Minden amit az újra előtérbe kerülő megújuló energiaforrások eltüzelésére alkalmas készülékekről tudni érdemes, hogyan kell kiválasztani, hol lehet kapni, hogy lehet csinálni
Ha ezt írja a gépkönyv, nem kell erőltetni. Én is biztonságosabbnak érzem a nyitott rendszert még ha vannak is hátrányai. Szinte mindig kiderül, hogy olcsóbb is.
Ha nagyobb pufit tesz pl. jövőre, teheti közös körre a vízterét a kazánnal nyitottan, a hőcserélőre meg a zárt radiátoros rendszert. Ha jól értem most pont fordítva van, tehát a hőcserélőn dolgozik a kazán, a tartály meg a radiátorokkal van együtt. Azért én már most is így kötném be, kivéve ha a tartály valóban zománcos. Abba inkább menjenek a radiátorok, mint a szutyok kazán. Lehet, hogy így alakult ki ez a megoldás? A lakás hőigénye általában jóval kevesebb, mint a kazán teljesítménye. Ezért szokták fojtogatni. Jobb, ha a kazán a 3OOl-t próbálja forralni és a hőcserélő segítségével "hűtjük vissza", nem?
Ha jól emlékszem pont Holicse olvtárs rendszere valami ilyesmi: 1 v. (sorba kötött) 2 hőcserélőn keresztül fűti a kazán a puffert. Vagy ez már változott? Írja meg, legyen szíves!:D
Bár azt nem értem még mindig, miért kéne a gázkazánnak a puffert fűtenie ill. megnézetném én az a gázkazánt, ha gyanúsan sokat fogyaszt. Talán csak be kellene állítani. Ha meg az fűt, fűtse a radiátorokat, ne a puffert. Főleg, hogy nem is kondis. Vagy igen?
Jó az a 3OO, tedd be nyugodtan. Ha áthidal 3 órát, az is valami. Aztán meg arra is jó, hogy a vegyes csúcsát elsimítsa. Optimálisabban fűthetsz, de azért még oda kell figyelni. 2OOOl-nél, nyilván mehet kakaón és a kazán dugig tömve, de azért már ez is jobb, mint 3OOl nélkül.
Értem bár ez egy örökös téma, hogy nyitott v. zárt.
Minden esetre ha majd nagyobb puffert szándékozol venni a hőcserélő minimum 21kW os legyen, ez lényegesen meg fogja dobni az árát. Elgondolkoztató, hogy ebből a pénzből milyen biztonsági cuccokat tudnál be építeni. A kazánod (öntvény) pedig jóval nagyobb a nyomás tűrésük mint a lemezeseké kétlem, hogy 1,5bar nyomás megviselné.
Nem teszek be, hisz nekem már csak azért kell a fa mennyiségi adat, hogy tudjam a jövőben -így, a végleges szigeteltséggel- mennyit kell rendeljek eztán homogén forrású vásárlás esetén.
Épp ezért valószínűsithetően ez lesz az utolsó mérés.
Maximus 4tagos kazánom van elvileg 21kw tud fával, és csak azzal lesz használva. Nem akarok zárt rendszert, még úgysem hogy lesz benne termikus elfolyó meg rátöltőszelep. Nyitott rendszert sokkal biztonságosabbnak érzem. Elvileg ezt a kazánt nem is lehet zárt rendszerre tenni a gépkönyve szerint.
Nincs még túl nagy tapasztalatom a kazán beállítgatással, de a 37956 hozzászólás elgondolkoztatott, hogy jól van-e beállítva a kazánom.
Nálam is elég hasonló a visszatérő hőfok. Holnap megmérem pontosabban.
Jelen pillanatban a fűtés szabályzó szelep 60 fokra van beállítva, de az alsó ajtó nem zár le soha teljesen, mert úgy állítottam be a szabályzó csavart, hogy
lezárt állapotban is marad kb. 8mm rés.
A szivattyúm 2-es fokozatban ment 1100-on. Van még 700 és 1800-as fokozat.
A füstcsőben a pillangószelep teljesen nyitva van. Elég jó a huzat.
A rendszer vastagcsöves és lapradiátoros. Most 3db fával tüzelek, felülről meggyújtva. Ez fűt kb 4 órán keresztül, majd pár óra szünet után este megint begyújtok.
Minden esetre kérdés, hogy a 300L tartályban lévő hőcserélő el e tudja szállítani azt a hőmennyiséget amit a vegyesed termel. A 300L hamar felmelegszik és utána hova rakod a meleget? Az is igaz, hogy nem tudjuk a kazánod teljesítményét. De most más lesz a helyzet mint tavaly mert akkor közvetlen ment a rendszerbe most meg csak a hőcserélőn keresztül.
Miért nem zárt rendszerré alakitod az egészet? Így nincs szükség a hőcserélőre.
Ha arról lenne szó hogy vegyek-e újat és hogy x a differenciálnál meglesz az 1000L akkor én is ezt tenném. Viszont mivel potom pénzért vettem egy 300L pufit amit még amit nem tudok most még HMV-re használni és ha nem rakok pufit akkor idén nem lesz vegyes,mert annyi még van rá hogy kiépítsem a pufi-ig, és jővőre ebből lesz HMV és ennek a helyére megy az új nagy. Így tudok használni idén vegyeset vagy nem. Nyitott és zárt kör kellet együtt. A fittingek meg hasonlók egy része meg van még 20-30eft ráköltésével megvannak a dolgok hozzá. Még mindig konfortosabb mert tavaly éjszaka mindig felkeltem hogy rakjak a tűzre és nem volt csak vegyes (tavaly vettük a házat, és "tűzoltás" volt a vegyes berakása is.) minden nélkül, ha leégett a tűz akkor viszlát meleg. Egy telet ültem a kazán mellett, rossz kémyény, dugulások...stb. Ehhez képest ha megy a vegyes 3órát a pufiról és megy a kondenzációs kazán reggelig is sokkal konfortosabb és olcsóbb mintha ott állna a pincébe a tartály és a kondenzációs kazánnal fűtenék sztem. Félre ne értsetek, értem miért mondjátok az 1000L pufit, megtudatában vagyok hogy ne vegyél 300L ha úgy se lesz jó csak HMV-re....csak azt mondom hogy még mindig jobb így mint vegyes nélkül gázzal egy telet.
De az 500liter nem sok. A 0-tól több, de a rendszered könnyen megeszi. Átmenetileg jó a megoldás, de tervezz rá, hogy most kiadsz egy összeget és végül nem azt kapod, amire vágysz.
Úgy tervezz, hogy késobb ott akkár 2m3-es tartályt szeretnél betenni.
1m3 puffi kb 50kWh energiát tud tárolni.
500 liter: 25kwh. ha a házigényed 5kw/h, akkor 5 órát tudsz vele áthidalni.
De én inkább nem tennék be puffit, csak majd jövőre, mikor lesz pénzed.
A HMV-k belsejét több okból zománcozzák, mivel a használati melegvíz tartalmát nem akarják/nem is lehet megváltoztatni a vasból feloldott anayagokkal+korrózió...stb. Miben bojler belseje zománcozott. Nem csoda hogy egy puffert amibe "koszos" fűtésvíz kering nem zománcozzák le mert tök felesleges lenne, és nagy plusz költség. Hőmérsékletet mitől nem tartja úgy mint egy sima puffer? Zománcott vas hőelvonása nem hiszem hogy sokkal több lenne mint a sima vas-é sőt. 300L aláírom hogy kevés 55nm-re. Ha este 10kor 80fokos vizet hagyok nem hiszem el hogy hajnal -2ig nem bírja ki hogy a gáz oldalról fűtsön, majd amikor a gáz elkezed nem 20fokos vízről kezed hanem 40ről reggel 5 kor kellek visszafűtöm a puffert. Hát nálam volt fűtési szakértő hogy kimérje miből mi kell, de elmondott két alapszabályt és fingja nem volt hogy helyileg mit kellene figyelembe venni. Ha megcsinálom most puffera és nem okés akkor mi változik ? Mivel mindenhol csap van elzárom a csapot kitekerem a hollnadit kiveszem a tartályt majd ha lesz rá keret berakom az újat beteker a hollandi kinyit a csap és ok. Most nem telik rá sajnos, így csak ez a verzió marad.
Szünetmentes tápot szeretnék venni a keringetőhöz de nem nagyon találok szinuszosat pl vaterán. Tudnátok segíteni nekem ebben? 25alatt jó lenne megúszni anyagilag. Követelmény: Egy fél órát lehetőleg bírjon ki áramszünet esetén.
Én inkább abban látom a problémát, hogy a kazán táskás konstrukciója miatt a füstgázt nagyon lehűti, így a kéményhuzat nem lesz elég, mert hideg a füstgáz, ami előállítaná.
A barometrikus csak visszavenni tud a huzatból, hozzá tenni nem. Amit Te szeretnél, azzal meg a hozzáteszel, azzal, hogy engedsz melegebb füstgázt a kéménybe.
Üzemi beállításnál lecsökken a a füstgáz áramlási sebessége, ezzel a kémény huzat, a barometrikus huzatszabályzót a kazánhoz előírt 22 Pa-ra állítva elfogy a szabályozási tartománya, nem tudja tartani az egyenletes kéményvákuumot.
Mindenképpen bele kell avatkozni a kazán beállításába.