Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2017.01.19 0 0 35561

Ismerősnek benzines autóhoz 1-2km-es melóbajárós üzemhez azért nem ajánlottam a "legvékonyabb" olajat amit a gyár megenged,mert ilyenkor szinte végig hidegen megy a motor,szivatóval benzinben dús keverékkel,ami azért csak lejut az olajba 200 E km-es autónál főleg,ezért higítja valamennyire azt.

 

 

Előzmény: SLX-350 (35556)
magasról szemlélő Creative Commons License 2017.01.19 0 0 35560

Ez nem hátrány, igenis jól körül kell járni pro-contra a dolgokat, mielőtt valaki valamit megvenne. Ez óriási előnye az ilyen jellegű fórumoknak, mert ha valaki nem sajnálja az időt, belelovas jobban a témába, sokkal alacsonyabb lehet a tévedés kockázata....Van itt pár ember, aki ellátja az érdeklődő laikust profi szintű korrekt, naprakész infoval. Ez sajnálatosan olajügyben egy praktizáló autószerelőtől általában nemigen várható el. A mézédes stílus persze nem mindenkire jellemző, de hát nem ez a lényeg:))) / Nem mantec úrra gondoltam/ Kicsit off lett?

Előzmény: googyi (35558)
-prokee- Creative Commons License 2017.01.19 0 0 35559

Az összes M-es benzines motor (Swift 2005-től, Ignis, Wagon-R+ láncos motorja) ajánlásában ott a 10W-40, a mi klímaviszonyaink között abszolút engedi a gyár.

Nem tudom már előrángatni neked a gyári szervizdoksit, nyilván nem tartok ilyet itthon, de nem légből kapott az infó.

Előzmény: 40-0832-2 (35548)
googyi Creative Commons License 2017.01.19 0 0 35558

Az aktív fórumozók közül ki mivel foglalkozik egyébként?
Én programozó vagyok és az autóknál két fétisem van, a gumik, meg az olajok.
Amikor eljön a gumi/olajvásárlás ideje, akkor napokat el tudok cseszni, mire eldöntöm, hogy mit veszek.
Az olaj meg elég hamar a szívügyem lett, miután azt láttam, hogy néhány autószervíz magasról tesz a gyártói előírásokra.

mantec Creative Commons License 2017.01.19 0 0 35557

T 40-0832-2!

 

"... nem azt mondta ..."

Én meg tájékoztattam, hogy téved.

A márkaszervizekben elérhető a motorolaj (legalább VAG), és nem helyettesíthető korábbi követelményt teljesítővel.

 

De ez nem fizikai akadály, csak morális.

Előzmény: 40-0832-2 (35547)
SLX-350 Creative Commons License 2017.01.18 0 1 35556

" ... Rövid városi utakra melyik olajat választanád a saját autódba az alábbi 3 közül(márka nélkül), ha a cél a lehető leghosszabb motorélettartam és miért? ... "

 

Ebben az esetben (ha nekem Honda Jazz lenne a kezem alatt) elsősorban a 0W-20-as olajban gondolkodnék mivel azzal érhető el a motor leggyorsabb átolajozása és így csökkenthető a lehető legkisebb mértékűre a hidegindítási kopás.

Előzmény: googyi (35552)
googyi Creative Commons License 2017.01.18 0 0 35555

Mindenki válaszát szívesen veszem, akinek van rálátása az olaj témára.
Egyébként én is azt választottam a 3 közül.
És tudom, hogy én miért azt, de te miért?

Előzmény: oLayos (35553)
googyi Creative Commons License 2017.01.18 0 0 35554

A 6-ossal kapcsolatban igazad van, viszont nem olyan rég még fedésben volt a két követelmény és akkoriban még sok olajat láttam, amikor valamelyik A/B követelmény mellett C-t is tudott. Pl. Motul eco-clean 5w30, Mobil 1 5w30 esp, stb.
És az járt a fejemben a kérdés írásakor, hogy az A5 mellett a C2 megléte pozitív vagy negatív dolog e. (Vagy A3 mellett a C3)

2-essel kapcsolatban:
Ha jól tudom, akkor a 40 és 100 fokon mért viszkozitás alapján kiszámítható más hőmérsékleten is az olaj viszkozitása (nagyon szélsőséges esetek kivételével).
És ennek a számolása során hidegben majdnem mindig az az olaj a hígabb, amelyik 40 fokon vékonyabb (meg persze a magas viszkozitási index is segít).

Előzmény: 40-0832-2 (35550)
oLayos Creative Commons License 2017.01.18 0 0 35553

... bár nem engem kérdeztél, így csak kibicként a magam választása:

 

ACEA A3/B4  0W-40  API  SN      ... persze a márka sem mindegy, de ezt nem kérdezted.:)

 

Természetesen a felsoroltakból választva és nem ajánlásnak szánom, hanem egy ilyen évjáratú, jó műszaki állapotú Honda Jazz 1,4 autó(m)ba ezt tenném.

Előzmény: googyi (35552)
googyi Creative Commons License 2017.01.18 0 0 35552

Tegyük fel, hogy van egy 2008-as 1.4-es Honda Jazz-em, a gépkönyvébe oda van írva, hogy API SL  + ACEA A1/B1 A3/B3 A5/B5, viszkozitásra meg 0w-20,30,40, 5w-30,40, 10w-30,40.
Rövid városi utakra melyik olajat választanád a saját autódba az alábbi 3 közül(márka nélkül), ha a cél a lehető leghosszabb motorélettartam és miért?:

A zárójeles adatok: (40 fokon mért viszk., 100 fokon mért viszk., VI, folyáspont, lobbanáspont, HTHS )
ACEA A5/B5 0w-30 API SL (  53.9, 10.4,  186, -42, 228, 3.0)
ACEA A3/B4 0w-40 API SN ( 75,    13.5,  185, -40, 230, 3.8)
ACEA A1/B1 0w-20 API SM ( 44.8,   8.7,  173, -48, 224, 2.6)

Arra vagyok kíváncsi, hogy milyen módon döntöd el, hogy milyen olajat válassz az autódba, amikor az előírásokban van mozgástered.

Előzmény: SLX-350 (35549)
SLX-350 Creative Commons License 2017.01.18 0 0 35551

" .... Amiben lehet, szerintem az A5-öt érdemes előnyben részesíteni a C2 helyett. .... "

 

Szvsz ez erősen hajaz az alma és körte esetére.

Előzmény: 40-0832-2 (35550)
40-0832-2 Creative Commons License 2017.01.18 0 1 35550

Tudom nem engem kérdeztél.

 

1, Járhat csendesebben, de alapjáraton a szelepvezérlés hangját hallod. Ez minden motornál más.

Ha van görgő, csendes meleg olajnál is.

 

2 40 fok szerintem már nem hidegindítás, de életszerűbb ezt nézni a mi éghajlatunkon mint  dermedéspontot.

 

3 Ez a kérdés eldől a motor tervezésénél. Amelyik motorban használható a hígabb olaj, szerintem ennek nincs hatása a kopásállóságra.

 

6 Az olaj vagy A5  vagy c2. Amiben lehet, szerintem az A5-öt érdemes előnyben részesíteni a C2 helyett.

 

Előzmény: googyi (35546)
SLX-350 Creative Commons License 2017.01.18 0 0 35549

" ... SLX-350 válaszaira kíváncsi lennék, de annó HTHS témában pl. nem foglalt állást. .... "

 

Szvsz nincs két egyforma autó és nincs két egyforma autós sem így nagy igazságok kimondására nem vállalkozom.

Az újabb (nagyjából 2014-től gyártott) évjáratú autók többségénél a gyártó kőbe vési azt az egy jóváhagyást (amihez egyre inkább már csak egy SAE osztály kapcsolódik) amivel az autó (szerinte) használható.

A korábban gyártott modellek többségénél különböző SAE osztályú, esetenként többféle minősítésű vagy jóváhagyású motorolaja használatát is lehetővé teszik. Ezekben az esetekben nagyon sok múlik a motor műszaki állapotától, a használati körülményektől - alapvetően ezek  határozhatják meg hogy adott esetben melyik olaj nyújtja az optimális megoldást.

Előzmény: googyi (35546)
40-0832-2 Creative Commons License 2017.01.18 0 0 35548

Lehet, hogy a szervizek azzal töltötték, de nem 5W30 A1/SL  olajjal kellett volna?

A 10W40 a régi Swift korszakát idézi, ami a 90-es évek...

Előzmény: -prokee- (35534)
40-0832-2 Creative Commons License 2017.01.18 0 1 35547

Nem azt mondta, hogy kompatibilis visszafelé, hanem azt, hogy ha nincs a polcon 0W-20 VW 509 szabványnak megfelelő olaj, helyettesíthető 5W30 VW 507 szabványnak megfelelővel.

Ez teljesen logikusnak tűnik kis kompromisszummal a fogyasztásban.

Vagy nem?

Előzmény: mantec (35527)
googyi Creative Commons License 2017.01.18 0 0 35546

Igazad van. Ráadásul te is hibáztál és meg is kaptad a büntidet...
Egyébként nem vett észre mindent, biztos fáradt:
Nagybetű, hogy előtt vessző, mondat végi írásjelek + lehet, hogy a max mögé egy pontot kéne rakni hivatalosan.
Ennyi támadási felületet nem szabad hagyni...

Egyébként a fórumtól azt vártam, hogy többet okosodok attól, mint hogy egy adott autónak mit ír elő a gépkönyve.

Azért még teszek egy próbát, hogy ezeknek mennyire van valóságalapjuk, amennyiben két azonos autóhoz megfelelő olajokat hasonlítunk össze:
1, 100 fokon vastagabb olajjal csendesebb jár a motor
2, elég erős ökölszabály a hidegindítás szempontjából, hogy 40 fokon milyen vastag az olaj

3, nagyobb HTHS = jobb kopásállóság, minimálisan rosszabb fogyasztás 

Vagy hogy:
4, milyen adatokból tudok következtetni az alapolaj minőségére? (Pl. 0w-40 valószínűleg group 4. PAO)
5, mikor van értelme 0w olajat választani 5w helyett?
6, egy ACEA A5 előírásos autóba való olajnál hátrány-e ha az ACEA C2-t is teljesíti?
7, Az észter alapolajú olajoknak van e valami jellemző hátrányuk egy PAO-shoz képest?

Pl. SLX-350 válaszaira kíváncsi lennék, de annó HTHS témában pl. nem foglalt állást.


Előzmény: combi27 (35543)
mantec Creative Commons License 2017.01.18 0 0 35545

T combi27!

 

"... bankba ..."

Bankban az.

 

Visszaesett a helyesírásod!

Szedd már össze magad!

Előzmény: combi27 (35543)
SLX-350 Creative Commons License 2017.01.18 0 0 35544

" ... Ilyen sincs. ... "

 

Tudsz említeni legalább egy dolgot ami (szerinted) nagy valószínűséggel létezik?

Előzmény: mantec (35535)
combi27 Creative Commons License 2017.01.18 0 4 35543

mantec-kel  ne foglalkozz..itt éli ki hogy otthon az asszony veri... már ha van neki..nem tudom elképzelni hogy ezt bárki el tudja viselni 2 hétnél tovább :D  (max ha több 100 milliója van a bankba)

Előzmény: googyi (35539)
oLayos Creative Commons License 2017.01.18 0 0 35542

Itt egy részlet a Suzuki Ignis 1,3 gépkönyvéből. (2006)

 

... elég szabad a választás, találni az előírást teljesítő olajat nem egy márkából csupán. :)

 

Előzmény: Zupky (35528)
gsis Creative Commons License 2017.01.18 0 0 35541

Nyugodj le kedves fórumtárs ! Az illető mindennel tisztában van , csak szeret játszadozni a fórumozók

idegrendszerével.

Előzmény: hul (35540)
hul Creative Commons License 2017.01.18 0 0 35540

Sajnos nem hallott a DPF szűrőről vszleg nincs meg nála a kettőstömegű lendkerék sem és kiderült már, tudod: FOG-ALMA sincs.:-)

Az nem baj, ha valaki nem ismer dolgokat, a baj az, ha a saját tájékozatlanságát igazságnak hirdeti és oktat még ráadásul.

Én is segítek neki. Élőben is be tudom mutatni magát a DPF szűrőt és a megfelelő olajat is: MOBIL 1 ESP Formula 5W-30 (például)

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Diesel_particulate_filter

 

Előzmény: googyi (35539)
googyi Creative Commons License 2017.01.18 0 1 35539

T mantec!

Köszönöm a kedves szavakat, nem vagyok olajipari szakember, így nincs mély rálátásom a dolgokra, arra tudok támaszkodni, amit olvasok.
Meg honnan jön ez a van e önálló gondolatod? Abból tudok építkezni, amit tudni vélek.
Ha annyira vágod a témát, akkor lehetnél építő jellegűbb is...

Kérlek világosíts fel, hogy az ACEA osztályokban mit értenek SAPS alatt:
https://www.acea.be/uploads/news_documents/ACEA_European_oil_sequences_2016.pdf

Ez van benne a 4. oldal alján:
SAPS: Sulphated Ash, Phosphorus, Sulphur
Ha nincs benne  Sulphated Ash, akkor mit jelent az, hogy LOW-SAPS?
A motorolaj használata során keletkezik benne?

+1:
Közben utánaolvastam, ha már felhúztál...
https://www.astm.org/Standards/D874.htm
Laikusként ha jól értem: a foszfor(+kén?) és a fém reakciójából lesz a szulfáthamu és ezt mérik, majd adják meg a szabványban.
Kérlek pontosítsd, mert nyilván veled ellentétben tudatlan és gondolkodásra képtelen vagyok.


+még1:
Vizionálom a válaszod:

T googyi!

"...ha jól értem..."

Nem jól.




Előzmény: mantec (35538)
mantec Creative Commons License 2017.01.18 0 0 35538

T googyi!

 

Értem, hogy tudsz idézni.

A kérdés az hogy van-e önálló gondolatod?

 

Az állítás továbbra is állítás:

A motorolajban nincs szulfáthamu.

Előzmény: googyi (35536)
googyi Creative Commons License 2017.01.18 0 1 35537

Pontosan tudja, hogy miről van szó, csak kötekszik.
Ahogy belekötött a DPF részecskeszűrőbe is, mivel a DPF az már magában Diesel Particulate Filter = részecskeszűrő.

Előzmény: hul (35532)
googyi Creative Commons License 2017.01.18 0 0 35536

T mantec!

https://mol.hu/hu/kenoanyag-es-autoapolas/szervizek-szemelyauto/moto/mol-dynamic-gold-longlife-5w-30-szintetikus-motorolaj
Engedd meg, hogy idézzek:
"Csúcsteljesítményű, szintetikus, alacsony hamutartalmú"


A SAPS-ra szoktak utalni a hamutartalommal: szulfáthamu (SA), foszfor (P), kén (S)
, de ezt nyilván pontosan tudod.

 

A prooke által javasolt vígjátékot én is szívesen megnézném. (vagy nem)

Előzmény: mantec (35531)
mantec Creative Commons License 2017.01.18 0 0 35535

T hul!

 

"... DPF részecskeszűrőjű ..."

Ilyen sincs.

Előzmény: hul (35532)
-prokee- Creative Commons License 2017.01.18 0 1 35534

Csak a teljesség kedvéért: A márkaszervizek SAE 10W-40, ACEA A3/B3  (A3/B4) olajjal töltötték alapértelmezésben az Igniseket új koruk óta.

Ki-ki azzal, amire jó ára/szerződése volt, a gyár Shell Helixet szállított a gyári alkatrész-programban.

Előzmény: Zupky (35528)
hul Creative Commons License 2017.01.18 0 0 35533

Az Acea C osztályról van szó, ha rákeresel.

Előzmény: hul (35532)
hul Creative Commons License 2017.01.18 0 0 35532

Nem ártana legalább kigugliznod, mit is jelent a csökkentett hamutartalmú olaj. 

A DPF részecskeszűrőjű és a harmas funkciójú katalizátorral szerelt autók alacsony belső surlódású ACEA besorolású olajairól van szó, amelyeket ezek a motorok igényelnek. 

Szó sincs tábortűzről a motorodban, ahol hamu keletkezhetne.

Előzmény: mantec (35531)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!