Köszi mindenkinek! Emelt alapjáraton beindult a venti! Vízpumpát most nem cserélek, jelenleg csak a leengedek belőle amennyit tudok és hozzátöltök! Vízpumpa és vezérlés csere januárban műszaki előtt.
Jó lesz hozzá akkor ha eddig a gyengébb K4M-ekhez is jó volt. Az a 25ezres vezérlés módosító tuti utángyártott. Nem baj,ha ügyfél hozza, nemsokára csinálhatod ismét jó pénzért. Azt viszont határozottan mond meg előre, hogy garanciával nem kívánsz foglalkozni, ahányszor szét-össze rakod, annyiszor fizet.
Sziasztok! Ford S-Max 2.0TDI 07' -esben cserélt már valaki fűtőradiátort:? Oldalról van bedugva a fűtésbokszba de a két csöve egyben van a radiátorral ami kinyullik a tűzfalon kívülre. Ki lehet cserélni műszerfal kiszerelés nélkül?
Bocsánat, bocsánat, elírtam, k4m-hez van szettem, szóval arra lettem volna kiváncsi hogy az a sablon ami a vezkerekekre megy jó-e az okoskerekes verzióhoz is? Azt tudom hogy a kerekek nincsenek ékelve, okoskeréknélküli motoron már cseréltem vezérlést....
Az alkatrészeket hozzák, nem én szerzem be, az okoskerék csere egyébként is cél mert hidegindításnál morog mint a németjuhászom. Bár nem tudom milyen minőség lesz mert valami hűha kedvezménnyel 25e Ft. az ára, állítólag gyári... Majd holnap meglátjuk...
Nem jó. A K7M 8 szelepes motor, ott csak a főtengelyt kell stiftelni a célszerszámmal. A Senciben amit írtál, hogy ,,okoskerekes" abban a K4M 16 szelepes motor van. Ott ugyan úgy kell stiftelni a főtengelyt, mint a 8 szelepesnél. A hengerfej végéből (váltó felöli oldalon) kiszedni a vezérműtengely záró dugókat (Gates komplett szettet vedd meg, az ugyan az mint a gyári, benne a csavarok, záródugók, stb.). Ide jön a rögzítő célszerszám. A vezérműtengelyek szíjtárcsájára pedig a másik sablon célszerszám. Utána szabad csak bármit is meglazítani! Vigyázat, nincs éken semmi, sem a főtengelyen, sem a vezérműtengelyen! A vezérlés módosító kereket érdemes kicserélni, csak sajnos szinte senki sem akar költeni rá. Szalonban 60-70ezer Ft kedvezménytől függően az ára (én innen már vettem korábban 43ezerért számlásan utánvételes csomagban, most még olcsóbb nem hamisítvány http://racing-bazar.hu/alkatresz/motor/renault_megane_okoskerek_1.6_16v_38.500_ft_gyari_renault_7701478505 ). Következő vezérlés cseréig pedig 90% , hogy nem fogja bírni, még gyári olaj, és lelkiismeretes 10ezres csereperiódus esetén sem. Csak a gyárit szabad megvenni belőle!!!!!!!!! Nagykerek utángyártottjai mind felejtősek!
Nyaron tokeletesen indul, es jar, ahogy bekoszon a hideg ido, ugy valik egyre nehezebbe az inditas, (az onindito porget) es ha beindul nagy nehezen, hidegen nincs alapjarat. Amint bemelegszik, semmi gond. Amint jon a jo ido, minden rendben lesz (tavaly is jelentkezett a problema). Ugy tunik a problema kulso homerseklet fuggo.
A ventilátort azért szokták "hozzárendelni", mert ha az elindul, akkor már biztosan nyitva a termosztát*. A ventilátor nem oszt, nem szoroz a feltöltésben.
* Olyan autókban, ahol a hűtőben van a ventilátor kapcsológombája. A Tiéd ilyen.
Nem mondtam én, hogy le kell, csak azt, hogy a teljes cseréhez sokszor a vízpumpa kiszerelése is szükséges.
Azért törekedni kell, hogy minél többet cseréljünk, ha már...
Sokan megnézik, hogy 7L a feltöltési mennyiség, aztán lejön a hűtőből, meg pár csőből 2-3L.
A hozzászólásodban megerősíted, hogy van pár trükkje és buktatója ennek. :)
Haverom legutóbb majdnemszétfőzte a motorját egy eldugult söntcső miatt.
Addig nem volt baja, de a hűtőfolyadék csere után nem akart összeállni a keringés. Csak azért hívott fel, mert már fázott, fűtés nem volt, vagy 2-3L hiányzott a rendszerből. Gondolom nem tett jót a motornak sem...
Miért kell a "teljes" mennyiséget cserélni? Én a hűtőből engedem le, feltöltöm és kész, ami a blokkban marad az sosem zavar.
Volt autóm amibe ment a tágulásiba egy cső amin folyamatosan tolta a hűtőfolyadékot, ha ment a motor, ez ment egy vödörbe és folyamatosan töltöttem, járó motor mellett a frisset a tágulásiba, a színén látszott amikor készen volt (be kell melegíteni, hogy a termosztát nyitva legyen).
Egyszerűnek tűnő fagyálló cserében is van pár buktató, a teljes cseréhez a vízpumpát is ki kell szerelni,ami a vezérlés (szíj) cseréjével is jár.
Nem feltétlen kell annak bekapcsolnia, normális esetben nem szokott menni.
Ellenőrizni diagnosztikai műszerrel is lehet, de ha álló helyzetben emelt alapjáraton (3000rpm körül) járatod, üzemmeleg motornál 4-5 percen belül valószínüleg be fog kapcsolni 1-2 percre.
Sok ügyfél úgy gondolja, hogy ilyen olajfolyásos dolgok felderítése csak úgy pikk-pakk megy, mikor már úszik minden a dzsuvában. Ezzel azért könnyebbnek tűnik.
Sziasztok! Fagyálló csere előtt állok. Azt olvastam, hogy betöltéskor addig kell járatni a motort amíg el nem indul a hűtőventilátor és akkor lehet után tölteni, hogy tele legyen a rendszer. Na, itt van nálam a bökkenő! Mióta nálam van az autó (2016 szeptember) nem emlékszem hogy valaha is bekapcsolt volna. Fűtés van rendesen, a kézikönyv szerint 85-86 fokon nyit a termosztát. A hőfokjelző kb. 90-et szokott mutatni, viszont soha nem láttam (hallottam) még pörögni a ventit. Ez baj, vagy csak egyszerűen nincs mit lehűteni? Bocs, ha hülye vagyok... (VW polo 6n1 1.4 APQ)