Minden amit az újra előtérbe kerülő megújuló energiaforrások eltüzelésére alkalmas készülékekről tudni érdemes, hogyan kell kiválasztani, hol lehet kapni, hogy lehet csinálni
Tudom, sajnos ez már csak ilyen. Ha nincs puffer, amiben a meleget tárolni tudod, akkor vagy a lakásba küldöd, vagy nem adsz levegőt a kazánnak. Az utóbbi esetben jönnek az általad leírt "gondok", ami pl a kazánnak sem túl jó.
Azért tud egy kazán kátrányosodni mert alacsony hőfokon fűtök?
45-53 fokon!
A fa száraz+lighnit.
Pár napja ki esett a kémény aljából a tisztító nyílás és szerintem nem volt kellő huzat,de most be van gipszelve a fedél.
Viszont pl a hamu tálca alatt is előfordul ilyen vizes kátrány szerű lötty.Meghát az égés térben is,Hőterm carbon a kazán.
Vagy azért is lehet mert lomha a rendszer és túl hideg a visszatérő ág? Le lettek cserélve a radiátorok lap radiátorra de még nincs keringető be De nem soká be lessz az is rakva!
Vagy esetleg ez még az a kátrány lenne ami a tisztító fedél kieséskor keletkezett?
Ismerem a művedet,és leemelem a kalapom,hogy ezt összeraktad!Úgy látom,hogy primer ajtó lezárása nélkül nem marad a meleg a kazánban.(azért majd csak megpróbálom,hogy ha mechanikusan lezárom tüzelés után a pillangót,mit mutat másnapra;-))
Nincs szándékom iparművészeti díjat nyerni! De működik.
Úgy van megoldva, hogy a kazán eredeti állapota nem sérült, tehát csak rávan rakva filc talpakkal, hogy a festék se sérüljön hisz 5 év garancia van a kazánra.
Ha tudod szabályozni a pillangót akkor bőven elég ha az alsó ablakot egy belimóval (on-off modban) rexivel müködteted. Tehát a primér ablak nyit 80°felet (egyben a kazán keringetője is indulhat). A huzat szabályozását a pillangóval intézed. Ha 80°alá megy a fűst a primer ablak lezár (nálam a szekunder is de ez már 160 alatt lezárt) Azt, hogy a szekundert hogyan tudod lezárni ez kazán típus függő, nálam egyszerű volt mert ua. olyan mint alul.
És híd el nem hűl ki a kazán a fűstcsővőn mert a rexik továbra is mérik a cső belsejét és szoba hőmérsékletüek pedig a pillangó nyitva van, a kazán vize pedig 80°.
Aztán később lassan kezd hűlni mert megy a pufferba gravitációsan és nem a fűst csövön keresztűl. Régen mikor levolt zárva a gravitációs szelep 8-10óra alatt hűlt 10-15°ot. Nyilván a kazán hőszigje nem olyan vastag mint a pufferé de én megvagyok vele elégedve.
Lenne egy kérésem! Akinek van rex-e és infrás hőmérője is otthon, legyen szíves mérje meg kb milyen közvetlen füstgáz hőmérséklethez milyen infrás (füstcsövön kívüli) érték társul.
Nem tudom mennyire arányos a magas és alacsonyabb tartományban ,ezért ha lehetne 2-3 értéket is megadni azt megköszönném! pl 150-200-250 fokos füstgáznál mennyi a füstcső hőmérséklet.
Egyelőre nincs rexim (ha véletlen rendel mostanában valaki szólhatna,betársulnék hozzá), de szeretném kb-ra tudni mennyire megy ki a meleg a varjaknak.
Ezt lezongoráztam tavaly.Nem jó.
Tettem egy belimot a huzatra is.Az vizhőfokra megy.1C ingadozással tartja a kazán a beállitott előremenőt.Ha leég nem marad nyitva,megszakad a vezérlőkör adott hőfoknál,és lezár.Van hogy reggel van parázs.De mindenképp sokkal tovább tartja a hőt.Ha pl nincs itthon senki akkor is jó,mert 6-7 óra múlva is elég csak rakni rá.Itt van egy achilles sarok,mert ki kell tamasztani a huzatajtót amig a hőfok fel nem kúszik a záróhőmérséklet fölé.Utána aktivan dolgozik.
Ha a lakásban csipog,akkor 74fok úgymaradt a kitámasztás...... ritkán de előfordul.
Arra gondoltam,hogy mondjuk 100C alatti füstgáznál autómatikusan bezár a pillangó,hamár úgyis szabályozzuk,ezt kéne valahogy megoldani.Tudom hogy a pillangó nem zár el 100%-ra,de mégsem a 160-as csövön megy ki a meleg,így talán a következő begyújtásig(nyilván hidegben,mert akkor sűrűbben kell begyújtani)valamennyi meleg a kazánban marad,még úgy is,hogy a primer ajtó nyitva van.
Az ember sokszor elméletileg építi fel a rendszert. A gyakorlat van, hogy más.
A kazán előre menőjében van egy spiro légtelenitő, ennek a bekőtési hossza ua. mint egy vizóráé. Volt egy használaton kívüli víz órám be raktam a spiro helyére és láttam, hogy van áramlás a kazán felől ha az már rég leállt. Egy ideig még meleget húz a fűtés de ha kiürül a kazán már a puffer aljából is húzta a hideget és ezt keverte a puffer tetejéből jövővel. Ez egyébként szakszeres bekötés, furcsa mivel ők is a Laddomathoz ajánlják.
A szelep kitámasztása megoldotta ezt a gondot, azért nem hűjék a Németek sem hisz gyárilag mellékelik ezt a kitámasztót.
Most más a bekötés, a spiro visszakerült a helyére, a szelep is működik és a lényeg megszűnt a bugyogás.
Ez nekem zavaros, a 35 éves fűtési tapasztalatom az ha enyhe idő van 45-50°os előremenő (visszatérő kb. 40°) nagy hidegben max. 60-65°az előre menő. Kondenz vizet soha nem tapasztaltam (lehet, hogy kimegy a kéményen?). Ezen azóta sem változtattam mióta vegyessel fűtők. Ezt egyébként nem én találtam ki több szakirodalomban ezt javasolják. Konfúzió: Ha nagyon melegek a radiátorok a szoba termosztát rég kikapcsol a radiátor még mindig nyomja a meleget feleslegesen, így lesz a nagy hő lengés a lakásban. Ezt úgy lehet elviselni, hogy egyszer tangában máskor kabátban vagyunk.
Egyébként az arany árú külső hő érzékelős szabályozók ua. ezt teszik csak kicsit precizebben.