Tudtommal főleg gyümölcsös és a permetező, meg mulcsozó kéri az erőt. De véleményem szerint az 552-esnek is meg kell birkóznia azokkal a munkagépekkel.
Igaza van Szabynak,egy turbóval többre mész,ott van 10lóerő és 30-50nm több!
és már nem kell más csak dupla kerék,ha van nagy ekéd kombid vagy v tárcsát,és az is segít!
Ráteszel előre 50kg keréksúly kerekenként hátra meg 120kg kerekenkét előre meg 400kg,és brutál gép lesz !
MTZ-550,minek kell neked több lóerő? Turbó? Sok földed van?
Nekem ha lenne 30-40hektár akkor meglenne a turbó és a dupla kerék,és két három gép,de sajnos csak hat heki van arra meg jó a szőke nő többet ér mint egy Bukócsöves vagy egy T-25ös na meg 550 től is
Csináld meg majd utána meglátod. Nem hiába rakták fel rá a súlyt a főtengelyre... Mtz-550E Mtz 80 mind a két motornak egyforma a porlasztó nyítónyomása 175 bár. D50-es kamrás motornak 125 bár. Ezek kisfülkés 50-esbe és mtz-550-be található meg. 1989-től az 550-esek is "butított" 80-as motorral jött ki. Olcsóbb gyártani egyforma hengerfej, blokk, dugó stb. 1 soron tudta gyártani. D-243 és attól felfelé lett megemelve 225bára a nyítónyomás, de ott már más a porlasztó is.
D-244 motornak tegnap elküldtem az adagoló beállítását, a porlasztókat pedig 175 bára kell belőni és kész. Ezt a motort erre tervezték. Ha teljesítményt akarsz növelni akkor turbózd fel és +1 cm3-et adjatok adagoló beállításnál és a fordulat maradjon 1700 vagy 1800 és kész. Többre mentek vele mint a plusz súllyal a főtengelyre. Nyomatékkal többre mész mint a lóerővel.
Ha leveszem az adagolót beállíttatni akkor az adagoló padon úgyis be lesz szabályozva a max fordulata igaz? Attól többet a gépemen se fog forogni nem? A porlasztó értékét a D-244 motornak azt mennyire szokták állítani?
Oké értem,úgyis lesz kormány,és a szelephézag beállítás,és kiképem a szaki véleményét,hogy érdemes beállítani az adagolót és a porlasztókat is ,mert nem vagyok megelégedve vele!
Hello! én innen vettem postán hozták 10.000 volt a futárköltség de tőlem bő 400 kmre van,annyi baja volt ami telefonba elmondott korrekt,két csavar bele volt törve ami a légtartályt fogja fel azóta kifurtuk menetet vágtunk bele,nem tudom neked mennyire sürgős ,és mennyire lesz igénybe véve,nekem lesz egy eladó kb 10 centis repedéssel,de bagóért odaadom,de csak jövőhét vasárnap cseréljük át a trakin!
Most vettem egy MTZ 245.5 motort. Ez majd egy gép hidroszivattyúit fogja meghajtani, ehhez viszont szükségem lenne egy kuplungharangra. Tud valaki segíteni benne?
Számom 0620 886 8775, ha megcsöngetsz visszahívlak Én.
Pedig,a Ruszkiknak lefeküdtünk,nem lehetett megverni ,semelyik sportágban,a spájzba bejöttek!
Na meg arról sem beszélve ,málenkij robot volt Tsz,csak nem tudnak jó mtz csinálni,hogy ne follyon valahol az olaj vagy bírjon emelni és erő is legyen benne!
Sok minden hiányzott a 82es ből régen ,most már kitalálták a turbót széles kereket orbitott ,ja és a nagy súlyt előre,ide ,nálunk legalább 100-150-200lovas mtz kellett volna nem 50-57-60-62-80 lovasok!
Tüzetesebben megnéztem a konedata-t... Nem egészen úgy van rendszerezve, mint nálunk, de az itteniek is megvannak... Csak pl D-60-as nemigen jött ide... Meg orbitszervós sem, no meg a fülkéik is jobban tetszenek...
Még azt se tudom,hogy milyen a motor a gépbe,hogy 550es vagy 80as,mert egyik azt mondja 80as valaki meg hogy 50es!
De akkor minek van lesúlyozva a főtengely? Ja és biztos,hogy oda van állítva a porlasztó és az adagoló ahova kell 82esre,mert nem húzna jól a nagy tárcsát kombit vagy ekét !
Nem a te gépedről beszéltem hanem mtz550e gépéről. Amúgy a tied se jól mér, mert kipörög óra szerint 2600-at bár pörögghet annyit, mert nem tudod az adagoló mennyire van állítva.
Csak azért foglalkozom vele, hogy milyen óra, mert az 552-esbe gyárilag TX114 óra való, azzal pontosan méri a fordulatot, annyit fog mutatni amennyit valójában forog a motor. Ilyen óra magyarországon nem kapható. 2-3 éves korában belement 3-4ezer üzemóra kicserélték tx135-re ami itt kapható/82-es órája/ és kezdte előről a számolást majd 4 évesen eladta 1300 üzemórával holott valójában 4-5ezer üzemóra van a gépbe. Mtz vásárlása előtt érdemes ezeket az infókat tudni.
Nekem a T-25ösben ,volt hogy alapjáraton 800 helyett többet mutatott,volt hogy 2x átfordult,pedig első gazdás volt ,és nem volt se hozzá nyulva se csavargatva!
Nekem a gépbe 2600ig is felmegy,nem foglalkozok vele,hogy 1800 pörög vagy 2200 ,ugyis csak 1800 vagy 2000ig nyomom!
Pedig jó lenne megmérni ,hogy mégis hol tart az óra és az adagoló nba meg a porlasztó is
Ne szólj olyan témához amihez nem értel..... Hidd el elég jól körbejártam a témát, úgy hogy tudom! Már megtanulhattad volna itt az évek alatt, hogy az egyszerüség kedvéért az mtz motorok kivülről majdnem egyforma mind egy két apróságot leszámítva. A többi csak beállítás kérdése. Nekünk 400-500órát fog menni egy évben. Ja megsúgom itt már 60 perc egy üzemóra. :) Feladat adott? :)
Nem tudom,hogy mit kell foglalkozni ,hogy milyen az óra benne TX-135ös vagy Tx-114 es!
Nem is tudjátok,hogy mi,lehet hogy 82es csak szétfagyasztották a motort,és kivitték a méhtelepre,és utánna gondolkozik,a vizsgahelyen ,mégis hol van a régi blokk!
És ujj motort nem vett bele,csak egy 550 vagy 552es és már kész is !
Nekem is Tx-135 van óra benne és a motor D-242 de a motor,meg tiszta 80as ,több ember mondta,ja és le van a főtengely súlyozva,az adagoló orosz és a porlasztó nem tudom!
Jó lenne ,már levenni meg beállítani,de nem merem ,mert még rosszabb lesz!
Az a lényeg megy a gép és kész,mindegy hogy 57lovas vagy 80 és a nyolcvanból már csak 77-75-vagy 70 mert veszít a első hajtásból,ez tény,de ki hogy tudja!
Nem tudja senki se kihasználni mert egész évben áll a gép az udvaron!
Nálam csak 100-200órát megy egy évben!
NÁLATOK? többet megy,ja csak 3,55ha dolgozok és 6 kell művelni
Megsúgom neked, hogy ma 2016-ban 5-öd, 6-od osztályú gépeket kap magyarország.... sőt az árult eredeti alkatrészek is ugyanebbe a kategóriába sorolható.
A múlt hetivel nem is volt gond, csak kaparászot egy kicsit mikor jöttem fel a köves útra. Ma viszont már 4-dikben bepattogott a gép, de felhúzta a kocsi fát. :)
Köszönöm a segítséget! Neked is ilyen paraméterek mellett üzemelt az 552-ed? Neked 1800 volt a max fordulata? Lengyel csúcsokról mit hallottál? Nekem most óra szerint 2200 max fordulata!
Te pótkocsival milyen súlyokat húztál vele és hogy vitte?
Köszönjük eme csodás biztatást... Reméljük 2016-ra nem adsz több ilyen tanácsot, vagy pedig titokban alkatrész kereskedő vagy és csinálod a piacot az ilyen tanácsokkal O.o
Nemhogy eladnád,és vennél egy 82 vagy 82,1 esetleg 820,1 most van egy 82,1 a beluroszba ,a fészbukon olyan 2,5-3 miláért 99 évjáratu kék fekete gép!
M. István hirdeti,tán neki vagy barátjának van Nyírturán !
Ha meg nem akkor ne foglalkozz csak nyomd és kész,amikor elromlik akkor meg felujjítod semmre sincs garanci ,ha megölöd vagy vigyázol rá akkor is annyit ér,se többet se kevesebbet
A porlasztó lengyel, 3v4 éves, az adagoló fene tudja...egy Weimaron szolgált(a blokkal együtt, ami hüvelyezve lett nálam, beszerelés előtt), azzal még nem csináltam semmit:-))) Értékeket ne kérdezz... Kb 1800-at pöröghet...(az óra olyan 1700-at mutat...) GPS-el méregettem, mennyit csalhat az óra...
Az ekét elhúzza...különösebben nem füstöl, indul is, olajnyomás is jó...ezért egyelőre tojok rá:-)))
Kérdésem neked van Mtz 550E géped amivel a videón a 3-as vogel ekét húzod? Neked az adagoló és porlasztó milyen értékekre van állítva? És mennyi a max fordulatod?
Mert ugye ezeket úgy mondják hogy butitott 80-as motor és sehol nem találtam adatokat a beállításhoz!
Miénk 94es Szőke és harmadik tulaj 553 órán áll és hat hetár van de csak 3,55ha ra kapom a pénzt!
a többi nincs kimérve,és jól felmérve,de nem is lesz soha!
Hiába van annyi ráirva ,mikor a pétisó meg annyi fogyik el,és abból megállaítom ,hogy nem is annyi,na meg az ölessel mindig felmérem de az sem annyi!
Fater azt mondja,hogy hazudok,de ő csak lábbal méri,az öles 2m van állítva és tudok még m2 számolni mxm=m2,hiába csak kettes voltam de még tudok,osszeadni szorozni és mérni is !
Köszi 97-s csak üzemórát nem tudom második tulaja vagyok 1300 a mostani állás! De azt tudjuk úgy se annyi az hihetetlen! Nem sokat melózom vele csak 3 hektár van!
Már ki volt cserélve minden a kormány gazdán csukló és a porvédő meg gömb fej!
Még az összetartás nem volt,amivel állítod,a keréktávolságot!
Ja és balra többet fordul ,mint jobbra,az a fogasléc el van állítva,de fogjuk csinálni ,mert nem merek menni! Egyre jobbra csinálja, a csavar meglazul,olyan szakim volt,hogy ezt nem látta,hogy így megy,de van másik kösz
Szép az Eb kocsid, azt szeretném kérdezni, hogy vonófej a tiéden milyen van fenn, (milyen előírás van rá hogy műszakin is jó legyen) alkatrészt hol lehet venni, esetleg tudnánk-e beszélni telefonon?
Ráteszed a súlyt a főtengelyre akkor vedd le a agagolót az fel kell húzni 2200ra mert most csak 1700 pörög!
Utánna meg kivenni a porlasztókat és felhúzni 175bárra +- 5-10 bár!
Mert a 550es az csak 125-145bárt nyom!
De ne önfejüsködj hívj egy szakit aki már csinált már ilyet,vagy fegyél bele egy súlyos főtengelyt ,nem biztos ,hogy jó rápakolni a súlyt,arra még csapágy vagy szimering is kell bele!
De egy szaki megmondja ! ez a különbség az 550es és a 80 közt D-244 és D-240 közt !
Én ugy hallottam a sujokkal van kicentirozva.Mivel a főtengelyt nem furkálják a sujokba van belefurva könyitve hogy ne remegjen hogy ki birja a magasabb fordulatot.A dugatyu hengerfej az más.A blokkot nem tudom stimmel e mert a fejpakolás az nem ugyan az. a 80on több juk van.A szomszédban csináltak 82 az 52 ből de vagy 2 évig szerelgették cserélgették mire mostmár tán mondhatni hogy jó lett.
Az mtz 80-nál többet forog és ezért nagyobb a motor nagyobb teljesítmény.
Az 50-es kamrás, ez egy korszerűtlenebb befecskendezési mód, kisebb a porlasztási nyomás is. Észrevehetően, főleg kis fordulatszámon a nyomaték is kisebb.
Nekem van mindegyik, úgyhogy van összehasonlítási alapom.
Mondjuk az 50-es télen könnyebben indul a hengerenkénti izzítás miatt.
Valaki meg azt mondja hogy a főtengelyre súlyok csak azért vannak a kiegyensúlyozottság végett! Amelyik főtengely jobban sikerült azon nincs amelyik kevésbé azon meg van! Mert olyat is olvastam hogy nem mindegyik 80-as főtengelyén van súly!
De akkor mivel több vagy jobb egy 80-as mint egy 50-es?
Nem tudom mikor volt viztelenitve most került hozzám a 82.es.Szerencsétlen gazdája májfertőzésben fiatalon halt meg szegény hosszu betgség után.A tartályban nincs viz mert ha a tartály alján hátul ha megynyomom a szelep kiálló szárát akkor csak levegő jön rajta.Máshol is lehet vizteleniten? A lefújószelep 4bárnál még nem fúj le.
Az Mtz-t azért még sokan pártfogolták a kiállításokon. Még mindig a fele egy nyugatinak, jobban megfizethető. (De azért ettől nem kéne a kereskedőknek emelni tovább, meg csökkenteni a minőséget.) Szerintem ha nyitva lettek volna az MTZ-k sokan beleültek volna én legalábbis vártam volna rá 10 percet, hogy beleüljek az újabbikba, mint egy Jd vagy Fend-be.
Kisebb árú új 70-80Le Zetorokat szídják, hogy azok is szétesnek, ami meg már komolyabb azok 40-nél kezdődnek.
A Hürlimannál a régi 50-est többen megnézték még mint az új gépet. Kíváncsi vagyok, hogy azok is kibírnak majd annyit, mint az öreg. Talán elmennek a tervezett 6000-8000 üzemóráig, onnan meg már annyit fog érni, hogy nem érdemes 2-3 millióért felújítani+újra gumizni.
Kösz. a választ!Müködés közben még nem tudom mert Most ujitgatom fel az mbp pótkocsit de annak a tábláján 7.5 bar van irva ha jól emlékszek.felújitva még nem volt a komresszor,csak a gumigyűrűket cseréltem a kapcsolotengelyen.A henger és dugó csere segithet még rajta?
Müködés közben gyakorlatban is érezhető hogy keves a levegő?Gondolok az óra meghibásodására.Vagy ahol a kompreszor szivja a levegőt a bemenő oldalon mikor már elérte a négy bárt akkor utána nem is sziv?Mikor lett felujitva?
Üdvözlök mindenkit! Ismételten kérdezném a gyakorlottakat hogy miért nem tud 4 bárnál többet csinálni a 82-s kompresszora? Egyébként ezt a nyomást gyorsan eléri tehát a szelepek a hengerfejbe működnek,de itt megáll a nyomásmérő és felljebb már nem tudja nyomni hogy a tartályon lévő szelep engedje el a többletet.Ha leállítom akkor tartja ezt a nyomást a rendszer elég sokáig minimális a kifujás a fülke alatti fékszelepnél.
Nagy csodát ne várj tőle. Ne azt hidd, hogy felrakod a súlyokat máris lesz egy 82-esed. Sok mindent kell még alakítani hogy 552-ből 82 legyen. Adagoló stb.
Bocs MTZ 550 E ezt nem neked szántam hanem mindenkinek!Még egy gondolat volt itt szó a multkor az ülésről szó!Melóhelyen az Mtz be Mehanikus Grammer ülés,a Claasba be épített kompresszoros Grammer ülés,és hidjétek el a mehanikus sokkal kényelmesebb!Puhább a rugózása,a levegős meg olyan kemény,hiába engedek el levegőt belőlle akkor is megmarad az a kemény rugózás,kicsi benne nagyon a légrugó nem igazán van mozgástere,olyan mintha az ülésbe gumibak lenne!Vannak jó levegős ülések,mint pl a Claas Axion 830-ba,akkora az ülés benne mint a fotel,rugózik horizontálisan is,meg nagyon finom puha a le-fel rugózása is az ülésnek!
Üdvözlök mindenkit!Látom a nyugati gépekről is szó esett!Egy gondolat a motorok élettartamával kapcsolatban!Nem érdemes olyan nyugati új traktort venni aminek fel húzott motorja van!Teszem fel van egy "Claas" traki 4 hengeres 140 lovas motorral szerelve,meg van egy másik tipus 6 hengeres 140 lovas motorral szerelve,akkor érdemesebb a 6 hengerest megvenni mert az alapból 140 ló,a 4 hengeres meg csumára föl húzott 140 ló!A melóhelyemen van egy Claas celtis 446-os traki amibe 4 hengeres Turbós 92 lóerős motor van,de viszont a 110-120 lovas Claas-ba is ugyan ez a 4 hengeres motor van csak fölhúzva!A másik amit az előzö fórumtárs is írt hogy az alap nyugati gépek nem valami jók az Mtz-hez képest lóerö kategóriába-Tényleg fapados,pattog az úton,drága hozzá az alkatrész,sokat eszik,drága a szervízkölcség! Erre én is azt mondom hogy 80-90 Lóerő kategóriába jobb egy jó Mtz!Példa:A Claas-on cseréltem vízpumpát tavaly nyáron a vízpumpa szíjtárcsa és tömítés nélkül 120 ezer Ft+5 ezer Ft volt a tömítés!Ezeknek a váltója meg a hidraulikája egyben van,úgyhogy nem lehet mindenféle olajat bele öntözni!Tönkre ment a klíma hűtő adz eredeti 120 ezer Ft lett volna+Áfa,Debrecenbe gyártottak bele klíma hűtőt 60 ezer Ft-ért!
A súlyozott főtengely nyomatékban nyilvánulna meg? Mert mintha Mtz Betyár is valamikor azt mondta az övét megcsinálta és ahol az ekét 4.-dikbe nyöszörögve vitte ott most simán erőtartalékkal viszi!
Ammenyit görcsölsz ezen a súlyozáson már rég meg kellett volna csinálni. Csavard fel a súlyokat indítsd be a gépet pörgesd fel 1800-ra ha nem remeg akkor jó ha remeg azonnal állítsd le. Nem törik az olyan könnyen el. Egyre figyelj, hogy a súlyoknak egyforma súlya legyen grammban.
Emlékszel még erre a valamikori irásodra/hozzászólásra? Valamikor Mtz Betyár és Katalog nevű felhasználókkal beszéltétek ha jól tudom!
Egy szakmai kérdés az urakhoz, az 550-es főtengelyére, ha tennék ellensúlyokat akkor utána ki kell centírozni a főtengelyt?Nem csináltam még főtengely súlyozást, tehát nincs vele tapasztalat.Beszéltem egy öreg mg. gépszerelővel, azt mondta, hogy rá kell tenni és nem kell centírozni, mert súllyal van ki centírozva és súly nélkül csak 1700-ig lehet pörgetni, afölött már törik a kisúlyozatlanság miatt.Meg érdemes-e az 550E (D-244) motorjából 80-ast (D-240) csinálni, vagy kell bele egy gyárilag ellensúlyos főtengely? Ki mit javasol? Nagyon gondolkozok rajta! Köszönöm!
ha rajtam múlna és összetudnék egy MTZ-re kaparni és nem lenne sürgős a vásárlás még szenvednék kicsit a 80-asban és hátha egy kis támogatást igénybe véve megpróbálnék egy nyugatit... Érdekes volt h már a kiállításon némelyik MTZ alá oda volt terítve a ponyva h oda folyjanak... :D
Nekem mondjuk a 4400ccm motorral amit a Claas(340) is használ jobban bejönne.Hihetetlen keveset tud fogyasztani.Minden gyártó jön ezzel a kis ccm motorokkal meg bazi nagy turbóval, aztán meg kap az ember mondjuk egy100 lovas gépet ami 1700-2000 fordulatig tudja leadni.Ha alá esik akkor meg várhatja az ember hogy mikor tér vissza a motortba az élet .Az életartamról nem is beszélve.Az autóknál is meg lehet nézni a 900ccm vagy 1.1 motorok életatramát vagy egy 2.0ccm-is ét.
azon a pénzen inkább egy nyugatit vesz már az ember inkább... Voltam az expo-n érdekes az MTZ-be nem lehetett beülni egyikbe sem amit megpróbáltam... de a nyugati gépek többségébe mindegyikbe kérdés nélkül be lehetett ülni...
Egyébként ezt a motort teszik a lengyel gyármányú Farmtrac-ocba is 1-2 típusnál és néhány nagyobb Cat, Manitou és Mitsubishi targoncába.
3400ccm, ami elég kevésnek hangzik. Fogyasztásba biztos 3/4-e a minszkinek. Ugyanakkor ennek a motornak az intercooleres változata már tudja gyárilag a 120Le-t is! Tier 4-nek megfelel, ami 5 éve újdonság a nagyobb gyártóknál is, így nem lenne gond az EU-s környezetvédelmi normákkal egy pár évig a nyugatabbra szánt típusoknál. Motor terén talán jobban tette az orosz, hogy ezt lépte meg, mintsem legyártotta volna a saját típusát!
Érdekes, ez nem az a típus volt amit az Agroroll tesz bele, ez gyári megoldás. Csodálkoztam én is, hogy miért nem Deutz motor, de szerintem a Perkinsel jobban járnak.
Erre a fűtésre mondok egy más megoldást ,a GAZ-66 diesel motoros teherautóban a motorolaj fűt ! Venni kell egy ilyet motorostól és az MTZ olajhűtő körébe iktatni ,a motorolaj az mindig meleg ! Ez az autó alapjáraton is igen meleget produkált fagypont alatt is !
Gondolom nagykabinosról van szó? Hűtősapka nélkül is müködik a fűtés, kipróbáltam, de amúgy én használok hűtősapkát. Szerintem lelevegősödött a rendszered, nálam is ez volt. A motorra érkező fűtéscső ilyenkor hideg, ha megfogod. Fent a radiátornál az orosz bilincset kicserēltem a nálunk szokásos csavarosra. Egy évig jó volt, aztán megint nem. Lehet, hogy a műanyag radiátor cső deformálódott vagy a gumicső nyúlt ki? Dupla bilincset tettem a fűtőtest mindkét végére, két éve működik! Te is ott kezd, hogy megfogod a blokra érkező csövet és, ha az nem meleg, akkor a fentiek szerint járj el! Ne várd, hogy a radiátornál kifolyt vizet találsz. Nálam se volt még csak nedves se a csővég, de levegőt mégis tudott beszívni!
Tedd fel 2000-ért háztó-házig szolgáltatással biztos el viszik annyiért tőled akár az ország másik végére is pillanatok alatt :) Azért egy komolyabb egész alakos kép nem ártana :)
Nekem ilyen gondom nem volt, felhúzott hűtőtakaróval 40-50 fokos vízzel pont megfelelő hőmérséklet van a fülkében. ((de nálam legalább egy oldalablak mindig nyitva van)). Sőt, ezzel a lentre rakott fűtéssel meg még jobb, melegebb a fülke.
mert a sapkának mi köze van hozzá vagy mit befolyásol? a csap kinyit rendesen az új rajta. mert pl ha csak pótkocsizok is a mutató szerint a víz akkor sem megy fel még ha a roló fel is van húzva
Sziasztok! Szeretném megköszönni a segítséget, Hát tényleg a nyakasszelep volt a hibás szétszedtem de ilyet még nem láttam. Kiveszem a két nyolcas csavart látom a menetet ahová a 10es csavart behajtom, egyrészt ennek a dugattyú szerü valaminek nem is a közepén volt a menet és eléggé szorult, na Mind1 kihúztam, találok alatta egy rugót ami el volt görbülve (új vezértömb) kihúzom magát a szelepet hát annak a felülete mintha meg sem lenne munkálva. Én megfogtam a régit és átraktam ebbe mindent a régibe a
szelep mint a tükör. És tökéletesen működik minden. Hát ennyi, köszi mégegyszer.
üdvözlök minden MTZ gazdát Hevesmegye Eger környékén lakom,ha valakinek szüksége van kuplung cserére vagy porlasztó beállításra állok rendelkezésre bizonyos km-en belül persze világvégére nem utazom.706150913
Van egy MTZ 550-em, jelenleg elég kevés benne a hidrolika olaj, azt ajánlották engedjem le, vegyek bele valami sűrű 20W40es kb olajat helyette, mert nagyon keveset használom, és van hogy nyáron pl tárcsázok s bemelegszik már nem akar emelni a hátulja. Szerintetek? Érdemes lenne valami ocska új 10esd olajat venni bele? Tényleg éves szinten pár órát van használva.
ha minden funkció ugyan ezt a jelenséget produkálja akkor a nyakas szelep lehet a ludas nyomás állítóval szembe két csavar fogja a fedelet alatta van egy szelepvezető abba ferdén általában nyolcas menet ezt kihúzod egy behajtott csavar segítségével kijön a rugó majd kilehet húzni a nyakas szelepet ennek könnyen kell mozognia nem lehet rajt karcolás be rágódás
csoppika már gondolt a nyakas szelepre de a tolólapos szörnyecském 20 literes szivattyúval is produkálja ezeket a tüneteket és abba tökéletes a nyakas szelep minden porcikája
milyen szivattyút tettél fel? egy képet feldobnál róla? a tömb az elképzelhető h a leggagyibb ukrán... nem titkolom senki elől h én mit csináltam a kis 80-as gépünkkel egy rakat fos volt a hidraulika... kicseréltük a tömböt egy orosz remélem gyári tömbre 50e+áfa 3 éve volt a műtét azóta pengén működik 2x akadt fent a szelep... akkor kapott egy 6e Ft-os szivattyút ami addig jó volt míg nem kellett dolgoznia mert tavaly kapott a gép egy rakodót... na akkor jöttek a gondok a szivattyú nem bírt nyomni egy rakat hulladék volt szezon közben szivattyú csere kapott egy hidrosyla M4 MASTER szivattyút 20+áfa azóta a gép alapjáraton felemeli a konténer almát aminek az összsúlya olyan 7-8q között egész napos pakolás probléma mentesen 1200-as motorfordulaton http://webaruhaz.habi.hu/termekek/7842/Hidraulika_eloszto_szelepes_1025_BELARUS.html http://webaruhaz.habi.hu/termekek/13431/Hidraulika_szivattyu_rovid_M4_HYDROSILA.html csináltam még pár kisebb komfort megoldást de ennyi a lényeg most ebben az esetben azóta ha felemelek egy eszközt vagy a gémet le nem enged és nem gondolkodott egy egész napos szántásnál antislip használata közben sem h emelje-e az ekét a nyomás tuti megvan mert alapjáraton a kart mindig visszadobja a tömb
Hát az a baj padlò gáz Kell erő meg semmi, pedig két napig organ szépen ment simán emelte kicsi gázzal a körbálát. Mintha nem lenne nyomás. Kicst tekertem a nyomástartón de semmi reakció. Kitekertem teljesen felfele kivettem a rugót meg a golyót megtisztítottam, nem változott semmi.
először emeljétek meg ez elejét és nézzétek meg nem e lógnak a kerék csapágyak
az egyik kerék legyen a földön a kardánt rögzítsed a hídnál a kereket forgasd el egyik irányba ütközésig majd másik irányba az az elmozdulás három fok lehet összesen ezen érték fölött nagy az összfoghézag akkor kell bontani addig ne piszkáld
Sziasztok. Szeretném kérdezni, hogy homlokrakodós traktorról van szó. Mtz vezértömb ha a gémet emelem alapjáraton visszafele indul ha gázt adok akkor megindul felfele, nulla állásba szépen tart. Esetleg valaki tudja esetleg mitől lehet ez a zavar. Új szivattyú felújított munkahengerek. És egyik napról a másikra. Köszönöm
Leveszed a fedelet a kúpkerékházról, és forgatod a fogaskereket, meg a kardánt. Ha van benne olaj, akkor nem tudja ledarálni, ha meg rosszul lenne hézagolva, akkor már egy év alatt megtette volna.
Ahogy Szaby is mondta, tedd fel így a kerekeket egy napig, és próbáld meg, hogy hogy megy:
De a hézagolást hogy tudom leellenőrizni? Csak azért gondoltam át hézagoltatni mert ha tényleg újak a reduktorba a nagyfogaskerék és nehogy ledarálja vagy azt nem tudja? Mert azért nem olcsó!
A két első gumit most ősszel forditattam meg gumisnál! A jobb oldali ment balra a bal meg jobbra! Mert szélük kopott jobban! 530 vettem a hidat kerekkel!
Mert én mikor megvettem alá az elsőhajtást azt mondták fel van újítva!
Egyes dolgokon látszik is bal oldali nyomtávállító új szöghajtásokba a rövid hosszú tengelyek új reduktor beöntőnél benézve a nagy fogaskerék is újnak látszik akkor reduktor fedelek 8-csavaros kerékagyak! Csak az a baj a felújított dolgokkal ha nem megfelelő hozzáértő precíz ember csinálja akkor nem sokat ér! Például elsőhajtásnál nem megfelelő fogaskerék hézagolás és akkor borul az egész!
Azon gondolkozok a szerelő ismerősömmel hézagoltassam újra a két reduktort meg felül a szöghajtásokat most februárba már 1-éve lesz alatta! Szerintetek?
Józsi a tiéd úgy fút mint a sima híd lenne alatta?
Nem tudom, hogy neked milyen az első híd a géped alatt, de én a sajátomon nem veszek észre semmi furcsát. Igaz, 550-el kb 3 hónapot dolgoztam, így nem nagyon van mit összehasonlítani. De mentem már olyan MTZ-vel, amelyik bizonyos sebességnél rázta az egész gépet, de annak az első gumijai voltak hülyén kopva:
ez volt az.
Következő kérdésedre válaszolva: az én traktorom 1986-os, de csak szimeringek és a tengelyt rögzítő M12-es csavarok voltak cserélve benne, a többi része még a gyári.
Mtz elsőhajtás valaminek még mindig kicsit olyan szokatlan vagy furcsa menet közben! Olyan mint ha remegne meg mint mikor a gumi lépked a bordákon olyan furcsa! Nem úgy fút mint a sima 80-as híd volt! Vagy ez nektek is ilyen? Vagy mitől lehet?
Üdv! Mechanikus grammer van benne. Lehetett volna levegőset is kérni, de az mtz még nem a túl nyomásos kabinról híres tehát a port nem bírja a levegős ülés. :) Ez a mechanikus is sokkal kényelmesebb a gyári mtz üléstől.
Sziasztok. Szeretném kérdezni, hogy homlokrakodós traktorról van szó. Mtz vezértömb ha a gémet emelem alapjáraton visszafele indul ha gázt adok akkor megindul felfele, nulla állásba szépen tart. Esetleg valaki tudja esetleg mitől lehet ez a zavar. Új szivattyú felújított munkahengerek. És egyik napról a másikra. Köszönöm
Kezelési és szerelési utasítàsbab benne van, hogy automata bekapcsolás esetén, a hátsó kerekek 8% csúszásakor kapcsol be az elsőhajtás. Tehát direktben tolja az elejét.
Ezért most úgy gumizom a gépet, hogy előre 14.9r20, hátra 16.9r38. Így együtt fognak forogni.
Mtz áttételes 12V önindító! Ma szétszedtem csapágyakat szénkefét megnéztem minden rendbe van! Akkumulátorról lepróbáltam és jobbra forog de a bendix fogaskeréknek meg a bal széle van kicsit lecsapva? Vagy a traktor indításnál megfordul a forgásirány?
Az orbitsziatyúba lévő csillagot két féleképpen lehet öszerakni, vagy "gödör vagy púp" van a forgatótengely jelölésénél- egy pontozás- itt kell fordítva rakni a mostani állapothoz képest. Feltéve ha a bekötés jó, és valóban kormány-orbit. Előfordulhat hogy rosszul raktátok össze?
Helló sziasztok. Egy mtz-t alakítottunk át orbitosra, a jelenség a következő magátol tekeredik a kormány. Bekötés P:szivatyú, T.tartály, A-B munkahenger. A tengely is ki lett cserélve. Tudtok segíteni?
Ma voltam fáért minden szépen ment! Hazajövet toltam felfelé és be kellett kapcsolnom az elejét (direkt hajtás) mert kicsit dombra kellett és kipörgött volna a hátsó kerék!
Bitumenen ahogy toltam hátrafelé mintha az elsőkerék csúszni akart volna meg kicsit nehezebb volt kormányozni? Ez természetes dolog? Másik direkt hajtásba tolatva a traktor hátsó kereke megtud kicsit kaparni havas talajon az eleje meg nem kapart meg?
Én még annak is örülnék ha agyári állapotú gépemet sikerülne valahogy lepapíroznom, ma már nem igazán éri meg háztáji gépet műszakiztatni, mert tervnek kell lenni, minősített hegesztőnek kell összeállítani a gépet, szóval annyira nem egyszerű ez. 10+ éve ez elég jól működött még.
Kár vele kinlódni ,és pénzt bele ölni ,nálunk ez nem megy ! Esetleg ki viszed szlovákiába és nézel egy helyet ahol csinálnak ilyet ,és vissza hozod ,és honosítod + rendszámozod ! Eszt még látom reálisnak kérdés mibe kerül !
Értem köszönöm, Esetleg házi készítésű traktor műszakiztatásában valaki esetleg tud segíteni vagy ötlet. Nagyon szép, preciz munka, fék világítás minden. Csak itt felénk óriás rumli ilyet elintézni. Vagy mindenhol?
Nagyon és nem egy erőgép lesz ! Az csak nagy fordulatról alacsony fordulatra lecsökkentve tud elhajtani egy egyméteres kaszát ,vagy csigahajtással szintén lassan tud vinni valamit ! Huzamos ideig nem is bírja az MTZ mert kevés a hidraulika olaja és fel melegszik benne !
meg oldható de tudni kell mekkora teljesítményt akarsz le venni ahhoz kell méretezni a hidromotort és a szivattyút +figyelembe kell venni a motor teljesítményét mert hidro hajtásnál jelentős a lóerő veszteség meg ha normális alkatrészeket akarsz felhasználni 100000 Ft alatt nem lehet kihozni
szia jól néz ki a traktorod nekem is egy ilyesmi kis fülkés 80- van és szeretnék én is rá egy hasonló homlokrakodót rászerelni tudnál nekem egy két információt arról a rakodorol ami a te traktorodon van ha küldenél képet hogy van fel fogatva a vázra meg a gémről meg köszönném
Sziasztok! Tök jó lett minden, Persze munkahenger volt a hibás. Köszönöm. A következő kérdésem az lenne, hogy hidromotorral meg lehet e oldani a kardánhajtást, mekkora szivattyú Kell hozzá és mennyire költséges?
Köszönöm a választ! Robbantott rajzokat nézegettem külőn ábrázolták a kormányoszlopot és az első hidat.Amikor délután kimentem és alánéztem akkor jöttem rá hogy hogyan kérdezhetek ilyen baromságot.
De szerencsére az oszlop melletti olajcsőre zserelt szűrő gumicsövei voltak szétrepedezve és onnan csöpögött a hidra.Találtam ithon egy háromrétegü szövetes vastagfalút abból vágtam rá újakat.40 bar nyomást bir az új cső a ráirottak alapján.Remélem kibirja.
Sziasztok! Valaki tudna segíteni gyujtáskapcsoló bekötésben? Direkt izzítás + visszajelző. Má vettem Mtz gyjtáskapcsolót, mondják úgy kéne működni benyomom a kulcsot gyujtás, kicsit fordítom izzít, tovább fordít indít. Nekem valahogy nem jön össze mert szerintem ha indításhoz fordítom az izzításnak lê kellene állni. Köszi
Emailon beszélgettünk, ha úgy alakult de már régen kaptam levelet. A letolást egy videó alatti kommentár formájában kaptam, és sajnos nincs meg a telefon száma.
indít? igen? Ha jól indít minek bontani? Nem kötekedni akarok, de ha lenne egy nyugati géped amit csak egy laptop és egy szoftverrel lehet ellenőrizni mit csinálnál? Megtanultam h ezt a gépet csak akkor szabad piszkálni ha olyan a hiba ami kárt is okozhat... ha csak kellemetlen valami akkor hagyni kell mert megszüntetsz egy apróságot 10 lesz helyette... Sajnos ez csak egy MTZ kis gazdáknak az elérhető traktor, hogy ne kelljen bérmunkában dolgoztatni...
Mtz áttételesönindítóba milyen gyakran kell cserélni a szénkeféket? Miből lehet esetleg észre venni ha cserés a szénkefe? 6.-ik éve van nálunk a gép de még nem volt cserélve!
MTZ Betyárral mi történt? Nagyon régen halottam róla... Régen naponta jelentkezett... Azt tudom h probléma volt a motorral... Remélem csak rengeteg a munkája és nincs kedve még este is írogatni... Ki tud róla valamit? Kissé aggódok, igaz személyesen nem ismerem, de rengeteg építő ismerettel tágította tudásunkat!
Nem biztos hogy nálad ez lesz, de elmondom mi hogy jártunk az egyik gépnél.
Szóval megkapta ezt az új kék vezértömböt és nem akart emelni, pedig csak az üres karokat kellett volna mozgatnia. Azt hittük, hogy a vezértömb rossz, de nem. Kiderült, hogy a szivattyú nem tud eleget nyomni, így nincs elég olajmennyiség se a működéshez. A szivattyú fel lett újítva és működik rendesen. A felújításnál a szimeringeknél az alátétet nem szabad kihagyni vagy elfelejteni.
Mert valamiért a kén + olaj nem müködik kielégítően ,mert önállóan is használtam de nem ért sokat, de igy már két éves tapasztalat szerint igen jó gomba elleni védelme lesz a fáknak ! Még az őszi barackot sem kell gomba ellen permetezni ,na az pedig igazi gomba telep másként !
Ezt annyira nem értem miért kell előbb réz hatóanyaggal utána meg az olajossal? Mert a legtöbb lemosószer rügypattanáskor vagy zöldbimbós állapotig írja! Én olyan lemosóra gondolok mint az Agrol plussz Catane Vektafid A ilyenekre nézz utána majd!
Én mindig elsőnek champion 50wp mosom rügypattanás előtt és rügypattanáskor meg olajos lemosóval mégegyszer ,és szinte nem kell más vegyszert használni egész évben ! Nem gombásodik ! Csak a rovarölős kezeléseket kell elvégezni !
Nem még nem próbáltam a napraforgó olajos lemosást? Miért kérdezed? Tavaly a Catane olajos lemosóval csináltam! Éven is valami olajos lemosót szert kellene nézni!
Nem még nem próbáltam a napraforgó olajos lemosás? Miért kérdezed? Tavaly a Vektafid A-val csináltam! De az éven is kellesz valami olajos lemosó mert a szomszéd fái nagyon pajzstetvesek nem kezeli és jön átfelé az enyémre is!
megpróbáltam a légtelenítést is, szerintem jól sikerült, de eredménytelen pedig bíztam bent. Holnap megpróbálom azt hogy kiiktatom egyesével a kanál két munkahengerét, hogy úgy mit csinál,
nagyon érdekes ahogy a kanalat kézzel lehúzom van azért egy kis ellenállás de amennyit lehúzok annyit szinte ellenállás nélkül vissza is lehet tolni.
légtelenítést kéne csinálni enged egyik végállásba a munkahengert lazítsad meg a tömlőket működtesd az adott oldalhoz tartozó tolattyút majd húzd meg lazítsad meg az ellenkező oldalt majd itt is légtelenítsd
A két zetor gumimat nem igy szállították ,hanem futárral GLS-sel, és nem kellett fizetni érte, és kettőt hoztak az is több volt mint 50 kg ! Változott ?
Üdv! Az orbitosításról tudnál még fényképet küldeni meg egy részletesebb leírást adni h mit és hogyan csináltál? akár privátban is beszélhetünk... blackdeni666(kukac)gmail(pont)com
a gép jobb oldalán van a fülke alatt egy 12-es villáskulccsal fogható négyzet fejű csavar az a szint ellenőrző ha kiveszed és jön az olaj (közel vízszintesen álljon a gép ) akkor okés ha nem akkor a váló karnál van a beöntő nyílás, de szerintem erre is szükséged lesz...
egy 552- es váltó olaj ellenőrző csavarjáT keresem, szeretnék olajat utàna önteni.
sikerült majdnem feltölteni a kuplungszerkezetet váltóolajjal, azt hittem hogy az a szint ellenőrző csavarja:(, de ömleni kezdett az alján aztàn időben megálltam.
akkor a munka hengert kell szét szedi a fej anyát amibe a króm szár mozog tekerd le húzd a szem irányába ütközésig és az egész szárat próbáld mozgatni ki be érezhető ellenállásának kell lenni olaj ne legyen benn meg a másik cső csatlakozás is legyen szabad
biztonság kedvéért nézd végig hogy egy kivezetéstől egy munka hengerhez mennek e a csövek de kicsi az esély hogy rosszul van bekötve
cseréd fel a gém emelés csöveit a kanál billentéssel
ha a gém enged vissza akkor a tömb enged vissza vidd vissza a tömböt cseréltesd ki de inkább pirosat vagy festetlent hozz
ha még mindig a kanál rendetlenkedik akkor ha újak a karmantyúk nagy eséllyel hordósra van kopva a munkahenger hüvelye de itt az a jó hír hogy csak a hüvely is cserélhető
Köszönöm. Megvettem a gyári szivattyút felraktam és működik minden emel is szépen csak az a baj, hogy visszaenged a kanál meg gyengébb is mint a gém vagy a hátulja. Pedig a munkahengerek fel vannak újítva. Lehet ez a tünet rossz bekötés? Köszi
Valaki tud segíteni. Homlokrakodós traktor Mtz vezértömb gém, kaná, 3pont hátul szerintem jól kötöm be igazán működik is minden de a kanál rész Naguib gyenge és visszaenged. A munkahengerek nem eresztenek és fel vannak újítva. Minden munkahenger két utas. Köszönöm a válaszokat.
Gyári csoki ba bele raktam a kapcsollot mert nem volt jó hogy ki próbájam az izíttást mert mikor meg vettük 16 éve az otta még soha nem volt ki probálva.
Nem kell gyárit venned. Az MTZ szervószivattyú 20l/min. A fényképeid elnézve a munkahengerek nem nagy térfogatúak.
Azért az alábbiakon gondolkodj el:
A kéthengeres RS motor 15LE 3000/min.-en. A gyári szivattyúja, a beépítési helyén 1875/min.-t fordul, 80-100 bar, ~20l/min.
Az MTZ vezérlőtömb reteszeléskioldója ~130bar-ra van állítva (az újabbakon lehet, hogy többre).
Az MTZ szivattyú a beépítési helyén talán 2000/min.-t fordul és 45l-t szállít, ehhez képest Te rátetted, a 3000-et forduló főtengely végére, vajon mennyit szállítaná, ha bírná az öreg motor?
Én ilyen esetre vennék az orrára egy zil csörlőt azzal sokkal könnyebb kihúzni bármit ! a sok vas az orrán csak hasznavehetetlen kolonc , a csörlő is lenne olyan nehéz és volna értelme cipelni ! Meghajtásnak lehet hidromotor, kardántengely !
te nekem van egy ford motoros 80le rakódógépem azon a szivattyú 5-6x akkora mint az mtz és direktbe a főtengelyről kardánnal kapja a hajtást alapjáraton is emeli a gémet picit csökken csak a fordulat
azért nem emel a hidraulikája mert nagy a szivattyúja?? ott bekötési gondok lehetnek mármint a munkahengerek nem jól vannak bekötve szerintem én is jártam már így 3 körös vontatott munkaeszköznél ugyanez volt a hibajelenség
üdv igaz nagyon régi hozzászólást találtam de nekem most van problémám vm 703 motorral szeretném felvenni a kapcsolatot valakivel akinek van tapasztalata ezzel a tipussal.Promlémám kékes fehér füstöt köpköd vagy fojamatosann vagy néha terhelésenn nincs füst olajat nem eszi karter gáz nincs porlasztók cserélve
A jelenség érdekessége alapjáraton kormányt forditom azonnal füstölni kezd nyomócsövet meglazitom megszünik a füst 30 3851353 visszahivom a motorban 1700üo van minden javaslatot hozzászólást megköszönök
Nem szándékom többet tenni bele, csak most alakult így. Hagyhatom benne vagy inkább eresszem le? Mivel még bejáratós okoz valami gondot neki az a 5% biodízel?
Ha nem évente egyszer tankolod, nem lehet gond vele ,csak ne sokat álljon a tankban ! Még a rendes gázolajat is csak vagy egy hónapig lehet tárolni ,vagy állag megóvó adalék kell bele !
12-14-es kulcs fogja kiáll a menet mert kúpos a csavar így tömit
de a problémádat az okozza,hogy túl nagy a szivattyú agt 830 kis traktoron 10 literes szivattyú van az is meg tudja fogni a motort pedig 30 lóerő vagy kisebb szivattyú kell vagy egy lassító áttétel
Hát kérlek nagyon köszönöm, de most mégjobban elkeseredtem mivel így van kötve nekem is. Külömben ez egy úgynevezett úT 082 névre halgató traktor én csak akkor hallottam róla mikor megvettem elég lepukkant állapotban. Gondoltam felújìtom multikar 2 hengeres motor homlokrakodó kardán hajtás minden van és gyári NDK. Csak már valaki belekutyulta a szivattyút meg a vezértömböt. Úgyhogy most végképp nem tudom mit tegyek.
A tömb oldalán van még egy kis csavar a visszatérő ágnál lévő alu deknin. Azt is be kell kötni a visszafolyóba, mert a résolajat az vezeti vissza a tartályba(ellenkező esetben szétnyomhatja azt a deknit). Minden karnak van úszója(elvileg). Azaz egyik fele csak nyomó, a másik fele félútig nyomva a kart nyom, teljesen felnyomva úszó...
Hello! Megint segítség kellene. Kiiktattam az orbitot a vezértömbbe egybôl a szivattyúrol megy az olaj de valami így sem jó. Mtz szivattyú mtz vezértömb új mind a kettô. Szerintem nem jó helyre kötök. Van egy gém egy kanál és a hárompont minden két utas. Jelenleg a következô a helyzet nehezen emel nagyon meg akar fulladni a motor csupán üresen is igaz ez egy 25 le traki de nem gondolnám hogy meg kéne ettôl halnia. És a kanál része visszaenged pedig felûjìtattam a munkahengereket is nagyon örülnék
ha valaki tudna konkrét rajzot küldeni vagy hasznos véleményt. Ez a kék színû vezértömbrôl van szó. Köszönöm.
minden mtz-én két szivattyú van a kormány szervó szivattyú max 20 liter és 80 bár
az emelő hidraulika rendszer 45 liter és 160 bár
ha egy szivattyút szeretnél használni két szelep kell még
Megnevezés:Mennyiséghatároló szelepTípus, termékleírás:A beállított mennyiség átmegy E-ből a P ágba a maradék mennyiség az S ágon keresztül jut el a másik művelethez vagy visszatér a tartályba.
Sziasztok! Szeretném kérdezni valakinek esetleg mtz vezértömb bekötési rajza van e? Házi készítésû homlokrakodós géprôl van szó. Új szivattyút és vezértömböt vettem. De meg akar fulladni a motor valószinû nem jól kötöm. Orbitba megy közvetlen a szivattyúról és onnan a tömb be a kormány megy de a gém nem meg a kanál sem. Kormányzáskor is nagyon fogja a motort a szivattyú. Köszönöm elôre is a segítséget.
Egyetértek veled, azért is írtam hogy ha már rákerült a rendszám, nemigen foglalkoznak vele. De nem azért mert nem értenek hozzá, hanem én úgy látom hogy nem igazán érdekel senkit. A rendőrségen ezzel kapcsolatosan nincs és nem is volt az elmúlt 30 évben semmilyen oktatás. Igy ha valamelyik rendőr tudja hogy ez így nem jó akkor az azért van mert valami okból érdekelte a téma és utána nézett. Volt olyan hogy a városközpontban autóztak Suzuki Samuráj terepjáróval zöld rendszámmal mint erdészeti kiközelítővel. A rendőr leállította és csak nézett hogy jéé ilyen rendszámot még nem is látott. Több órás telefonálgatás, NKH-val történő konzultáció után vették el a rendszámot. Egyébként KRAZ meg hasonló nagy állat teherautók is járnak zöld meg piros rendszámmal. Traktort is lehet látni mindenfélét, főleg Rábát meg krisztálokat. Gyári gépre egyedül traktorra engedélyezett a piros rendszám, de csak 90 Le-ig. Akkor azokra is gondolhatod hogy valakinek el kellett nézni valamit. Amin már rajta van a piros rendszám jópár éve azzal semmit nem tudnak kezdeni, max. elveszik a rendszámot majd megszüntetik a nyomozást elévülés miatt. Aki meg épp vezette azzal nem lehet semmit tenni mert érvényes okmányokkal vezetett.
A rendőr nem "okoskodik" , mert nem szakember. De ha gyanús vagy, elküld a kpm-hez bevizsgálásra. Ott szakemberek vannak... Majd azok mondják meg neked, hogy ez biza tehergépkocsi...és tessék úgy vizsgáztatni...
Tisztelt fórumtársak! IFA-n zöld és piros rendszám csak bűncselekmény úján kerülhet fel. Ennek ellenére általában nem érdekel senkit sem egy-két kivételtől eltekintve. Van egy rendelet ami szabályozza milyen módon lehet lassú járművet összeépíteni. Ez azzal kezdődik hogy személygépkocsiból és tehergépkocsiból nem lehet lassú járművet építeni. Csak teljesen egyedi gyártású lehet, és elvileg olyen gép ami kereskedelmi forgalomban nem kapható. Tehát ha gyári hogy úgy mondjam autókon piros rendszám van az úgy lehet hogy az egykori ügyintéző vagy ismerős volt vagy lefizették és igy visszaélt a hivatali hatalmával. A zöld rendszám kiadása esetén iy az a helyzet hogy a rendelet pontosan leírja hogy milyen gépre lehet felrakni. És a listában a tehergépkocsi nem szerepel. Úgy szokták kijátszani hogy erdészeti kiközelítöként jelölik meg, csak az a bibi hogy a tipusbizonyitványát kell az ügyintézőnek figyelembe venni, és az IFA esetében azon az áll hogy tehergépkocsi. Tehát itt is "csalni" kell hogy a rendszám feltehető legyen rá.
Mi is az Alföldön lakunk Szeged-Makó részen és látni elég sok piros rsz.-os ifát. De miért kötne bele a rendőr, ha a papírok megfelelőek, rendben vannak? Meg ha műszakin átengedik akkor a rendőr miért okoskodna?
Ez nem pont ebbe a fórumba tartozik, de gondoltam valaki hátha tudja:
IFA W50 (fekete rendszámos) vásárlásában gondolkozom. A kérdésem az lenne, hogy ezt hogy vizsgáztathatnám át piros rendszámosra, ha kell alakítok is át rajta? 25km/h-nál nem menne többel.
nem az én saját 82esem,hanem ma voltam nézni egy 82.1 est annak van megrepedve,végülis holnap válik el összejön-e az üzlet,csak nem szeretnék egyből javítással kezdeni!
Üdv! én kíváncsiságból felhívtam,illetve venni szeretnék de nem ilyen gépet és nem is ilyen árkategóriába,szóval főként pótkocsizott és kaszált bálázott sodrott,mondta hogy kaszálno volt hogy két traktoros 24 órába kaszált vele,mert rákérdeztem télen volt állatetetésre használva azt mondta nem,hanem így ment bele a sok óra vetáés ,kaszálás,bálázás 24 órákba több hétig! más kérdés,ha fémragasztóval megragasztom a kuplungházat kb 10 centi repedés van rajta megfogja?
Most hogy voltak a hidegek a traktornál a fogyasztás is jobban megnő? Mert mint láttátok voltam fáért ugyan oda mint ezelőtt még ősszel akkori fogyasztáshoz képest most olyan 3-4L fogyasztás többlet lett jó kicsit többet kellett mozogni mert sok kis csomó volt!
Meg miért van az hogy kipörgés után is füstölget a gépem ahogy melegszik úgy csökken a füst mennyisége de nem mindig hagyja el teljesen? Ez pótkocsival 9-be mondva!
Ha nincs használva jó ha időnként rátöltesz úgy havonta egyszer ! A savszintet nem kell nagyon felönteni csak a cellák felett 5-6 mm szint elég akkor nem merül olyan könnyen le . Ha túl magas az elektrolit szint , cella hidaknál a réseken az elektrolit át tud menni a másik cellába és lemeríti az akkut ! A hideg nem árt az akunak, de a meleg itt a 60-100 c fokot értem az igen csak káros !
Én most kivettem az akkumat mert már érezhetően le volt merülve... kapott egy élesztést ezelőtt 2 évvel kapott ekkora lökést... erős töltőáramon megpezsdítettem :D kb 12 órán át egy 155Ah akkunak kb ennyi kell erős töltőáramon h 80%-ra feltöltsön utána normál töltőáramon ment a töltés 60 órát míg a töltő szerint az akku már nem vett fel áramot.. Most jelenleg 12,8V van benne multiméter szerint, elektrolit sűrűség mérő szerint 12,77V új akkusaruk kontaktsparay és csiszolgatás itt ott... akku meg meleg helyen mert télen nem sokat megy a gép...
Mindent tisztíts meg a sarkokat smirglivel ,a sarukat ha megette a sav cseréld ki újra ,és technikai vazelinnel takard le a + sarut a kábelig ,nem kell sajnálni tőle, akkor sokáig nem oxidálódik meg !
a lapát meg a tömszelence között jut be a víz a csapágyakhoz ami szokott kélleni csapágyak tengely lapátkerék tömszelence ha minden cserés akkor az új árának legalább felénél vagy és nem biztos,hogy a tömszelence illesztése tökéletes lesz gazdaságossabb az új vízpumpa csak ne hbr-es legyen
a tank helyén daruzáskor a lábam van a vezértömb az aksi helyén van a fülke alja teljesen egyenes forgatható ülés van benn így kényelmesen lehet dolgozni nincs a váltó meg a fülke között semmi le lett szedve a három pont függesztés minden eleme a pótkocsi gyári a váltó alján a vonótengelynél csatlakozik a géphez
Ha jól tudom mtz.80 -82 es 45 liter visz és a mtz 50es és 550-552es az meg 32liter-de már 16litert is olvastam,csak más az adatok,vagy itt vagy Fészbuk oldalon,valahol be volt téve az adatok!
Állítólag olcsóbb. A szemcse méretet nem tudom, ez a magyarnál is változó. Volt amikor apró, volt amikor nagy szeműt vettünk. Az apró hamarabb, gyorsabban oldódik, ugyanazzal a beállítással több sót tesz a vetőgép, mint a nagy szeműnél.
Abban igaza van szeminek, hogy vannak egyes sók amik tényleg nagyon rossz állagúak. De a magyar is össze tud állni ha nem száraz helyen van.
A legegyszerűbb, ha veszel egy zsákot a románból és meglesed. Ha jónak véled veszel még. Ha nem, nem. De pl vetőgépbe nem jó mindenféle gagyi só, ebben igaza van Gabinak. Műtrágyaszóróba jó ha darabos is, az kiszórja azt is.
Van különbség ha spc vetögépbe teszed jobb a magyar mert nincs benne nagy darabok,ami eltömitik a csigát és a adagolókereket!
Mi mikor vettünk románt ,meg lengyelt,az szar volt,ugy eldugultmhogy szét kellett szedni,mert a fogaskerék,nem ment! És azt mondta a faszi akivel szédszedtük,hogy rostáljam meg,mikor bele teszem!
Ugy összegyurta mint a kenyeret,és volt benne ilyen kö szerüség,a fene se tudta mi az,se szar,volt!
Most meg a magyart veszek és fent van egy roszta és ha kell át rostálom,hogy ha mégis van benne valami!
Árát nem tudom én 10körül vettem novemberbe 27% Szabolcs Megyében!
és vastagabb szemű valamennyivel,a magyar mint a Román és a lengyel!
Ma hozzáálltunk, néztem hogy lehetne még a vonórúdcsapszeg persely kiütni. Hát a kerék aggat.
Tettem be egy feszítőcsavart aminek az egyik végén egy nagy alátét volt a másikon meg egy akkora ami a persely szélessége. Összehúztam a nagy csavart és közbe megkértem valakit, hogy üsse a rövid alátétes végét. A persely bentebb is jött/megmozdult addig ameddig az alátét vastagsága volt, onnantól már a dupla anya nem engedi mert vastagabb. A képen látszik is.
Kell majd egy olyan perselyt esztergálnom aminek az egyik vége belemegy a vonórúdcsapszeg perselyébe, mint központba tartó, a másik vége ami megakad, meg 1mm-el legyen kisebb mint a persely. Na így szerintem elég könnyen ki lehet cserélni.
Tovább ma nem is próbálkoztam, mert elment volna a nap. Majd ha meglesz a persely.
Rá lett rakva az új csapszeg, délután még volt egy kis munkája, nem sok idő volt szerelni tovább, a perselyek maradtak a régik, de legalább megnéztem miként haladjon jövőre.
Egyébként tudjátok miért vannak az MTZ felnin azok a lyukak pont ott ahol kell is lenniük.
Na ezért:
Így könnyebb szerelni a perselyt is.
Nagytojás, így aztán tényleg nem kell kereket szerelni az első megoldásodhoz sem!
Üdv! Nekem Lazítónál dobálta ki néha a 2-est, de a szorulás is meg volt alig akart mindig helyére menni, meg nehezen adta ki. Én kicseréltem a 1/2 - Rükverc kulliszáját és a golyóját azóta meg ált, nem dobálja ki és szép könnyen jár.
A tied meg ráadásul nem oldal váltós könnyebb is kivenni a váltó fedelet, utána már ott a van ami neked kell :D
ha már nagyon nem fogok vele boldogulni mindenképp lépek az ügyben... De most egyenlőre hagyom elég volt a hidegben való szerelésből a szezonban annyi amennyi kijutott... A hidraulika miatt 3x szedtem szét teljesen... :S
ez a szelep ha bekapcsolom ráengedi a nyomást a diffire Az A elágazásba gondolom a P az az oldal ahonnan a nyomás érkezik... Mikor kikapcsolom akkor elzárja a P oldalról a levegő útját és az A ágból kiengedi a nyomást az R ágba ergo ilyenkor szétkapcsol a diffi... Az olajzót pedig a P ágba kell berakni ha jól gondolom...
Köszönöm a kimerítő választ :) azt hiszem akkor olajzóval mindennel együtt megoldható a dolog főleg ha a gép át lesz villanyolva lehet az ilyen apróságok végett kap egy 12--->24v-os invertert :D
Én az mtz 80asomra egy kettes lajtát vettem. Először 4.be akartam kipróbálni, véletlenül 7 lett belőle...úgy is vitte :-) Szerintem 90 centinél nagyobbat nem érdemes vinni 80as mtzvel, mert sok neki. Ez az én véleményem....
Hmm... A váz 70cm magas. Ha sikerülne a nagyobb fejosztásút lelni...96cm, azt ki lehet nyitni 82-re... A gondolom gyakoribb 86-ost csak 70-re...prospektus szerint...
Sziasztok! Tanács kellene. Használ itt valaki Krone Mustang ekét? Mezítlábas 80-ashoz gondoltam Krone Mustang 100/2 kétfejes váltvaforgatót használni... Már ha ki lehet nyitni 80cm-re. Esetleg 120/2-est. Szóval szerintetek bírná a 80 lóerőt ez az eke? Nem szántok mélyen(nem is lehet), 20-22, (max25cm) között...nincs olyan mély termőréteg... Idén is ideális körülmények között, 20-22cm-en nyomtam kverneland sanderum ekével 3x30 fogással(elvileg, de valójában kb 80cm vitt az eke, a szárak nem mind egyenesek, így forgatott kb egyformán), 5.ben(néha 4.ben) Szóval egy ilyen 2-fejes váltvaforgatóval azért könnyebben szaladna...
Egyébként én az egyiket vissza fogom alakítani olajosra(ott még megvannak a csövek), mert a levegős évente szétmegy kenéshiba miatt... Gondolom a légtartályból kenőolaj helyett rozsdás víz megy oda... A másikra beépítek egy T elágazót, az olajbeöntés miatt... Az olajosra is tervezek egy nem épp esztétikus kart, hogy tudjam könnyen fixálni a kapcsolást...
Üdv! Át szeretném alakítani a differenciálzáramat levegősre és érdeklődnék h melyik szelep lenne jó bele? ugyanis olyanra lenne szükségem ami kikapcsolás után elengedi a levegőt a differenciálzár oldaláról http://www.hafner-pneumatika.com/romer-gamma-elektromos-vezerlesu-szelepek Nem tudom h itt van-e olyan nem igazán értem a jelöléseket...
Megtudná mondani valaki, hogy tárcsánál ha közel állítom a kaparót akkor is és ha távol akkor is betöműl majd befékezi a tárcsát. Mit lehet vele csinálni?