Mi éppen most fontolgatjuk a sátorra való áttérést, elsősorban financiális gondok miatt (szállásköltség, miegymás...). Van talán tapasztalatod benne? Mert ebben nekünk is elkélne egy kis segítség!
Szerintem a 8-10km hiányok mással is előfordulnak.
Megcsináltam pl.: írottkő-Szentbékkála a szakaszt. Egy szervezett túrán (ahol Kapolcsról indultunk) a Balatonhenye - Szentbékkála utat jártuk végig. Csak egy baj volt. A busz várt minket, így szentbékkálán nem tudtam bélyegezni.
Most már megvan a Nagyvázsony - Bécsi út szakasz.
Mekkora rész hiányzik? Nagyvázsony - Balatonyhenye.
Másik eset: Makkoshotykáról tartottam Cirkálótanya felé. A jelzést nem találtam, kóvályogtam a falu feletti dombon, rossz irányba mentem el. Meguntam az egészet, visszamentem a faluba és busszal Patakra.
Így már érthető, igaz mi különválasztjuk a kéket a többitől. Megfogadtuk, hogy mivel a kéktúrát együtt kezdtük, együtt is fejezzük be, de én teszek hosszabb utakat is (a leghosszabb a Kinizsi volt tavaly), amire &son-t nem viszem el zsenge kora miatt.
Erről jut eszembe, mintha olvastam volna a K-100 füzetében, hogy a Tokodot elkerülő K+ és a bajóti Öreg-kő alatti pihenőt elkerülő K+ is beleszámít a kéktúra teljesítésbe (de mivel most nincs előttem a füzet, nem tudom elenőrizni). Bár ez engem már tavaly sem érintett, mert akkor már a K-100 idején rég mögvoltak a pöcsétek...
Ez olyan dolgokra vezethető vissza, hogy nem ott folytatom, ahol abbahagytam...
sokszor úgy kékezek, hogy egy körtúrát vagy kunkor szerűt csinálok lehetőleg közeli rajt/céllal, amiből csak egy szakasz a kék. pl. Bélapátfalva erdészháztól a v.m.-ig ilyen volt. Vagy éppen Kinizsi bejárás közben Mogyiról Péliföldszentkersztre a K+-on és nem Bajót felé mentem, így ott van egy lyuk.
Valszínű ha egyszer eljutok Zemlénbe akkor Hollóházától Encsig folyamatosan csinálom majd meg, mert az sokkal praktikusabbnak tűnik.
Egy dolgot áruljatok már el, hogy jönnek össze ezek a néhány km-es hiányok? Vagy csak mi vagyunk olyan rendszeretőek &son-nal, hogy ott folytatjuk, ahol abbahagytuk? Nekünk pl. kihagyás nélkül meglett másfél év alatt a Bodajk - Kékes szakasz - igaz azon kívül egy centi sem :- ( Na de mad idén...
Bár azt mondja az utódom, hogy utoljára ebben az évben szerezhet tájegységi jelvényeket, úgyhogy lehet, hogy idén mi is csak belkóstolunk a többi tájegységbe a GYKT jelvények miatt.
szépen erősödik a GyMS-szekció, örömmel látom.
Levcso, téged + Picurt ismeretségünk alapján, g8-sxx-et meg kis patriotizmus alapján szívesen befogadlak BP-en, ha logisztikai/szállásügyi gondotok van.. :) a Cserhát nekem is mumus, konkrétan Becske-Felsőpetény hiányzik, trágya a közlekedés, na.
Hétvége nálam is a favorit. igaz szabikat úgy tervezek, hogy közel legyek vmelyik kékhez!
A Cserhátot bűvölöm egy ideje, de valahogy sehogy nem jön össze az optimális beosztás. Sejtésem szerint majd 201x-ben lesz utoljára bestemplizve valamelyik hiányzó 6km mondjuk Ősagárdon.
Ha tervezel egy túrát, amire keresel csatlakozó embereket írd meg a fórumok kb egy héttel előtte vagy írja mail címemre, mert az a biztosabb!
Hát a Cserhát budapesti indulással sincsen közel, de Sopronból indulva nem piskóta!
Azért lenne egy-két tippem, mi nyáron jártuk végig.
Elérhetőség és szállások:
Katalinpuszta: busszal Vácról 10 perc. És a buszok sűrün járnak.
Felsőpetény: szintén busszal Vácról 25 perc
Becske: Aszódi átszállással a Nyugati kb. 2 óra. Itt a szűk keresztmetszet az Aszód-Becske közötti interpici.
Cserhátsurány: Katolikus Otthon. Kényelmes szállás, olcsón: 1000 Ft/fő, főzési lehetőséggel.
Hollókő: távolsági busszal Bpest másfél óra.
Garáb: Kedves falu a túrától kb. két km-re. Ha kell, adok címet.
Ebből láthatod, milyen beosztással jártuk végig. (kb. napi 20 km). Igaz, nálunk (egyenlőre!!!) az utódom a gyengébbik láncszem.
Egyéb: a macsetés kéktúrákhoz kéretik hozzáírni a Foltán-kereszttől lefelé vezető utat is. Ősszel a Beac-Maxi utáni napon jártam arra, de még úgy sem volt piskóta. Az Ősagárd és Felsőpetény közötti szakasz meg még rémálmaimban se jöjjön elő!
A pont a Közművelődési Palota. Itt található a Móra Ferenc Múzeum.
Az épületről, és a múzeumról nem hiszem, hogy érdemi információval szolgálhatok, de ha már mozgalom, és Szeged, egy-két apróságot közkinccsé tennék.
Kapcsolatom a várossal közel 40 éve kezdődött. Egy csodás tavaszi napon (egy napos, buszos tanulmányi kirándulás szünetében) sétáltunk a Tiszaparton, a hídtól az emlékműig. Hangulatos parkok, sok-sok virág, és tavasz, és folyóillat. Rég volt!
A másik élmény az volt, amikor vonattal érkeztem, kicsit később. Érdemes a menetirány szerinti baloldalon helyet foglalni!
Kiskundorozsmától, ha nyár van, és nem IC-vel utazunk (akkoriban ilyen még nem volt), akkor a lehúzott ablakból csodás panoráma fogad. Egy hatalmas balkanyarral érkezünk a városba, folyamatosan közelítve, de el nem érve a templomot. A síneknek itt vége van, a másik oldalra jelenleg nem lehet vasúttal átmenni. Kár. Pedig a hídfő még áll!
Végül, de nem utolsósorban van egy pont a Tiszaparton, melyet "illik" felkeresni. Nincs messze a templomtól (dómtól), itt kezdődik/végződik a "kiskörút", a Tisza Lajos körút. Itt áll az emlékmű. Méltó helyen. Impozáns.
Más is őrzi a katasztrófa emlékét, mégpedig a "nagykörút". Íme a névsor:
Bécsi körút
Moszkvai körút
Londoni körút
Párizsi körút
Berlini körút
Brüsszeli körút
Római körút
Temesvári körút
Ezek a városok támogatták az újjáépítést, erre emlékszik a hálás utókor.
Ha már Szeged, akkor Kárász utca, és Széchenyi tér.
Halászcsárdák a Tiszaparton (Öreg Kőrössy, Kiskőrössy), cukrászda a Klauzál téren (Virág).
Dóm, és Dómtér.
Vár és román kori templom (Dömötör torony).
Sok-sok kedves ismerős, barát. Ez utóbbiak azt hiszem, a legfontosabbak.
Ha még nem írtam volna, egy évig éltem Szegeden. Most egy pecsét hitelesíti, hogy jártam a városban, és felkerestem a nevezetességek közül legalább 1-et:o(
A katonai 1:25'000 és az EOTR 1:10'000-es topotérképek adattartalma és pontossága között mennyire jelentős a különbség (turista szempontból) . Van erről infód?
Turista szempontból az 1:25 000-es bőven elég. Az 1:10 000-esnél egy lapra csak 4*6 km fér, tehát átlagos esetben egy óra alatt lemész róla, ráadásul tájoláshoz, a messzebről látszó helyek azonosításához éppen ezért még rosszabb.
Pontossága: a saját méretarányában mindkettő ugyanolyan pontos, kb. a 0,2-0,3 mm-es térképi távot kell a méretarányszámmal megszorozni. Adattartalom: nagyjából azonos, hiszen a topótérképeknél a cél azonos: jó áttekintést adni a terepen beazonosítható ojjektumokról.
A 25 000-esnek ven még két előnye: olcsóbb (575 Ft/ szelvény), és ami fontosabb: a 10 000-es sorozatban még mindig botrányosan régi a térképek nagy része. Most vettem meg a Bélmegyer-Tarhos környéki erdőség térképeit, van olyan út, ami az 1986-os (19 éves!) Körös vidék I-es térképen már szerepel, de a most megvehető térképlapon még nincs rajta... Katonáék azért ennél jobban állnak, ott a nemrég kivágott erdőrészek is szerepelnek, vagy pl. a két hónapja átadott békéscsabai elkerülő út is szerepel tervezett nyomvonalként (de egy kis pontatlansággal).
A dolgot csak azért nem értem, mert a 10 000-eseket készítő FÖMI a földhivatalok felügyeleti szerve, és pl. az új utaknál a kisajátítási állományokból eljut hozzá a szükséges anyag cm pontossággal. De nem ez az egyetlen dolog, amit nem értek a topotérképeknél.
Felkerült a www.matra.hu honlapra a Várak a Mátrában jelvényszerző túramozgalom felkeresendő várainak listája, részletesen leírt megközelítési lehetőségekkel. A túramozgalom előreláthatóan április 2-án, a "Mátrai túramozgalmak hétvégéjén" fog elindulni.
"Az OKT-n én nem emlékszem járhatatlan részekre..."
Én igen, nem volt még oly rég, hogy elfeledjem a sitkei műút-Gérce közötti iszonyatot...
Sőt, pár éve még a Tömörd előtti rész - amit most már eltereltek, ha jól tudom - is pont ilyen volt.
Más:
Örülök a "Várak a Mátrában" létrejöttének! Vajon mikor lesz kész a füzet?
(Bár a kódoknak már kint kéne lenniük ugye, szal akár indulhatunk is...)
g8-s15 (8881)
"Itt nem szerveztetek "topic találkozót" még?"
Ebben a formában nem, de bármikor dobj egy üzenetet, ha indulsz valahová és szívesen látnál csatlakozókat.
felazso (8875)
Van egy felesleges KDP füzetem, sőt az eredetileg hiányzó pótlap is megjött hozzá. Ha kell, írjál, átadom.
Én soproni startal számolok. Általában hétvégi túrákat csinálok. Kivétel az egy hetes őszi túra. Az idén így tettem meg a mátrai szakaszt. Majd március környékén szeretném folytatni az utat. Hajlandó vagyok kompromisszumokra a megteendő útvonalban.
Ami leggyengébb pont, az a Cserhát. Messze is van, rossz a közlekedés és a szálláslehetőség is. (Már utána néztem)
A matra.hu lapon fent vannak a "Várak a Mátrában" mozgalom érintendő pontjai az útvonalleírásokkal együtt. Lehet, hogy ebben az évben a Mátra gyakran felkeresett hegy lesz, az "Encián emlékek" gyüjtögetendő pontjai közül is jónéhány van itt.
Az OKT-n én nem emlékszem járhatatlan részekre, de a DDK-n tavaly volt ilyenben részem: Szentgyörgyvölgy-Kógyár után ahol az út É felé fordul Felsőszenterzsébet irányába, a térképen jelzett út (ösvény) teljesen járhatatlan, felvetődött bennem, hogy létezik-e egyáltalán. Kispistáztam itt (mea maxima culpa), a jelzett ösvénnyel párhuzamos szekérúton sikerült helyettesítenem ezt a szakaszt (amúgy semmivel nem volt így rövidebb, igaz, hosszabb sem).
Őriszentpéterről Bajánsenye felé egy szakaszon a volt vasút töltésén megy a Kék, de a tavalyi csapadékos évben teljesen benőtte a gaz, szerintem még egy ilyen év és teljesen járhatatlan lesz. Vagy ki kell majd tisztítani, vagy elterelni onnan a Kéket.
Nekam van machetám, csak kicsit élezni kellene. De nem érdemes megrongálni a bozótot, ahol nem muszáj, hadd jusson másnak is az élményből. :-))) Olyan útszakasszal egyetlenegyszer találkoztam, ahol szó szerint járhatatlan volt az út a bozóttól, órákig küzdöttem pár száz méterrel, és a végén pistázásra kényszerültem.
kb én is hasonló távokat választok teljesítménytúrára (30-50km), Kékezésre meg rövidebbeket (20-30km)
Nagyvázsony-Szentbékkálla vagy Dobogőkő-Téglagyár érdekel a közeljövőben. (Győri starttal télen nem merészkedek messzebbre, mert utálok sötétben autókázni)
Szerintem ha meghírdeted az időpontot, hogy mikor melyik szakaszra mész, akkor az érdeklődők úgyis meg fognak keresni.
Ha jól emlékszem decemberben volt egy találkozó. olvass vissza kb olyan -1,5hónapot a topicban.