Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

asasin Creative Commons License 2012.09.25 0 0 41374

Ezt készséggel elhiszem nektek,de azt nem,hogy megfelelő keresztmetszet esetén nem tud annyi levegőt szivni,mint amennyire szüksége van és ezáltal csökkenjen a teljesitmény!Hozzáteszem azt is,hogy itt 2 könyökről és kb egy méteres csőről beszélünk.

Ja!Én is poliroztam annó a Ladámnak és vártam a csodát!Persze nem történt semmi,vagy csak nem vettem észre:)!Mikor legyártottam hozzá az első kipufogómat,na azt rögtön észre vettem!

Üvöltött és 0-ról 100-ra kellett neki vagy 25mp!:)

M.I. Creative Commons License 2012.09.25 0 0 41373

Bocs, hogy idegenként belepofázok, de az a helyzet, hogy a szívó és kipufogó csöveket is méretezik. Nem véletlen, hogy a nagyteljesítményű motoroknál a szívó és kipufogó csonkok is olyan hülye formájúak, mert egyforma hosszúra kell őket csinálni.

A dugattyús motorok sem szíváskor sem kipufogáskor nem egyenletesen mozgó gázokat mozgatnak a csövekben. Csak tedd oda a kezed a kipufogóhoz járó motornál. Pulzál. Gyakorlatilag hullámok indulak el a cső egyik végétől a másik vége felé. Amikor egy ilyen hullám eléri a cső végét, visszaverődik és elindul visszafelé. És ha pont rosszkor ér vissza akkor rontja a motor gázcseréjét.

A rossz kipufogó pl pont akkor csinálhat túlnyomást a leömlőben amikor kinyit egy kipufogószelep. Amikor a kipufogód szétmegy, nemcsak hangosabb lesz a kocsid, de valamivel gyengébb is mert más lesz a cső hossza, mint ahogyan azt a gyárban kitalálták.

A szívóoldalon meg ha nem megfelelő a cső hossza, esetleg egy kisebb nyomású hullám éri el a szívószelepet amikor pont levegőt venne szerencsétlen henger.

Tehát van hatása a cső hosszának. Elméletileg kísérletezgetve találhatsz olyan hosszúságot amikor nem rontja le a motorod teljesítményét de ahhoz sztem kéne egy próbapad ahol teljesítményt mérsz.

 

Előzmény: asasin (41367)
Ata samurai Creative Commons License 2012.09.25 0 0 41372

KÖSZI!

Előzmény: spapda (41370)
Ata samurai Creative Commons License 2012.09.25 0 0 41371

A max kapacitáson nem változtat valóban. De hogy mekkora (erő) energia kell ehhez, az változik. És itt beszélünk egy SZÍVÓ motorról !!!

Ne hasonlítsd folyadékhoz. Az nem ritkul, mint a levegő.

Előzmény: asasin (41367)
spapda Creative Commons License 2012.09.25 0 0 41370

Nem mindegy a hossz, elég csak a légáramlás során fellépő súrlódási ellenállásra gondolni, ami a csőtől függ:

 

Δp = λ * l/d * ρ/2 * V^2

 

Ez az a nyomáskülönbség, amire szükség van, hogy az áramló közeg legyőzze a cső falával történő súrlódás miatti erőket (l a cső hossza, d az átmérője). Ebből eredeztethető a talán ismerősebb fogalom, a nyomásesés (R), ami az 1 méternyi csőre jutó nyomáskülönbséget jelöli, innét ered a Δp = R * l összefüggés. A tényleges nyomásveszteség pedig nyilván függ az áramlás sebességétől, a közeg hőmérsékletétől és még egy csomó dologtól. Ezt jellemzi λ, ami ebben az esetben a csősúrlódási tényezőt (veszteséget) jelöli. Ez ugye az anyagi tulajdonságokat is jellemzi, hiszen más a súrlódás egy sorjamentes acélcsőben, mint egy rücskös betoncsőben.

 

Az áramlás sebessége már csak azért sem mellékes, mert minél nagyobb az áramlási sebesség, annál nagyobb a szállított térfogat, vagyis annál nagyobb a nyomásveszteség. Ebből adódik, hogy egy ilyen csőrendszer Δp-V diagramja másodfokú parabolával közelíthető a leginkább, nyilván minél kisebb az átmérője a csőnek, annál meredekebb a függvény emelkedése.

 

És ez még csak az egyenes vonalú áramlás problémaköre. Ott van a kérdés, hogy a rendszerbe belépésnél és a toldatok miatt változó átmérővel mi a szitu, illetve mi újság a kanyarokban, ívekben. Csak pár kulcsszó: beömlési veszteség, diffúzor veszteség, csőidom veszteség (katalógusokban a gyártó meg szokta adni, hiszen nem elhanyagolható tényező) stb.

 

Szóval nem elhanyagolható, hogy milyen hosszú a cső, hiszen a fellépő veszteségek elsőfokú arányosságban állnak a hosszúsággal. A kérdés a veszteség mértéke, de ez számítható, hiszen a legtöbb változó rendelkezésre áll vagy jól közelíthető, a többit pedig elvégzik az áramlástani törvények.

Előzmény: asasin (41367)
Ata samurai Creative Commons License 2012.09.25 0 0 41369

Szerinted marhaság. Az áramlástan meg egy felesleges tantárgy (szerinted) :D

Az a sok idióta tuningos meg teljesen feleslegesen polírozza a szívócsövet belülről.

Előzmény: asasin (41367)
Krinnyi Creative Commons License 2012.09.25 0 0 41368

Mivel itt nem 10-20 méterekről van szó, valóban mindegy lehet a hossz, de elszívás, és légtechnikában igenis számolnak a csőhosszal is, egy légtechnikai tervezésnél a motorok/ kompresszorok kapacitását illetően! Az áramlásban, a csövek falán, és kanyarokban fellépő kavitációk, és mittomén még mik vannak sokat vesznek le egy rendszer teljesítményéből!

De rég volt már tán újra kéne olvasni!

Atom neked még megy???

Előzmény: asasin (41367)
asasin Creative Commons License 2012.09.25 0 0 41367

Tehát,ha van egy pl 60-as csőcsonkom egy viztartályról 10cm hosszan,akkor ezzel több vizet tudok kiönteni,vagy szivattyúzni azonos esetben,mint mondjuk egy 60-as 1méteres csőcsonkkal?

Ez marhaság!Mindegy milyen hosszú!Egy kereszt metszethez adott egy max kapacitás,legyen az levegő,folyadék,vagy bármi más!A hosszúság ezen nem változtat!

Előzmény: Ata samurai (41366)
Ata samurai Creative Commons License 2012.09.25 0 0 41366

Ebben nincs igazad, de annyira nem értek hozzá, hogy el tudjam magyarázni.

Előzmény: asasin (41357)
asasin Creative Commons License 2012.09.25 0 0 41365

Köszi Krinnyi!Puma mintásról infó esetleg?Pp ez van rajta 7.50 R16

Előzmény: Krinnyi (41363)
Sigma6 Creative Commons License 2012.09.25 0 0 41364

Tényleg érdekeseket ír az ember. Köszi.

                        

Előzmény: spapda (41356)
Krinnyi Creative Commons License 2012.09.25 0 0 41363

Komoly sárba, dagonyába simex. Bárhova máshová jó az MT is!

Aszfalton nagyon jól tapad a simex is, de sztm olyan 20e km alatt le is lehet nyalni!

A bfg Mt híres a hosszú futásteljesítményéről 60-80e km sem ritka!

A silverston aszfalton is "viszonylag" csendes nem sokkal hangosabb egy kopott mt-nél, míg a simextől kiolvad a zsír a füledből!

Előzmény: asasin (41359)
pinguru Creative Commons License 2012.09.25 0 0 41362

Aszfalton felveszi a versenyt, továbbá homokos közegben is, ott nem elönyös a nagy minta. Nyílván sárban a Simex győz...

Előzmény: asasin (41359)
asasin Creative Commons License 2012.09.25 0 0 41361

Magyarul nem jó a BFG MT?Tényleg nem tudom,mert eddig csak simit használtam,de most szemezgetek a BFG-al.

Előzmény: mandras79 (41360)
mandras79 Creative Commons License 2012.09.25 0 0 41360

Persze ,hogy felveszi a versenyt!!!Sőt bármilyen gumi felveszi a versenyt!De akkor is a Simex minta győz az esetek többségében:O)

Előzmény: asasin (41359)
asasin Creative Commons License 2012.09.25 0 0 41359

Érdeklődnék,hogy szerintetek a BF.G. Mud.Terrain gumi felveszi-e a versenyt a Simex mintással,vagy nagyon alul marad?

asasin Creative Commons License 2012.09.25 0 0 41358

Csak úgy megkérdezem,hogy szerintetek aki sokat magy földúton és eltömitődik a légszűrője,annak nem fogja a motort?Dehogy nem!Elég egy-két nap poros használat a teljesitmény csökkenéshez!Gondolom Ausztráliában a sivatagban sem vizi átkeléshez használják,pedig ott igazán elterjedt.

asasin Creative Commons License 2012.09.25 0 0 41357

Ha fojtotta a motort,akkor a kereszt metszettel lehetett a bibi,vagy a sapkával,ha volt rajta.Egy eltalált kereszt metszetű cső esetén lehet 1Km is.Azon is annyi levegőt sziv,mint  10 Cm-en!

Előzmény: Ata samurai (41353)
spapda Creative Commons License 2012.09.24 0 0 41356

Megtaláltam, erről az írásról beszéltem. Jól látja a csóka a helyzetet, sok embernél erőteljesen frenkizés csak a snorkel.

Előzmény: spapda (41355)
spapda Creative Commons License 2012.09.24 0 0 41355

Ciklonnal együtt nem is olyan rossz dolog a snorkel. Ha az ember sokat kószál nyáron a porzó földutakon (pl. melóból kifolyólag, vagy vadászat céljából), akkor baromi gyorsan tele lesz a légszűrő porral, ezen már az MTZ monociklon is sokat segít. Könnyen levehetőre kell tervezni, és akkor csak terepen kell felrakni, közúton nem fojt a ciklon. Önmagában a snorkel viszont valóban lehet problémaforrás, talán mitsubishis fórumon olvastam panaszt arra, hogy a sima csöves kivezetés több port szedett össze, mint a gyári megoldás. A ciklonnal már más a helyzet. Ja, és persze a snorkel fojtása is izgalmas téma, elvileg méretezés kérdése, hogy mennyire érezhető. Valahol nemrég belinkeltem egy angol világjáró írását, ahol a saját snorkeles tapasztalatairól számolt be, a lényeg az volt, hogy minél rövidebb és minél egyenesebb csőből építkezett, gyakorlatilag a motorháztetőre jött ki a ciklon, az előszűrést szépen elvégzi, nem nagyon fojt, magasabbra meg felesleges tenni, a benyás gép úgyis előbb leáll, ha az elosztó vizet kap.

Előzmény: Ata samurai (41354)
Ata samurai Creative Commons License 2012.09.24 0 0 41354

Az egész snorkel felesleges 99%-ban.

Előzmény: Ata samurai (41353)
Ata samurai Creative Commons License 2012.09.24 0 0 41353

Mesélj a tervezett felhasználásról! Abból derül ki van-e értelme. De sztem nincs! Nekem volt a G-n, de úgy csináltuk meg, hogy csak akkor használtam, ha nagy víz volt az útvonalon.  Fojtja a motort.

Előzmény: Sigma6 (41348)
Szlejer_ Creative Commons License 2012.09.24 0 0 41352

Kép lemaradt, egy ilyennel mindenhol megbámulnák!

 

Szlejer_ Creative Commons License 2012.09.24 0 0 41351

Mondjuk ammán' igaz, hogyha sz*pni akar, akkor SIII-mal stílusosan, elegánsan teheti.
Formára a katonai S3-asok még nekem is bejönnek.

 

Lehet ezeket az újraépített darabokat LC motorral és váltóval kérni? :-)))

 

Előzmény: Tie (41338)
asasin Creative Commons License 2012.09.24 0 0 41350

Hol lehet most jó áron nagy 33"-35"-os sárgummákat venni?Tudtok valami tuti helyet,vagy csak a gugli segit?

asasin Creative Commons License 2012.09.24 0 0 41349

Javasolt,ha tudsz rá vigyázni,de én egy állat vagyok!Sokat használtam a gépet erdőben és nem érdekelt,hogy van-e út!Természetesen az ágak letörték néhány alkalommal,ha épp olyan helyen közlekedtem ahol út sem volt csak a sűrű aljnövényzet.

Előzmény: Sigma6 (41348)
Sigma6 Creative Commons License 2012.09.24 0 0 41348

Köszi.

Akkor most javasolt a monociklon vagy felesleges?

Előzmény: asasin (41343)
Sigma6 Creative Commons License 2012.09.24 0 0 41347

Nem búvárkodni szeretnék. A kevesebb por miatt gondoltam.

Persze ha beázik és azért áll meg az jobb mintha vizet szívna és azért.

Előzmény: Ata samurai (41344)
SyPunto Creative Commons License 2012.09.24 0 0 41346

Meg tudná adni valaki Király Pisti elérhetőségét? Köszi

asasin Creative Commons License 2012.09.24 0 0 41345

Nem mindegy,hogy mennyi porral terheled a motort!A motor térbe állandóan nyomja az első két kerék és mindig innen sziv rendesen,de snorkellal ez elkerülhető és nagy mértékben befolyásolhatja a moci élettartamát!

Előzmény: Ata samurai (41342)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!