"Már a 260-as utastere is _óriási_ előrelépés egy ziuhoz képest, kivülről eszétikailag meg főleg, és felújításkor kapna classic homlok és hátfalat, teletáblás üvegajtókat (mint ami 400-asokon van). A 260-asok kiválasztásánál természetesen nemcsak a bkv állományában gondolkodnék, a volánok, és persze külföldi beszerzés is szóbajöhet a jobb állapotúak felkutatására, biztos lehetne találni viszonylag kis költséggel felújítható darabokat, ebből a típusból nagyon sokat gyártottak."
Mitől magasabb egy IK 260-as utaskomfortja egy ZIU 9-től?
1. Sokkal nehezebben lehet rá felmászni, mint a ZIU-ra. A ZIU padlószint magassága talán a 415-ösökével említhető egy lapon, de semmiképpen nem a 200-asokkal.
Kb. 5 éve történt meg: egy idős, beteg ismerősöm, aki a 76-os vonal önálló szakaszán lakik, nem tudott felszállni az akkor utasszámlálás miatt arra közlekedő GVM-re, mert annak padlószint magassága lényegesen magasabb a ZIU-tól. Akkoriban a 76-os törzskocsijai a ZIU-k voltak. Valószínű, hogy ez az ismerősöm nagy ívben kerüli a 200-as típuscsaládot Budapesten. Azt hiszem, hogy írt is a BKV-nak egy panaszlevelet, hogy mielőbb tegyék vissza a megszokott trolikat a 76-os vonalra.
2. A 200-asokban télen oda lehet fagyni a kapaszkodóhoz, ezzel szemben a ZIU-kban kellemes meleg van.
Tehát, akkor mitől jobb (utaskomfort szempontból nézve) egy IK 260, vagy akár egy GVM a ZIU 9-től?
Húha, most lesz csak igazán nagy felháborodás... :)
Kiegészítésképpen annyit, hogy a tallinn-i 412T-k csak enyhe tűzoltásra lennének elegendőek (vagy még arra sem), mivel csak 5 db van belőlük - nem beszélve arról, hogy ők műszakilag eltérnek a mi példányainktól.
Tudom, hogy ez sem megoldás mert a fejlet technologia közelében sincs.
De a pénz hiány és az ellehetetlenités a trolival szemben szükségszerü egy olyan megoldás ami nem kerül egetverő költségbe. Itt gondolok 30 db Ziu lecserélésére.
Ha csak 5 évre így oldjuk meg akkor is egyfajta előre lépés és kitudja , lehet hogy 5 múlva már lesz egy Politikus mentora a trolinak és lessz új járműve is.
De ameddig a fővárosnál erős a buszlobbi addig mi csak ábrándozhatunk kölnbféle fejlett technikáról.
......Ha mégis akad pár forintocska a kaszában akkor ne arra költsük már, hogy még vegyünk roncsot, amikorösszelehet szedni a megfelelő darabszámot.
Egyet azért ne felejts el. A troligarázs nem gyár, tehát ha még is valami oknál fogva még is a MEGLÉVŐ ik 415-ös kaszni és a ZIU hajtást összeépítenék akkor 1-2 havonta 1db gurulna ki a "C" épületből. Azért csak ennyi mert a napi javítások és karbantartások mellet nem tudnak embert bíztosítani ilyen feladatokra lásd a 435T-ket mert ezért készülnek lassan.
Ja és hamár "járműkombinálás" szükségből akkor legalább az legyen hogy a komfortja emelkedjen ha már a technika szintje nem tud.
Hol az a pénz? ...már ne haragudj de ez a Mega LOL kategóriás hsz volt számomra... Nagyon szívesen részletezném a dolgokat, de az itt erőteljesen OFF lenne, majd ősszel visszatérünk a dologra. ...ha még lesz miről beszélni...
Tallinn-ban csak az 1 db 415T lett leállítva - a 412T-k (a phototrans.eu szerint) még vígan szaladgálnak :) A Neoplan-okat valamelyik román város már megvette.
Csak tudod nehezen hihető, hogy nincs pénz, amikor több száz trolibusz, busz, villamos, hév ésatöbbi értékben épít a város egy új metrót... Magyarul van pénz, csak rosszul használják fel, ez engem rendkívűl irritál.
Ezért jó lenne ha minden érdekelt az új járművek beszerzését és a normális karbantartást erőltetné. A BKV buszaira már többé-kevésbé a média is rászállt. Talán ki lehet kényszeríteni az előrelépést, mert a foltozással nem jutunk előbbre, csak a forgalmat lehet kínkeservesen fenntartani.
A buszoknak/troliknak és a főegységeiknek van egy élettartama, futásteljesítménye azt nem lehet bűntetlenül a végtelenségig nyújtani, a cserét halogatni.
Jó lenne, ha előrelépés történne, nem pedig egyre rosszabb állapotú járművek foltozására menne el a sok pénz... Ezzel csak a jelenlegi állapotok konzerválása történik, mert ha már költöttünk valamire akkor az közlekedjen. De felújítás nélkül se megy, újra nincs pénz, többek közt a foltozás miatt nem is lesz. Ez egy lefelé tartó spirál, pozitív visszacsatolással, azaz ettől csak rosszabb lesz ha nem történik érdemi előrelépés.
Úgy látom, kezd a topikon eluralkodni a totális szakmaiatlanság...
Hányszor, hányszor, hányszor kell még elmondani itt, hogy az utastérben (vezetőfülkében) akkor sem kaphat senki áramütést, ha 600V alatt álló víz ömlik a fejére? Akkor sem, ha "durungba" fesz alatt van az egész kocsiszekrény, mert, mondjuk, rászakadt a felsővezeték!
Lehet, hogy csak az én értelmezésemben van a hiba, de mintha itt többen azt hinnék, a kettős szigetelés valami alkatrész, amit be lehet építeni a ZIU-ba. Nos, nem alkatrész, és a ZIU-t nem is lehet kettős szigetelésűvé tenni...
A trolik nem földeltek. Ha azok lennének, senkit nem érdekelne a testzárlat lehetősége. A villamosok azok. Még a legbulvárabb sajtó sem röppentett fel soha ilyesmit, hogy valakit megrázott volna a villamos.
Az Ik200-as sorozat _összes_ kocsija (busz és troli egyaránt) megérett a kidobásra a kora alapján.
Ha vezetéket húzunk ki bármelyik buszvonal fölé, ott többé ne közlekedjen autóbusz. Csak trolibusz. Mert így van értelme, így gazdaságos.
Elgondolkodtam azon, vajon mitől lenne biztonságosabb a jv. munkája, ha nem a fülkében lenne a kontraktorszekrény, a relék, a biztosítékok...
Egyelőre ennyi. Talán még később reagálok. Nem biztos...
Esetleg elnézni Tallinba hogy a 412-eseik milyen állapotban vannak. Ha jól tudom ők leállították őket. Még mindig jobb lenne azokat megvenni mint hogy a Ziuból kirángatott motort stb... átpakolni egy 260asba meg fél éve szétkapott 415ösöbe.
Sőt ha annyira ragaszkodunk egy 415ösöhöz akkor vissza hozhatjuk azt is. Vagy kopogtatunk a románoknál is.
Lehet hogy a '70es években megérte a Ziu5 cuccait átpakolni a csuklós ikarus kasztniba de most már nem.
Mi van a Neoplan trolikkal? Megvette már valaki? Ha lenne pénz elkéne gondolkodni azokon. (lízing???)
Mégmielőtt: tisztelem és becsülöm azokat a kollégákat akik a jelenlegi eszközökkel a jelenlegi járműparkot igyekznek üzemképes, ha nem is jó állapotban tartani!
Na akkor nézzük meg összesen hány db 415 van a bkv-nál, ebből mennyi áll tartósan=nincs esély belátható időn belül (buszként) kiadni, ez utobbiból lehet gazdálkodni, kell min 25 max 30db kaszni, van ennyi 415 félreállítva ? Ha nincs, akkor a hiányzó mennyiséget 260-asokkal kell pótolni (ugye modern kaszniba nem rakunk ziut). Szerintem még az is belefér ha fele 260-asba, fele 415-ösbe kerül átépítésre. Már a 260-as utastere is _óriási_ előrelépés egy ziuhoz képest, kivülről eszétikailag meg főleg, és felújításkor kapna classic homlok és hátfalat, teletáblás üvegajtókat (mint ami 400-asokon van). A 260-asok kiválasztásánál természetesen nemcsak a bkv állományában gondolkodnék, a volánok, és persze külföldi beszerzés is szóbajöhet a jobb állapotúak felkutatására, biztos lehetne találni viszonylag kis költséggel felújítható darabokat, ebből a típusból nagyon sokat gyártottak. Persze én is annak örülnék a legjobban ha sikerülne elég 415-öst felhajtani, remélem ez így is van. És azt se felejtsük el, h akár 415 akár 260 a kontraktorszekrény a relék a biztosítékok kikerülnének a vezetfülkéből így biztonságosabbá téve a jv-k munkáját.
A GVM-eknek nincs semmi bajuk, jelenleg azok vannak a legjobban, igaz többször rúdra kerülnek de még mindig megbizhatóbb mint bármelyik troli.
A 415-ösök szerteszéjjel áldogálnak különbözö garázsokban, különbözö fődarab hiányoságokkal. Ezek a járművek mostanában érik vagy már megértek egy váz felújításra. Nem mint a 260-asok amelyeknél talán már a második, vagy harmadik vázfelújítás esedékes. Mint ismert a Ziu-k is vázfelújításra értek. na a többit rádhagyom hogy kigondold. Te mit tennél ha nincs pénzed de ezeket felkellene újitani.
Felújítasz 415-ösöket és egyszer csak érkezik valami fődarab. Vagy hogy? Felújítod a sokadjára felújított 260-asokat, a Ziu.król már ne is beszéljek.
Milyen milliárdok? Te hány éves adatot közölsz? Egyszere 5 évet zársz le?
Milyen kifogás?
Mit nem tudsz megérteni, azt hogy nimcs pénz új járművekre vagy hogy nicspénz fentartani. De ha lenne is valami forráss akkor is minimum 2 év mire 1 db új jármű bekerül a troliba.
Mivel nem tudják lecserélni az elavúlt de üzemelő járműveket így azokat életben tartják a SEMMIBŐL.
Abban van igazad, hogy elkerülhetetlen az új járművek beszerzése és itt vége pont!
Semmi nincs hozzá ami ezt biztosítja. De tényleg SEMMI!
Azokat 5-10 éves nyugati csuklós kaszniba, ik435-be kellene rakni, nem baj ha különböző típusú kasznikba vannak átépítve, de lehetőleg 2-3 típusnál ne többe, mert magas lenne a tervezési költség. Ideális felállás fele középmagas, fele alacsonypadlós. Mivel a gvm-ek kasznija alapvetően jó állapotban van (szvsz), ezért csak azokat kellene egyelőre átépíteni amelyeknél a kasznicsere halaszthatatlan.
Hahahahaha. Nem tudom lehet, hogy megártott az ásvány víz és azért írok hülyeségeket. De most hogy nézem én nem írtam ilyet, hogy kiakarom dobatni. Nem lenne baj ha ragaszkodnál a mondandom lényegéhez.
Akarja a franc kidobatni a GVM-eket. De felete is eljárt az idő az meg tény.
De nem is ez volt a lényeg hanem az, hogy nincs semilyen terv troli beszerzés vagy ilyesmivel kapcsolatban.EZ A LÉNYEG.
Ha lenne arra zsé, h. a buszvonalak fölött drótot húzzunk ki, akkor arra is lenne, h. új járműveket vegyünk. Egyébként véleményem szerint nem feltétlen a motorikus állapot a legnagyobb probléma a buszoknál...
Na akkor vegyesen kellene átépíteni, bepakolnák 260-asokba is, meg 415-ösökbe is, így már össze lehetne szedni a szükséges 25-30db-ot, vagy amennyi kell. 260-asok ha classic homlok és hátfallal lennének felújítva, még jól is néznének ki. És legalább az a hatalmas előnye is meglenne egy ilyen kasznicserés felújításnak, h a parlament előtt nem ziukkal égetnénk magunkat, arra is jár troli ha jól tom, ha itt jár egy külföldi delegáció ne a lepukkantságot lássa.
Vegyesvonalak kiépítéséről mi a véleményetek ? Ilyenek lehetnének akár hegyvidéki részeken, vegyesen járnának trolik és buszok, a rosszabb motorikus állapotú buszok át lennének építve trolivá (legalább nem szennyeznének míg felpöfögnek a hegyen) egy ilyen vonalon a kocsik kb 20-30%-a lehetne troli. Persze lehet luxus lenne csak ezért felsővezetéket kihúzni, de ha egy forgalmas vonalra lenne kiíépítve és javítaná az üzembiztoságot akkor hosszútávon lenne értelme (ahogy a buszok motorjai amotizálódnának el, folyamatosan épülnének át trolivá).
Miket nem olvasok!? Egy pillanatra úgy láttam, olyasmiket írtatok, hogy földelt trolibusz, meg kettős szigetelésű ZIU... Ettől egy picit összezavarodtam :) Ha leföldelsz egy trolibuszt, akkor mi történik egy pozitív testzárlatnál? A nagy világmegváltás közepette azért ne feledkezzünk meg a makacs tényekről...
Meg ha úgy állnak a dologhoz, hogy az új troli drága, akkor sosem lesz, mert ez a kifogás megmarad. Mi lesz akkor? Milliárdokat beleölni az elavult járművekbe? Biztos kilehet számolni mennyire ktg hatékony ez vagy sem, de inkább az utóbbi... és ha majd azok is cserére szorulnak? Jön a szokásos kifogás. Mi lesz? Lakat a hálózatra. Vagy a világ legnagyobb múzeumtrolibusz-hálózata. Poénnak poén, aláírom csak nem éppen használható:)
Elkerülhetetlen az új járművek beszerzése. Vagy használt, de nagyon jó állapotban lévő kocsikat kell venni. De a "sufniban" építünk 260T-t nem megoldás. Nem viccből mennek vázjavításra a 260-asok...
Már lenntebb kitárgyaltuk, hogy az új járműveknek mik a hátrányai. Ha se új járművek, se ZIU akkor mi? Talán használt jármű, de azért az sem mindegy, hogy milyen, ritkán adódik olyan lehetőség amikor nekünk megfelelő trolit árulnak (ha pedig épp adódik akkor megveszi más).