Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

mauzi 2014.02.10 23:56:11 Creative Commons License 69545

> A körforgalom áthelyezésével kapcsolatban nem szabad elfelejteni, hogy a vasút, a buszmegálló, és a

> viszonylag meredeken ereszkedő Tóth J. utca közé kellene beszorítani egy körforgalmat. Minden

> autónak, ami az É-D irányt használja fel kell mennie a domboldalon ferdén pár métert, kanyar és le.

 

Nem, itt nem egy ufó szállt le, hanem próbáltam a Donszky Árpád utcai körforgót minél méretarányosabban idevetíteni. Bitang nehéz dolog ám a perspektívát eltalálni. A hegybe valóban bele kellene ehhez harapni...

 

Előzmény: peterurfi (69543)
504LACI 2014.02.10 20:41:52 © 69544

Van arany színű spray, jó fémre, én is arra használom. Holnap sajnos nem vagyok itthon, de ha utána ráér szívesen lefújom ingyen ha idehozod Barossra.

Előzmény: Borkostolóóó (69535)
peterurfi 2014.02.10 20:01:10 © 69543

Hát ha nem hát nem :-)

 

Azon a terven, amit lejjebb beszúrtam, ha csak képzeletben meghosszabbítod a kétszer egy sávos szakaszt déli irányban, pont beleakad az út a Budafok megállóhely felvételi épülete mellett lévő sárga darunak tűnő dologba (nem tudom mi van a fedlap alatt, talán valamilyen zsilip?). 13 méter széles csak az úttest, 1 méter biztonsági távolságok vannak, kerékpárút és járda. Ez nem fér be a vasút és Nádasdy közé, illetve onnantól délre. Ha valaki készít olyan tervet, ami szerint mégis és a forgalmat is elbírja, akkor mea culpa és természetesen minden igényelt formában megkövetem az illetőt.

 

A körforgalom áthelyezésével kapcsolatban nem szabad elfelejteni, hogy a vasút, a buszmegálló, és a viszonylag meredeken ereszkedő Tóth J. utca közé kellene beszorítani egy körforgalmat. Minden autónak, ami az É-D irányt használja fel kell mennie a domboldalon ferdén pár métert, kanyar és le. Talán még el is menne, na de 18,75 méter hosszú buszokkal ezt eljátszani? Annyira lelassulna a közlekedés, hogy csak annál a csomópontnál perceket kellene hozzáadni a menetrendhez.

Előzmény: mauzi (69542)
mauzi 2014.02.10 19:22:25 Creative Commons License 69542

> Én úgy tudom, hogy az önkormányzat kérése volt. A magyarázat a következő lehet: A Mária Terézia

> utca helye nem elég széles ahhoz, hogy a reggeli és délutáni csúcsforgalmat ott vezessék át és nincs

> elég hely a bővítéshez. De ez csak egy nagyon merész tipp.

 

Itt egy kép a leendő körforgótól a Tóth J. torkolata felé. El nem tudom képzelni, hogy ide hogy nem férne el a kétirányú forgalom.

 

 

 

Már így elférne, ahogy most van, de ha kicsit is beleharapunk a baloldali zöld sávba, akkor röhögve elfér.

 

Előzmény: peterurfi (69524)
peterurfi 2014.02.10 18:54:16 © 69541

Bármit lehet, de a profilodnál azt írja, hogy nem publikus a címed. 

Előzmény: Tátrás (69533)
Gondoló 2014.02.10 18:22:06 © 69540

Évekkel ezelőtt vettem ilyet a Rákóczi tér mellett a Déri Miksa utcában.

Előzmény: kerub (69536)
Borkostolóóó 2014.02.10 18:20:09 © 69539

e-mailt írtam

Előzmény: kerub (69538)
kerub 2014.02.10 18:14:48 Creative Commons License 69538

Jó fémre is.

Előzmény: Borkostolóóó (69537)
Borkostolóóó 2014.02.10 17:58:30 © 69537

Köszönöm szépen, kérlek megnéznéd fémre jó?

Előzmény: kerub (69536)
kerub 2014.02.10 17:13:31 Creative Commons License 69536

Van egy vastag dekor filc ami arany színü.
Képkeretet javítottam vele, csak azt ne kérdezd hol vettem.

Nyilván valahol itt a Camponában.

Előzmény: Borkostolóóó (69535)
Borkostolóóó 2014.02.10 15:55:33 © 69535

 

 

 

Kedves, Mindenki!

 

 

Segítségeteket szeretném kérni: Mátyás király jelmezéhez a fémből készült babérkoszorú festéséhez szeretnék kérni egy kevés arany színű festéket. Ha lenne valakinek néhány ml. ill. spray nagyon megköszönném.

villa 2014.02.10 10:30:26 © 69534

miért ne lehetne ilyesmi nálunk is?

Előzmény: Tátrás (69533)
Tátrás 2014.02.10 09:59:02 © 69533

A tervlapot esetleg el lehet kérni e-mailban? 

Előzmény: peterurfi (69524)
Gondoló 2014.02.10 09:13:22 © 69532

Eszerint nem lesz zártpályás a villamosvágány, vagy nem lesz teljes hosszban az a Mária Terézia utcában.

Előzmény: peterurfi (69531)
peterurfi 2014.02.10 08:38:20 © 69531

A Mihalik Sándor utcáról a villamosvágányokat merőlegesen keresztezve lehet balra kanyarodni Nagytétény felé, majdnem ugyanúgy mint most, éppen csak a Kossuth Lajos utca helyett a Mária Terézia utca "másik oldalán" :-)

Előzmény: Gondoló (69530)
Gondoló 2014.02.10 07:52:28 © 69530

Köszönet, nagyon jó a térkép.

Amit nem látok tisztán:

kijövök a piacról kocsival a posta mellett, csak jobbra tudok menni - hol tudok visszafordulni, mert pl. a Nagytétényi út felé mennék?

 

Előzmény: peterurfi (69528)
Tátrás 2014.02.09 16:49:36 © 69529
Köszönöm a választ! :-) Sajnos telefonról nem mindent látok és az írás is nehézkes. Majd gépről megnézem a terveket. Mást is lehetett hallani egy időben az átépítésről. Bennem még az élt és ennek tudatában írtam az előbb.
Előzmény: peterurfi (69528)
peterurfi 2014.02.09 14:02:14 © 69528

Gondoló: A képre kattintva elvileg az (is) betölt, de ha nem akkor ezen a linken elérhető teljes méretben.

 

Tátrás: Nem fix még, hogy milyen villamostípus érkezik a fonodóval kapcsolatban, de ez egy elég sok rétű kérdés, része lesz például a kocsiszín felújítása is. Ezekhez a tervekhez nem sok közöm van, ugyanúgy a véleményemet írom csak, mint itt bárki más, de szerintem nincs alulméretezve. Mostani Ganz csuklósokból 5 fér egyszerre a végállomásra, de ha a buszokkal közös peronokat nem nézzük, akkor is odafér három a visszafogóvágányokra, amiből egy akár tartósabban is várakozhat. Összehasonlításként: Most 5 villamos úgy fér el a végállomáson, hogy áll  egy a kihúzó végén, áll egy az elején, egy-egy a leszálló és felszállóhelyen és egy a szükségleszálló helyen. Megfelelő végállomási rend kialakításával a terven szereplő vágányhálózaton egy zavarmentes közlekedést lehet kialakítani.

 

Hogy szerintem miért nem éri meg kihúzót építeni Budafok mh-hez:

Egyik lehetőség szerint a villamos keresztezné a belvárosi irányú útpályát, vagyis csökkentené annak a kapacitását.

Másik lehetőség szerint hosszabban kellene megépíteni az osztott pályás utat, amire nincs sem hely, sem pénz. Arról nem is beszélve, hogy nagyjából 10 fát kellene eltávolítani (áthelyezhető) és további 10 parkolóhelyet szüntetne meg. Szerintem ezt az ott lakók torkán nehezebb lenne lenyomni, mint a meghirdetett terveket.

 

Hogy lássátok mennyire nem a villamos ellen vagyok: Egyetemi tanulmányterv formájában foglalkoztam a 47-es kerületen belüli meghosszabbításának lehetőségeivel. A MÁV Ingatlankezelővel felvettem a kapcsolatot Budafok mh. felújításával kapcsolatban, hogy hajlandóak lennének-e osztozni a lepusztult felvételi épületen annak érdekében, hogy ott lehessen vasúti és budapesti jegy, ill. bérletkiadás.

Nem reagáltak rá.

Felmértem a lehetőségét annak, hogy hogyan lehetne eljuttatni legalább a Camponánál lévő buszfordulóig a villamost. Sokkal kevesebb buszra lenne szükség, ami jelentősen csökkentené a Nagytétényi út forgalmát. A lényeg az, hogy tervezni nagyon könnyű. Megállapítani az egyensúlyt, hogy a megrendelőnek, a finanszírozónak (Magyarországon sajnos sokszor elkülönül) és a használónak is jó legyen, na az nehéz.

 

Mindezek ellenére nem bántam meg, hogy közlekedésmérnöknek tanulok :-)

Előzmény: Tátrás (69527)
Tátrás 2014.02.09 13:30:40 © 69527
A villamosvégállomás átépítésénél figyelembe kellene venni a villamos forgalom igényeit is. A mostani végállomás kialakítása nem szerencsés, de jól használható. Az M4 átadása után sem lesz kevesebb villamos a végállomáson mert jön a budai. fonódó. Nem kéne visszalépni a tér kinézetének okán a forgalom rovására. A jó tömegközlekedés érdekünk, ez esetben a villamos adta régi/új hálózati kapcsolatok. Meg kell érteni, hogy bizonyos vonalhosszúsàg és/vagy sűrű követés esetén nem elég egy két váltó és pár méter vágány. Ha egy forgalom szempontjából is jó végállomást nem lehet a mostani helyen megtartani akkor. eMPet olvtárssal értek egyet és kerüljön át a villamos a vasút mellé. De kövessük el azt a hibát, hogy csak városképi érdekek miatt egy alultertezett kapacitású végállomást csinálunk ami ahhoz képest, hogy használhatatlan drága de jól néz ki.
Előzmény: peterurfi (69522)
villa 2014.02.09 10:44:02 © 69526

ma egy zöldküllő érkezett a kertbe, kár, hogy ilyen nevű topictársunk már évek óta szünetel,

Gondoló 2014.02.09 08:38:07 © 69525

Soha nem hallottam az imgur-ról. Hogyan lehet megtalálni-letölteni a képedet?

Előzmény: peterurfi (69524)
peterurfi 2014.02.09 00:31:43 © 69524

Én úgy tudom, hogy az önkormányzat kérése volt. A magyarázat a következő lehet: A Mária Terézia utca helye nem elég széles ahhoz, hogy a reggeli és délutáni csúcsforgalmat ott vezessék át és nincs elég hely a bővítéshez. De ez csak egy nagyon merész tipp.

 

A jobb átláthatóság összeollóztam a  két forgalomtechnikai tervlapot és mögé tettem a Google Earth ortofotóit. (nagy méretű kép, feltöltve az imgur.com-ra)

 

 

Előzmény: mauzi (69523)
mauzi 2014.02.08 23:53:27 Creative Commons License 69523

Jesszusom, ezt a Donszky Árpád utcai körforgós verziót vajon ki találta ki, és milyen érveket tud felhozni mellette?

 

Mi értelme van egy sarokra visszaterelni a forgalmat a Kossuth Lajosra, lezúzni egy zöldterületet egy körforgó kedvéért, egy körforgót telepíteni a lakóházak nyakába, és ráadásul mindez a Tóth Józsefről kikanyarodás problémáját nem oldja meg...

 

Körforgó a Tóth Józsefhez kellene.

Előzmény: eMPet (69520)
peterurfi 2014.02.08 23:19:48 © 69522

Mellékeltem egy részletet a forgalomtechnikai tervről. A piros szaggatott vonal jelzi a buszok tervezett útvonalát. Valóban a villamosokkal közös járdaszigetet használnak.

Ugyanakkor nem az üzemzavarra tervezünk, legfeljebb számolunk a lehetőségével. Ha egy villamos meghibásodik a felszállóhelyen, akkor egyrészt van annyi hely, hogy egy bent álló másik kocsi kihúzza a nyugati visszafogó vágányra - Ez a diszpécseri engedély megszerzésével együtt nagyjából 10 perc. Addig pedig van lehetőség utascserére a járda mellett az autóforgalom fenntartásával.   

 

Előzmény: bóz7 (69521)
bóz7 2014.02.08 22:41:02 © 69521

"...mert azok is a villamossal közös megállóban állnak meg." 

Én úgy látom a rajzon, hogy csupán a peron közös.

Előzmény: eMPet (69520)
eMPet 2014.02.08 22:13:28 Creative Commons License 69520

No meg is találtam az előzményt, elvileg volt egyeztetés még tavaly.

 

http://www.bkk.hu/fejleszteseink/budapest-xxii-kerulet-varoshaz-teri-fejlesztes/

 

Itt a prezi, ebben van helyszínrajz is:

http://www.bkk.hu/wp-content/uploads/2013/04/Városház_tér_lakossági_fórum_SL.pdf

 

Kivágtam a helyszínrajzot:

 

Szerintem a jobb oldali kihúzó és tároló nem illik ide a központba. Még 2-300 méter sín és mindjárt nem a belvárosban foglalna helyet.

Amíg a villamosok 15-tel átszüttyögnek a kitérőn, vagy havária esetén hátrafelé visszafognak, addig megbénul a buszközlekedés, mert azok is a villamossal közös megállóban állnak meg.

 

Előzmény: eMPet (69519)
eMPet 2014.02.08 22:02:41 Creative Commons License 69519

Tavaly év vége felé láttam pár tervet, a Leányka utcától tartott a Tóth József utcáig. Tartalmazta a Kossuth forgalomcsillapítását, a Mária Terézián a közös busz-villamos sávot, meg egy ordenáré nagy körforgalmat az utolsó magasház után.

 

Ez alapján nem tetszik a Városház térre tervezett villamos végállomás és tároló, ha már ilyen volumenű fejlesztés valósul meg a kerület központjában, akkor nem ott kellene villamost fordítani, hanem a MÁV állomás épülete körül, ahol senkit sem zavar a csörömpölés. A Városház tér meg maradna sima megálló.

 

Egyébként bontásra van ítélve a HÉV/villamos felvételi épület is, mert kell a hely a sávoknak és a járdának!

Előzmény: peterurfi (69480)
villa 2014.02.08 20:50:37 © 69518

vagyon és műemlék gazdálkodásunk emlékműve

Előzmény: satu51 (69517)
satu51 2014.02.08 19:26:31 © 69517

Tudod: évek óta keressük a megoldást, de a Városháza ebben az ügyben nem működik!

Az a gyanúm, hogy a présház szégyenteljes lebontásával, megpecsételődött a Pincekápolna sorsa is.

Előzmény: kerub (69514)
Gondoló 2014.02.08 19:06:16 © 69516

Mikor voltál lent?

 

 

Mai Magyar Nemzet.

Nos, milyen uborkás üvegekről van szó?

Előzmény: kerub (69512)