Nyári kiiktatások során minden évnen leállítanak pihenni néhány kocsit. Megpróbáltam összeszedni azokat a kocsikat, amiket már hetek óta nem láttam forgalomban:
1344: Egyre többször hajtásjárműzik, de úgy igazából nem befolyásol semmit... Néha elmúlik, néha megint. Számítógép szerint: Sönt és valamilyen fék kontaktor hiba. Többször eljátszotta, de jó volt.
1353: Zsír! Egyszer sem villant semmi piros! Pedig olaszos! És nagyon jól bírta a Bécsi úti felhőszakadás viszontagságait... Szépen ment a vizen :o)
Majd némi beparkolás miatt a Bécsin kocsit kellett cserélnem hazamenetel (de az átszerelés után már persze...) előtt... Holmi 1-es tartalék 3-as tátra az utamban állt egyik vágányon, a másikon meg a kis 1455-öske :o) A választás Őrá esett, hiszen Ő volt a végállomáson az egyetlen VILLAMOS :o) Nem bántam meg, teledobáltam 1A táblával, és becsordogáltunk a csokiszínbe :o) Asszem itt ennyi a publikus ebből a 1455-ből :o) Rég vezettem Iparit is, meg jó Iparit is, és még sárga napellenzős is volt... :o)
Egyébként érdekes, hogy a Bécsiről kiment a hosszú 1-es, a következő jelzésen az Angyalföldi 1A haza, én meg a mögöttes jelzésen már osontam is. Basszus, Árpád hídnál már púpos lett a kis Iparim ott a nagyok között úgy, hogy még a hosszú 1-es valagát is láttam... Mindezt olyan háromnegyed 7 körül. Tetszett, dolgozni kellett, hogy ne maradjak le egy jelzésről sem :o)
Egyszómintszáz, azért mert öreg, vagy lepusztult a 1455, attól függetlenül bármilyen sebesség esetében jól dolgozott ma fékre is, menetre is. Pirospont.
Valószínüleg Garanciális javításra mehetett vissza. 1369 is ott áll Budafokon a szélső vágányon istentudja mióta.. 1342 is csak vasárnap volt kint hiába vártam tegnap is meg ma is 1,5 órát... . 1426 Kelenföldön van vizsgálaton. Viszont a 1348 Fradiban már az elülső csarnokban vaan, hátha történik vele valami több mint egy év után..
"1462 viszont egy akkora ótvar... Az egy dolog hogy egy ép lemez nincs rajta kívülről, belülről mintha bomba robbant volna benne, de vezetni is elég szar. Pláne akkor ha nem csak meneten, hanem féken is rángat össze-vissza -> kocsicsere."
Az esztétikára nem tudok semmit, de a menettulajdonságain nagyban javít egy Tátra hátra ;)
1308-at és a 1311-et nem adom! :P;-) Ezek bár kinézetre lehet hogy nem a legjobb masinák, de sokkal finomabban és szebben dolgoznak, mint akár egy-két kelenföldi masina.
1462 viszont egy akkora ótvar... Az egy dolog hogy egy ép lemez nincs rajta kívülről, belülről mintha bomba robbant volna benne, de vezetni is elég szar. Pláne akkor ha nem csak meneten, hanem féken is rángat össze-vissza -> kocsicsere.
1431-et még nem ismerem.
Budafokról viszont a 1462 mellett, a 1360 is mehetne vissza Fradiba, nem lopta be magát a szívembe.
Én azt hittem, hogy a körúton a nagyobb utaslétszám miatt jártak csatolva a hull...-ok. Most már rájöttem, hogy csupán azért, hogy ha az egyik megdöglik, akkor is el tudjon menni és ne tartsa fel a vonalat.
Hát a 1456 az tényleg egy érdekes szerkezet... 1452-es olyan 2 hete meghalt a 17-esen csak sínfék maradt rajta, jött ki helyette a 1447 azóta ÉN nem láttam utcán. 1333,1464,1449,1454-est is nagyon csípem. 1312-est akarom mostmár kipróbálni. :D
Jó, ezzel én is így vagyok. Annak az 5 utasnak Kamarába is jár a pénzéért az újabb kocsi, mint a 24-esen.
Én is eldolgozom minden szarral (1453, 1455, 1457 nagy kedvenc, törzs 37-es gépek :o), sokak által szídott 1334 és 38 - Ezt a kettőt korábban utáltam, mert borzasztóak voltak, most jók :o) de azért egy 1456-al tényleg ne kelljen manapság utcára menni. Bár hálistennek rég láttam :o)
A 41es külső szakaszán valóban kevesen utaznak (többször írtam: lassú, versenyképtelen az ott élők autóival a 41, sok a csöves) bár ez napszakfüggő, mert vannak időszakok amikor már Kelenvölgynél is vannak álló utasok. Az Elágazástól befele viszont mindig vannak, ahogy a rakparton is. Itt már a fizető utasok aránya pedig sokkal jobb mint a 24esen. De ebbe ne menjünk bele.
Én sem örülök Fradisként neki, csak ezt már megszokhattuk hogy Budára mennek az új kocsik, mi kapjuk a 1306-ost és társaikat. Nem igazán értem h miért kell a 24-esen ilyen 1457 szintű villamosokkal utaznom, holott 1313,1342 és társaik 5 utassal cammognak a 41-es külső szakaszán. Csak az elvet nem értem, viszont én az összes Fardis villamost imádom. 100x jobban mint egy kelenföldi 1366-1367-et. Jó aláírom, hogy vannak teljesen kultúrált autók is Fradiban pl. 1358,1415,1468 stb..