Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

neutron Creative Commons License 2000.09.29 0 0 1780
Agi:

Szerintem a vizpumpat is az hajtja. Aksival elmeletileg lehet meg menni x kilometert, de kiszamithatatlan mikor all le :)))) A viz hamarabb okozhat problemat szeritntem.

Uzi:

az astrak generatora nagyon rossz, minden harmadik autoban cserelni ekll :( En is most csereltem :))))

neu

Előzmény: agi521 (1777)
uzi Creative Commons License 2000.09.29 0 0 1779
Sziasztok,
gondoltam en is irok mar a forumba, mint regi opeles :)
Eddigi hibastatisztika nalam:
Astra 1.6i (3 evig)
- Aksi tonkrement hamar
- Veszvillogo kapcsolo
- Ekszij gyakram nyikorgott, hiaba allittattam be, ujra lelazunt
Astra 1.4SE (2 evig)
- Veszvillogo kapcsolo
- Kulso homero
Astra 1.6 16V (4. eve van meg)
- Benzinszintjelzo muszer es rele
- Komplett kipufogocsere
- Ket 15-ezres szerviz kozott 2 liter olajat utana kell toltenem (apropo, szintetikus olajokat lehet keverni masik fajtaval?)

Van egy visszatero problemam:
neha felvillan a generator-toltesjelzo. Aztan mig le nem allitom a morort es ujra nem inditom, eg. Meg a motor is egyenletlenul jar. Szervizben egyszer megneztek, de nem talaltak semmit. Evi 4-szer fordul elo, tobbnyire 2-esben kihuzatas utan.

A hetvegen eszrevettem, hogy 160 folott raz a hatulja. Ez ugye csak gumihiba/kiegyensulyozottsag problema lehet? Elviszem gumishoz, ha lesz idom.
Hulye kerdes: a kereket disztarcsaval egyutt is bemerik valahol? Mert mintha az egyik nem fekudne fel rendesen. Okozhat ez is rezonanciat?

Udv,
Uzi

agi521 Creative Commons License 2000.09.29 0 0 1778
!!!! 1777 !!!!!
agi521 Creative Commons License 2000.09.29 0 0 1777
hoppá,
tudom mit felejtettem el, megkérdezni:((
ha szakad az ékszíj, tovább lehet menni x kilométert?/az aksival/
nem ez hajta a vízpumpát is?

az UNOnál így volt... az Opelnél?
Neu?

üdv
zoli

agi521 Creative Commons License 2000.09.29 0 0 1776
hGege,

a generátort nálam gyorsan kizárták , miután
lekapta a szerelő az ékszíjat...és brummogott tovább

üdv
zoli

neutron Creative Commons License 2000.09.29 0 0 1775
hGege

Astraban pl: vezerles (akarmalyik resze :), pumpa, generator...hirtelen ennyi jutott eszembe.

neu

Előzmény: hGege (1774)
hGege Creative Commons License 2000.09.29 0 0 1774
Sziasztok!

Zoli hozzászólása után kezdek gyanakodni, de gondoltam ráér a következo kötelezoig. Elárulja valaki mi adhat ki nyikorgó hangot az ékszíj környékérol?

Nu ennyit mára
Gege

Előzmény: agi521 (1772)
DOT Creative Commons License 2000.09.29 0 0 1773
Helló
Köszi a hozzászólásokat, meglátjuk majd mit mond a szervíz (ha lesz rá pénzem). Addig meg marad a szelíd erőszak :-(
Üdv, DOT
agi521 Creative Commons License 2000.09.29 0 0 1772
sziasztok,

rossz hírem van :(((,
az alig 18 hónapos Astrámon, vízpumpát+vezérműszíj feszítő görgőt cseréltek.
kicsit elkenődtem , sopánkodtam az igen fiatal autó /18e km/ eme hibáján,
mikoris a GM felválalta a javítás 90% -át /szavatosság /, így nekem "csak" a munkadíjat
kellett fizetnem.egy nap alatt megcsinálták, szóval a szervíz élmény pozitív.
de hát akkoris....:((((((((

mit szólsz ehhez lore bátyó?

üdv
zoli

ui,
a storyhoz még annyit, hogy vájt fülemnek köszönhettem a dolgot,
más lehet, hogy 100ezret is elment volna vele a bömbölő tuc-tuc zene
mellett fel sem tünt volna a hang a motor felől...

hulla Creative Commons License 2000.09.28 0 0 1771
Üdv Marty!

Mesélj még valamit az autódról!

hulla

Előzmény: Marty (1770)
Marty Creative Commons License 2000.09.28 0 0 1770
Helló Opelesek !

Most csatlakozok a topic-hez, de régi versenyző vagyok ( Astra sedan 1.4 SE 82LE ), én két éve hajtom.

DOT !
Korábbi autómmal volt ilyen gondom kuplung tárcsa csere után. Álló helyzetben, ha a kuplung előtte ki volt engedve nem lehetett sebességbe tenni, csak nagyon nehezen. Ezt az okozza, hogy a kuplungszerkezet nem bont rendesen, és hiába nyomod ki teljesen, a nyelestengely tovább forog , és a szinkrongyűrű sem bírja lefékezni azt. A fokozatba kapcsoláshoz pedig arra lenne szükség, hogy a tengely megálljon. Sokszor segített, ha ilyenkor a 3-as, 4-es fokozatot kapcsoltam először - azt bevette a váltó a szinkron erősebb fékező hatása miatt- majd utána az 1-est.
A hibát csak komplett kuplungszerkezet cserével lehet elhárítani. A lelkiismeretes szakik ezért ha a tárcsa elkopik a komplett cserét javasolják.

Az elmondottak Renault-val történtek, de azt hiszem ez nem tipusfüggő.

Egyébként az Opel király, csak a rugózása zavar a kezdetektől: Lágynak tűnik (belengetve ), az úthibákat mégsem nyeli el rendesen - ráz. A lengéscsillapítókat méretve -azt mondják jók ( 85%). Van másnak is ilyen tapasztalata ?

Üdv: Marty

KTb Creative Commons License 2000.09.28 0 0 1769
A hang bőven lehet nyelestengely csapágy, a nehéz váltás pedig javítható, ha a váltót újra hézagolják.(asszem így hívják) :) Ezt anno nekem is megcsinálták az astrámon, igaz nem márkaszervízben. Határozottan javult a helyzet. Egyébként egyik művelet sem olyan költséges, mint amilyennek hangzik!
Előzmény: DOT (1768)
DOT Creative Commons License 2000.09.27 0 0 1768
Hm, lehet, de ez már nagyonnagyon nehézkesen műxik sajna :-( A Toyotán ha ilyen előfordult, meg lehetett játszani hogy óvatosan felengedni a kuplungot hogy fordítson picit a váltón, de az Astra hangos recsegéssel díjazta a próbálkozásomat úgyhogy a továbbiakban nem erőltettem. Szervíz lészen ebből, idővel...

Üdv, DOT

PÍT Creative Commons License 2000.09.27 0 0 1767
Köcsög index!Beh!:o/
lore Creative Commons License 2000.09.27 0 0 1766
Lepj vissza a kuplungra, valtani ugy illik! :-)))

Vitzen kivul: az opelek nem a valtojukrol hiresek, a problemad ismeros, kulonosen a Corsanal de nekem inkabb hidegben. Ez ilyen es kesz. A toyotake meg a masik veglet (allitolag) vajpuhan es nagyon pontosan lehet veluk kapcsolni. Erre lehet, hogy at kell szoknod...

lore

Előzmény: DOT (1763)
PÍT Creative Commons License 2000.09.27 0 0 1765
Lore!
Persze,hogy nem.De tudod a nyílvántartó lassan dolgozik.... :o)
Bocs a dezinfoért./kerék/
És, hogy érzed magad? 1 hétig én is Opel anyaországban voltam, bár nem tanulni, dolgozni.
lore Creative Commons License 2000.09.27 0 0 1764
Kossz a kerdest, egesz jol megvagyok. Majd, ha elfoglalom Russelsheimben a vezerigazgatoi borfotelem, akkor szolok! :-) Ja, es persze azonnal valtoztatasokat fogok eszkozolni:
-ujra lenne Calibra
-ujra lenne turbo-vectra
-visszahoznam a sportos modelleket (GSi, 2000 stb.)

Persze ez meg messze van, cca. 1 honap :-)

Előzmény: PÍT (1762)
DOT Creative Commons License 2000.09.27 0 0 1763
Hopp, egy lényeges dolgot kifelejtettem, bár ez nem "úgy" hiba. Azaz gondom van a váltómmal. Ha üresbe teszem és lelépek a kuplungról, utána általában csak szelíd erőltetéssel hagyja magát sebességbe tenni (bármelyikbe, de egyesbe különösen). A hiba hidegen kevésbé, melegen tutira jelentkezik, emellett üresben jól hallható hangja van a váltónak (nyelestengely-csapágy ? nemigen értek hozzá). Városi dugóban kifejezetten kellemetlen ha nem sikerül elindulni. Sajna most nincs pénzem szervízre (sem :-( ) de azért jó lenne tudni mire számítsak ezzel kapcsolatban.

Ötletek ?

Üdv, DOT

Előzmény: lore (1761)
PÍT Creative Commons License 2000.09.27 0 0 1762
Lore!
Persze,hogy nem.De tudod a nyílvántartó lassan dolgozik... :o)
Bocs a dezinfoért./kerék/
És, hogy érzed magad? 1 hétig én is Opel anyaországban voltam, bár nem tanulni, dolgozni.
Előzmény: lore (1759)
lore Creative Commons License 2000.09.27 0 0 1761
Hat igen, teljesen mas stilusu a ket auto, az ujabb Corollak mar 'nemetesebbek', azaz kemenyebb az ules, rugozas. Van a csaladban egy ilyen corolla (marmint egy ilyen regebbi), azzal voltak gondok, igaz az elozo tulaj valszeg megfozte a motort. Szerintem az astra tagasabb, nekem jobban tetszik a belseje is stb. A lenyeg, hogy ne legyen vele komolyabb bajod, bar allitolag ez a 8 szelepes 1.6-os elnyuhetetlen... Sok szerencset! :-)
lore
Előzmény: DOT (1760)
DOT Creative Commons License 2000.09.27 0 0 1760
Hahó !
Ok, akkor írom :-)
Az előző autóm egy Toyota Corolla DX Liftback volt, 1.3 12 szelepes karburátoros motorral (2E) ami gyári adat szerint 75 LE (-3 a szabályzatlan katalizátor). Korábban 160-nál még nem volt padlón, de nem hajtottam tovább, addig is talán csak 3x. Ez egy marha jó autó úgy egyébként szerintem, igaz kicsit elfogult vagyok miatta de ez van. Sajna az enyémet már törötten vettem és idén a 14. évében van, egyre több (és drágább) hiba jött ki rajta, futómű, karosszéria, motor...
Ezért eladtam és vettem a mostani Astrát (érdekes volt, de ez egy másik sztori :-)

Szóval, ami a Toyotán -szerintem- jobb volt:
- kuplung (hidraulikus) rövidebb út, finomabb kiemelés (az Astrán kb. kétszer magasabban van)
- fék (szervós persze az is) kevésbé kellett taposni
- kellemesebb, finomabb kormány (nincs szervo)
- finomabb, kézreeső, rezzenésmentes atomstabil váltó (bowdenes)
-kézreeső kézifék

Számomra negatívumok az Astrán:

- a németek talán hosszú lábú, rövid kezű népek, mert ha jól elérem a pedálokat váltáskor veri a könyököm az ülés oldalát
- az ülések kemények (megszoktam az "elfolyós" verziót)
- a kormány valahogy magasan van, vastag, bár ez talán csak szokás kérdése
- a kézifékhez is hátra kell nyúlni
- első oszlopok valahogy távol vannak és marha vastagok is, nem érzem úgy az elejét pláne kanyarban
- magasabb belső elrendezés, az első érzésem szerint traktoron ülök :-) (akkor is ez volt mikor visszaültem a Corollába a Celica után, szóval ez mellékes)
- az ajtók nehézkesen nyílnak és ha tehetik rámcsapódnak, a kitámasztás gyenge, alig fogja őket
- tükrök látószöge sokkal kisebb ! emiatt már kaptam dudát, nem láttam oldalt a delikvenst
- hátra, oldalra jóval kevesebbet látok (tolatásnál) a magasabb, emelkedő övvonal miatt
- hátsó ülést (bal) nem lehet rendesen előredönteni mert felakad a kardánbox hamutartójában !!! Na ettől fogtam padlót először
- ha mégis sikerül, az üléstámla felfekszik az alvázlemez hupliján, nem fekszik el rendesen
- ezután a csomagtartó szintje kb. 5 centivel lejjebb van (a Toyotán mindez perfect volt)
- sokkal kisebb tér a csomagtartóban, nincsenek oldalrekeszek, a pótkerék tere sem igazán alkalmas kisebb cuccok tárolására sem (kisebb alkatrészek, szerszámok stb.)
- az áttételek közt nagy lyukakat találtam eleinte, ezt már kezdem megszokni és áthidalni
- alacsonyabb fordulaton hajlamos rángatni (4-esben 50 körül is), itt nincs ereje sem

Hogy legyen jó is:

- a motor kellemes, dinamikus, jól húz (160-ig)
- a Toyotában nem volt centrál és ablakemelő, a hátsó ablak fűtés meghalt mikor lehúzták róla a fóliát :-((( itt mindez OK
- színezett ablakok, elöl napellenző sáv, vagy minek híjják :-)
- kevesebbet eszik (bár akinek eladtam a Toyotát olyan fogyasztási adatokat mondott rá hogy szerintem félúton tolta :-) Vagy a lábamban van a hiba ? Annyira nem is vagyok száguldós.
- mittomén. A többi jó. :-)))

Egyebek: a gyári magnó nem működött, kiszedni nem hagyta magát a kiszedő szerszámmal sem, a fél autót szét kellett szedni miatta mert a következő sorrendben lehet elérni a rádióig:
kormány fedőlap > kormány > kormány kapcsolóház (vagy mi) burkolat > műszerfal előtti műanyag > középbox csavarok > közép légterelő alatti csavarok > szellőzés kapcsolók > display alatti csavarok > ezután már félig kijön a középbox, az elég volt. Nekem is :-) Vagy rosszul csináltam valamit ? :-) Mindegy, ha már kint volt a rádió láttam hogy a fele izzó kiégett ezért lecseréltem mindet kék ledekre. Szerintem baró, de nem mindenkinek tetszik. :-) Most színezhetem át a többit is. :-)

Ennyi jutott most eszembe.

Hú ez hosszú lett, elnézést akit untattam ! Üdv, DOT

Előzmény: lore (1757)
lore Creative Commons License 2000.09.27 0 0 1759
Szia c20xe,
nemi Sigaz! Ovatosan vezet, ugy, hogy be is kormolodik az ekotek :-)))

A V6-ose, mint mar irtam 5 csavaros, gyarilag! Mar csak azon aggodom, hogy a turbos felnik kozepen levo takarolemez is meglegyen. Te mondtad, hogy a tiedre egy garnitura ilyen lemez tobb mint 20e Ft. Raadasul egy uj garnitura szine szerintem elutne a felnietol...

Ke pzeld mit muvelt volna a corsaspeedsterem, ha felvaltok 4-esbe! :-o)

neu,
megnezted azota a felnit?

lore

Előzmény: PÍT (1758)
PÍT Creative Commons License 2000.09.27 0 0 1758
Hali!
Lore!
Gratula a KisGömböcSpeedster teljesiményéhez, bár a kedves Nejed itthon szintén kifektette Vectra mútatóját az M3-as bevezető szakaszán, már ha hinni lehet a trafipaxnak.:o)
Más!Szvsz a Vectra Turbo kereke öt csavaros, mig a V6-osé négy.De cáfolj meg!
lore Creative Commons License 2000.09.27 0 0 1757
Szia DOT,
engem az erdekelne, hogy milyen Toyotad volt? Nyugodtan osszehasonlithatod oszinten a ket autot, az opelek annyit kapnak itt az indexen a pofajukba, hogy meg se kottyan, ha pl. egy 20 eves starlet lealazza :-)))
Most komolyan: mik a tapasztalatok?

Nekem a diezel astra hozta a gyari vegsebesseget, azaz a 157 km/h-t. A km-ora ilyenkor persze mar a 180-hoz kozelitett (nem elektr. ora volt, nagy sebessegnel majdnem 10%-ot csalt). Egyszer megterhelve egy nagy lejton a mutato majdnem elerte a 200-at :-)))

lore

Előzmény: DOT (1756)
DOT Creative Commons License 2000.09.27 0 0 1756
Halihó
Köszi, akkor OK, hozza a formáját a gép, én is 180-at mentem sík terepen, 160-at emelkedőn és 185 körül hátszélben :-)
Igaz, hogy az 1.4 8 szelepes központi befecskendezős motorok 150 körülire vannak korlátozva, vagy csak simán nincs több benne ?
Kevés az a 60 LE nagyon (a 75 se sok, az 1.3 12V Toyotám volt ennyi)... Üdv, DOT
neutron Creative Commons License 2000.09.27 0 0 1755
Syd:

Itt a 240 lovas Zafirad :))))

http://www.steinmetz.de/produkte_e/specials/inhalt/ff_za4a_.html

neu

Előzmény: Syd Barrett (1751)
Syd Barrett Creative Commons License 2000.09.26 0 0 1751
Ha már a végsebességeknél tartunk, az 1.6-os 16V-s Zafira végsebessége 195 km/óra, ekkor 6100-at pörög a motor percenként, de ehhez már egy kis hátszél is kell :-)))
Neu! Mi van a beígért Zafira-tuning weblappal?
Pepin Creative Commons License 2000.09.26 0 0 1750
A lakásomtól nem messze szokott parkolni egy szép, cca. 40 éves Rekord, majdnem minden nap látom.
Most megtaláltam a weblapját is.
Érdemes megnézni.
agi521 Creative Commons License 2000.09.26 0 0 1749
sziasztok,

picit le voltam betegedve, ráadásul távol a NETtől :((((

lore,
nem semmi a kicsike, viszont a hőfokmérő is 100 körül mozog
ha jól látom?
lorené biztos örülni fog a képeknek, én is láttam tegnap
egy Vectrát fénysebbel a Váci úton...:))))))))))

üdv
zoli

hulla Creative Commons License 2000.09.25 0 0 1747
Üdv Lore!

A feleséged látta a képeket? Nem hiszem mert megölne :-))))))

Előzmény: lore (1737)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!