Én viszont nem arattam vele sikert szülői körökben.... Viszont 30 m-nyi létrám van :))))) Kedves TEE! A keréktárcsa milyen tipusból való? A felfogásáról tudnál képet küldeni? Üdv: F.
Aha, már értem, apám miért akarja állandóan rámtukmálni a kihúzható alulétráját! :-D
Nekem még csak egy nyúlfarknyi, raklaplécból eszkábált kétnyomtávú pályám van, de az építés jelenlegi szintjén ez elég is. Anyósom meglepődött, amikor mondtam neki, hogy a cső rajta a két tárcsával nem súlyzóként funkcionál majd. Bár tkp. sporteszköz lesz, annyi tény! :-)
Királyréten biciklis hajtányt szeretnénk gyártani. Ehhez szükségünk lenne:
1. némi tapasztalatra,
2. egy valós hajtányra szemrevételezés és méretvétel céljából.
3. esetleges rajzokra, üzemeltetési tapasztalatokra.
Aki tud kérem segítsen! Szükség esetén a hajtány kiszállítását, és visszaszállítását a vasútüzem megoldja. Természetesen aznap biztosítjuk a korlátlan közlekedés lehetőségét is.
Az én felvételeim nem igazán hosszúak. Talán 15 percet lehet összeszedni ami használható. Csináltam kis demót az anyagról. Most töltögetem fel, hátha fenn is marad.
Képeknek holnap csinálok egy összefoglaló oldalt. Abból van sok és aránylag jók is lettek.
(Részben) igazad van. A hosszú verzió t.képpen magamnak készül (Bár volt aki a hosszabbat igényelte) Lesz egy rövidebb is, bár ha szabaddá tudok tenni egy 40GB vinyót, inkább átadom Neked (nekem nincs szivem vágni).
Kaszóról is sok van.
Ne felejtsd el, hogy én ritkán tudok hajtányozni :(((((((, ilyenkor nézem...
Ha jól emlékszem Te jórészt a hajtányokról filmeztél, Hentes meg külső jeleneteket csinált. A két felvételből lehetne egy változatos kis mozit csinálni.
DVD: 60-75 perc egy ilyen eseményről már több mint unalmas, szerintem egy pörgős 15, max. 20 perces anyagban jól be lehetne mutatni a napot. Persze ez csak az én szerény kis véleményem :-)
Szóval, mivel egyre több lesz a hajtány, ezért célszerű lenne minden újat alaposabb vizsgálatnak alávetni indulás előtt. Természetesen én sem fogok e nélkül elindulni...
Kedves Kopaszhaj! Gondolom sejted, hogy kit fogok felkérni a szakértői vizsgálatra ;)))).
Egy különálló futáspróbát mindig kell tartani.
Egyébként a nagyhajtányom egy hete gurulóképes, most kerülnek fel az üléslécek, a TESCO csavarokat is kicseréltem nagyszilárdságúra. Rugók is pár napon belül lesznek remélem.Az önzáró csavarok mellett még sasszeges kerékbiztosítás is készül (ez nyomatékot nem visz át, de nem eshet le a kerék - dupla biztonság).
Párhuzamosan épül egy orrmotoros minihajtány is, a váza hegesztésre vár, de csak szeptemberben van hegesztő ( a fokozott igénybevétel miatt védőgázas hegesztéssel fog készülni) Ha mégsem megy, Filusék meghegesztik Kecskeméten.
Legkésőbb márciusig új kerekeket kap a nagyhajtány, a mostaniak mennek a kicsire.
Más.
Köszi, meggyógyultam nagyjából, Kecskemétre is sikerült lejutni.
Szóval eme tákolmány rögtön a visszaút elején megnyekkent, illetve max. 15 km/órás tempót tudott produkálni. Meghatározott időre kellett Kecskemétre érni, ami ennek a tempónak a kétszeresét igényelte. Otthagyni a pusztában nem lehetett, mert kivasalja a vonat, meg mégiscsak a nemzetek közötti barátság, tehát majd húzzuk. Ha lehetne, de vonószem sehol, tehát toljuk, de fék sincs rajta sok, így kötelet rá, és fékezéskor majd "hőőő" húzom vissza. Ahogy gázt adok, jól látszik, hogy a "főkeret" szépen rombusz alakba nyekken, a felni-kerekek igyekeznek felkapni a sínre. Rendesen féltem, ráadásul mellettem egy mozdonyvezető ült, aki a precízségéről híres (Svéd piros mozdony kék csíkkal) szóval ő is félt. A kerekek egyre jobban ütöttek (önzáró anya hírből sem...) , az autópálya alatti nagysínes szakaszon láttam, ahogy egy anya szépen elhagyja a csavarját.
Beértünk, de a jövőre nézve mindenképpen fel kell állítani valami szabályt az ilyen csoportos menetekre. Ezt nekünk kéne megszülni, pl.:
- indulás előtt "gépátvétel", minimum egy fékpróbával és némi szemrevételezéssel. Egymás gépeit ismerjük, de egy újról ne akkor derüljön ki, hogy nincs féke, amikor az előző hajtányra csavarodik fel.
- ital... vasutasnapon általános a sörözgetés, de aki olyan matt, hogy már menni is alig tud, az akkor se vezethessen, ha a polgármester legjobb barátja.
Ha van ötlet írjatok, lehet, hogy fölös szerencsétlenkedés, de Fenyvesen tarthatunk egy próbát.
Pénteken nyakamba lógott a kamera, amolyan japán túrista módon. Olyan is lett a felvétel, meg azért sok újat sem lehetett mutatni :-) Pár perc a hajtánytalálkozóról itt látható.
Bocsánatot kérek mindenkitől, akitől nem köszöntem el, de kicsit ideges lettem, -és elrohantam- amikor nem találtam a hajtányt a reggeli helyén. Viszont köszönöm a fűtőháziaknak, hogy az eső elöl fedett helyre "dugták"! És köszönet a szervezőknek a 2 napi programért, +azért az útért is, amit nem is tettünk + ;)
Emlékeztek, Felsőpetényben volt szó egy "party" napról. Ez úgy néz ki, hogy szept. 16-án lenne. Mit gondoltok, szeptember első két hetében össze tudnánk hozni még egy (két) bozótirtó napot, a 16-ai dátum előtt?
Nekem túlnyomórészt a hétfő-szerda-péntek-vasárnap megoldható. A kecskeméti napon majd egyeztethetünk, remélem ott leszünk mindannyian :-)
Egy kis csavarrögzítővel is meg kéne kenni, hogy ne vándoroljon ide-oda a csapágyak között.
A segédüzemi motort ma délután összeraktam, akkora kompresszió lett benne, hogy berakott gyújtógyertya mellett alig bírtam átfordítani. Futár Motorosbolt Mindörökké :-))).
Rendeltem egy szál csövet a szomszéd vastelepen, kb. két hét múlva hozzák. Közben a görbült tengelyt 100%-an sikerült kiegyenesíteni, de ennek ellenére azért kicserélem majd, franc tudja mennyire gyengült az akciótól...
Sosem felejtem el, amikor még volt ilyenem, egyszer Nagyirtásról ketten legurultunk vele Kisirtásra, aztán vissza csak Tolmácshegyig jutottunk, ott szépen megvártuk, míg értünkjön egy motoros hajtány :-)
Aranyos egy ilyen járgány, de az Urbánati féle bicajokkal kb. fele energiabefektetéssel lehet haladni.
Üdv mindenkinek! Kicsit kivonódtam a forgalomból, egy hétig fetrengtem lázzal és sokizületi gyulladással ágyban. Vsz kullancsfertőzés, de ezt nem tudták 3 kórházban sem egyértelműen megmondani. És hol kaptam? Elveszett vágányokat kutatva? Nem. Nehezen járható pályákon hajtányozva? Nem. JÁTSZÓTÉREN! Elnézést, hogy jónéhány e-mail-re nem tudtam válaszolni, otthon nincs NET. Kis F.
No, most jöttem meg Fenyvesről. Jó hír: a szeptember 2-ai kisvasúti nap/hajtánytalálkozó most már biztosnak látszik, Imre úr pár napon belül küld programismertetőt is.
Részemről azt javasolnám, hogy menjünk le pénteken du/este a csisztai szállásra, és maradjunk vasárnapig, amolyan nyárbúcsúztatót is tartva.
Sziasztok, a segitsegeteket szeretnem kerni. Fel szeretnem venni a kapcsolatot azzal a Fabry Rolanddal, aki 2004-ben a Királyréti erdei Vasút Kisvasúti napján rendelkezokent vette fel a szolgalatot.
A regi cimukrol elkoltoztek, a szulei is - nehany honappal ezelott Csepelen lattak ot (de en akkor mar reg kulfoldon voltam) - es az altalam ismert mobilszamok sem elnek mar... Az e-mail cimem nyilvanos ( gyongy33@yahoo.com ), kerlek, segitsetek nekem megtalalni ot...!
30-as prec cső, 4-es fallal 973 Ft+ÁFA, 5-ös jelenleg nincs, de a 4-es elég. Bocs, de a 40-est nem kérdeztem meg. +5000 Ft, de ezt árúmozgatási díjnak nevezi az ügyintéző.
Kedves TEE! Szerdáig csak mobilon vagyok elérhető! Üdv: Kis F.
Most nem tudom hirtelen,elég régen kérdeztem, úgy 12-13 ezer Ft körül jön ki. Ebben benne van az 5000 Ft anyagmozgatási díj is. Ez egy szálra is, 100 tonnára is ugyanaz. Szemétség. Ha tudom, ma felhívom őket, mert már nekem elég sürgős lenne.... F.
Üdv! Én viszont a 30-as csőbe betársulnék....(csak 6 m-t lehet venni, nekem 2-4 m kell) Bocs Kopaszhaj, de nekem a csapágyak, a házak, a fészkek már megvannak.... Üdv: Kis Feri
Nekem 30-as átmérő elegendő volna. A látszatra egyenes gázcső ugyanis picit excentrikus mozgást ír le forgás közben... A "bétaváltozathoz" azért az is jó lesz, aztán majd lecserélem.
Urak, nincs valakinek egy 1 méteres, 40x6-os szerkezeti acélcsöve elfekvőben? (tengely)
Tegnap majdnem sikerült szerezni egy fél szálat, de az előbb szóltak, hogy mégsem... Ha nem sikerül szerezni, akkor veszek egy egész szálat (6 méter) a ferroglobusnál. Ha másnak is kell, társulhatunk :-)
Hétfőig nem leszek gép előtt, ha van csövetek hívjatok fel, plíz!
Lapozz vissza:330,421,447-,654,1016,1021,1022,1404,2085 hsz. itt. Kisvasutak 18138,20420[image2][image3][image4][image5][image6][image7]Nekem ezek vannak.Ja, + még ez
A pálya szépen járható, kb. egy órányi munkát adott a benőtt akácok lecsapkodása. Helyenként drasztikusabban kell majd metszegetni - láncfűrésszel, tőből. Jópofa volt, amikor a csisztai büfében a hajtányozás volt a beszédtéma, de nem tudták, hogy valójában mi ülünk ott :-)
Hajtányokkal járhatnak a vidékiek a vonatok helyett
2006. július 6. 8:27
Kamu Hírügynökség
Hajtányjáratok indulhatnak a megszüntetendő 29 veszteséges vasúti szárnyvonalon jelentette be Kóka János, gazdasági miniszter.
Mivel a vonatsíneket a MÁV pénzhiány miatt nem szedi fel, így a Gazdasági Minisztérium engedélyezi a kistelepülések lakóinak a hajtányok használatát. A kézzel hajtott vasúti eszközök vásárlásához állami támogatás igényelhető tudta meg a Kamu Hírügynökség , de az egyes vasútpályákon való közlekedést a tárca 2007 második felétől matricássá teszi.
A csiszolóporosdival megspóroltam a bejáratás nehezét, de ha lehet, egy jó darabig 1:25-ös keveréket használj. Az AROL 2T-t meg felejtsd el, használd az a zöld mixet, amit a láncfűrészbe is teszel.
Szia! Én továbbra is vállalok aug. közepe-vége v.mikor egy napot, akár hétköznap is. Addig nem tudok jönni, mert "fennforgás" van. A 76-os vonalon mentek valamikor? Egyszer szívesen eljönnék, mert nagyvasúti hajtánnyal még sohasem mentem...:((((( Egyébként - nyáron - a romhányi fűtőház körűl nőttem fel...... Idén még egy nap szeretnék itt videózni, pláne izgalmas lenne hajtánnyal...:)))) Komolyra fordítva: egy nap még leszaladok, nyomvonalbejárásra. Szóbeszéd szerint volt itt egy kisvasút is (a gyárin kívül), a háború előtt. Megnézem a feltételezett nyomvonalat. A térkép biztos, hogy nem jelöli, mert talán egy évig üzemelt, de a katonai felmérés előtte volt. Üdv: Kis F.
Szerintem nem lopták el a betontömböt, csak odébb tették! Viszont a fincsi fedlapot szívesen elbúrták volna :)))) (Legalábbis gondolom...) A fedlapot ki lehet szedni egyébként a helyéről nem kell azzal szórakázni, aztán le lehet adni szépen állomáson a MÁV-nak. (Csak óvatosnak kell lenni, mert azért nem kerül üdvözült mosoly mindenkinek az arcára, ha azt elveszed, meg hála egy ügyes kampós szerkezetnek, néha nehéz kijátszani a helyéről.) Majd ha jönnek a bizberesek odaadják nekik ajándékba, hogy kalapálják ki, ha lehet. Találkoztam már olyan fedlappal, amit nem lehetett volna kikalapálni, mert annyirra el volt rohadva. Csoda, hogy egy embert kibírt.
kopaszhaj: Igen, tartok tőle, hogy sok helyen lehet majd ezután menni. ( És itt újra belépHETNE -de nem lép- a képbe a hajtánypálya ügye: nekem a Diósjenő-Romhány vonal tetszene.) Nem is tudom, hogy jó-e, vagy rossz-e ez? :S Inkább rossz. Vonattal mégiscsak más járni, mint hajtánnyal. És ha jönnek a síntolvajok, akkor már hajtánnyal sem lehet. :(((
Csiszta ügyében kaptam pár elmarasztaló mailt, hogy "jaj, ha tudom, hogy mentek gazolni, én is mentem volna, miért nem szóltatok". Természetesen én (mi) vagyok/vagyunk a hibásak, ezt jóvátenni szándékozva írom ide:
Akinek pénteken van kedve nyakig érő gazban, kánikulában takarítani egy kisvasutat (Bp-től egy órányi autóútra) az dobjon egy mailt a címemre a részletekért, szívesen látjuk.
Két filmet csinált még Doki, az egyiket gemencen 2003-ban, a másik szilváváradon 2002-ben. A filmek cirka egy órásak, (sok személyes felvétellel) ezekből kell majd valami netes verziót összeütni.
Kicsit lepucoltam Brigéciollal a cuccot, így láttam azt is, hogy az alsó dugattyúgyűrűd is kettétört, az karcolta bele a hengerfalba a szép hosszú vájatot. Holnap reggel viszem is be FutárPéterhez.
Egyébként a H06-202 szolgálatképtelen lett tegnap elött Szokolya elött. Oka: dugulás miatt nem kapott olajat a moci. A Mk48, 2014 jött segélynek érte, és vitte fel a honos KTH-re, szükségkapcsolással. A műszaki üzemvezető a menet sebességét 5 km/h sebességben határozta meg.
Azért egy vaskerekes Unimog főnyeremény lenne számotokra. Nálunk a falu vett egy ilyet (nem az borult fel) csomó ügyes cucc van hozzá, igazi Pft.-s járgány lehetne.
Patakban landolt a seprűkefés munkagép 2006. június 29, csütörtök - [11:08] [Belföld] Defektet kapott és az út menti patakba borult egy Unimog munkagép szerda délután Solymáron. A seprűkefével felszerelt jármű a Rózsika utcában Budapest felé haladva a szalagkorláton áthajtva zuhant a Paprikás-patak kikövezett medrébe, ahol az oldalára borult
Kopaszhaj!
Nem jártál arra? Hajtány alapanyagnak óccsóért nem jó? :-))))))
A 64-es vonalon történő hajtányozással kapcsolatban kihez kellene fordulni infoért? Nagyon érdekelne a dolog. Még '95-ben jártam arra, akkor még vonattal, nagyon szívesen megnézném újra.
Egy jó hír: a Felsőtárkányi ÁEV trabimotoros hajtányát a közeljövőben teljes felújításnak vetik alá. A művelet után rendszeresen közlekedni a Stimetz-házhoz.
Nem rendszeresen ugyan, de mi is közlekedtünk oda tegnap :-)
Nem nyert, mert az SNCF részére készült..... Inkább azért hiányzik a sín, hogy "el ne kössék"....:)))) (Előtte keresztben van a vonali sín) Korának (1948) csúcstechnológiáját tükrözi , plexi (!!!!!!!!!!!) ajtó, ablak, 55 km/ó seb., akku hatósugár 140 km. Ez prototipus, a tényleges forgalomba állásáról nincs adatom. F.
Sziasztok ! Van nekem otthon egy régi sinköszörűből kimentett kerekem. Ha valaki esetleg tudja használni, jelképes összegért elviheti. A mailcímem: gore.gabor@freemail.hu
Azért ne add fel... Ez anyagminőség és konstrukció függvénye. Szegény kollégám becipelt 4 db Saab féktárcsát, de ez már ránézésre sem jó. A felfogás helyén nagyon kicsi a falvastagság, a peremnél kikönnyítés (körhorony), ráadásul üvegkemény- a kopásállóság miatt. A Matíztól kapott ennél sokkal jobb.... F.
Van olyan féktárcsa, ami bírja a strapát, mint például ez, melyen már látható mértékű a kopás, annyit gurult. Ennek ellenére szerintem sem túl szerencsés választás. Valószínűleg nem akkor fog eltörni, amikor áll a gép...
Féktárcsát már kollégák a BME-n bevizsgálták. Alkalmatlan keréknek. Az én gépem sokat fut, és heti 1-2 db kellett belölle. At ívben lévő lengőhevederek rendre eltörték őket.
A törés lehetősége miatt megvallom én is aggódom kicsit! Az esztergályos szerint bírni fogja a kerékként való hasznosítást - neki legyen igaza.
Én is Matiztól kaptam, ha eltörik, viszem neki vissza gariba! :-D (vicc)
Az utánpótlás egyébként nem lehet nagy probléma, hiszen autószerelőknél keletkezik épp elég ócskavas ezekből, legfeljebb a leesztergálásért kell egy ezrest fizetnem...
Amikor pénteken a két darabot hoztam el, ott is megkérdezték, hogy ugyan mondjam már el, mire kell nekem a kopott féktárcsa. Aztán nem győztek csodálkozni és ottfogtak egy darabig, mesélnem kellett a hajtányokról... :-)
Üdv! Azért a féktárcsával vigyázzatok. Lehet, hogy a legjobb a LADA, mert nem tulzottan kemény. Én egy Saab féktárcsát eltörtem (kipattand egy darab), amikor kalapáccsal "próbát tartottam". A márkásak anyaga üvegkemény lehet. Amit Matíztól kaptam, az viszont jó. F.
Köszönöm a tippeket, azt hiszem ezek után nekem is össze kell raknom egy sínbicajt :) (csak apróbetűben jegyzem meg, hogy ha lenne hajtányom, csakis Ikarus buszból kitermelt ülést szerelnék bele :)))))
Nekem is féktárcsából lesznek a kerekeim, méghozzá furgonból valóból. A futófelület 45mm széles, ezért azt találtam ki, hogy kettő lesz szembeforgatva és összecsavarozva egymással - a külsőről persze teljesen le lesz szedve a perem. A központosságot a tengelyre rögzülő közdarab is biztosítani fogja. Összefogatás után kis kúpossággal fel lesz esztergálva a futófelület, amely így már 90mm széles lesz.
Éppen tegnap sikerült lejmolnom még két darabot egy autószervizből, de még kettőt kell szereznem.
Tegnap a melóhelyen szétesett az irodai forgószék a főnökasszony alatt. :-D Mire feleszméltem, hogy ez pont jó lenne az én hajtányomra, az ülőkét addigra már ki is vitték a kukába, mivel kiszakadtak belőle az anyák. Rohantam ki érte, nehogy megelőzzenek a szemetszállítók! Némi barkácsolással helyrehozható, és olyan lesz, mint Urbánatié. :-)
Jelentem tárcsafék rendben üzemel! a Próbafutást NoZoli topiktárs is felüügyelte. Most nem sikerült semmit se összeszedni Hártókútnál. Rádiós100 kollégának: a változás miatt a tipus ismeretedet tovább kell képezni!
Egy második kaszás felvonásra is szükség lesz Verőcén a házaknál az utolsó 50m-en, pár bokornál meg Hártókúton. Az eső lehajtott pár ágat, azt a bozótvágóval elrendeztük. Migazzi átjáró kitisztítva, járható a pálya!
Sebaj, találkozunk még :-) (Esetleg holnap? Járható Soponya...)
A fűnyíró hirtelen ötlet volt, indulás előtt raktam be a kocsiba. Az utolsó menetnél elakadt valamiben, és szanaszét görbült a nyele. Asszem erre írják, hogy nem rendeltetésszerű használat...
Majd kitalálok valami jobb rögzítést. A jelek szerint óránként szűk egy km-nyi pálya a kapacitása.
Mink is melóhelyen lettünk volna pénteken de szabit vettünk ki, vagy elcseréltük a beosztást. Nehéz egymáshoz alkalmazkodni időben, de másképp ez bizony nem működik.
Elvileg hétfőn lent leszünk, de már csak egy macsétát viszek. Vasárnap Mesztegnyőn szeretnénk menni, meglátjuk milyen idő lesz...
Tegnap zárásképp azért még végigmentem a pályán:-) Dacára az ömlő esőnek és szélnek nagyon élveztem. Különös érzes ilyen időben egyedül döcögni a berek mélyén. A hajtány elektromos cuccait vastagon beborította a fűves-vizes trutymó, eljátszottam a gondolattal, mi lenne, ha megadná magát a gyújtás valahol jó messze Csisztától...
Volt előnye is a nyirkos időnek: nem verte a port a gép. Akiktől meg nem köszöntem el ott, azoktól elnézést kérek, be kellett ülnöm a mozgó szárítógépbe.
Vágnivaló még van a pályán (a belógó ágak), legközelebb mikor? :-)
Országszerte borult lesz az égbolt, és mindenütt ismétlődő, kiadós esőre kell számítani. Többfelé várható újabb jelentős mennyiségű csapadék, holnap estig egyes területeken akár 15-20 mm eső is hullhat. A Dunántúlon északnyugati, az Alföldön északkeleti szél várható, amely gyakran lesz erős, helyenként átmenetileg viharos.
Le van sz.rva, vagy hajnalban még hívjuk egymást, kinél milyen idő van?
Soha nem mentem sinbiciklivel, így azt nem tudom megítélni.Nagyon sok heveder hiányzik, a sínvégeknél nagy szintkülönbség.Több helyen nagy gaz, illetve némi föld a síneken.
A blokk zsííír... A tankban víz volt ezért utánfutón hoztuk el hozzánk, aztán a víz benzinre cserélése után röffent is a gép.
Nem karcmentes :-)
Az idomokon kívül viszont más baja nincs, nem bírtam megállni, hogy kicsit nem menjek el vele robogni, sőt a skacokkal is mentünk egy-egy kört. Fiam kérdezte is, meddig marad nálunk :-)
Elütöttek a bolt előtt egy robogóst. Szóval sérült robogó, 3500 km-el negyvenezeré' eladó. A blokk nem sérült, szerintem lábon el lehet vinni, ha kell valakinek.
Inkább a jobb karom fáradt el, de ennek fejében némi gereblyézés után Verőcéig majdnem végig járható a pálya. Némi üröm az örömben, hogy gyakorolhatom is a penge utánfenését, ugyanis nem várt meglepetések voltak a bozótban: drótkötél, törött WC-csésze, pezsgősüveg, cserépkályha-maradványok.
A szigeteltsín elvén működő cuccokat nem működteti a járgány, mivel egyik ki vannak szigetelve a kerekei, vagyis a két sínszál között nem létesít fémes kapcsolatot.
A tengelyszámlálós fénysorompókat működteti, viszont ilyennel a 62-esen nem találkoztunk.
Érdekes módon Vitézipusztánál működésbe lépett a fénysorompó, de nem a behatási pontnál, hanem közvetlenül az átjáró előtt. Szerintem itt már valami szétberhelődött addigra (kábellopás)
Szia! Remélem érzed a hozzászólásaimból,hogy távol áll tőlem, hogy Téged bántsalak. Én, ha valamit írok, az a saját gondolataim, nem a másik cikizése. Vagyis azt jelenti, hogy esetleg nem értek valamiben teljesen egyet. De ez nem jelenti a teljes szembenállást !!!! De azt sem jelenti, hogy ennek ellenére nem állok az ügy mellé. Másrészt NAGYRA ÉRTÉKELEM az erőfeszítéseidet, különösen a hajtánypálya ügyében. EZ NEM ELVESZETT ügy, csak most egy kicsit hagyni kellene kiforrni az eseményeket.
Én is jöttem volna segíteni, de sajn ez az átkozott szakmérnöki a péntek-szombatot nagyon elfoglalja. Ezt azért kell végigcsinálnom, mert különben nem tarthatom meg az állásomat. A minőségbiztosítás nagy része egy nagy bla-bla, nekem, mint gépésznek, műszaki tartalom nélkül kínszenvedés...
Javaslom, hogy NE ADD FEL a gondolataidat - legfeljebb csökkentsd kicsit a tempót. A "JÁRATLAN UTAK FELTÖRÉSE" mindig hatalmas energiákat igényel... Üdv: Kis F.
Királyréten a jelek szerint valóban elkúródni látszanak mostanság a dolgok. A tavalyi vasutasnap számunkra röviden, tömören kaka volt, utólag olyasmi derült ki, hogy az egyik vasútbarát társulat rajtunk, hajtányosokon keresztül rúgott a másikba.
Ezeknek az eseményeknek szerintem legkevésbé sem Te vagy Gabesz voltatok az okai.
A fórumos hozzászólásokból azt veszem ki, hogy Királyrét komoly változásokon megy keresztül, ráadásul a szerencse sem akar mellé állni. Ez persze most jó alkalom, hogy egyesek fikázzák a társaságot, ebben mindenki nagy hozzáértő.
Nagyon sajnálnám, ha feladnátok, én drukkolok a vasútnak és Nektek is.
Ami a hajtányozást illeti, szerintem kicsit még hagyjuk alakulni a dolgokat, de a későbbiekben szívesen mennénk hozzátok.
Ez igen! Kerdesem, hogy valamelyik meglevo lett atepitve vagy ez megint egy ujabb szerkezet? Mert ha utobbi, Ati mar lassan epithet a kertbe egy korfutohazat :-))).
Nekem a kempingbiciklis tetszik a legjobban, foleg akkor, amikor igencsak nyulik a rendor feje a szabalyosan biztositott utatjaroban :-))).
Hát ez az, de tanultam az utóbbi időszak történéseiből.
Mostanában nekem csak ez jut, avagy csődtömeg lesz a vége, amit kitalálok, vagy belekezdek. Erre a legjobb példa a verőcei hajtánypálya. Sikerűlt ezzel elérnem, hogy a hajtányozás ellen atrocitások feljelentgetősdik szülessenek, és azt elérnem, hogy a hajtányosok menekülnek a KEV közeléből, mint a tűztől.
De úgylátszik ez a formám, valahogy balhé-balhé hátán mostanság, az a fránya KEVlapot sem kellett volna elkezdenem, meg is kaptam a magamét, ebből is feljelentgetősdi, balhé, meg minden. Képeslapokat sem kellett volna kiadnom, mert abból is csak a lebaszás jön. Közben meg már hiteltelen is lettem. Ez van, hülye voltam, hogy rózsaszínben láttam a világot, és azt hittem, hogy minden könnyen megy, csak nem kalkuláltam be, hogy az emberek irigyek sajnos.
Azt bánom, hogy fölös energiákat ilyenekre pocsékoltam az elmúlt bő egy évben.
Na a lényeg, hogy ezért vesztettem el bizodalmamat minden ilyen iránt, bár a végkifejlet lehet miattam lett egy ilyen ősszeomlás szerű, így ezért én is tanultam ebből, hogy jobb ha befejezek mindent, és csak azt csinálom, aminél csak jót kaptam vissza.
Ezért is bocsánatot kérek mindenkitől, hogy ennyi badarságot írtam korábban, nem volt szándékomban.
Nagyon örülök, hogy tisztulnak a pályák, és nagyon sok sikert, sok erőt kívánok nektek hozzá!
Taps!!! Nekem is csak egy gondom van vele, a szallitas. A motor beszerzesehez erosen javallott a kistarcsai motorbonto, ahonnan mar par gep eroforrasa szarmazott. Nemcsak robogojuk van.
Hát ezek az ékszerek kerültek ma hozzám. A második képen egy 1901-ben gyártott tűzoltókocsi látható. Gyönyörű darab és szinte teljes, egy két dolog hiányzik belőle!
Üdv! Ebben szerintem nagyon tévedsz... Sehol nincs még ekkora összetartás - az aktív hajtányosok, plussz 1-2 ember - , mint nálunk. Talán Téged leszámítva :)))))) Mi nem akarunk akadályozni semmit, csak sajnáljuk a felesleges erőfeszítést.... F.
Én mind tudom, hogy ez miről szól, csak valahogy a történet elég csúfosra sikeredett itt a témában, így ezért kérdeztem, hogy kinek, ha pár ember sem bír azonos érdekek mellett még a topikon sem egymás mellé álni, és ez lesz a vége, ami...
Nekem olyan klikkesedés szerű az egész, mint ha két tábor lenne hajtányozás témában.
Na de majd 27-én elmondja Tibi, hogy mi si történt.
Mivel itt már van némi múltunk, elmondhatom, hogy minden kisvasútnál más és más volt a "szeretnénk menni" története. Egy oldalt lehetne írni, hogy hol-hogyan kezelték a dolgot (volt ahol öt évig ment a vergődés), de végiggondolva a helyszíneket, sehol nem az döntött (volna) a sorsunkon, hogy milyen formációban létezünk.
Kisvasutakon a jövőnket azzal próbáljuk megalapozni, hogy segítünk ezt-azt beszerezni számukra, visszük az esetenkénti "fontos" utasukat. Az ilyen dolgok általában persze titokban zajlanak...
Nagyvasút: nem vagyok vasutas, így csak a kívülállóként megtapasztaltakról írhatok. Sok vasutassal kerültünk ilyen téren kapcsolatba, és hálásan gondolok vissza rájuk, de ha mávot nézem, itt bizony még -hamár ez a szó hangzott el- "balkán" van, szerintem fényévekre vagyunk Felsőpulyától. Jó lenne ha én látnám rosszul :-)
Változatlanul azt mondom, hogy jó lenne valamilyen egyesület, de ettől valszeg nem fog változni semmi.
Azért, hogy a szervezett, kultúrált létünket, hangsúlyozza! Így még a jelenlegi partner, kisvasutak felé is jobban mutat, hogy nem jött-ment, véletlenül arra járók vagyunk, hanem összehangolt csapat. Van előre elkészített címlistánk, hogy kik-mivel akarnak a pályájukon végigmenni. És, ha, esetleg, 1x majd, valahol, valakik, tényleg szóba állnának velünk, akkor már eleve komolyabban vegyenek.
Bocsi, ez a személyes magánvéleményem volt a hajtányozásról.
Pénteken 5-6 körül érünk Csisztára. Aznap két szalmaszálat sem teszünk keresztbe, csak kigurulunk egy kis szemlére. Este duma, lájghtos sörözgetés. Vasárnap ugyanitt bozótirtás/kaszálás.
Jaj-jaj, mi lett ebből a hajtányozós ügyből:-(( Nos, nekem elvileg kallódik egy levelem valahol a MÁV-on, amiben rákérdeztem erre, mármint a hajtányozásra. Annyi visszajelzésem volt, hogy a megfelelő emberhez továbbították a levelet, ami lehet, hogy a kukás, de az is lehet hogy érdemben is válaszolnak valamit. Meglátjuk mit mondanak, és akkor majd kitalálunk valamit.
Ja és csak a nyílvánosságot fejeztük be, átállunk nem kapkodós üzemmódra, és majd személyes találkozások alkalmával átbeszéljük ki, mire, miért gondol? Csak én azt gondoltam, most meleg a vas most kell ütni, ezekszerint rosszul gondoltam, lehet, hogy nem ezek a vázolt formák azok amik előre viheti ka dolgokat, de lehet, hogy igen. S még mindíg lelkes vagyok bár mint tudjuk ez lehet, hogy kevés.........
Jött mdbz, hogy a nagy publicitás nem tesz jót a dolognak és csak ártunk vele az ügynek! Hogy az övének, vagy a miénknek, illetve ha ez az ügy az ő (ti) ügye (ügyetek) is és egyben a miénk is akkor az ÜGYNEK (így nagybetűvel).
Beláttam ha ő (ti) csináltok valamit, mert nyílván erről lehet szó és ennek árt az amit mi itt nyíltan csevegünk, akkor ne legyen semmi ami árt az ügynek magam részéről töröltettem a hozzászólásaimat. Erre mondtam, hogy ha ő tudja (ti tudjátok) mit kell csinálni itt nyílt a mailom, kíváncsi vagyok a megoldásra. Feltéve, hogy az megosztható ha nem akkor azt úgyis észre veszem..............
Írtam nem vagyok megsértődve, ebből az is következik, hogy senkit nem akartam megsérteni.
Nem tudom ki írt kopaszhajnak, az idézetben leírt gondolat sem tesz jót az ügynek. Szerintem..........
Nem egészen értelek benneteket. Nagy elánnal beindultok, reklamáltok, hogy csak hárman cseréltek véleményt a dologról. Elmondja más is a véleményét, mely nem egyezik a Tietekkel. Erre le balkániazzátok azokat, akik másként látják a dolgot, és sértődötten befejezitek.
Olvastam, a hozzászólásokat h felvetődött egy hajtányos egyesület és a hajtányozás lehetőségeinek jobbá tétele.
Talán emlékeztek, írtam még télen, szeretnék foglalkozni a témával (lásd amire válaszolok) ezért szeretnék én is csatlakozni a társasághoz és egy kicsit belemélyedni a dologba.
Eddig azért nem sikerült mert másirányú TDK tevékenységet folytattam a mostani félévben.
Hétvége: akikkel nem találkozunk pénteken, azokkal szombat reggel 9 körül volna jó randizni Kaszón. A vonat ezután indul a népért Szentára, ezt mi is követnénk, majd a vonat után vissza Kaszóra, aztán lesz ami lesz.
Kaptam egy mailt az előbb, részlet belőle: ...de nem ez a fontos, hanem hogy tőlük tanultam, milyen könnyedén lehet bármilyen szaros szituációt átbeszélni, milyen felszabadító ereje van, ha nem az ellenséget látjuk egymásban, meg ha nem értékeljük túl a problémák súlyát.
Mindent összevetve, én sajnálom a dolgot, hogy nem lesz belőle semmi. Lett volna egy lehetőség, nem tudtunk élni vele, valakinek jó a bozótirtás "svarcban", akkor jó. Én felejtettem el, hogy a balkánon vagyunk, vagy túl sokat voltam külföldön mostanában. Nem pont így akart a Matiz nick véget érni, de így sikerült :)
Majd priviben, hogy én mire gondoltam, mert ezek szerint nme egyre aszociáltunk, és nem is kellett volna felöltöznöm mert ez az ing nem az én ingem volt?
Nyunyuka a törléseket én kértem, ha vissza olvasol akkor sztem világos miért. Bár lehet, hogy csak nekem világos? Akkor majd a többit priviben.
Várom hogyan kell csinálni? Nyílvánosság mostantól beszüntet, csak mailok.
Sertésedés nincs! Tényleg érdekel mit kell szerinted tenni? Ha szükség van segítségre szívesen megteszem, ha nincs szívesen tanulom hogyan kell ezt csinálni.............
De jelenleg akkor össz-vissz hárman "hajtjuk" a dolgot, mert más nem szólt egy árva kukkot sem.
Kukk! :-)
Komolyra fordítva, én írtam Titibinek, hogy támogatom a kezdeményezést! De pár kérdés bennem is megfogalmazódott hirtelenjében, amit meg is írtam neki.
Én is amondó volnék, hogy össze kellene ülnünk valamikor és megbeszélni elképzeléseinket.
Nem, csak túl sok a miért és hogyan. Felhívtam taxx-ot, beszéltünk egy kicsit. Adott ötleteket, de ennyi, ötletek vannak, konkrétumok nem.
Még reggel telefonon beszéltem BAKTERrel, a nagy fűtött lelkesedésemet két kérdéssel lelohasztotta, és milyen igaza volt (sajnos). Én bevállalok bármit, ha látszik a vége.
Haladjunk lassabban átgondoltabban! Egyelőre ott kéne elindulni, hogy egyesületet hozunk létre. Egy egyesület, hajtányosoknak, biciklis, motoros, keskeny, normál, mind1.
HA ez megvan, akkor tovább kell mennünk a vasút felé. Elmondani, kik vagyunk, mit szeretnénk, mik az elképzelések, miket tudnánk vállalni (ezt magát összeszedni nem két napos meló!)
Gyakorlatilag SEMMI konkrétumunk nincs, mit fogunk válaszként kapni. Taxx egyetlen dolgot mondott: pozitívan állnak hozzá, nem fogják élből azt mondani, hogy nem. DE: hogy kihez menjünk, hol kezdjük, mivel kezdjünk, azt nem tudom, pedig alapvető kérdés lenne.
Ellenérvek: hivatalosan egy-egy hajtányos menet, papíron nem vezethető le. Nem hivalatosan, pályafenntartási menetként esetleg, de ennek még most járok utána.
ÉN nem adtam fel, szó sincs róla. De jelenleg akkor össz-vissz hárman "hajtjuk" a dolgot, mert más nem szólt egy árva kukkot sem.
Kisvasút: pár éve egy üzemvezető mondta, hogy "márpedig ezen a vasúton csak olyan jármű közlekedhet, ami vizsgával rendelkezik, csak olyan személy vezetheti, akinek érvényes engedélye és vonalismerete van." Ezen nem változtatna az sem, ha bármilyen egyesület/klub/stb. lennénk.
Nagyvasút, működő vonal: szerintem dettó, sőt méginkább...
Nagyvasút, üzemen kívül: itt meg megyünk így is.
Talán jó lenne, ha tényleg léteznénk valamilyen formátumban, de ettől több helyen menni -szerintem- nem fogunk.
Az meg, hogy mi tartsunk üzemben egy vonalat ilyen célra, szerintem nem fog menni, kevesen vagyunk, kevés idővel, lásd Csiszta.
Lehet kövezni :-)
Sikernek könyvelhetjük el, hogy az utóbbi években a kisvasutak pozitívabban állnak hozzánk, felnőttszámba vesznek, meghívnak a vasutasnapjukra, pedig ez számukra is nagy felelősség.
Valahol, valamikor beszéljük +, hogy mit-hogyan akarunk. Azért javasoltam a 1esületet, hogy legyen 1 szervezeti 1ség, amelyik összehangol, kapcsolatot tart, szervez, szabályoz. Tehát, ott dől el, hogy ki, mikor merre mennyit m1. Erről esetleg előre is lehet tájékoztatni a MÁV-ot(éves naptár??), de csak az mehet, aki előre 1eztet a kuratórimmal. És csak az mehet, aki tagja az 1esületnek. Tehát mindenféle ámokfutó, száguldozó, vagy csak amatőr, eleve partizánkodik (-hat most is). Mások, itt már leírták, hogy miért tűnik jobbnak az 1esület, mint az alapítvány.
(Talán sokak szerencséjére :) ) még nincs keskeny hajtányom, így én a normál nyomtávot preferálom :) Az ideállis félreálló a normál nyomtávú PVGnél útátjáró, vagy Bodán(? így írják) elemekből lerakott átkelő, a raklap szerintem megnyekkenne pár alkalom után.
Vasárnap kb. mikortól? Ha sikerül az asszonyt meggyőznöm, akkor leugranék én is. Mostanában ő is sokat nélkülözött a vizsgák miatt. Apropó, nézd meg az adataimat! :-)))
Nem használják? Komolyan nem? Ez engem is meglep hallod... Mert ez még konvojnál is jól jöhet. Szerintem akár PMR átjátszókat is lehetne a hajtánypályán telepíteni (ha vkit majd véletlenül felvet a pénz) és onnantól sok lehetőség megnyílik. Igaz, elméletileg nem ajánlott a PMR-t vasútüzemi célokra használni, mert ugye bárki beszólhat. De azt hiszem, hogy egy hajtánypályán azért lehet ilyet minden további nélkül csinálni. Egyébként azt képzeltem el, hogy 500 méterenként a felfestéssel megjelölt szelvényköveket be kell olvasni, kb. így: "2345, végpont felé!". És ha vkinek eszébe jut, hogy ő épp a 2340-nél van és kezdőpont felé halad, akkor tudnak egyeztetni affelől, hogy ki álljon félre.
A félreállóhelyeket amúgy sztem nem kell túlbonyolítani. Németeknél láttam, hogy egy fából készült dobogó (talán csak pár raklap egymás mellett) volt a sínkorona szintjén, de azon kívűl. Apropó félreállás: a keseknynyomköz ezért is ideálisabb: nem kell megszakadni még egy PVG-től sem. :-))))
Teljesen csisztapárti lettem, bár azt még megkérdezem, hogy mennyi is az ott bejárható hossz?
Számomra az volt a leginkább meglepő, hogy hajtányos körökben a PMR ismeretlen, nem használják. Némi kevéske terepjárós tapasztalat, hogy alapvető a kapcsolat a többiekkel, az elsők között ezt szereztem be anno (nameg rántókötél, sekli, hogy ne csak kiabáljak, hogy beragadtam, ki is tudjanak húzni :))) ).
Azért jó lenne, ha a vasút rutinnal rendelkezők és szabályzatokat ismerők is beleszólnának, nem a magamfajta lámák próbálnának kiokoskodni valamit :)
Erre a kérdésre a német hajtánypályákon is találtak megoldást: láttam egy olyat, hogy délelőtt pl. hegymenet, délután csak völgymenet...És ez annyit tesz, h kötelező egész napra menni. Igaz, itt csak emberi erős hajtányt használnak.
El lehet helyezni a beláthatlan ívekben a füttykarót, maximalizálni lehet a sebességet (amit ugyan pontosan nem lehet tartani,lévén nincs ált. kmóra, de próbálkozni szabad)... Találkozási pontokat lehet kijelölni és pl. PMR rádión keresztül értekezni. Lehet a vonalismeret kérdéskörével is foglalkozni (bizonyos leutazott idő/táv után vezethet csak). Az üzemeltetésnél az útátjáró biztosítás kérdését kell komolyabban körüljárni, az ugyanis nem mindegy.
Örülök amúgy, hogy ilyen lelkes vagy a kérdésben, ebben én is osztozom, csak nálam hiányzik pár apróság (pl.: hajtány és szabadidő, hogy szerepet tudjak vállalni a dologban).
Én az üzemeltetéshez jobbnak találom az egyesületi formát. Az alapítvány szerintem nem jó, mert az alapítvány inkább egy olyan dolog ami pénzt gyűjt, majd leoszt. A konkrét üzemeltetést nem igazán vállalhatja fel. Esetleg a sportköri formán is érdemes lenne elgondolkozni, ez talán kevesebb szavazati kötöttséget jelent, mint ami az egyesületnél felmerül. És a hajtányozást nagyon jól el lehet adni sportként. És ha a MÁV-val együttműködést köttök, akkor akár ilyen vasutasnapi hajtányversenyről is lehet szó egész éves működésetek ellentételezéseképp (lehet, h már bilibe lóg?).
Illetve, ha már itt járunk, ajánlok egy további helyet: megszüntetett részei a körvasútnak...Igaz, nem fut vmi szép tájon, nem a leghosszabb, nincs is olyan kiemelkedő állapotban, de nekem közel lenne az otthonomhoz :-))). Pécs viszont nagyon messze :-(( Akkor már Bfenyves... Sztem a Bfenyves-Központi főmajor ágat is bizonyos kikötések mellett birtokba vehetnétek, ugyanis annyira nem élénk az ott zajló vonatforgalom.
Nyilvánvaló, hogy sem a MÁV-nak, sem a KFF-nek nem tetszene, ha mindenféle félidióta szaladgálna a sineken. Ez azt jelenti, hogy utána kell nézni a jogi szabályozásnak ebben a kérdésben (sztem nincs leszabályozva, uh nem lesz egy gyors kör). Vlszg. szükség lesz arra,hogy bárki aki az egyesület/sportkör/akármi kezelésében lévő pályát igénybe akarja venni, annak alá kell írnia egy papírt arról, hogy balesetvédelmi, tűzvédelmi, forgalmi, jelzési oktatásban részesült és a forgalomban saját felelősségre vesz részt, baleset esetén a következmények őt terhelik (pl.: gyalogosgázolás... :-S ). Komoly kérdések ezek!
Nem, közel sem. De Gyuritól hallottam egy bevállt megoldást, vonórúdnak hívják, és több hajtány együtt közlekedése esetén "szerelvényt" alkotva együtt mennek. Mindenki kiélheti magát, bár engem legutóbb többet húztak, mint amennyit én húztam őket :) (vagy inkább :(((( )
Megoldható minden, olyan húdesok hajtány nincs az országban, hogy egyszer csak valaki felbukkanna szemben. Viszont: ha felbukkan, arra is fel kell készülni, egyértelmű.
Igen, ilyesmin gondolkodtam én is, de majd holnap még közösen gondolkodunk páran róla, hátha jutunk valamire. Alapítvány nem biztos, hogy jó nekünk, egyesület vagy klub irányba kéne mozdulni.
SzVSz valami lazább szerveződés, -1esület(?)- nem üzleti céllal. Engedély a MÁV-tól, hogy ki-mikor tud, végig megy 1 szakaszon, és ha valamit lát, azt be is jelenti. Olyan, "önkéntes" pályamesteri bejárás féle, csak, hogy legyen látszat forgalom! Mi szivesen csináljuk, a PFT.-nek pedig nem kerül pénzbe, de mégis képben vannak.
Üdv! Vas. nekem nem jó, mert az állatkerti koncertre viszem a gyerekeket. Augusztus 20.-tól elvileg bármelyik nap jó, mert otthon vagyok, ha megy valaki le Fenyvesre. Kis F. (Ilyenkor fel tudok kelni ötkor is, de ilyenkor májusban "csúcsra vagyok járatva")
Most hétvégén is lesz egy kis takarítás, nem tudom még ki-milyen felállásban tud jönni. Szombaton bizonyosan a kaszói napon leszünk, a három Attila meg Uhi mester a tervek szerint vasárnap kaszálja a pályát.
Beszéljünk róla. Mondjuk a csingeri hétvégén? (remélem tudok menni, 50%)
Bevallom úgy vagyok ezzel, mint amikor az ember egy csodaszép nőt lát a strandon. Elképzeli milyen lenne, nagyon szeretné, de belül érzi, ez neki nem fog összejönni.
Elkezdtük ezt a csisztai takarítást, amivel talán el is készülünk egyszer. Ez idegenforgalmi szempontból az egyik legjobb helyen van, ha valahol érdemes ilyen (mondjuk a felsőpulyai minta alapján) hajtányos "parkot" csinálni, akkor azt itt érdemes. Lesz szeptemberben itt az a bizonyos hajtánytalálkozó, akkor el lehetne beszélgetni az érintett üzemeltetőkkel, egymással, aztán meglátjuk.
Én is a 64-re szavazok, az tényleg jobb és szebb, valamint a Máv jobban megértené, hogy nem veszt semmit ha megengedi, hogy futkossunk rajta saját felelősségünkre.
Persze ha már ott vagyunk egy hétvégére, leugorhatnánk a 62-re is.
Ha Süsü módjára tudsz sávokban sziliciumot gőzölni egy nagy üvegtáblára, akkor mindenképpen! :-D
Ma felkerestem a helyi esztergályost, aki poztívan állt "őrült" ötletemhez, miszerint négy fékdobból szeretnék vele vasúti kereket csináltatni... Ott is hagytam nála. Sőt felajánlotta, hogy a tengelyre rögzítéshez szükséges közdarabokat is legyártja nekem! :-)
Kastélyosdombó lakott. Vitézipuszta van felújítható állapotban, de szerintem egy milla körül kéne rá költeni. Ráadásul messze van a "szép" résztől. Tegnap kétszer utaztuk végig a járatlan részt, és -kövezzetek meg minket- visszaúton már untuk az utolsó km-eket...
A 6-os vonalnak szerintem lassan befellegzik, tegnap a faluban lévő kis átjárót is leaszfaltozták.
Tényleg messze van, de tényleg jól lenne. Esetleg, 1 volt állomás épület(épp Kastélyosdombó), mint szálláshely? És aki nem száll be a munkába, az nem is hajtányozhat.(Mondom én, aki nem voltam fenyvesen. De melóztam!)Titibi, tapolcai példájára írásos szándéknyilatkozat! Esetleg a 6-os?
Most meg Kopaszhaj topictárnál van a pont. Merthogy: a 64-es is messze van, de mégis kicsit közelebb. A vonalvezetés SOKKAL jobb. A környék érdekesebb. Hajtányozásra egy ilyen kanyargós, dimbes-dombos vonal sokkal alkalmasabb, érdekesebb. De: ott már nagyon régen elment az utólsó vonat :(
Tegnap hazafelé az M7-esen kicsit fantáziáltunk a 62-esről. Nem látványos vonal, de a barcsi borókáson átvezető szakasza hangulatos, igazi erdei vasút. A 6-os út átjárója szerintem leveri a lécet, de akár indulhata onnan is a hajtánypálya. Jó reklám lenne, hogy a főút mellett van, elférne egy parkoló is. Az erdei szakasz szerintem pont elég hosszúságú, hogy egy átlagpolgár kihajtányozza magát. A további szakasz sok érdekességet nem tud felmutatni, a szántóföldek között vezet, esetleg Kastélyosdombó rendezett kis megállója lehetne a végállomás.
De: hányan is vagyunk? Ha jól számolom három csapat van, aki szállítani is tudja a járgányát. Az út nekünk bő nyolc óra és cirka 15000.- pénz oda-vissza. Hány hétvégét tudunk szánni egy hónapban erre? Szerintem jó ha 1-et... Pedig minden hétvégén kéne közlekedni, hogy ha valamit fel is akarunk mutatni.
Nekem és talán Gyurinak is van egy-egy fölös PVG-nk, ami akár állandóan lent lehetne, csak egy állandó ember kéne, aki lent tanyázik.
És miért pont a 62-es? A 64-es -szerintem- jóval érdekesebb vonal, igaz nincs borókás, de egy kanyargós, dimbes-dombos vicinális.
Most kicsit bringákat szerelek, de benézegetek majd :-)
Természetesen van visszatartó erő is magával a 62-es vonallal szemben. Úgy hívják, hogy távolság, mégpedig 304km.
6,5L-es fogyasztással ki lehet bírni, csak 4 óra mire odazötykölődik az ember! Innentől csak a "ha"-k jönnek... HA lenne ott szállás..HA lenne autópálya arra és gyorsabban oda lehetne jutni...Ha......
No akkor hozzuk ide a dolgot :) Én az optimistább változat híve vagyok.
Volt hajtányos vonal eddig ? Nem volt.
Hajtányosok ? Azok igen.
Mentek ? Ahol csak lehetett.
Ha meg nem lehetett, akkor Pl a 64-esen, megcsinálták szépen. Vagy a 6-oson irtottunk erdőt. Dolgozott vele mindenki örömmel, mert ez a hobbijuk. (De lehetne keskeny nyomközű példát is hozni, pályaépítés, síncsere, és a legutóbbi akciótok! De hát Neked nem kell ezt magyarázni :)
Szóval lehetőség nélkül is mentünk, csináltuk.
Ezután mi változna? Lenne egy fix hely, ahová mindíg lehetne menni, megvan, nem fogják elbontani (a MÁV legalábbis) alólunk, ami ugye nem mindegy, és nem fog seggbe rúgni senki miatta.
Én úgy érzem, ha eddig tudtak (tudtunk) működni akkor ezután is tudnánk, talán még kicsit lelkesebben is, mert ezt már tényleg magunknak csinálnánk, nem azzal a tudattal vágná a füvet/fát/akármit, hogy valójában a bontó brigádnak készíti elő a terepet. Gyakorlatilag ebben próbálnám a lényeget megfogni.
Tibinek ezt írtam meg végül is, hogy a dolog legnagyobb akadálya az adminisztratív része. Mindenki szerzett több (vagy mint láthattuk kevesebb :)) ) rutint a műszaki részén, a "papírmunkáról" nekem például gőzöm sincs.
Jó sok kérdés van megválaszolatlanul azért. Pálya őrzése, átjárók, fenttartás, vonali kapcsolatok, biztosító és távközlő berendezések.... De én azt mondom, csak meg kéne lökni a 62-es "hajtányát" és onnantól gurul magától.
Épületek: kiváncsi leszek erre a nagy pálfordulásra, nem hiszek benne, eddig csak az "ott dőljön össze, de nem adom" hozzáállást láttam. Szerintem ebben az érintett önkormányzatok tehetetlensége is benne van, nem hiszem, hogy egy pusztuló, és ezáltal a településképet rontó, majd életveszéjessé váló épületet ne lehetne a mávtól szépszóval/perrel átvenni/elvenni. De legyünk optimisták, lássuk mi lesz...
Hajtányos vonalak: leírom őszintén mit gondolok. Tegyük fel, hogy valaki azt mondja, "emelje fel a kezét, aki szeretne hajtánypályát a 62-esből". Ekkor nagyon sok kéz lendülne a magasba, de amikor oda jutna a dolog, hogy költeni kell rá, intézni az hivatalos ügyeit, lemenni és két kézzel dolgozni, akkor hamar elfogynának a jelentkezők.
SzVSz tekercselő kábel dodja. Én, 1 ilyen üzletben kaptam, "betétdíjért". A fehér még bírná, az áttetsző nem jó! Igaz, azt ingyen adták:-( De, ha 2-té fűrészelted, a belső oldalt + kell támasztani. Viszont az egész hajtány, nem mindig stabil! Hiába döntöd befelé, van, hogy pályahiba miatt, teljesen féloldalasan kell rajta ülni, hogy ne borulj. pedig a szállitása sokkal 1xübb:
A jádi PVG-vel az említett úriember járt egykor a Fonyód-Kaposvár vonalon. Pályaszáma 196-os volt.
Az előbb beszéltünk telefonon, heveder sajnos nincs elfekvőben. A furattávolságot leméri nekünk, "L" vasból csinálok egy adagot, ne kelljen ott vacakolni a rozsdás csavarokkal.
Gratulálok! Nagyon jól néz ki a kitisztított rész. A legközelebbibe beszállok, de sajna jó előre leszervezett programunk volt máshol, bár benzingőzös volt ez is, meg öreg vasak is voltak :)
Este még Gyurival kimentünk egy menetre. A kitakarított szakasz végén belerontottunk a susnyába, megy ameddig megy... Sikerült áttörni mindenen, eljutottunk Főmajorig. Jó hír, hogy nem hiányzik a pályából, nincsenek nagy fák és csak egy csúcssínt kell készíteni. Viszont derékig érő csalán, bozót, kis fák és miegymás van, nagyon keményen... Hiányzik vagy 40-50 heveder, ezügyben majd érdeklődök, hátha van még elfekvőben.
Jó hír még, hogy nincs villanypásztor a vonalon, és az év hátralévő részében nem is lesz.
Paphegyi helyzetjelentés, ha már nyunyuka fent alszik,. és szórakozik a járművekkel:-)))
A vasúti nagyhajtány tökéletesen beüzemelésre került, a trafókkal volt gubanc. Ez a két hengeres jawa motor nagyon bika rajta, kapaszkodni kell azon a járgányon. A gGabeszé is megreparálva, így holnap csatoltan fog a két hajtány járni a kisvasúti nap. A kézi hajtány oldalsó támasztó kereke nagyobb nyomkarimájú kerékre cserélve, sőt a hátsó kerékhez is került egy kitámasztó kis kerék, igy már tuti nem fog siklani 4 kerékkel.
Idén állítólag megtartják a kisvasúti napot, legalábbis ezt hallottam múltkor a GV dolgozóitól. Ha majd előtte mennétek, és tartanátok (aug. vége körül) 1-2 ,,bozótharcos" napot, akkor besegítenék.