Lenne egy kérdésem nekem is.
Adott '98-as Escort kombi, 1.6 16V ésatöbbi. Arra lennék kiváncsi, hogy ha az üzemanyagszintméro pirosban áll, mennyi nafta lehet még benne kábé? A múltkor ilyenkor tankoltam egyet, és a papir szerint 55 literes tankba csak 42 liter ment. Ezek szerint volt még benne 13 liter?? Elég hihetetlenül hangzik, valaki világositson fel légyszi!
Én nem próbáltam, de a fiatalembernek egy 1.8-as benzines Ghiá-ja volt... Lehet, hogy csak lenézte, vagy mittomén.
Más: mi lehet az, hogy időnként ráadom a gyújtást, és nem indul el? Se önindító, se semmilyen hang, csak a lámpák világítanak a műszerfalon. Egy ideig nem csinálta, de most megint. Ekkor pár perc után próbálkozva simán elindul. Elektronika a ludas? Káhás lenne vagy mi a faszom, de nagyon idegesít...
Nem tudom, hogy miért féltek az 1.8 Tádétól, én lenyomtam vele közel 300.000-et és mondhatom, ha rendesen szervízeled és nem gyilkolod, akkor nagyon jó, tapasztalatból mondom, hogy összességében nem cseréltem el volna egy kétliteres benzinesre sem.
Ez így van!
Még1x: 1.3-ast ne vegyél, az bevásárló-autóba való. Az 1.8 TD az állítólag elég gáz (egy tapasztalt escortos mondta, mikor én is kacsingattam felé). Marad az 1.4-es és az 1.6-os. Tekintve, hogy szinte decire egyforma a fogyasztásuk, érdemesebb az 1.6-ost venni, de ezt befolyásolja az autó állapota is. Én 1.6-ost szerettem volna venni, de találtam egy 1.4-es, 4 ajtós nagyon pöpec sötét-metálkék 30.000 km-es verdát, és megvettem, ráadásul ócsó is volt. Az 1.4-esnek 7500 a negyedévi kötelezője, az 1.6-osnak 10 körül lehet. Nem nagy különbség ez sem. Az 1.4-es 140-ig teljesen biztonságos, 160 a max, amit produkál, de ott már remeg, meg hörög. Olyan 80-120 között viszont az 1.6-os jobban húz, ami ugye előzésnél nem hátrány. 80 alatt meg mindegy, nem nagyon érzékelhető a különbség. Ja igen, ha meg klímát is akarsz, akkor egyértelműen az 1.6-os a jobb.
Összességében 1.6-os a nyerő, de az 1.4-essel sincs baj.
Egyre közelebb állok az Escort megvásárlásához, de még nem tudtam eldönteni, hogy mekkora motor legyen benne. Találtam nagyon jó állapotú 1.3-as, 1.4-es, 1.6-os, 1.7 TD-s kocsit is. Melyik az optimális kompromisszum ha az elfogadható fogyasztást, a normális teljesítményt (max. 140-el hajtjuk), és persze az adót nézzük?
Elöször érdeklödj a javítási költség felöl, aztán bontott váltó felöl. Az enyémbe most rövidebb váltó került, így jobban gyorsul a gép, de azonos sebességnél többet is pörög.
A csere árát leírtam, ez kb. reális.
A Focus Cosworth-ot eddig 2féle teljesítmény-adattal láttam szerepelni, az egyik >200, a másik >300!
Szerintem a 200LE 2000-ben nem nagy cucc, a 300LE reális lenne a Cosworth névhez...
Édesapámnak egy scorpiója van és az is ugyanezt csinálja.
A fiestám nem a megszületésétől fogva az enyém.
Az egy kicsit drága lett volna :)
elérte az óvodás kort (3 év) és akkor vettem a pártfogásomba.
De lehet, hogy igazad van , majd azért megnézetem szakszervizben.
Hétvégén váltócsere volt. Az 5. seb. már majnem elforgott a bordás tengelyen, menet közben már rángatott. Most egy rövidebb váltó került fel, sokkal jobban gyorsul a gép. Nem mértem, de tuti. A javítás többe lett volna, mint a csere, úgyhogy nem volt kérdés. 48k volt, most nagyon jó, remélem marad is ilyen.
Ez érdekes, én nem tapasztaltam ilyet. Kezettől fogva csinálja? Mert ha nem, lehet hogy valamelyik szenzor hibásodott meg, vagy valami kontakthiba. Eszméletlen, hogy mennyi információ alapján dologzik a számítógépe...
Szóval a fogyasztás nekem is kb. 6,5 körül van vegyes használaton( M0-s meg város részint).
A gumik zaját nem hallom igazán, amúgy
165/70/13-s gumik vannak rajta.
Imádom a gépet mert nagyon kis golyó :) fedőneve "táltos".
Csak azt kell még megszoknom, hogy hidegen (kb. 2 percig) egy kicsit berángat, ha finoman adom a gázt neki.
Szerintem nem nehéz észrevenni, hogy a 'népi' kategóriába nem is nagyon akart a Ford korábban hiper-modern motorcsodákat bevetni, inkébb az egyszerű, olcsó konstrukcióvan célozták meg a minél szélesebb rétegeket.
'93 környékéről már voltak olyan sportos Escortok (XR3, RS200), amelyek 2000 ccm-ből 130 ill 150 LE-t szabadítottak fel, ezek már nem rossz liter/lóerő mutatók. A turbósok pedig egyszerűn kimeríthetelen tartalékokkal rendelkeznek, nem sok autóbol lehet egyszerű chiptuninggal +110LE-t kihozni, de a Sierra és Escort Cosworth ilyen volt.
'96 óta meg a kikategóriában ott van a Fiesta 1.2 75LE, 1.4 90LE, nagy igényes motor ill. autóépítés mellett.
Az, hogy a Ford mennyire képes felvenni a versenyt, asszem az új Mondeo dieseljei megmutatják:
2.0 Duratorq DI 16V, DOHC, turbointercooler, 1250 bar töltőnyomás, lánchajtás, előfecskendezés, 90 és 115 PS, 245 és 280 Nm nyomatékkal. Az erősebb változtatható geometriájú turbóval, rövid időre túltöltéssel 310 Nm-t produkál.
A benzinesek a Duratec HE családból kerülnek ki: 1.8 110 ill. 125 LE, 2.0 145 LE.
Újdonság a elektroniku termosztát, ami hirtelen gázadáskor 80 C-n nyit, amúgy 98 körül.
A többi újdonságot nem ecsetelem, mert nem a motorépítéshez tartozik. Ja, és ezeket a dízeleket gyakorlatilag a semmiből, illetve a 2.4-es Tranzitokból faragták...
Szóval véleményem a FORD-ról.
Nekünk van egy 1997-es ESCORT-unk.
1400 cm3, injektoros, (nem 16 szelepes),
75 lóerős. Véleményem szerint a FORD
motorikusan a mai napig nem tudta utolérni
például a Toyotát, amelyekben már 1992-ben
1332cm3-es, 16 szelepes, injektoros motorok
voltak, 90 LE teljesítménnyel!
Az 1600cm3-es 16V Escort motorból bírtak
kihozni 90LE-t.
Szóval 1400-as, kultúrált, halk járású motorja
van, nem is fogyaszt sokat.
Négy emberrel is húz a kocsi, én eddig
150-nél nem mentem többet vele. Nagyon dícséretes
az utastér hangszigetelése: 120-130 km/h sebességnél SEMMIT nem hallok a motorból, a szélzajból vagy a futóműzajból!
A rugózása elég kemény, lehetne lágyabb is, rossz
uton kellemetlen. Az ülések kicsit kemények.
A kocsi belseje szép,elegáns. A műszerfal praktikus, jól áttekinthető, a szervókormány is
közvetlen kapcsolatot teremt az úttal.
Nagyon jó vezetni, hosszú úton nekem már kényelmetlen a kemény ülés.
Eddig 18000 km van benne, a 15000-es szervízben
meg kellett húzni a kormányszervó olajtartályába
menő cső szorítócsavarját, mert kilazult, és szivárgott az olaj. Összesen ennyi baja volt az autónak!
Összességében nagyon meg vagyunk vele elégedve!
Volt szerencsém 6 évig használni egy Fiesta 1.6D -t ( a barátom még mindig nyúz egy 16 éves példányt) és azt tapasztaltam(tuk), hogy ha fillérekből akarsz fenntartani egy autót és nem vagy érzékeny az átlagtól némileg magasabb fogyasztásra (ez csak a benzinesre igaz) illetve a kicsit "kultúrálatlan" járású motorra(diesel), akkor talán a ford a legjobb választás. Az alkatrész árak minden olcsósági rekordot megdöntenek (Pld. Kiscelli utcai kereskedő) szerelni meg pofon egyszerű. Részemről én kevesebbet költöttem a 6 év alatt a Fordra mint mostanáig az új és márkaszervízben "kezelt" opelra 2 év alatt.
Fogyasztás: 7 és 9 között, attól függ, mekkora lábam van.:)))
Futómü: Az jó, az enyém le van ültetve, kemény rügókkal, gátlókkal, kicsit zörög rossz úton a sok müanyag, de nem veszélyes. Amúgy az Escortoknak ez mindig is erössége volt.
Kényelem: Jó úton jó, Pesten zörgös, nem oda való a sok xar út miatt. Itthon ( Mosonmagyaróvár ) jól megvagyok vele. Mondom egy normál Escorthoz képest keményebb.
Sportosság: Nem tudom pontosan, de 10 alatt van százon és 210 körül a vége.
Müszaki állapota: Nagyon szép, garázsautó, de jobboldal elöl törött volt és az egész újrafestve ( szépen ).
Megbízhatóság: Eddddddddig még sehol sem hagyott ott:)))
Ami még fontos: NEM drágák hozzá az alkatrészek (Ford általános). Többre számitottam...
Nem baj. Az is érdekel. Tapasztalatok.
Mindenre kíváncsi vagyok.
FOgyasztás, futómű, kényelem, sportosság, menetteljesítmények, tapasztalatok, műszaki állapota milyen, megbízhatóság? Stb.
Köszi előre is.