A klímák hőcserélőjén nagyon sok pára csapódik ki mivel egy meleg közegben egy hideg tárgy (hőcserélő) van, de ezt az utastéren kívülre vezetik. Nekem is volt ilyen problémám, de nekem a radiátorom folyt és ettől lett a gőzfürdő. A szerelő szerint a tágulási tartály szelepe beragadt és a nyomástól ment szét. Ezt onnan ismered meg, hogy fura szaga van a levegőnek. A másik ilyen esetnél a motortérben lévő bilincs engedett ami a gumicsövet a fűtőradiátorra rögzíti és a cső bevezette a vizet.
Parasodik a szelvedom!
Egy 4 eves F Astram (14SE) van, utolagos klimaval. Ha megy a klima akkor pillanatok alatt lejon a para, de ha kikapcsolom akkor ugyanolyan gyorsan vissza is megy, es erezhetoen paras levegot fuj be.
Olyan mintha valahol allna benne a viz. De akkor ha megy a klima miert nem paras a befujt levego?
2-3 hete nem kapcsoltam mar be a klimat, hatha az "termel" vizet a legkeverobe(kicsapodik a hutoradiatoron?), de a befujt levego meg mindig paras, kis tulzassal olyan mintha egy uveghazban lennek.
Volt egy masik problemam is, -de az a hideg ido miatt egyelore ervenyet vesztette-. Megpedig: ha a hutoviz elerte a 100 fokot akkor kikapcsolt a klima. Ha hult akkor visszakapcsolt. Ez igy termeszetes v. csak engem szivatott?
Hali,
a facelift elotti utso szeriaban (corsa) mar nyomattak az 1.4 16V ecotecet 1.4 Si neven, egy haveromnak volt. A 82 LE-s Si 12 alatt van 100-on, a 90 LE-s ecotec 11 alatt. Az ecotec sajat ures tomege 935 kg.
Az SE motorkodu F Astrakba a 8 szelepes hengerenkenti befecsk. motorok voltak 82 es 100 LE-vel (1.6). Ezekre sokszor nem volt kiirva, hogy Si csak 1.4 ill. 1.6. Az F szeria facelift utani darabjaiba szerintem nem kerultek be.
C20XE !
Nekem is gyanús lettem, amikor leírtam, hogy az 1.4 SI "csak" 82 ló (Ecotec, ugye ?) de én emlékszem egy 88 lovas adatra is ... az a 16V ?
Még egy : az SE az Astraban u.a mint az SI a Corsaban ? Hány kilós is a kis 1.4 SI Corsa ?
Nem akarlak elkeseriteni, de szerintem 2dl festeker ossze sem kanik a gepet, ha igen, akkor meg horror arert...de azert probald meg. Sok sikert, ha sikerul, irdd meg hol, engem is erdekel (bar nem eleg csak lefesteni a hibakat).
Segitseget szeretnek kerni valakitol ..
A kinom a kovetkezo, szuksegem lenne kb. 2 deci
festekre kofelverodesek kijavitasara. Tud e valaki
ajanlani valami muhelyt ahol szamitogepes szinkeveressel foglalkoznak es ilyen mennyiseget kikevernek ? A IV.ker elonyben.
Az új modellév azt mutatja, hogy az Opel minden korábbinál innovatívabb. Az Agila után a teljesen átdolgozott harmadik generációs Corsa kerül az európai piacra. Közvetlenül a nyomában érkezik a Speedster, a kétüléses sportautó. A Frankfurti Haszonjármű Autókiállításon debütált a Vivaro, a Renault-val közösen kifejlesztett, új 2,8 tonna terhelhetőségű, középméretű haszonjármű.
Ezek a legfontosabb új modellek, de az összes többi jelenleg a kínálatban szereplő Opel változatot is továbbfejlesztették. Erősebb dízelmotorokkal érkezik a Zafira, Vectra és Omega. Majdnem mindegyik benzin motor is erősebb lesz és ugyanakkor tovább csökkent károsanyagkibocsátásuk. Az ultramodern 2.2 literes könnyű alumínium motort, amely eddig csak az Astra Coupé kínálatában volt, mostantól az Astra, Zafira és Vectra is megkapja. Ez a hengerenként négyszelepes, 147 lóerő biztosítja a Speedsterben is a kiváló teljesítményt. Az új 2.6 literes V6-os motor a Vectra és Omega modelleket hajtja, míg az Astra Coupé csúcsmotorja a 190 lovas új turbómotor lesz. Az autók sok felszerelését korszerűsítették, új opciós csomagok és a legkorszerűbb információs és szórakoztató berendezések rendelhetők.
A teljes modellsor autói közül a középkategóriás Vectránál történt 2001-ben a legtöbb módosítás. Dízelmotorjai közül a korábbi azonos térfogatú 82 lóerős motort a kétliteres turbófeltöltésű 100 lóerős 16 szelepes DTI váltja fel. Még több erő lett a 2.2 literes közvetlen befecskendezéses turbodízel motorban. Ennek a motornak a teljesítménye 125 lóerő, s az ezzel szerelt Vectra végsebessége 207 km/óra. Állóhelyzetből 10.5 másodperc alatt gyorsul fel 100 kilométerre, s 100 kilométeren mindössze 6,5 liter dízel üzemanyagot fogyaszt.
Ami a benzinüzemű motorokat illeti az 1.6 literes alapmotor kivételével az összes erőforrás teljesítménye, illetve nyomatéka jelentősen megnőtt. Az 1.8-as motor tíz lóerővel izmosodott, a korábbi kétliterest, a könnyű alumínium 2.2 literes motor váltja fel. A sorban elől a 2.6 literes V6 motor áll, s ennek is miként elődjének 170 lóerő a teljesítménye, ám nagyobb lett a nyomatéka.
Az új modellévben az Opel zászlóshajója, az Omega teljesen átalakított motorokat, attraktív felszereléseket és új színeket kap. Az egyik különlegessége a 2.2 DTI 16 szelepes, közvetlen befecskendezésű, hengerenként négyszelepes turbó dízel motor. Az új erőgépnek változtatható geometriájú turbinával szerelt turbófeltöltője van és a jelenlegi 100 lóerős kétliteres turbódízel motort váltja ki.
Az Opel autós információs és szórakoztató rendszere mostantól minden Omegába - és az új Corsákba is - rendelhető. Ez egyesíti az audio berendezést a CD váltóval, a GSM telefonnal, ráadásul a kormányról irányítható.
A Zafira is új felszerelési csomagokat és nagyobb teljesítményű motorokat kapott. A 2.2 literes motor például az egyterűt 10 másodperc alatt gyorsítja fel álló helyzetből 100 kilométerre.
Az Astra, Európa legjobban eladható autója mostantól az üzemanyag takarékos "Eco 4" változatban is kapható. Alapja az 1.7 literes DTI, aminek fogyasztása csak 4,4 liter száz-kilométerenként, 0,4 literrel kevesebb, mint az alapmodellé. Az Astra új csúcsmotorja szintén a 2.2 literes alumínium motor lett. Az Astra Coupé ősztől a 190 lóerős turbó, kétliteres motorral is kapható. Ez az erőforrás a kétajtós autót álló helyzetből 7,2 másodperc alatt gyorsítja fel 100 km/óra sebességre, a végsebessége 240 kilométer/óra, míg üzemanyag-fogyasztása csupán átlagosan 8,8 liter. Januártól az Astra Coupé sötétített hátsó lámpákkal és a csomagtartó fedél krómdíszítésével kerül a vásárlókhoz.
Korrekt gép, ez a Vectra szvsz szebb, mint az új. A bordó meg szerintem az egyik legszebb szín, ami autón elképzelhető.
El tudom képzelni, amint kényelmesen hasít az országúton, az automata meg teszi a dolgát (mert az ha jól emlékszem) - ha már az ellazulásról esett szó.
(Na, ez olyan szőke nősre sikerült...)
Régóta olvasgatom a hozzászólásokat, s úgy döntöttem csatlakozom hozzátok, mivel én is egy Opel gazdája vagyok. A szerviztapasztalatokról régebben esett néhány szó, de amint olvastam "killer opel" stb. csak a rossz tapasztalatok kaptak hangot. (ez nekem is van, ha érdekel valakit elmesélem) Én inkább arról olvasnék melyik a jó szervíz, hova érdemes menni ha kell. Van ilyen egyáltalán?
Akkor én már beraknám középre azt a pótkereket, akkor esztétikusabb lenne:-))
Leffes:
Sokan nem vallják be, de igazán ellazulni éjjel, max. 60-80-as sebességnél, halk kellemes zenére lehet. Legalábbis én így szoktam, efelett már nem igazi a zeneélvezet és a lazulás sem, mert figyuzni kell :-))
Jó sokáig nem voltam, de hát az olimpia az olimpia és csak négyévente van:-)
Közben elkészültek a képek a járgányról, így végre én is 'bemutatkozhatom'. Ime (remélem jól linkelek:)) :
Nem valami csúcstiszta, de nem volt kedvem kinyalni kívül-belül csak a képek miatt:-)
Egyébként tök hepi vagyok, mert ma bekerült az új első hangfalszett a verdába, így már zene is hallgatható a kocsiban:-) A régi szett nagyon tropára volt már menve, muszály volt cserélni. Az új nagyon szépen bement a régi helyére, és nem is volt drága (20K körül). Az igaz, hogy nem vagyok autofihi mániákus, de azért szeretem ha szépen szól a zene.
Ja, és berakattam egy Tytan-Dipol sebváltózárat is. Nagyon esztétikusan megcsinálták. Alapállapotban csak egy kis lyuk látszik, amire rámegy egy műanyag dugó, így érszevehetetlen. A ki- és bekulcsolás is meglepően könnyű, egy pillanat alatt megvan. Szvsz nagyon megér ez a dolog 42 ezer forintot. Ráadásul az én automatámban még a kikuplungolás sem műkszik, így aki el akarja vinni, annak vagy szét kell vágnia a kocsit vagy trailert kell hoznia. Remélem a kulcsa tényleg biztonságos, és nem gyártható le tolvajkulcs hozzá.
imp:
A 2.0 16V motorról azt írtad, hogy bármikor is gyártották, mindegyik jó. Ez mit jelent? Nincsenek típushibái? A vizpumpa ennél is elromolgat? Tényleg, hogy lehet ezt felfedezni? Persze akkor már nem nehéz amikor már felforr a víz, de előtte vannak-e ennek jelei?
Ez a motor egyébként hengerenkénti befecskendezéses? Azért érdekel, mert gázt akarok beletetetni, és nem mindegy, hogy az vagy sem. Az is számít, hogy lambda szondás-e, de ezt sem tudom...
Lore:
Nem félsz, hogy sztrájkba lép az a szegény kis Corsa?:-))) Ilyen gyötrés után még a végén megharagszik rád, és valahol útközben úgy dönt, hogy innen már vigyed te őt haza:-))
Az új Astra Coupe tényleg nagyon szép. Bár nekem az összes újabb Opel tetszik. Valahogy nagyon beletaláltak Opeléknál az izlésembe. A Vectrán is imádom azt a szép ívet ami a motorházról szépen 'átfolyik' a visszapillantó tükörre.
A sok felesleges izét is ki kéne szedni (kipörgésgátló, ABS ilyesmi); középen lenne egy batár nyomógomb, aztán arra indulna a gép. Egy ilyen esetben eltekintenék akár a belső kárpitozástól is. A hátsókerék-hajtást majdnem kifelejtettem...
Lore,
nyöszörög mindenhol a belső, de képtelen vagyok megállapítani, hogy honnan jönnek a zajok, lehet, hogy ezért vagyok megelégedve a gyári hifivel...?
Tegnap este, amikor mentem hazafelé, jött utánam egy Calibra kilométereken keresztül, aminek jelentősége abban áll, hogy éjszaka, ellazulva, max. 60-nal mentem. Én meg azt hittem, azzal meg csak tépni lehet, néztem is amikor egy pirosnál mellém ért, de nem akartam nagyon fixírozni, nehogy azt higgye, keltegetem az alvó oroszlánt (1.4, 16V rulez).