Ismerősnek benzines autóhoz 1-2km-es melóbajárós üzemhez azért nem ajánlottam a "legvékonyabb" olajat amit a gyár megenged,mert ilyenkor szinte végig hidegen megy a motor,szivatóval benzinben dús keverékkel,ami azért csak lejut az olajba 200 E km-es autónál főleg,ezért higítja valamennyire azt.
Ez nem hátrány, igenis jól körül kell járni pro-contra a dolgokat, mielőtt valaki valamit megvenne. Ez óriási előnye az ilyen jellegű fórumoknak, mert ha valaki nem sajnálja az időt, belelovas jobban a témába, sokkal alacsonyabb lehet a tévedés kockázata....Van itt pár ember, aki ellátja az érdeklődő laikust profi szintű korrekt, naprakész infoval. Ez sajnálatosan olajügyben egy praktizáló autószerelőtől általában nemigen várható el. A mézédes stílus persze nem mindenkire jellemző, de hát nem ez a lényeg:))) / Nem mantec úrra gondoltam/ Kicsit off lett?
Az összes M-es benzines motor (Swift 2005-től, Ignis, Wagon-R+ láncos motorja) ajánlásában ott a 10W-40, a mi klímaviszonyaink között abszolút engedi a gyár.
Nem tudom már előrángatni neked a gyári szervizdoksit, nyilván nem tartok ilyet itthon, de nem légből kapott az infó.
Az aktív fórumozók közül ki mivel foglalkozik egyébként? Én programozó vagyok és az autóknál két fétisem van, a gumik, meg az olajok. Amikor eljön a gumi/olajvásárlás ideje, akkor napokat el tudok cseszni, mire eldöntöm, hogy mit veszek. Az olaj meg elég hamar a szívügyem lett, miután azt láttam, hogy néhány autószervíz magasról tesz a gyártói előírásokra.
" ... Rövid városi utakra melyik olajat választanád a saját autódba az alábbi 3 közül(márka nélkül), ha a cél a lehető leghosszabb motorélettartam és miért? ... "
Ebben az esetben (ha nekem Honda Jazz lenne a kezem alatt) elsősorban a 0W-20-as olajban gondolkodnék mivel azzal érhető el a motor leggyorsabb átolajozása és így csökkenthető a lehető legkisebb mértékűre a hidegindítási kopás.
Mindenki válaszát szívesen veszem, akinek van rálátása az olaj témára. Egyébként én is azt választottam a 3 közül. És tudom, hogy én miért azt, de te miért?
A 6-ossal kapcsolatban igazad van, viszont nem olyan rég még fedésben volt a két követelmény és akkoriban még sok olajat láttam, amikor valamelyik A/B követelmény mellett C-t is tudott. Pl. Motul eco-clean 5w30, Mobil 1 5w30 esp, stb. És az járt a fejemben a kérdés írásakor, hogy az A5 mellett a C2 megléte pozitív vagy negatív dolog e. (Vagy A3 mellett a C3)
2-essel kapcsolatban: Ha jól tudom, akkor a 40 és 100 fokon mért viszkozitás alapján kiszámítható más hőmérsékleten is az olaj viszkozitása (nagyon szélsőséges esetek kivételével). És ennek a számolása során hidegben majdnem mindig az az olaj a hígabb, amelyik 40 fokon vékonyabb (meg persze a magas viszkozitási index is segít).
Tegyük fel, hogy van egy 2008-as 1.4-es Honda Jazz-em, a gépkönyvébe oda van írva, hogy API SL + ACEA A1/B1 A3/B3 A5/B5, viszkozitásra meg 0w-20,30,40, 5w-30,40, 10w-30,40. Rövid városi utakra melyik olajat választanád a saját autódba az alábbi 3 közül(márka nélkül), ha a cél a lehető leghosszabb motorélettartam és miért?:
A zárójeles adatok: (40 fokon mért viszk., 100 fokon mért viszk., VI, folyáspont, lobbanáspont, HTHS ) ACEA A5/B5 0w-30 API SL ( 53.9, 10.4, 186, -42, 228, 3.0) ACEA A3/B4 0w-40 API SN ( 75, 13.5, 185, -40, 230, 3.8) ACEA A1/B1 0w-20 API SM ( 44.8, 8.7, 173, -48, 224, 2.6)
Arra vagyok kíváncsi, hogy milyen módon döntöd el, hogy milyen olajat válassz az autódba, amikor az előírásokban van mozgástered.
" ... SLX-350 válaszaira kíváncsi lennék, de annó HTHS témában pl. nem foglalt állást. .... "
Szvsz nincs két egyforma autó és nincs két egyforma autós sem így nagy igazságok kimondására nem vállalkozom.
Az újabb (nagyjából 2014-től gyártott) évjáratú autók többségénél a gyártó kőbe vési azt az egy jóváhagyást (amihez egyre inkább már csak egy SAE osztály kapcsolódik) amivel az autó (szerinte) használható.
A korábban gyártott modellek többségénél különböző SAE osztályú, esetenként többféle minősítésű vagy jóváhagyású motorolaja használatát is lehetővé teszik. Ezekben az esetekben nagyon sok múlik a motor műszaki állapotától, a használati körülményektől - alapvetően ezek határozhatják meg hogy adott esetben melyik olaj nyújtja az optimális megoldást.
Nem azt mondta, hogy kompatibilis visszafelé, hanem azt, hogy ha nincs a polcon 0W-20 VW 509 szabványnak megfelelő olaj, helyettesíthető 5W30 VW 507 szabványnak megfelelővel.
Ez teljesen logikusnak tűnik kis kompromisszummal a fogyasztásban.
Igazad van. Ráadásul te is hibáztál és meg is kaptad a büntidet... Egyébként nem vett észre mindent, biztos fáradt: Nagybetű, hogy előtt vessző, mondat végi írásjelek + lehet, hogy a max mögé egy pontot kéne rakni hivatalosan. Ennyi támadási felületet nem szabad hagyni...
Egyébként a fórumtól azt vártam, hogy többet okosodok attól, mint hogy egy adott autónak mit ír elő a gépkönyve.
Azért még teszek egy próbát, hogy ezeknek mennyire van valóságalapjuk, amennyiben két azonos autóhoz megfelelő olajokat hasonlítunk össze: 1, 100 fokon vastagabb olajjal csendesebb jár a motor 2, elég erős ökölszabály a hidegindítás szempontjából, hogy 40 fokon milyen vastag az olaj
3, nagyobb HTHS = jobb kopásállóság, minimálisan rosszabb fogyasztás
Vagy hogy: 4, milyen adatokból tudok következtetni az alapolaj minőségére? (Pl. 0w-40 valószínűleg group 4. PAO) 5, mikor van értelme 0w olajat választani 5w helyett? 6, egy ACEA A5 előírásos autóba való olajnál hátrány-e ha az ACEA C2-t is teljesíti? 7, Az észter alapolajú olajoknak van e valami jellemző hátrányuk egy PAO-shoz képest?
Pl. SLX-350 válaszaira kíváncsi lennék, de annó HTHS témában pl. nem foglalt állást.
mantec-kel ne foglalkozz..itt éli ki hogy otthon az asszony veri... már ha van neki..nem tudom elképzelni hogy ezt bárki el tudja viselni 2 hétnél tovább :D (max ha több 100 milliója van a bankba)
Köszönöm a kedves szavakat, nem vagyok olajipari szakember, így nincs mély rálátásom a dolgokra, arra tudok támaszkodni, amit olvasok. Meg honnan jön ez a van e önálló gondolatod? Abból tudok építkezni, amit tudni vélek. Ha annyira vágod a témát, akkor lehetnél építő jellegűbb is...
Ez van benne a 4. oldal alján: SAPS: Sulphated Ash, Phosphorus, Sulphur Ha nincs benne Sulphated Ash, akkor mit jelent az, hogy LOW-SAPS? A motorolaj használata során keletkezik benne?
+1: Közben utánaolvastam, ha már felhúztál... https://www.astm.org/Standards/D874.htm Laikusként ha jól értem: a foszfor(+kén?) és a fém reakciójából lesz a szulfáthamu és ezt mérik, majd adják meg a szabványban. Kérlek pontosítsd, mert nyilván veled ellentétben tudatlan és gondolkodásra képtelen vagyok.
Pontosan tudja, hogy miről van szó, csak kötekszik. Ahogy belekötött a DPF részecskeszűrőbe is, mivel a DPF az már magában Diesel Particulate Filter = részecskeszűrő.
Nem ártana legalább kigugliznod, mit is jelent a csökkentett hamutartalmú olaj.
A DPF részecskeszűrőjű és a harmas funkciójú katalizátorral szerelt autók alacsony belső surlódású ACEA besorolású olajairól van szó, amelyeket ezek a motorok igényelnek.
Szó sincs tábortűzről a motorodban, ahol hamu keletkezhetne.