Keresés

Részletes keresés

...slr... Creative Commons License 2015.10.04 0 0 74721

Kedves Villa, ez nem az egyéni közlekedés alternatívája, ez maga a tiszta egyéni közlekedés. Motorizált, egyéni, a tulajdonos állja a cehhet, tisztább, mint bármi más, akkor megy amikor én akarom, oda visz, ahova kérem, nem tudom mi lehetne egyénibb, és mi lehetne közlekedésebb. 

 

Anyagi jólét szerintem nem a korszerűsítéshez kell, hanem a pazarláshoz: persze mi már rég így mulatunk. 

 

Kultúra, viszont tényleg kellene hozzá...

Előzmény: villa (74718)
...slr... Creative Commons License 2015.10.04 0 1 74720

Igen, Zitka megtalálta, az Airwheel-ről van szó. A bemutatóteremben nagyon készségesek voltak, ott tanultam meg felállni rá, és irányítani. A városi tesztelés lehetőségét egy barátomnak köszönhetem, neki van egy ilyenje. Egy ilyen "aktatáska" ára a Segway árának tizede körül lehet, és ezzel az ember valójában nem járművön utazik, hanem keréken jár, mint Megvagy handagy. Egy Segway nagyon erős és gyors, de nagy helyet foglal. Ezek az aktatáskák gyalogtempóban haladnak, beleértve a futás sebességét is. Használatuk során az ember semmivel nem foglal több helyet a városból, mint gyalog, nincs parkolási probléma, teljesen zajtalanul gurulnak, és egy töltés, amivel kb. 20-25 kilométert lehet menni, kábé 10 forintnyi villanyszámlába kerül. 

 

Egy hét alatt cirka száz kilométert mentem vele, a Futafokon való forgolódást leszámítva valódi utazási feladatokat teljesítettem. Munkába, boltba mentem vele, ügyeket intéztem. Mentem úgy is, hogy csak az egykerekűvel, és kombináltam tömegközlekedéssel is. Két öncélú út volt benne, a Camponától felmentem a Fennsíkig, és a belvárostól a Gellérthegyre, hogy lássam, hogy bírja a terepet és az emelkedőt. Röviden összefoglalva: jól, de a terephez nagyon oda kell figyelni, és nagyon kell tudni vezetni. 

 

Ami problémával szembesültem: kerületünkben nagyon sok helyen nincsenek járdák, és ahol vannak, ott keskenyek ahhoz, hogy két ember el tudjon menni egymás mellett, nagyon hepehupásak, még az új építésű járdáknak is erős keresztirányú dülöngélése van, és a térkövek szétmozognak egymáshoz képest. Egy úttesten (amit rendes finisherrel aszfaltoznak), vagy egy jó járdán minden nehézség nélkül lehet közlekedni, de a mi falunk sajnos nem gurulásra termett. Még ahol van is járda, a járdavégek ott sem akadálymentesek, nagyon nem. Azt hiszem, érdemes lenne újragondolni az akadály és az akadálymentesség fogalmát, ehhez az egészséges embernek is érdemes kerekesszékbe szállni, de legalábbis egy kézikocsin tologatni törékeny dolgokat, különben sose' fogja megérteni, hogy miről van szó. Félek, a mi társadalmunk egyelőre még nem is akarja ezt érteni. Nem csak a mozgásukban korlátozottak felszabadításáról van szó, hanem arról is, hogy az egészségesek is sokszoros energiát pazarolnak a közlekedésre, és sokszoros környezeti kárt okoznak, mint ami fizikailag indokolt lenne. Erről egyelőre még legzöldebb barátaim sem hajlandók beszélni velem.

 

A legszomorúbb az volt, hogy bár a Sáfrány utcai buszvégállomástól a belsőbb kerületek felé többé-kevésbé el lehet jutni biztonságos útvonalakon, a Leányka utcából a Sáfrány utcába vezető akadálymentesített aluljáróig nem lehet eljutni, pedig nem nagy távolság. Én csak a házgyár és a Duna közti utat találtam biztonságosnak (bár akrobatikus képességek kellenek a hepehupához, de legalább autók nem jönnek), amin el lehet jutni a Szerémi úti védett kerékpárúthoz. A bringások arra panaszkodnak, hogy lassú, de ezek az aktatáskák 10-14-gyel mennek, max sebességük 18, de 14 felett már szólnak, hogy lassíts. Ez nem egy nagy sebesség, de gyorsabb a dugóban való ácsorgásnál. Milyen szép is lenne, ha Nagytéténytől a Kopaszi gátig egy vízparti sétányon lehetne végigmenni!

 

Szóval bár ez a dolog itt nem terjedhet el, nekem a teszt nagy örömet okozott, már csak azért is, mert két és fél éve még botot vásároltam közlekedési eszközként, és nem volt valószínű, hogy a fájdalmaktól valaha is megszabadulhatok és megtehetek két futólépést. Az elszántság és a lábbal hajtós roller kihozott a bajból, és megerősített annyira, hogy már ezt a tesztet is végig tudtam csinálni. Szó szerint "állóképesség" kellett hozzá :-)

Előzmény: Dmdödöm (74715)
villa Creative Commons License 2015.10.04 0 0 74719

és megkerestem a csatorna projekt ütemtervét, köszönő viszonyban sincs azzal amit odakünn látunk, pl. ezekben a napokban a Nagytétényi úton:

http://www.bpcsatornazas.hu/hu/bp/utemezes/hol_epul_csatorna?district=22



villa Creative Commons License 2015.10.04 0 0 74718

én azt hiszem slr szokás szerint talányosan, egy elektromos kisjárműre utalt, talán egy roller félére, néha látni efféléket, van létjogosultságuk a városban, az egyéni közlekedés alternatívájaként, nyilván kultúra, és anyagi jólét is kelletik ehhez is,

Előzmény: Zitka (74717)
Zitka Creative Commons License 2015.10.04 0 0 74717

Azt hiszem, az AIRWHEEL-ről írt...

 

http://www.air-wheel.hu/termekek

 

 

Előzmény: Dmdödöm (74715)
Zitka Creative Commons License 2015.10.04 0 0 74716

Majdnem 3 éve, hogy én is szóvá tettem:

 

http://forum.index.hu/Article/jumpTree?a=121736937&t=9048586

 

és kedves olvtársunk utánajárt...

 

Obi van Praktiker 2012.10.10
0 0 62946

A (62930 hozzászólás) képeken látható autó is ott ment be.

Egy alkalommal bementem a rendőrségre. Kérdeztem lehet-e valami tenni ez ellen? A válasz megdöbbentő volt: az ott nem bicikliút, ne zavarjon. Vagy ha zavar, küldjek nekik emailt és akkor kivizsgálják.

Ezután megnéztem az út kezdetét, és láss csodát, igazuk volt. Sehol egy Kerékpárút jelző tábla!

Előzmény: Dmdödöm (74714)
Dmdödöm Creative Commons License 2015.10.04 0 0 74715

Fantasztikus, olvasmányos írás. A tapasztalat ebben a legérdekesebb. A mára már a belvárosi turizmus alap közlekedési eszköze lett a Seagway. Hogy itthon nálink így van-e nem tudom, mert a belvárosi turista célpontokat kerülöm, ha lehet. De Bécsben járva - ahol én vagyok a turista - ez pont így van.

Az árát nem írtad, ez rendben is van, de legalabb a nevét elárulhatnád!

 

 

 

Előzmény: ...slr... (74713)
Dmdödöm Creative Commons License 2015.10.04 0 0 74714

Képes valaki elmagyarázni, hogy a képen látható helyzet miért is fordúl elő oly sűrűn a Hárosi bringaúton?
Nagy rendszerességgel találkozom(-tam) ezen a kimondottan a bringasoknak, gyalogosoknak kialakított úton motorosokkal. De ez már több.  Tudomasom szerint a híd felől is, a horgásztelep felől is masszívnak tűnő oszlopokkal van ez az út védve. Akkor mégis hogyan kerülnek oda, de legfőőbbként mit keresnek ezek a járművek a bringaúton?

Számtalanszor bringáznak, sétálnak  - pont a védettség miatt is - családok kisgyerekekkel. Sok kutyáját kissé szabadabban sétáltató szintén jár arra felé. Ennyi erővel a nem messze levő 6-s úton is pont annyira lehetnének biztonságban.
Lassanként pont azok lesznek kiszorítva innen, akiknek épűlt. Talán nem kellene megvárni.

...slr... Creative Commons License 2015.10.04 0 0 74713

Kedves barátaimnak köszönhetően, kipróbálhattam egy közlekedési módust, aminek még neve sincs, de aminek várható eljövetelét már régóta mondogatom, bezsebelve a szokásos "utópista, idealista,.." és egyéb, szokásos jelzőket és általános érdektelenséget. Nos, amíg mi itt évezredes sebeinket nyalogatjuk, és egymást marjuk, más földrészeken valóban sok minden átalakulóban van, és nemcsak felfedeznek, kitalálnak dolgokat, hanem a gyakorlati életbe is bevonulnak az újdonságok. Ezek egyike az elektromos meghajtású személyi mikrojármű. 

 

Alapvetően három lényeges technológiai fejlesztés volt szükséges ahhoz, hogy ilyenek létrejöhessenek. Az egyik az akkumulátorok technikájának nagyon gyors, és nagyon célirányos fejlesztése, ami által egyre kisebb tömegben egyre nagyobb energiát lehet tárolni. Ez teszi lehetővé egyebek között az elektromos helikopterek fejlesztését is. Ugyancsak a repüléstechnikából és a gépkocsik menetstabilizátoraiból jönnek, vagy legalábbis főleg ezek inspirálták az elektronikus giroszkópokat, amelyek hat különböző tengely menti gyorsulást képesek érzékelni (x, y, z irányú gyorsulás és szöggyorsulás), meglehetősen pontosan. A harmadik fontos tényező azok a számítógépek, amiket nálunk nem tanítanak informatikából: az úgynevezett beágyazott rendszerek, amelyek egy-egy gép részeként, akár felhasználói felület nélkül is, rendkívül gyorsan képesek feldolgozni a giroszkópok adatait, és a mozgatott tömeg mozgásegyenleteiből előállítani a szükséges vezérléseket a korszerű, kefe nélküli villanymotoroknak. 

 

Szóval amit sikerült kipróbálnom, az ma már Magyarországon is boltban kapható - ne kérdezzétek az árát, szándékosan nem is izgattam vele magam -, sok helyen pedig már a napi élet része. Egy aktatáska méretű jármű egyetlen kerékkel. A táskából két kis fület le lehet hajtani, azokra kell ráállni, és a talp megfelelő, egészen finom mozgásaival lehet gyorsítani, fékezni és kormányozni. 

 

Rövidre fogva a szót, egészen megdöbbentem azon, hogy mennyire használható egy ilyen szerkezet: nem egyszerűen játékszer, hanem a város sokféle problémájára megoldást kínáló rendszer. Először úgy gondoltam, hogy majd a vonatig eljutok rajta, és az út nagy részét azzal teszem meg, de annyira bevált az eszköz, hogy inkább végigmentem a budatétényi domboldaltól a belvárosig, többször. 

 

Nagyon sok tanulsága van ennek a kis tesztemnek, amit köszönök mindazoknak, akik lehetővé tették. Örömmel, és kicsit szomorúan adom vissza ezt a mikrojárgányt. 

ax15 Creative Commons License 2015.10.02 0 0 74712

az = ami

Előzmény: ax15 (74711)
ax15 Creative Commons License 2015.10.01 0 1 74711

Nagytéténynek meg itt az M0.

Mindenhová kell valami az arra emlékezet, hogy fejlődik a kerület

Előzmény: villa (74710)
villa Creative Commons License 2015.10.01 0 0 74710

Nálunk ellenben dübörgés hallik naphosszat, a Borhegyen, a csatornás kivitelező telephelyén, az egykori ÁGKER telepen sitt daráló üzemel, hónapok óta, és ahogy a projekt megy, nem látni a végét, ez lenne a Borhegy speciális építési övezet (?)

Előzmény: Vadasz S. Tamas (74703)
zöldmeder Creative Commons License 2015.10.01 0 0 74709

Helyesen: 

A kerülő oka az, hogy kisvárosi jelleg megőrzése érdekében a Kővirág sor Katona utca és a Méhész utca közötti szakaszán nincs járda, még poros sem.

Előzmény: zöldmeder (74708)
zöldmeder Creative Commons License 2015.10.01 0 0 74708

Csak kerülővel: Anna utca, Ady Endre út, Méhész utca, Ringló utca, Putnok utca. Az egyes járdaszakaszok eltérőek, sokszor igen rossz minőségűek.

A kerülő oka az, hogy kisvárosi jelleg megőrzése érdekében a Kővirág sor Kártya utca és a Méhész utca közötti szakaszán nincs járda, még poros sem.

A Méhész utcai buszmegálló is csak az úttesten keresztül közelíthető meg. Van viszont üdvözlőtábla!

 

Előzmény: ...slr... (74695)
Béketűrő Creative Commons License 2015.10.01 0 0 74707

 

Ennyi öröme legyen.

 

Előzmény: ax15 (74706)
ax15 Creative Commons License 2015.10.01 0 0 74706

Szerintem csak hozzászólásra provokált.

Működött.

Előzmény: Béketűrő (74692)
ax15 Creative Commons License 2015.10.01 0 0 74705

Az elég gonosz lenne, mert áramtalanításkor egyből megszólal.

Előzmény: Gondoló (74704)
Gondoló Creative Commons License 2015.10.01 0 0 74704

Addig jelez, amíg a riasztó akkumulátora le nem merül. Gondolom, a tulaj áramtalanított, amikor elment hazulról.

Előzmény: Vadasz S. Tamas (74703)
Vadasz S. Tamas Creative Commons License 2015.10.01 0 0 74703

A Plébánia utcából hallani valami csipogást, de mintha messzebbről jönne, már napok óta csipog/kopog valami gép. Egyetlen pillanatra sem hagyja abba, a lakásba is behallatszik a hang. Nem tudjátok, mi lehet ez, és mikor lesz már vége?

504LACI Creative Commons License 2015.09.29 0 1 74702

Még új vagy itt. Úgy tűnik a fórumon is, a hozzászólásra a fejlécben található nyíllal tudsz választ írni, egyszerűbb.

Anélkül, hogy az itt megnyilvánulókat minősíteni szeretném, zömmel tapasztalt nyugdíjas korú csendre és békére vágyó emberek írogatnak. Az ő álmuk, hogy autómentes övezetben sétálnak Budafok központjában a sok bolt között ahol olcsó és minőségi kézműves termékek között válogathatnak. Persze ide a halk és környezetbarát tömegközlekedéssel esetleg kerékpárral jutnának el ahonnan szép parkosított tereken át érik el a központot.

Na ez legalább akkor utópia mint a két vagy háromsávosra bővített úthálózat a kerületi központban.

Egyikből se lesz soha semmi.

Ha ki akarod kerülni a központot, megvan rá a lehetőség, legfeljebb többet mész pár kilométerrel.

Előzmény: István Nemecsek (74701)
István Nemecsek Creative Commons License 2015.09.29 0 0 74701

Lacinak. Miért,mert egy szép,modern városrészt vizionálok?

504LACI Creative Commons License 2015.09.29 0 0 74700

Én csak a teraszról lőttem:

 

Előzmény: ...slr... (74699)
...slr... Creative Commons License 2015.09.29 0 0 74699

Jó, hogy megörökítetted, hihetetlen fények voltak

Előzmény: grja (74698)
grja Creative Commons License 2015.09.29 0 0 74698

Duna tegnap este:

...slr... Creative Commons License 2015.09.29 0 0 74697

Köszönöm a választ, az én járgányom kisebb, mint a kerékpár, azzal úttesten nem mehetek, úgyhogy a Kővirág sor nekem kiesett. Marad a parti út, csak az meg hepehupás.

Előzmény: nyugiba2 (74696)
nyugiba2 Creative Commons License 2015.09.29 0 1 74696

A Szerémi útra a Leányka utcából szerintem 2 jó útvonal is vezet:

1. Kővirág sor a Putnok-Sáfrány aluljáróig. Onnan pedig tetszés szerinti keresztutca a Duna felé.

 

2. Demjén István utca (a református templom mellett), Játék utca, Duna utca. Onnan vagy a Savoya parkon keresztül vagy a Duna mellett a Hunyadi János útig.

 

Én egyébként nem szeretek a Szerémi úton kerékpározni, mert nem lehet folyamatosan menni a sok lámpa miatt, a bokrok miatt nem látnak az autósok, ezért kész életveszély valamint a szegélyező bokrok szúrós tüskéket tartalmaznak és egy úton is össze lehet szedni 3 defektet.

 

Budafokról vagy a Duna mellett +  Budafoki út járdáján (10 km/h-nál lassabban) vagy a Kővirág-Putnok-Sáfrány aluljáró-Tétényi útvonalon megyek be a városba.

 

 

 

Előzmény: ...slr... (74695)
...slr... Creative Commons License 2015.09.29 0 0 74695

És a Putnok-Sáfrány aluljáróhoz?

Előzmény: ...slr... (74694)
...slr... Creative Commons License 2015.09.29 0 0 74694

A Leányka utcából a Szerémi úti kerékpárútra hogy lehet eljutni biztonságosan?

Béketűrő Creative Commons License 2015.09.28 0 0 74693

Bocs, de elirtam a címzést. Gondolonak akartam vélaszolni a bölcs írására.

 

Mégegyszer elnézést!

Előzmény: Béketűrő (74692)
Béketűrő Creative Commons License 2015.09.28 0 0 74692

 

Mást nem találtál ki a sértegetésen kívül? Szegénységre vall!

 

Kérlek felejts el. Ilyen müveltségü emberrel nem állok szóba, aki nem ismeri el, hogy másnak is lehet véleménye és nem találkozik az övével.

 

Erről ennyi. Részemről nem létezel.

 

Előzmény: 504LACI (74689)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!