat elő egy 3000 forintos egyszerű bekötés helyett egy 15.000 forintos falvésés+dobozolás vagy pl 30.000 forintos vezetékcsere, mindössze 7 centi hiányzó vezeték miatt (amit ráadásul nem is megtakarítottál annak idején, hanem a szemétbe dobtál).
Tehát ha nem fáj nagyon anyagilag, akkor hagyj ott valamennyi "szükségtelen" vezeték-hosszt az esetleges jövőbeli munkálatokra is.
Mond el légy szíves, miért hagyjam meg a ráhagyást, ha már csinálom az összekötést? Ha ráültettem a dobozt, ne vágjam inkább úgy vissza, hogy csak a csokiig érjen kényelmesen a 6-os, de ráhagyás ne legyen? Amiben ráhagyás kell az a sütő vezetéke, hogy tudjam ki-be mozgatni a bútorból, ha szükséges. Nem jól gondolom?
Ültess rá egy (kilyukasztott hátuljú) elektromos dobozt, a doboz olyan nagy legyen, amiben kényelmesen elfér (összetekerve) 15-20 centi a vezetékekből, plusz egy megfelelő méretű csoki.
"a csillárkapcsoló mint alternatív kapcsoló. Igy a benti, megszakítva bármelyik "játszószál"-at, felülbírálja a külső, valódi alternatív kapcsolót."
Az alapelv jó,
csakhogy ha a benti kapcsolótól nem lehet rálátni (napközben is!), hogy most éppen ég-e a kinti lámpa, akkor nem tudhatod, hogy milyen állásba kell állítani ahhoz, ha azt szeretnéd, hogy kintről is lehessen kapcsolni.
Még mindig azt mondom, hogy ha elárulták volna nekünk a probléma valódi okát, akkor már rég nem egy külső kapcsoló letiltásáról beszélgetnénk ;)
"aham, es elektromos halozatokat atlagterhelesre mereteznek ?"
Jelen pillanatban arról van szó, hogy az utcai trafót jobban-e fogja-e terhelni pl 30 darab 1x50 amperes ház, mint 30 darab 3x16 amperes ház. Mivel a lehetséges csúcsterhelés minkét esetben kb ugyanannyi, ezért ebből a szempontból a kérdésednek nem sok értelme van.
Egyébként az utcai hálózatokat/trafókat NEM a lehetséges csúcsterhelésre méretezik. A fenti példa-utcában a csúcsterhelés fázisonként 500 amper lehetne, a valósában azonban a a biztosíték/trafó valószínűleg mindössze 250 amperes lenne (vagy még kisebb), mégis bőven elég lenne, mert a valóságban soha nem fordul elő a csúcsterhelésnek talán a töredéke sem. Bizonyos dolgokat csúcsterhelésre méretezni pazarlás, gondolom van valamilyen képlet (pl várható átlag terhelés + X százalék biztonsági ráhagyás), ami sok éves tapaszlat alapján szinte minden esetben jól működik. Az is lehet, hogy lakóövezetekben az esetek többségében az elméleti maximális terhelés negyede-ötöde is bőven elegendő.
Még annyit had kérdezzek már, hogy a falban végighúzott vezeték 3 db MKH 6-os, míg a készülékből gyárilag kivezetett az 3X1,5-es. Lesz ilyen Wago, ami nekem jó? Thx!
Kilóg a villanysütő háta mögött a közvetlen egy fázisú vezeték (aljzat nélkül), és a villanysütő vezetéke is adott. Hogy és mivel kell szakszerűen összekötni a két vezetéket, hogy mégse az legyen, hogy összecsavarom az ereket. köszi!
Bocs elírtam: a csillárkapcsoló mint alternatív kapcsoló. Igy a benti, megszakítva bármelyik "játszószál"-at, felülbírálja a külső, valódi alternatív kapcsolót.
Lehet, hogy szokatlan megoldás, de semmi változtatást nem igényel, csak egy kapcsolócserét...
Én tulajdonképen azt állítottam, hogy akinek 1x32 helyett 1x50 amper áll rendelkezésére, az ettől még nem fog több energiát fogyasztani az év 99,9 százalékában.
Erre jössz a cukor kevergetésével (releváns válasz helyett), szóval nem én helyezkedtem óvodás szintre ;)