Minden amit az újra előtérbe kerülő megújuló energiaforrások eltüzelésére alkalmas készülékekről tudni érdemes, hogyan kell kiválasztani, hol lehet kapni, hogy lehet csinálni
Akkor marad a kérdés, van beépítve kazánvédő szelep? Ezek a visszatérő hőfokok nem tesznek jót a kazán belső tisztulásának, ilyen alacsony hőterheléshez túl nagynak tűnik a kazán teljesítménye.
Nálam a fűtés mindig úgy indul be, hogy 2-szer előreküldi a forró vizet és a 3. szivattyú indulásnál már olyan meleg víz jön vissza, hogy a keringés folyamatos lesz.
Ez általában a begyújtás után 45 perccel történik meg.
Az előremenő hőmérséklete így a folyamatos indulásig ugrándozik 65-40 fok között.
A csőtermosztát 45 fokra, a huzatszabályzó 50 fokra van állítva.
A visszatérő hőmérséklete 5 percenként mérve:
0 perc : 22
5 perc : 22
10 perc : 22
15 perc : 22
20 perc : 24 (20. percnél indult el először a szivattyú)
25 perc : 25
30 perc : 27
35 perc : 32 (32. percnél indult el másodszor a szivattyú)
40 perc : 32
45 perc : 34 (47. percnél indult el harmadszor a szivattyú és innentől folyamatosan ment)
50 perc : 37
55 perc : 42
60 perc : 42
Az 55. perctől az előremenő 46 fokos volt átlagban, a visszatérő pedig 42 fokos.
Később amennyivel melegebb lett az előremenő, annyival melegebb lett a visszatérő is.
A legmagasabb hőmérséklet az előremenőnél a 48 fok lett.
Összesen 3db 15cm átmérőjű fával gyujtottam be, plusz a gyújtós.
Eppen a buszon ulok hazafele, de amennyire emlekszem ez a tipus csak on/off kepes vagyis nem aranyos vezerlesu. Tehat ez vagy nyitja a pillangot vagy zarja.
Vesztettél, de szeretek konkrét kérdésre konkrét választ kapni, nem összeszedegetni a rám is érvényes válaszokat.
A gázkazán lekapcsolható, a műa.csövek 5 rétegúek, a rendszer zárt.
Ha ugyanolyan száraz/nedves fával tüzelek, de már beépítettem a szelepet, akkor azért 1 komoly "kátránytényezőt" kipipálhatok?
A másik gondom az, hogy a kazánhoz közelebbi radiátorok forróak, a legtávolabbiak pedig langyosak. Ez csak annyiból nem jó, hogy távol nincs elég meleg, a nappai pedig ideálisan meleg (ez van legközelebb). A radiátor szelepeket kéne cserélnem termosztátosokra, de nem tudom, hogy ez mennyit segítene, milyet lehet felrakni stb. (A részleges zárásukkal már játszottam eleget, nem vált be..)
Én pár hete vettem, az itteni információk alapján.
Ezúton is köszönet Mindenkinek, aki sokak számára teszi közzé itt az építő jellegű hozzászólásokat, szakmai tanácsokat!
A linkelt cégtől rendeltettem egy kollégával (nekem nincs PayPal regisztrációm), csak nem a horganyból készült, hanem a saválló verziót. Hétfőn reggel rendeltük meg, pénteken délután jött meg, sértetlen állapotban. Ha jól rémlik 19 KHUF körül volt a vége postával. Már beépítettem a tisztítónyílásba, pár napja kezdtem el fűteni, most barátkozunk... A rendszeremben több módosítás is történt (hődob, huzatszabályozó kémény végelem, stb.), így nem egyedül az ő érdeme lesz a remélhetőleg pozitív változás. Kissé túlméretes a kéményem:( Eddig jók a tapasztalataim, próbálom beállítani. Igaz, nem kazánom van, hanem kályhám.
Én is úgy gondolom, hogy ez most a viszonylag a jobbik megoldás. Amíg a 300L fel nem melegszik legalább nem kell fojtania a kazánt. A hőcserélő vizét gondolom azért nyomatja a gázkazánon keresztül mert kicsi lehet a teljesítménye (v. nemtudja) a lényeg így valóban egy elő melegített visszatérő vizet kap a gázkazán és csak rá kell segítenie.
A Bereta is láng modulációs kazán és érzékeli a visszatérő hőfokát ezáltal kisebb lánggal fog égni ami valóban meg takarítást fog eredményezni. Viszont ha kihűlt a puffer (nem fűt a vegyesben) egy három járatú mágnes szeleppel ki tudja kerülni a puffert.
A Bereta hőfok be állításánál figyelembe kell venni a pufferből jövő vízet, mert ha az melegebb mint amire be van állítva a g.kazán hiába kapcsol be a szoba termosztát a kazán nem fog elindulni mivel magasabb a visszatérő. Magyarán kénytelen nagyobb előremenőt állítani a g. kazánon, ez az egyik vissza ütője ennek a megoldásnak, de a semmitől jobb. Talán egy primitivebb g.kazánnal ez egyszerübb lenne (pl. C sorozat) mert ott csak egy tulfűtés gátló van az előre menő ágban a visszatérőt azok nem figyelik.
Ha ezt írja a gépkönyv, nem kell erőltetni. Én is biztonságosabbnak érzem a nyitott rendszert még ha vannak is hátrányai. Szinte mindig kiderül, hogy olcsóbb is.
Ha nagyobb pufit tesz pl. jövőre, teheti közös körre a vízterét a kazánnal nyitottan, a hőcserélőre meg a zárt radiátoros rendszert. Ha jól értem most pont fordítva van, tehát a hőcserélőn dolgozik a kazán, a tartály meg a radiátorokkal van együtt. Azért én már most is így kötném be, kivéve ha a tartály valóban zománcos. Abba inkább menjenek a radiátorok, mint a szutyok kazán. Lehet, hogy így alakult ki ez a megoldás? A lakás hőigénye általában jóval kevesebb, mint a kazán teljesítménye. Ezért szokták fojtogatni. Jobb, ha a kazán a 3OOl-t próbálja forralni és a hőcserélő segítségével "hűtjük vissza", nem?
Ha jól emlékszem pont Holicse olvtárs rendszere valami ilyesmi: 1 v. (sorba kötött) 2 hőcserélőn keresztül fűti a kazán a puffert. Vagy ez már változott? Írja meg, legyen szíves!:D
Bár azt nem értem még mindig, miért kéne a gázkazánnak a puffert fűtenie ill. megnézetném én az a gázkazánt, ha gyanúsan sokat fogyaszt. Talán csak be kellene állítani. Ha meg az fűt, fűtse a radiátorokat, ne a puffert. Főleg, hogy nem is kondis. Vagy igen?
Jó az a 3OO, tedd be nyugodtan. Ha áthidal 3 órát, az is valami. Aztán meg arra is jó, hogy a vegyes csúcsát elsimítsa. Optimálisabban fűthetsz, de azért még oda kell figyelni. 2OOOl-nél, nyilván mehet kakaón és a kazán dugig tömve, de azért már ez is jobb, mint 3OOl nélkül.
Értem bár ez egy örökös téma, hogy nyitott v. zárt.
Minden esetre ha majd nagyobb puffert szándékozol venni a hőcserélő minimum 21kW os legyen, ez lényegesen meg fogja dobni az árát. Elgondolkoztató, hogy ebből a pénzből milyen biztonsági cuccokat tudnál be építeni. A kazánod (öntvény) pedig jóval nagyobb a nyomás tűrésük mint a lemezeseké kétlem, hogy 1,5bar nyomás megviselné.
Nem teszek be, hisz nekem már csak azért kell a fa mennyiségi adat, hogy tudjam a jövőben -így, a végleges szigeteltséggel- mennyit kell rendeljek eztán homogén forrású vásárlás esetén.
Épp ezért valószínűsithetően ez lesz az utolsó mérés.
Maximus 4tagos kazánom van elvileg 21kw tud fával, és csak azzal lesz használva. Nem akarok zárt rendszert, még úgysem hogy lesz benne termikus elfolyó meg rátöltőszelep. Nyitott rendszert sokkal biztonságosabbnak érzem. Elvileg ezt a kazánt nem is lehet zárt rendszerre tenni a gépkönyve szerint.