Minden amit az újra előtérbe kerülő megújuló energiaforrások eltüzelésére alkalmas készülékekről tudni érdemes, hogyan kell kiválasztani, hol lehet kapni, hogy lehet csinálni
Minden rendszer más és más, de azért az alapvető szabályok ugyan azok.
Nálam pl szinte tuti túl nagy a huzata a kéménynek. Nincs pillangóm, vagy semmi olyan berendezésem, amivel ezt szabályozni tudnám, így egyedül a kazánba bejutó levegőn tudok állítani.
Jelenleg a primer levegő kb 3-4 cm2 felületen megy be, míg a szekunder kb 1 cm2-en. Így 90 fok körül dolgozik a kazán, de ha kicsit jobban megpakolom, simán felmegy akár 100 fölé is.
Azért az a vizes lötty és kátrány nem az égből pottyant be a kazánba.
Szerintem ha szárazfa és megfelelő kazánvédő van (kazánviz 60-80°) lehet fojtani (3-4mm résre). Mellékelem a bizonyitékot (ekkor még nem volt pillangóm).
" Azért tud egy kazán kátrányosodni mert alacsony hőfokon fűtök?" igent válaszoltál
amire én írtam amit irtam,
és megfejelem azzal, nekem akkor volt kátrányos víz a kazán alján ha az alsó ajtót lezárom vagy max3-4mm-re van nyitva, akkor felsőbegyujtásnál is kifolyik a lötyi, ha nyitok rajta megszűnik a léfolyása.
vagy akkor volt kátrány amikor felfőztem a kazánt 150-160 fokra és lezártam a tüzet, na a tálca alja és a hátsó oldal kátrányos lett, de nem repültem.
Tehát SZERINTEM csak a folytott égés felelős a kátrányért, a kazán alján lévő vízfolyás nálam szintén csak folytáskor jelentkezett.
de azért van ez az oldal, hogy véleményeket cseréljünk.
Meggyőződésem szerint még így is jobban jöttem ki anyagilag, legalább 100 k-val. Emellett a helyszűke is bejátszott a döntésben, a teljesítményigényemnek megfelelő kazánt nem találtam faelgázosítóban, ami befért volna, és felső kivezetésű a füstcsöve. Utólagos kiépítésnél meghatározóak az adottságok ugyebár...
Valóban nem a vizes fa hátrányainak kiküszöbölésére jó a venti, hanem tapasztalatom szerint - ha már kényszerűségből ilyennel fűt valaki - , segíthet! Nem kínlódsz a sistergő, vizes fa nehézkes begyújtásával, a füstöléssel! Ideális a száraz fa, vitán felül!
Az egyik, ami a vizet méri, 1"-os vascsövön, kívül, csőbilinccsel rászorítva. Ha csal, csal, a gondom viszont az, hogy nem egyformán csal. Ahogy változik a hőfok, úgy mászik el az egész. 6O foknál kéne indulni, oda -2 kéne, de 9O fok körül már le van a dolog maradva, mert kb. +12-vel adná a valós hőfokot. Persze megoldás lehet ha két szondát használok 2 rexivel a két különböző dologra (keringető indítás ill. riasztás), de az úgy elég butaságnak tűnik, mikor ezt elvileg pont tudja egy Rexi is.
A másik füstöt mér 1Ocm belógó szondával, azt nem is ellenőrzöm.
Grundfos Alpha2 25-50 beépítve a rendszerbe. 1-es fokozaton 7 wattal müködik és ugyanúgy ellátja a rendszert, mint a Laing amit levettem csak az 115 Wattot evett.
Nem beszélve a tartalék plussz két fokozatról 22 ill 32 watt.
Néha felteszem a próbaképp 3-as fokozatra akkor azért már van kis sugó hangja, de igy 7 watton semmi.
A Laingot eltettem tartalékba, puffer terv lessz. Oda meg fog felelni remélem bár fokozat nincs rajta 2,9 m3/óra és slussz.
Üdv
Ui.:mindenkinek ajánlom ezt a szivattyút bár nem olcsó, sőt...,De megéri, már csak a fogyasztást tekintve is.
Ez igaz és tényleg egyszerű megoldás, de a kérdésre nem válaszoltál:) Ha a vezeték után mérsz ezeknél a pici feszültségeknél bezavarhat az ellenállás. Vagy nem?
Biztosan lehetne egy gusztusos fordítót/kijelzőt nyomni a végére és akkor nem kell a multiméterrel sem bohóckodni. Persze ebben az esetben a kompenzálást is meg lehet oldani:)
A kompenzálásról jut eszembe. Ezek a Rexik tényleg idegesítőek. Vagy az indítási hőfoknál lesz pontos vagy a riasztásinál. Mivel a kettő között van 3O fok különbség, ezért egyszerre nem akar jó lenni, akárhogy tolom el az SC-t.:(
Mondjuk 5 ilyen IC-vel meg egy 5-6 eres kábel segítségével egy multiméterrel meg egy kapcsolóval az összes hőfokot (kazán+puffer+hmv+stb) le tudod ellenőrizni fent a szobában.
Ez jó, de amit mér a multi, hogyan viszed fel a szobába? Vagy elvezetékezed az IC kimenetet és a feszt méred fenn? A vezeték hossza (elenállása) nem zavar be?
"Ha kell valakine olcsó digitális, pontos hőmérő ajánlani tudok egy ezközt. lm35 Ic 400Ft, 0-150fokig mér.
3lába van, kell neki 4-30V ig fesz, és a kimenetét kiad annyi voltot ahány fok van. pl 50foknál 500mV. Érdemes a kimenetére egy multimétert rakni DC 2V os állásban. Gyorsan reagál, pontos, nagyon kicsi a fogyasztása. Nálam egy 9v os elemről megy.
Bekötése egyszerű, baloldali láb + fesz, középső a kimenet, jobb oldali a közös test azaz negatív.
Rézcsőre rászorítottam seperc alatt felvette a hőmérsékletet, szobába digitális termosztáttal teljesen együtt mértek.'"