Keresés

Részletes keresés

DZA242 Creative Commons License 2019.03.08 -2 0 64688

Meg kell nézni, hogy ki volt az állítólagos szakértő. Na, az a KT nevű gittegylet sem tett le még sokat az asztalra, úgy tűnik, valami elvakult vasútmániás "szakértőt" kérdeztek meg. A HVG sem éppen a hitelességéről volt híres, mint ahogy mostanában egyik média sem...

Előzmény: Gyötör (64686)
dundalk Creative Commons License 2019.03.08 -1 7 64687

Az egész vetülete érdekes. Volán lobbiról van szó akik miatt (nem tudjuk kik ők) nem jön létre az egységes menetrend/jegy/egyesülés stb. Mintha a Volán lenne egy veszteséges sz@rkupac aki nem akar egyesülni/behódolni a szuper, állandó vezetéssel és több éves vízióval rendelkező, rendszerben gondolkodó, rugalmas Mávval.

 

De tényleg?

Előzmény: Gyötör (64686)
Gyötör Creative Commons License 2019.03.08 -2 6 64686

Hát, a HVG is beállt a bevált toposzokat tényként közlő, bár azokat nem ellenőrző média sorába. :-(

 

VOLÁN lobby?

Miről beszél ez?

Kilenc év alatt  kirúgták vagy csak elüldözték a VOLÁN fajsúlyos, hozzáértő vezetőit és szakmai krémjét. 

Az maradt (max év végéig), aki az állami vagyonkezelő és szakminisztérium (persze nem konzekvens, és persze más más prioritású) utasításai megingás nélkül követi. 

 

Ezzel szemben nézzük már meg a tényeket, ebben az időszakban a MÁV és a GYESEV hány volt vezetője került és van most is un. szakpolitikusi állásba/vezető szerepbe?

 

Ha lenne VOLÁN lobby, akkor már a vasúti - kihasználatlan - pálya 70%-át már bezárták volna és negyedannyi veszteséggel látnák el ezek személyszállítási feladatát autóbusszal, olcsóbbá téve a helyközi közszolgáltatást a magyar állam részére.

 

Persze akkor nem kellene/lehetne se kapacitással nem igazolható, szakmailag indokolatlan ellenben kurva drága vasúti pálya és egyéb felújításokra költeni/önteni a pénzt...ami kiket is gazdagít?

 

 

 

Előzmény: Dudari (64685)
Dudari Creative Commons License 2019.03.07 0 0 64685
NGE272 Creative Commons License 2019.03.07 0 0 64684

Ráadásul a mostani volánok dolgozói szépen lassan készítik elő az összeolvadást, de ugye munkánk meg ki tudja meddig lesz...

Előzmény: Gyötör (64683)
Gyötör Creative Commons License 2019.03.07 0 2 64683

Az elmúlt hatvan évben Magyarország földrajza nem változott, lényegesen az utazási igények sem (vagy ha van is kisebb változás, azt az éves menetrend változások lekövetik) és az autóbuszok főbb menettulajdonságai, technológiája sem.

Úgy vélem, az évtizedek alatt a gyakorlatban bevált, kialakult, hogy milyen méretű autóbusz üzemegységek hatékonyak, legfeljebb kisebb szervezési vagy technológia változtatások hozhatnak némi gazdaságossági hasznot.

 

Az összevonásban szerintem most

1/ az irányításról és

2/ a központosíthatónak gondolt tevékenységek (és vitatható, hogy ki mit gondol ezek közé)

3/ és vagyon összevonásáról lehet szó.

 

DE.

Tökmindegy, mit változtatnak ezen a három területen, attól még nem lesz szignifikánsan több pénz a rendszerben.

Nem lesz sokkal több utas, bevétel sőt... (csökkenő és elöregedő népesség, motorizáció,urbanizáció)

 

Ellenben a pár évente bedobott, gyakran egymásnak is ellentmondó/vagy csak nem konzekvens/vagy nem kidolgozott/ vagy rosszul elővezetett, rosszul kommunikált szervezeti átalakítási elképzelésekkel, egy napi szinten (előírt, kötelező jelleggel) működő rendszert, szolgáltatást lehet nagyon sikeresen destabilizálni, a benne résztvevők munkamorálját, hozzáállását tönkretenni.

 

Előzmény: dundalk (64677)
Gyötör Creative Commons License 2019.03.07 -1 0 64682

A munkáltató ill a feladatok zavartalan biztosításának szempontjából teljes öngól.

Látszik, hogy Mo-on nem volt igazán komoly sztrájk, mint pl francia, német vagy olaszországban.

Max a mozdonyvezetők sztrájkja vagy 12-14 éve...

 

Na ez az egyik ok, amiért nem szabadna egy cégbe tenni a közutas és a vasutas személyszállítást.

Akkor úgy sikerült valahogy mozgásban tartani az országot, hogy a kieső vasút kapacitás helyett az autóbuszok jártak, pótoltak...na ha egy cégbe szervezik, kialakul a közös szakszervezet, szolidaritás...és akkor aztán tényleg megbénul az ország.

És ne mondjátok, hogy a sztrájktörvény, meg sztrájkmenetrend...ha egyszer valamikor borul a bili, van egy olyan érzésem, hogy le se fogják szarni a sztrájktörvényt.

 

A másik: azok a Volános mércével mérhetetlen veszteség és pazarlás ami a vasúti üzemeltetésben és fejlesztésben megy...forrás hiányában a kevéske Volán bevételeket/forrást is elszívná... A vasúton egy utas egy km megtételéhez kb háromszor annyi pénzt ad jelenleg az állam, mint egy autóbuszos utas egy km-éhez. Na és ehhez vegyétek hozzá, hogy erősen csökkenek az EU-s közlekedési fejlesztési források. Meg azt, hogy a vasút bevételeinek kb 20%-a származik az utasoktól, a Volánoknál 50-60%.

 

 

 

 

Előzmény: dundalk (64674)
trizs77 Creative Commons License 2019.03.07 0 1 64681

 

 kedvenc I.Viktorunk már több mint egy évtizede, egyetlen közös, naaaagy szolgáltatót akar.

Minden egyben.

busz+vonat+hajó.

Egy cég.

 

Egy a jelszó, egy a zászló, egy a vezér...................................:-(((

 

 

Revir Creative Commons License 2019.03.06 0 1 64680

Meg fogjuk mi még azt érni. 

 

Általában mindig ez van, először elindul egy centralizációs trend, aztán jön a decentralizációs iskola hogy mindent helyi irányítás alá kell adni.  

Előzmény: torqmatic (64675)
Törölt nick Creative Commons License 2019.03.06 -1 0 64679

Illetve sokan nem vállalták a KK vezetését. Közelgő nyugdíj miatt pl. Vagy mert kiment nyugatabbra családostúl és buszt vezet inkább, mint hogy KK igazgató legyen ;)

Előzmény: Gyötör (64671)
matteo14 Creative Commons License 2019.03.06 0 2 64678

Legutoljára ilyen ötletek a cégek üzemegységeitől jöttek kb. 30 évvel ezelőtt. Alig várom, hogy megint eljussunk oda, ahol már voltunk.

Cikkajánló: Még mindig a nagykalap,  a füredi Volán-üzemegység harca az önállóságért | Népszabadság, 1990. november 17.

Előzmény: torqmatic (64675)
dundalk Creative Commons License 2019.03.06 0 0 64677

Hát igen.. el kellene dönteni, hogy a kis, közepes vagy a nagy szervezeti egység a hatékonyabb. 

Előzmény: Cpt.Dave (64676)
Cpt.Dave Creative Commons License 2019.03.06 0 1 64676

back to the future past 

Nem mondták még nekik hogy a 80-as években már eljátszották ezt?

Előzmény: torqmatic (64675)
torqmatic Creative Commons License 2019.03.06 0 4 64675

Aztán ha ez is megvan, akkor gondolom az lesz a következő világmegváltó ötlet, hogy legyenek megyénként kvázi független autóbusztársaságok...

Előzmény: dundalk (64674)
dundalk Creative Commons License 2019.03.06 0 0 64674

Na és akkor a "Volánbuszosítás" bejelentése után felvillan a Mávaut lehetősége is.

 

http://www.kormany.hu/download/7/91/91000/Program%20a%20Versenyk%C3%A9pesebb%20Magyarorsz%C3%A1g%C3%A9rt.pdf#!DocumentBrowse 

81 és 82 oldalak.

Előzmény: Gyötör (64673)
Gyötör Creative Commons License 2019.03.06 0 0 64673

Részben igen, részben újak és úgy vélem most kezdenek el igazán komoly nyomás alatt, tüzet oltva agyalni, hogy smint legyen.

Hiába no, pártunk és kormányunk vezetője nyilvánosan is megmondta: nyomás alatt tud a magyar igazán teljesíteni...ha meg elérte a sikert, hajlamos hátradőlni és elkényelmesedni. És ezt nem szabad megengedni.

Nem mintha bármely más nemzetbeli emberek - nagy átlagban -  nem ugyanígy viselkednének. 

 

De mindez persze csak szimplán, mintegy hangos lehetőség ill helyzet fontolgatás részemről.

Előzmény: dundalk (64626)
Gyötör Creative Commons License 2019.03.06 0 0 64672

Sírnivalóan vicces, de igaz.

Jól jellemzi a mai hazai újságírást és a híradásokat.

 

 

Előzmény: sosiforda (64669)
Gyötör Creative Commons License 2019.03.06 0 1 64671

Azok a vezérek lettek a KK vezetők, akik adott pillanatban politikailag legerősebbek voltak az adott régióban.

És többnyire hozzájuk kötötték a központ földrajzi elhelyezkedését.

Ha Zalatnait nem váltják le a valós szervezés indítása előtt, akkor ma az ÉNYKK központja Zalaegerszegen lenne, ha meg Pócza lett volna a befutó, akkor Győrben. 

 

Ne feltételezz ilyen fokú átgondoltságot, mert nincs...de ez csak az én véleményem.

Előzmény: NGE272 (64662)
hory004 Creative Commons License 2019.03.06 0 0 64670

Ez részlet kérdés, ha egy országos járat kocsijával történt valami egy messzi-messzi megyében, akkor a helyi üzemegység ha volt autó és ember adott pótlóbuszt, legalább egy köztes pontig, mire odaért a cserekocsi. Így lett pl E99 helyett E98+ekenyél szolgáltatás, ami neccesen vállalható 200+kmre, de minimális késéssel le van tudva a szitu. Ebből az utas annyit érzékel, hogy gáz volt, de meg lett oldva.

Aki az ilyen cikkek alapján formál véleményt, az legfeljebb lázong, és ugyan úgy megveszi a bérletet, vagy már rég az autójában ül.

Előzmény: sosiforda (64669)
sosiforda Creative Commons License 2019.03.06 0 8 64669

A KK-k és a Volánbusz összevonásának egy pozitív hozadéka biztosan lesz.

 

Eddig, ha egy DDKK-s busz balesetezett, vagy egy ÉNYKK-s elhagyta a kerekét az erről szóló hírben az újságírók fele Volánbuszt írt, amin itt is többször füstölögtünk.

 

Most majd legalább igazuk lesz :)

BSF-127 Creative Commons License 2019.03.03 0 0 64668
trizs77 Creative Commons License 2019.03.03 0 0 64667
trizs77 Creative Commons License 2019.03.03 0 5 64666

Az a volánok háborús vezetési pontja.

Ne árulj már el mindent.

 

 

Előzmény: siófoki35 (64665)
siófoki35 Creative Commons License 2019.03.03 0 0 64665

Szerintem szanticska.

Előzmény: trizs77 (64664)
trizs77 Creative Commons License 2019.03.03 0 6 64664

 

 

Az új cégnek a vezetése Pesten Lesz?

 

-------------------------------

 

Nem.

 

Garbolc van kijelölve, mint központ helyszín.

Tartalék vállalati központ pedig Felsőszölnök.

Előzmény: buszos bence (64663)
buszos bence Creative Commons License 2019.03.03 -3 0 64663
Az új cégnek a vezetése ?Pesten? Lesz?

Az igazgatóságok kk-nként lesznek vagy megyénként?
NGE272 Creative Commons License 2019.03.03 0 0 64662

Ha jól megnézzük, akkor a KK-k alakulásakor azért nem a legerősebb megyék lettek a vezetők. Talán már akkor az a lépés is egy nagyobb stratégia része volt.

Előzmény: Gyötör (64651)
kbn Creative Commons License 2019.03.02 0 2 64661

Állami cégnek is vannak kötelezettségei (munkabérek, gázolaj, lízling stb.), költségvetés szempontjából ez csak annyival "jobb", hogy a finanszírozás átmeneti visszatartásával a saját céget lehet hitelfelvételre vagy vagyonfelélésre (amortizációpótló beszerzések elhalasztására) utasítani. De a végén az állam így is, úgy is fizetni fog, ha nem akarja csődbe vinni a saját cégét.

Előzmény: Törölt nick (64660)
Törölt nick Creative Commons License 2019.03.02 0 0 64660

Meg a magán cégnek teljes mértékben teljesíteni kell, nem úgy mint a saját állami cégemnek.....  a magáncég leáll, perre megy stb.,

Előzmény: kbn (64659)
kbn Creative Commons License 2019.03.02 0 0 64659

A magánszolgáltatót nem érdekli, hogy az utasok fizetik meg egy járat költségét, vagy részben vagy egészben a szolgáltatást megrendelő szervezet.

 

Az állam ma kifizet 100 peták veszteségtérítést a saját cégének, a piacnyitással annyi változhat, hogy ugyanezt a 100 petákot másik üzemeltető bankszámlájára kell utalni.

 

Az persze más, ha az állam piacnyitás ürügyén a tömegközlekedésre fordított összeget is csökkenteni kívánja.

Előzmény: Törölt nick (64656)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!