Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

KrisszK7 Creative Commons License 2015.07.14 0 0 36693

De legelsőként vidd el egy Bmw szakszervizbe és csináljanak egy alapos diagnosztikát, (szinte az összes szenzort le lehet külön teszetelni) hibakód kiolvasást, ott minden kiderül. Reméljük nincs ekkora baja.

Előzmény: KrisszK7 (36692)
KrisszK7 Creative Commons License 2015.07.14 0 0 36692

Szia!

Ha menet közben a fordulatszám hullámzik, akkor szerintem a wandler (konverter, turbina) hibásodott meg, egy egyszerű teszttel kiderítheted, hogy tuti az-e a hibás: indulás előtt lépj erősen a fékre, hogy a kocsi ne tudjon elindulni és maradjon végig álló helyzetben, majd fokozatosan a gázra, a fordulatszámmérő nem mehet 2000.-es fordulat fölé, ha jó a wandler.

Itthon a felújítása kb. 90.000 Ft, de ilyenkor már olajat is cserélnek a váltóban meg a munkadíj miatt összesen 200-250 ezer Ft körül áll meg a mutatvány. Odakint lehet, hogy ez még több.

Ha már meg kell bontani a váltódat és friss olajat is kap akkor sajnos további problémák is lehetnek (fokozatok csúszása, vészüzemmód, stb.) sajnos ez a sokéves tapasztalat a váltószerelőknél. (én is végigjártam ezt  a sajátommal)

Viszont rengeteg bontani való autót hoznak be ide is olcsón Angliából, én inkább vennék bele egy bontatlan, keveset futott garanciás bontott váltót ott kint, ha nem olyan nagy összeg.

 

Előzmény: herrattila79 (36690)
combi27 Creative Commons License 2015.07.13 0 0 36691

jó lenne tudni hogy pontosan mikori évjárat is a kocsi....

 

plusz némi plusz infó sem ártana.

Arra gondolok hogy szerintem 1500 és 2000 között már fokozatot kellene váltania a kocsinak.

Fokozatkapcsolások előtt "hullámzik" ?

vagy csak mikor a legmagasabb fokozatba kapcsolt a váltó és tartod a sebességet?

A hullámzás mit takar? 

Azt hogy a kocsi halad állandó sebességgel, a fordulatszámmérő pedig ingázik?

 

Ha a fenti kérdéseim közül  igen a válasz arra hogy állandó sebességgel haladsz a legmagasabb fokozatban és a fordulatszámmérő ingázik fel-le, akkor sajna nem lesz olcsó az automata váltó javítása.

Ugyan is a Lock Up funkció a váltó kopása miatt tönkrement, és az autóban tuti nem 110 ezer km van... 

Előzmény: herrattila79 (36690)
herrattila79 Creative Commons License 2015.07.13 0 0 36690

Udv!

 

Szombaton vettunk egy 520i-t, automata valtoval csodaszep allapotban.

Egy idos indiai hazaspar autoja volt 2009-tol, elotte egy szinten idos indiai orvose.

110e km van benne.

A vasarlasi szamla melle mellekeltek az osszes szerviz, alkatreszek szamlajat, minden vizsga papirja rendelkezesre all.

Egy kis problema van vele, 1500-2000es fordulat kozott hullamzik a gazadasnal.

Nem szaggat, hanem kicsit gondolkodik es hullamzik.

Azutan kicsit lustan, de megy szepen.

Az elmult 6 evben napi 20 kilometert mentek vele Londonban kb 30-50 km/h-val.

Total be van lustulva es el van kormosodva.

Volt valakinek hasonlo problemaja?

Mihez kezdjek vele.

Nagyon nem akarok kiserletezni vele, mert itt rettenetesen draga a szerviz.

Nekem az elso gondolatom a legtomegmero szenzor volt.

Koszonom a valaszokat annak, aki torodik ezzel a temaval kicsit.

Udv

combi27 Creative Commons License 2015.07.13 0 0 36689

azért arra kíváncsi leszek, hogy amikor az első 8HP-eljutnak a tinédzserkorba meg a félmillió km fölé, akkor milyen javítási számlákat kapnak a tulajok...

 

Ne viccelj :D

magyarországi, automata váltók javításával foglalkozó cégek  szerint az itt használt automata váltók átlag élettartama 170-200 ezer km, míg ez külföldön 240-280 ezer..persze vannak ennél jobb és rosszabb értékek is :D

hírhedten rosszak az Insigniákban található AISIN 6-os váltók (lásd Insignia fórum), de sztem ott is a használattal és az olajcserékkel állnak hadilábon a tulajok...

speciel én még félmilliót futott megbontatlan automatát nem láttam....

Előzmény: HG. (36688)
HG. Creative Commons License 2015.07.13 0 0 36688

ma már a kézi váltónak nincs létjogosultsága

 

azért arra kíváncsi leszek, hogy amikor az első 8HP-eljutnak a tinédzserkorba meg a félmillió km fölé, akkor milyen javítási számlákat kapnak a tulajok...

 

persze ha úgy tervezik ma már ezeket az autókat (ld F01, F10, stb.), hogy en bloc ne nagyon érjék meg ezt a kort fődarabok bontása / cseréje nélkül, az más kérdés...

Előzmény: AMSOIL 309040000 (36684)
AMSOIL 309040000 Creative Commons License 2015.07.12 0 0 36687

lépjen le a fékről :)

Előzmény: AMSOIL 309040000 (36686)
AMSOIL 309040000 Creative Commons License 2015.07.12 0 0 36686

a 8HP váltóhoz mostanában inkább olyan használati van hogy nyomja be a gázt padlóig és lépjen le a gázról 2000-3000 fordulaton :)) Launch Control :)

 

http://www.motor.com/newsletters/20121010/WebFiles/MMM_ZF_8HP_Tranny.pdf

 

 

 

 

 

Előzmény: AMSOIL 309040000 (36684)
AMSOIL 309040000 Creative Commons License 2015.07.12 0 0 36685

a nyomástól függ :)

Előzmény: bazsi260 (36683)
AMSOIL 309040000 Creative Commons License 2015.07.12 0 0 36684

ne haragudj de kicsit bután hangzik ez az automata váltós dolog , ha ez így lenne akkor a ZF be is zárhatná a boltot ,

 

http://www.zf.com/corporate/en_de/products/innovations/8hp_automatic_transmissions/8hp_automatic_transmission.html

 

olyan autó használati utasítás meg nem létezik hogy az automata váltós kocsival szép lassan kell elindulni a lámpánál :) aztán a suzuki 1.4 hamarabb oda ér a következőhöz :)))  gondolod hogy az aki vesz egy X5M -et vagy egy 500 lóerős SRT -t amibe 2014 óta 8HP váltó van 80 meg 150 ezer $ -t az majd a kedvedért finoman fog elindulni ,ez ma már nem így van és régen se volt így , semmi baja nem lesz ha normál üzemi hőfokon padlógázzal indulsz vele, ez a dolga erre tervezték, hogy a mögötte lévő dolgok bírják e az már más kérdés, azt kell mindig autóspecifikusan kialakítani , egy gyári wandler pl. egy x5m esetében akár 700 lóerőig is ok , a felett már cserélni kell egy nagyobb tudású turbinára ,de a váltó még akkor is ugyan az marad , számtalan versenyautóban ZF 8hp váltó van, nyugodtan lehet neki nyomni , és sokkal gyorsabban lehet vele indulni mint bármilyen széria kézi váltóval, ma már a kézi váltónak nincs létjogosultsága, // meg a barom az kicsit erős volt // :) 

 

 

Előzmény: combi27 (36680)
bazsi260 Creative Commons License 2015.07.12 0 0 36683

akkor ezek milyen hőfokon kezdenek forrni?

 

Előzmény: Obici (36682)
Obici Creative Commons License 2015.07.12 0 0 36682

Hali, igen a viz 100C fokon forr ha a nyomas 1Atm(1bar).Mivel az egy zart rendszer, igy a nyomas is nagyobb, vagyis magasabb hofokon kezd el forrni a viz.

Előzmény: bazsi260 (36681)
bazsi260 Creative Commons License 2015.07.12 0 0 36681

Köszi!azt nem tudom hogy fogy-e a viz,mert nemrég vettem,és nem figyeltem eddig!majd most megyek hosszabb útra ,majd most megnézem!csak az magas nekem,hogy az a 106fok az jó!nem forr a viz 100fokon?akkor ezeknél hogyan mehet fel addig?

 

Előzmény: 3.d (36660)
combi27 Creative Commons License 2015.07.12 0 0 36680

Helló!

 

Egyetértek!

 

Aki barom az barom :D 

Aki automata váltós autót driftelni, meg rallyzni vesz meg az valóban nem 100-as...

Az vegyen inkább kézi vagy "tolókerekes" váltósat :D

 

A másik része hogy ha már automata akkor a  karbantartására meg sajnálja a pénz, de itatni meg itatja hetente 30 ezerért üzemanyaggal...majd sír ha darabjaira hullik 120-150 ezer után , pedig csak 50-60 ezrenként kellett volna benne olajat meg szűrőt cserélnie...

Az ilyeneknek kb Trabant-Kispolski kombó  lenne az ideális autó.

 

Harmadik része a tuning..a saját márkámnál (bocs de nem BMW), egy komolyabb tuning úgy kezdődik hogy dobd ki az automata váltót, vagy vegyél egy kézi váltós verziót, és azt tuningold....

Persze egy normális sima chiptuningnál nem feltétlen kell az automatát kidobni, csak ésszerű keretek között kell tartani a nyomatékot..Persze nem mindegy hogy az adott típusból melyik verziót tuningoljuk.Van amelyiknél maradhat az automata, csak a nyomatékot kell korlátozni a váltóvezérlőben, hiszen egy gyengébb verzióban amiben ugyan az az automata van mint egy erősebben, nem feltétlen kell kell ezért kidobni az automatát.

Így értem kb: 185 (280Nm) lóerős és 250(350Nm) lóerős ugyanazon márkában ugyanaz az automata váltó van...  185 lovas chiptuningjához maradhat a váltó mert 235Le és 330-350Nm hozható ki belőle, míg ugye a 250 lovas chipelve már bőven kinyírja az automatát..

 

 

Szóval ez szvsz az esetek 90%-ban a tudatlan userek, és amatőr tuningműhelyek nyírják ki az automata váltós kocsikat. Az előbbiek azzal hogy nem úgy használják és tartják karban ahogy is egy autamatát kellene, az utóbbiak meg azért mert a pénzért bevállalnak olyan teljesítmény növelést ami tökreteszi a váltót, és még a tulajt se figyelmeztetik...vagy ha igen akkor megint ott vagyunk hogy a user nyírja ki...

 

 

ui: 185 lovas benzines turbósom van, 290 ezer km-rel, bontatlan , váltószervíz szerint kb az új váltóhoz képest 80%-os állapotban levő  5 sebességes automatával....ez nagyban köszönhető az előttem levő két tulajnak (első a magyar állam, második egy jól menő vállakozás tulajdonosa)

 

 

Előzmény: 3.d (36678)
combi27 Creative Commons License 2015.07.12 0 0 36679

így van, az automata váltós verzióknál van ez a biztonsági funkció :D

 

"With the electric version of the parking lock, the parking lock is applied and electrically secured via a mechanical spring system in the transmission. The parking lock is activated under the following conditions:

Engine ON

and Transmission position "D", "N" or "R"

and Driver's door open

and Driver's seat not occupied (roadspeed signal less than 2 km/h)"

Előzmény: szasza2013 (36676)
3.d Creative Commons License 2015.07.11 0 0 36678

Szia!

 

Erre reagánék:"azért azt hittem a BMW autókat gyárt...ja az az Opel (Wir leben Autos )"

 

Volt szerencsém miliomosoknak Porche bemutató szervezésén részt venni.

Nagy felhajtás volt minden téren, de 6 autóból  1 "kifeküdt".

Ugy hogy, a véleményem a Barom az Barom, és minden autó tönkre megy(nem rád értem).

Az AUDI Fann ideges, hogy az új kocsija a lámpánál kicsit "zajos", és feszesebbre hangoltatja a váltót, de utána meglepődik, hogy csökken az élettartam.Aki versenyautónak használja annál ez Km futástól függően 'év is lehet.

Minden autótípúsra igaz.Pl.én az összes nagyteljesítményű benzines autónak "kifurnám" a gépháztetejét, hogy ne "olvadjon" meg a motorvezérlő.

Előzmény: combi27 (36668)
3.d Creative Commons License 2015.07.11 0 0 36677

Szia!

 

Sajnos, vagy inkább nem sajnos de ez a funkció nem teljesen zárt ajtónál letilt.

Előnye: - Nagy gázzál fordul valaki jóbbra a főútra, nem esik az úttest bal oldali aszfaltjára.

            -Szűk garázsba való betolatáskor nem TK.-zod le az autót, de kijáráskor sem húzod meg.

Előzmény: szasza2013 (36676)
szasza2013 Creative Commons License 2015.07.11 0 0 36676

Sziasztok.



Automata váltóval kapcsolatban lenne kérdésem. E61 LCI Facelift / joystick váltó

Ma olyant tapasztaltam, hogy kiálltam a garázsból, kapu ajtók becsuk, autóba beszállás, D -be rakom, és egy kicsit ugrik és kidobja sebességből. A kilométer óránál egy sárga autó autó elől és hátul egy -egy nyíl kifelé mutat (ha jó emlékszem). Leállítóm, újraindítom, előre hátra ugyan az. Észrevettem , hogy a vezető oldali ajtómat nem csuktam be rendes, ajtó becsuk, D és indul az autó.

Az lehetséges, hogy figyeli az ajtót, és addig nem enged elindulni. Mert utána már indulási gond nem volt, igaz nem is próbálkoztam nyitott ajtónál.



Köszi a segítséget.

lbalog01 Creative Commons License 2015.07.11 0 0 36675

A kétkedő kollégának: nekem 120ezer km alatt /200e-320e km/ 3 flex plate szakadt szét, szerencsére az volt a leggyengébb láncszem. Még mielőtt leszólnátok, nem driftelek a kocsival csak normálisan közlekedek /padló max 40-50km-től és az is ritka/, pályán esetleg néha megnézem a végét, de max ennyi.

Szóval a váltó normálisan működött mindig, kivéve mikor letépte a wandler a tárcsát a főtengelyről.

Megmondom őszintén, hogy nem nézettem meg a motor programozását mikor megvettem a kocsit /200e km/, de kellően /néha már kultúrálatlan módon is/ jól ment a gép és a dpf kiütéséig nem is kormolt. Miután dpf mentesítettem a járgányt elkezdett kormolni /de ez normális, gondoltam/ majd turbóvezérlő hibakódot és kipufogógáz hőmérséklet szenzor hibát dobálni padlógázas gyorsítások után. Meg enni a flex platet.... sokat keresgéltük a hibát de csak a végét mondom: a motorvezérlés néhol a gyári érték +35%-ra volt felhúzva!! Azt nem tudom mekkora nm többlet volt de tényleg volt olyan fordulatszám tartomány ahol egyenesen hátbavágott az autó...

Az utóbbi 30ezer km alatt "tojásokon jártam" és most visszakapta a gyári programot /+10% :) / a kocsi E61 30D 2004: egyenletesen és jól húz, 1000km után kicsit sem kormos a segge és nem tépi le a flex platet.

 

Én most cseréltem másodjára a váltóban olajat és nekem pozitív tapasztalatom van a csere után a váltóval.

Előzmény: 3.d (36674)
3.d Creative Commons License 2015.07.10 0 0 36674

Szia.

 

 

Azért raktam idézőjelbe, hogy érzékeltessem a nagymértékű élettartam fogyást.

Nem akarok senkit meggyőzni az igazamról.Aki nem hisz olvasson vissza  az elmult 5év topikjaiba, és olvashatja a sok félelmet a BMW aut. váltóproblémáiról szeleptömődésekről, rángatásokról, újraprogramozás segíthet, vagy a mikor cseréljek váltóolajat diskurzusokról, ami időről időre felbukkan a fórumon.A véleményem pedig továbbra is az,hogy a BMW LCI váltója kategoiájában kifogástalan, de ne képzeljük hogy egy traktorváltó strapabírásával felér, inkább egy gondosan, elektrónikával vezérelt finom precíz müködéssel dolgozó szerkezet, mely nem tolerálja a "traktorosokat".

Előzmény: combi27 (36668)
gabesz977 Creative Commons License 2015.07.10 0 0 36673

Lehet hülyeséget kérdezek előre is bocs érte. Alap klíma helyére bépíthető k kibővített klimavezérlő?

atiTDI Creative Commons License 2015.07.10 0 0 36672

Gyári a BMW gyárból frissen, dobozban, nem bontott alkatrészről beszélek, így értem. Próbálkoznak a javítással, de én még nem hallottam olyanról, akinek jó is lett volna.

Új CCC-t nem hiszem, hogy lehetne 185ért lőni, de legyen szerencséd, az nagyon jó ár.

Előzmény: o.szuper (36671)
o.szuper Creative Commons License 2015.07.09 0 0 36671

Miért van nem gyári? Én úgy hallattam, hogy nincs.

Igaz, hogy ezeken nem lehet javítani?

Köszi a választ! Őszinte leszek, nekem a szerelő 185 ért említett egyet. Valójában ezt is sokalltam gondoltam tájékozódom előbb. Úgy tűnik ennek a sz@rnak ez az ára.    

Előzmény: atiTDI (36670)
atiTDI Creative Commons License 2015.07.09 0 0 36670

205ért tudom adni a gyárit. Mostanában sorra hullanak el a 2004-2005ös kocsikból a CCC-k, sajnos ez a konstrukció csak ennyit bír.

Előzmény: o.szuper (36669)
o.szuper Creative Commons License 2015.07.09 0 0 36669

Sziasztok, esetleg tudja valaki, hogy ccc modult javít valaki illetve van-e valakinek eladó?

combi27 Creative Commons License 2015.07.09 0 0 36668

Aisin AF33-as váltó... 410Nm-re van tervezve..

 

Volvo S80, SAAB 9-5 aero-k , 350-370Nm nyomatékot adnak le..se féltengelyek, se difi, se váltó nem ment azért tönkre mert padlógázas gyorsításokat csinált valaki 60-ról :D  és ebben a váltóban alig van tartalék...

 

azért azt hittem a BMW autókat gyárt...ja az az Opel (Wir leben Autos )

 

 

Előzmény: 3.d (36667)
3.d Creative Commons License 2015.07.08 0 0 36667

Szia.

 

Nézz utánna, hogy a nagyobb teljesítményű motorokhoz Pl.más alkatrészparaméterezés, a váltó és a motor tekintetében. Aztán kérdezd meg melyik difi meg váltó nem ment szétt a lóvontatós utánfutótól, a 4x4 terepjárokon kívül.De mindenekelött beszéljél olyannal aki elött már láttál kiterítve BMW vagy AUDI személyautó aut. váltót.

A BIOPON mosópor meg minden makacs foltot kivisz a ruhából! Hát persze.

 

Előzmény: combi27 (36666)
combi27 Creative Commons License 2015.07.08 0 0 36666

ugye ez nem komoly? "széttépi a váltót" :D

GA6HP26Z- váltó maximális nyomatéka amire tervezték 600Nm....nem hinném hogy csak úgy széttépné a max 400Nm, mikor még plusz 50% "tartalék" van benne :D

 

http://www.motor-talk.de/forum/aktion/Attachment.html?attachmentId=681806

Előzmény: 3.d (36664)
3.d Creative Commons License 2015.07.08 0 0 36665

Hali.

 

Csak a 17-es mankó pótkerék jó az E61-be. Az E60-ról nem tudok nyilatkozni, de rendes méretű pótkerék egyezen meg az autón fentlévőkkel, mert sérülés esetén van megegyező méret és minta.Egyébként a 235nél szélesebb gumit nem preferálom, nem tartom értelmét a Magyar utakon való használatra.Nyáron 235széles gumin gurulok 20as alun, ami untig elég.Jó a 20 is túlzás, de cserébe állatúl néz ki, és légrugón konfortosabb mint az Mfutómű 19-en.

Előzmény: Karabas (36627)
3.d Creative Commons License 2015.07.08 0 0 36664

Szia!

 

Szerntem 60-70Km/ó -nál történő padlógáz "széttépi a váltót". A 80-90Km/óra felett nem olyan nagy mértékű az élettartamfogyás.Egyébként az enyémnél is neha egy kicsit érezni, de csak ha álló hejzetből R-be teszem(3dLCI-125000Km), egyébként olyan mint az új.

Előzmény: g.andras76 (36645)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!