Keresés

Részletes keresés

hörpölin Creative Commons License 2005.01.13 0 0 8914

Kedves g8-s15!

Mi éppen most fontolgatjuk a sátorra való áttérést, elsősorban financiális gondok miatt (szállásköltség, miegymás...). Van talán tapasztalatod benne? Mert ebben nekünk is elkélne egy kis segítség!

Előzmény: g8-s15 (8913)
g8-s15 Creative Commons License 2005.01.13 0 0 8913

Egy kérdésem még van:

Szálláslehetőségek közül szoktátok-e a sátrat előnyben részesíteni a kereskedelmi szálláshelyekkel szemben? Vagy egyáltalán sátrat cipelni?

g8-s15 Creative Commons License 2005.01.13 0 0 8912

Köszönöm a felajánlott lehetőséget. Köszönöm a szimpátiát.

 

A budapesti szállást nem hiszem, hogy igénybe fogom venni, ellenbe nálam a körülmények rendeződnek, felajánlom a soproni szállást.

Előzmény: lükepék (8907)
g8-s15 Creative Commons License 2005.01.13 0 0 8911

Szerintem a 8-10km hiányok mással is előfordulnak.

 

Megcsináltam pl.: írottkő-Szentbékkála a szakaszt. Egy szervezett túrán (ahol Kapolcsról indultunk) a Balatonhenye - Szentbékkála utat jártuk végig. Csak egy baj volt. A busz várt minket, így szentbékkálán nem tudtam bélyegezni.

Most már megvan a Nagyvázsony - Bécsi út szakasz.

Mekkora rész hiányzik? Nagyvázsony - Balatonyhenye.

 

Másik eset: Makkoshotykáról tartottam Cirkálótanya felé. A jelzést nem találtam, kóvályogtam a falu feletti dombon, rossz irányba mentem el. Meguntam az egészet, visszamentem a faluba és busszal Patakra.

Hiányzó szakasz: Makkoshotyka - Cirkálótanya 

Előzmény: hörpölin (8908)
hörpölin Creative Commons License 2005.01.13 0 0 8910

Üdv Levcso!

 

Így már érthető, igaz mi különválasztjuk a kéket a többitől. Megfogadtuk, hogy mivel a kéktúrát együtt kezdtük, együtt is fejezzük be, de én teszek hosszabb utakat is (a leghosszabb a Kinizsi volt tavaly), amire &son-t nem viszem el zsenge kora miatt.

Erről jut eszembe, mintha olvastam volna a K-100 füzetében, hogy a Tokodot elkerülő K+ és a bajóti Öreg-kő alatti pihenőt elkerülő K+ is beleszámít a kéktúra teljesítésbe (de mivel most nincs előttem a füzet, nem tudom elenőrizni). Bár ez engem már tavaly sem érintett, mert akkor már a K-100 idején rég mögvoltak a pöcsétek...

Előzmény: Levcso (8909)
Levcso Creative Commons License 2005.01.13 0 0 8909

Üdv Hörpölin & son.

 

Ez olyan dolgokra vezethető vissza, hogy nem ott folytatom, ahol abbahagytam...

sokszor úgy kékezek, hogy egy körtúrát vagy kunkor szerűt csinálok lehetőleg közeli rajt/céllal, amiből csak egy szakasz a kék. pl. Bélapátfalva erdészháztól a v.m.-ig ilyen volt. Vagy éppen Kinizsi bejárás közben Mogyiról Péliföldszentkersztre a K+-on és nem Bajót felé mentem, így ott van egy lyuk.

Valszínű ha egyszer eljutok Zemlénbe akkor Hollóházától Encsig folyamatosan csinálom majd meg, mert az sokkal praktikusabbnak tűnik.

 

Lev

Előzmény: hörpölin (8908)
hörpölin Creative Commons License 2005.01.13 0 0 8908

lükepék, Levcso!

 

Egy dolgot áruljatok már el, hogy jönnek össze ezek a néhány km-es hiányok? Vagy csak mi vagyunk olyan rendszeretőek &son-nal, hogy ott folytatjuk, ahol abbahagytuk? Nekünk pl. kihagyás nélkül meglett másfél év alatt a Bodajk - Kékes szakasz - igaz azon kívül egy centi sem :- ( Na de mad idén...

Bár azt mondja az utódom, hogy utoljára ebben az évben szerezhet tájegységi jelvényeket, úgyhogy lehet, hogy idén mi is csak belkóstolunk a többi tájegységbe a GYKT jelvények miatt.

Előzmény: lükepék (8907)
lükepék Creative Commons License 2005.01.13 0 0 8907
szépen erősödik a GyMS-szekció, örömmel látom.
Levcso, téged + Picurt ismeretségünk alapján, g8-sxx-et meg kis patriotizmus alapján szívesen befogadlak BP-en, ha logisztikai/szállásügyi gondotok van.. :) a Cserhát nekem is mumus, konkrétan Becske-Felsőpetény hiányzik, trágya a közlekedés, na.
Előzmény: Levcso (8906)
Levcso Creative Commons License 2005.01.13 0 0 8906

Hali g8-s15!

 

Akkor Te vagy messzebb az OKT-tól :)

Hétvége nálam is a favorit. igaz szabikat úgy tervezek, hogy közel legyek vmelyik kékhez!

A Cserhátot bűvölöm egy ideje, de valahogy sehogy nem jön össze az optimális beosztás. Sejtésem szerint majd 201x-ben lesz utoljára bestemplizve valamelyik hiányzó 6km mondjuk Ősagárdon.

Ha tervezel egy túrát, amire keresel csatlakozó embereket írd meg a fórumok kb egy héttel előtte vagy írja mail címemre, mert az a biztosabb!

 

Lev

Előzmény: g8-s15 (8897)
hörpölin Creative Commons License 2005.01.13 0 0 8905

Hát a Cserhát budapesti indulással sincsen közel, de Sopronból indulva nem piskóta!

 

Azért lenne egy-két tippem, mi nyáron jártuk végig.

Elérhetőség és szállások:

  • Katalinpuszta: busszal Vácról 10 perc. És a buszok sűrün járnak.
  • Felsőpetény: szintén busszal Vácról 25 perc
  • Becske: Aszódi átszállással a Nyugati kb. 2 óra. Itt a szűk keresztmetszet az Aszód-Becske közötti interpici.
  • Cserhátsurány: Katolikus Otthon. Kényelmes szállás, olcsón: 1000 Ft/fő, főzési lehetőséggel.
  • Hollókő: távolsági busszal Bpest másfél óra.
  • Garáb: Kedves falu a túrától kb. két km-re. Ha kell, adok címet.

Ebből láthatod, milyen beosztással jártuk végig. (kb. napi 20 km). Igaz, nálunk (egyenlőre!!!) az utódom a gyengébbik láncszem.

 

Egyéb: a macsetés kéktúrákhoz kéretik hozzáírni a Foltán-kereszttől lefelé vezető utat is. Ősszel a Beac-Maxi utáni napon jártam arra, de még úgy sem volt piskóta. Az Ősagárd és Felsőpetény közötti szakasz meg még rémálmaimban se jöjjön elő!

 

Előzmény: g8-s15 (8897)
felazso Creative Commons License 2005.01.13 0 0 8904
Én 805 ft/szelvény árat látok az 1:25000-es katonainál, de mindegy.
Viszont szkennelve (igaz, hogy 400dpi, de) 7500 HUF, ami meg sok.

Ismersz konkrét helyet Bp-en, ahol szkennelnek nagy méretet is színesben?

Előzmény: kvte (8901)
Güsziológus Creative Commons License 2005.01.13 0 0 8903

10 megye 100 nevezetessége

Szeged

 

A pont a Közművelődési Palota. Itt található a Móra Ferenc Múzeum.

Az épületről, és a múzeumról nem hiszem, hogy érdemi információval szolgálhatok, de ha már mozgalom, és Szeged, egy-két apróságot közkinccsé tennék.

 

Kapcsolatom a várossal közel 40 éve kezdődött. Egy csodás tavaszi napon (egy napos, buszos tanulmányi kirándulás szünetében) sétáltunk a Tiszaparton, a hídtól az emlékműig. Hangulatos parkok, sok-sok virág, és tavasz, és folyóillat. Rég volt!

 

A másik élmény az volt, amikor vonattal érkeztem, kicsit később. Érdemes a menetirány szerinti baloldalon helyet foglalni!

Kiskundorozsmától, ha nyár van, és nem IC-vel utazunk (akkoriban ilyen még nem volt), akkor a lehúzott ablakból csodás panoráma fogad. Egy hatalmas balkanyarral érkezünk a városba, folyamatosan közelítve, de el nem érve a templomot. A síneknek itt vége van, a másik oldalra jelenleg nem lehet vasúttal átmenni. Kár. Pedig a hídfő még áll!

 

Végül, de nem utolsósorban van egy pont a Tiszaparton, melyet "illik" felkeresni. Nincs messze a templomtól (dómtól), itt kezdődik/végződik a "kiskörút", a Tisza Lajos körút. Itt áll az emlékmű. Méltó helyen. Impozáns.

 

Más is őrzi a katasztrófa emlékét, mégpedig a "nagykörút". Íme a névsor:

Bécsi körút

Moszkvai körút

Londoni körút

Párizsi körút

Berlini körút

Brüsszeli körút

Római körút

Temesvári körút

Ezek a városok támogatták az újjáépítést, erre emlékszik a hálás utókor.

 

Ha már Szeged, akkor Kárász utca, és Széchenyi tér.

Halászcsárdák a Tiszaparton (Öreg Kőrössy, Kiskőrössy), cukrászda a Klauzál téren (Virág).

Dóm, és Dómtér.

Vár és román kori templom (Dömötör torony).

 

Sok-sok kedves ismerős, barát. Ez utóbbiak azt hiszem, a legfontosabbak.

 

Ha még nem írtam volna, egy évig éltem Szegeden. Most egy pecsét hitelesíti, hogy jártam a városban, és felkerestem a nevezetességek közül legalább 1-et:o(

kvte Creative Commons License 2005.01.13 0 0 8902

Lemaradt:

 

b

Előzmény: kvte (8901)
kvte Creative Commons License 2005.01.13 0 0 8901

A katonai 1:25'000 és az EOTR 1:10'000-es topotérképek adattartalma és pontossága között mennyire jelentős a különbség (turista szempontból) . Van erről infód?

Turista szempontból az 1:25 000-es bőven elég. Az 1:10 000-esnél egy lapra csak 4*6 km fér, tehát átlagos esetben egy óra alatt lemész róla, ráadásul tájoláshoz, a messzebről látszó helyek azonosításához éppen ezért még rosszabb.

 

Pontossága: a saját méretarányában mindkettő ugyanolyan pontos, kb. a 0,2-0,3 mm-es térképi távot kell a méretarányszámmal megszorozni. Adattartalom: nagyjából azonos, hiszen a topótérképeknél a cél azonos: jó áttekintést adni a terepen beazonosítható ojjektumokról.

 

A 25 000-esnek ven még két előnye: olcsóbb (575 Ft/ szelvény), és ami fontosabb: a 10 000-es sorozatban  még mindig botrányosan régi a térképek nagy része. Most vettem meg a Bélmegyer-Tarhos környéki erdőség térképeit, van olyan út, ami az 1986-os (19 éves!) Körös vidék I-es térképen már szerepel, de a most megvehető térképlapon még nincs rajta... Katonáék azért ennél jobban állnak, ott a nemrég kivágott erdőrészek is szerepelnek, vagy pl. a két hónapja átadott békéscsabai elkerülő út is szerepel tervezett nyomvonalként (de egy kis pontatlansággal).

 

A dolgot csak azért nem értem, mert a 10 000-eseket készítő FÖMI a földhivatalok felügyeleti szerve, és pl. az új utaknál a kisajátítási állományokból eljut hozzá a szükséges anyag cm pontossággal. De nem ez az egyetlen dolog, amit nem értek a topotérképeknél.

 

kvte

Előzmény: felazso (8859)
ssimi Creative Commons License 2005.01.12 0 0 8900

Felkerült a www.matra.hu honlapra a Várak a Mátrában jelvényszerző túramozgalom felkeresendő várainak listája, részletesen leírt megközelítési
lehetőségekkel. A túramozgalom előreláthatóan április 2-án, a "Mátrai
túramozgalmak hétvégéjén" fog elindulni.

 

Üdv

ssimi

Előzmény: Zete (8898)
Lud Creative Commons License 2005.01.12 0 0 8899
A Gödöllői-Dombságról melyik a legfrissebb kiadású térkép? Nekem Második kiadás van 1996, de gyanúsan hiányoznak róla utak.
Zete Creative Commons License 2005.01.12 0 0 8898
"Az OKT-n én nem emlékszem járhatatlan részekre..."

Én igen, nem volt még oly rég, hogy elfeledjem a sitkei műút-Gérce közötti iszonyatot...
Sőt, pár éve még a Tömörd előtti rész - amit most már eltereltek, ha jól tudom - is pont ilyen volt.

Más:
Örülök a "Várak a Mátrában" létrejöttének! Vajon mikor lesz kész a füzet?
(Bár a kódoknak már kint kéne lenniük ugye, szal akár indulhatunk is...)

g8-s15 (8881)

"Itt nem szerveztetek "topic találkozót" még?"

Ebben a formában nem, de bármikor dobj egy üzenetet, ha indulsz valahová és szívesen látnál csatlakozókat.

felazso (8875)

Van egy felesleges KDP füzetem, sőt az eredetileg hiányzó pótlap is megjött hozzá. Ha kell, írjál, átadom.
Előzmény: nagypapi (8890)
g8-s15 Creative Commons License 2005.01.12 0 0 8897

Én soproni startal számolok. Általában hétvégi túrákat csinálok. Kivétel az egy hetes őszi túra. Az idén így tettem meg a mátrai szakaszt. Majd március környékén szeretném folytatni az utat. Hajlandó vagyok kompromisszumokra a megteendő útvonalban.

 

Ami leggyengébb pont, az a Cserhát. Messze is van, rossz a közlekedés és a szálláslehetőség is. (Már utána néztem)  

Előzmény: Levcso (8887)
mosomedve Creative Commons License 2005.01.12 0 0 8896
A matra.hu lapon fent vannak a "Várak a Mátrában" mozgalom érintendő pontjai az útvonalleírásokkal együtt. Lehet, hogy ebben az évben a Mátra gyakran felkeresett hegy lesz, az "Encián emlékek" gyüjtögetendő pontjai közül is jónéhány van itt.
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2005.01.12 0 0 8895
Amennyire így fejből emlékszem, Somogysárd előtt (Szekszárd felől nézve), ennek a térképnek a közepén. 2002-ben, a legnagyobb nyárban. Esőben. :-)
Előzmény: HEV (8894)
HEV Creative Commons License 2005.01.12 0 0 8894

Melyik részen?

 

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (8893)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2005.01.12 0 0 8893
Velem is a DDK-n történt, a somogyi rengetegben.
Előzmény: nagypapi (8890)
nagypapi Creative Commons License 2005.01.12 0 0 8892

Lehet, hogy ott megy, az Atlasz nem azt jelöli, és a szöveges részben is az áll, hogy a földút után pár méterrel kanyarodik le a jelzés.

Mindenesetre a földút mellett nem találtam jelzést.

Előzmény: Joeyline (8891)
Joeyline Creative Commons License 2005.01.12 0 0 8891
Szerintem Kógyár és Felsőszenterzsébet között a széles úton megy a jel a szántó mellett...
Előzmény: nagypapi (8890)
nagypapi Creative Commons License 2005.01.12 0 0 8890

Melyik volt az a szakasz?

 

Az OKT-n én nem emlékszem járhatatlan részekre, de a DDK-n tavaly volt ilyenben részem: Szentgyörgyvölgy-Kógyár után ahol az út É felé fordul Felsőszenterzsébet irányába, a térképen jelzett út (ösvény) teljesen járhatatlan, felvetődött bennem, hogy létezik-e egyáltalán. Kispistáztam itt (mea maxima culpa), a jelzett ösvénnyel párhuzamos szekérúton sikerült helyettesítenem ezt a szakaszt (amúgy semmivel nem volt így rövidebb, igaz, hosszabb sem).

Őriszentpéterről Bajánsenye felé egy szakaszon a volt vasút töltésén megy a Kék, de a tavalyi csapadékos évben teljesen benőtte a gaz, szerintem még egy ilyen év és teljesen járhatatlan lesz. Vagy ki kell majd tisztítani, vagy elterelni onnan a Kéket.

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (8889)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2005.01.12 0 0 8889
Nekam van machetám, csak kicsit élezni kellene. De nem érdemes megrongálni a bozótot, ahol nem muszáj, hadd jusson másnak is az élményből. :-))) Olyan útszakasszal egyetlenegyszer találkoztam, ahol szó szerint járhatatlan volt az út a bozóttól, órákig küzdöttem pár száz méterrel, és a végén pistázásra kényszerültem.
Előzmény: asciimo (8882)
HEV Creative Commons License 2005.01.12 0 0 8888

A DDP útvonal változás térképek első nekifutásra kicsit nagyok lettek, most ujra felraktuk "butitva" igy már talán modemmel is érdemes letölteni.

 

http://www.siofokos.tvn.hu/

Előzmény: Joeyline (8879)
Levcso Creative Commons License 2005.01.12 0 0 8887

Nem rémültem meg.

kb én is hasonló távokat választok teljesítménytúrára (30-50km), Kékezésre meg rövidebbeket (20-30km)

 

Nagyvázsony-Szentbékkálla vagy Dobogőkő-Téglagyár érdekel a közeljövőben. (Győri starttal télen nem merészkedek messzebbre, mert utálok sötétben autókázni)

 

Szerintem ha meghírdeted az időpontot, hogy mikor melyik szakaszra mész, akkor az érdeklődők úgyis meg fognak keresni.

 

Ha jól emlékszem decemberben volt egy találkozó. olvass vissza kb olyan -1,5hónapot a topicban.

 

L.

Előzmény: g8-s15 (8881)
padler Creative Commons License 2005.01.12 0 0 8886
Rákérdezek majd, hogy van-e külön a plusz lapból. Az én füzetembe már behelyezték, szóval ha nincs, akkor küldhetek egy másolatot.
Előzmény: Jesper Olsen (8884)
Jesper Olsen Creative Commons License 2005.01.12 0 0 8885
Önös érdekből arra szavaznék, hogy a Tátikánál kezdd. :-))
Előzmény: asciimo (8882)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!