Tőled hallok először rosszat a samotkerámiás kéményekről! Ilyet tervezek építeni (MONTEL) és most nem okoztál túl jó kedvet a megjegyzéseddel! Elvileg 30év jótállás van rá és 1000C koromégést bír és vízzáró. A fémbetéteseket is szídják, hogy néhány év alatt szétégnek, vagy az összeillesztéseknél szivárognak. Akkor most mit érdemes építeni szerinted? Nem egy olcsó mulatság, nem mindegy mibe öli a pénzt az ember! Köszi!
Érdeklődnék, hogy van-e olyan műszer (diferenciál manométer), vagy valami megoldás arra, hogy a kéménycsöre (a kéményig terjedő szakaszra) rászereljem, és mutassa a kéményhuzatot , hogy be tudjam lőni a 20Pa-t.
Ha hideg, vagy huzatosabb időben a huzatszabályzó beállításában is segítségemre lenne.
Koszi. Szerintem megkeresem a kivitelezot, hogy vagja szepen korbe nekem, ha mar igy sikerult megoldaniuk annakidejen. Egyebkent tartalekkemeny, nem tervezzuk, hogy folyamatosan hasznaljuk.
Ha csak a külseje reped az még elmegy de jobb ha a födém körül körbe vágod gyémánt zsinóros vágógéppel kb 50ezer ft ért találhatsz rá kivitelezőt, ha meg úgy hagyod akkor a repedés mindíg előjön de én ezeket a kerámia béléses kéményeket senkinek nem javaslom mert már nem egyet kellett javítani és a belsejét kicserélni koracélcsőre mert egyszerűen nem bírják a kátrányosodás és kéménytűz következményeit és darabokra törnek.
Van egy Leier LK33-as kemenyunk. Valoszinuleg osszebetonoztak a fodemmel, es ahogy a fodem mozgott, vitte magaval a kemenyt is. Ket ev alatt kb. 1mm-es repedes lett a kemenyen, picit el is van mozdulva oldaliranyba a fodemmel osszebetonozott darab. Szerintetek mit lehetne ezzel kezdeni? Okozhat ez valami maradando kart a kemenyben?
Természetesen ! A méretezéshez adatok kellenek, ez így természetes.
A probléma nem itt van, hanem ott , hogy az életben nagyon sokszor nem kell méretezés.
Még ez sem pontos.
Bizonyos dolgokat ki kell választani és ilyenkor tapasztalat alapján dönt az ember a kiválasztott készülék megfelelőségéről. Néha táblázat alapján.
Így van ez a kéményeknél is.
Természetesen egy jancsi kályha egy olajkályha sőt neadj isten egy kazán bekötéséről is lehet számítással - adatok alapján méretezést készíteni, de felesleges. A készülék gyártó a korábbi kémény építők tapasztalatai alapján jó érzékkel lehet a két dolgot illeszteni.
Néha táblázattal meg lehet támogatni.
Ennyi erővel egy vízcsapot is méretezni kellene ( a gyártó aki a szerelvényeket készíti az természetesen méretez. ), at egyszerű felhasználó viszont csak 'kiválaszt '.
Annyira azért nem! Mert ha egy (bár szerintem ma már a lakhatásihoz nem kell) kellene bediktálnod ezeket, és éppen fogalmad sincs mit fogsz bekötni, mindjárt nem oly egyszerű.
De ez csak és kizárólag az agyament törvényi túlszabályozások eredménye!
A méretezésnél meg kell adni a füstcsövek hosszát méretét könyökök számát ,90vagy45fokos bekötés magasságát a kitokolási ponttól,akémény anyagát, fűtött térben mennyi, fűtetlenben mennyi, tetőn kívül mennyi van rajta tárcsa vagy nincs.stb..
Van rá program amikor a kéményseprőnek leadom a kivitelezőit ahoz csatolni kell (de amit én csinálok ugyanazzal a programmal az nem jó csak az amit az ő rokona készít 15000-ért) én ezt a méretezést a vízteres kandallókályhához 180fokos füstgázzal 18fok külső hőmérséklettel számoltam ki. 2db aereco légbevezetővel ablakba ép.
Ez jól hangzik. Ezek szerint (annak ellenére, hogy a gyári csonk 20 cm átmérőjű) egy Edelkamin Idro 70 a maga 30 kW-os teljesítményével beköthető is lenne.
Ennek a méretezésnek mi a módja? Neked zsigerből jön vagy van rá valami képlet? Gondolom a füstgázhőmérsékletnek is erőteljesen függvénye, nem? A hatásos kéménymagasságot kandallónál honnan kell számítani, gondolom a kandallóajtó felső élétől?
A 170-es csövet oválisra gyártva simán bele lehet rakni ez 35kw-os kazánig 8m hosszon még jó. A kéményt lefúrni nem érdemes mert 15-18000/m áron nem éri meg és 220ra kéne azért mert a 200-as béléscsőnek akkora kell.és a 200-as cső 9000/m a 150-es meg 7800/m.
- a 150 mm átmérőjű bélést azt hogyan értetted? Ugye említettem, hogy 12x24-es a kémény.
- A kémény nagyobbra fúrásának utánajárok. Sokmindent eddig nem találtam róla. Vajon így egy 20cm-es béléscső is elférhet benne?
A pellet-ekkel kapcsolatban vannak fenntartásaim. Jelenleg elsősorban (a fenntartható és gazdaságos volta miatt) a fa tüzelővel való fűtést részesíteném előnyben. A pellet-et ennél arányaiban sokkal drágábbnak hozták ki és a jelenleg tartaléknak elképzelt beruházást szeretném úgy kialakítani, hogy 10-20 év múlva akár a legolcsóbb fűtési módokra is alkalmas legyen. (Tisztában vagyok vele, hogy a fával való fűtésnek van egy sor kellemetlen velejárója. Egyelőre, nem is szivesen vállalnám ennek a feltételeit fő fűtési módként.)
A kéményt lebontani nem érdemes inkább tegyél bele egy 150mm átmérőjű saválló acél bélést,vagy lefúrathatod nagyobbra is de ha a tüzelőt venned kell mertnincs a háznál elég akkor jobban jársz ha vízteres pelletkandallót veszel annak csak 80mm-es cső kell és azt a thermosztáttal ugyanúgy tudod szabályozni mint a gázosat és még nem is szemeteli össze a lakást.
EZ TIPIKUS JELENSÉG AKKOR KELETKEZIK,AMIKOR A FEDKŐRE NEM TESZNEK VÍZORT,ÉS A KÉMÉNY TETEJÉRŐL LEFOLYÓ VÍZTŐL EGYSZERŰEN LEFAGY A DÍSZBURKOLAT.És akkor is ha a béléscső lyukas és a kikondenzálódott víz átáztazja és lefagy,esetleg eleve rövid a béléscső és úgy kerül mellé a víz.
A gyűjtőkéményt ki lehez bélelni de csak ha a feletted lakók végleg lemondanak róla írásban,és a kéményseprő előzetes szakvéleménye is megengedi utána lehet gáztervet csináltatni,és csak ezek után vegyél meg bármit nehogy ráb...
Pontosan nem emlékszem (valahol 100-130eFt körüli összeg volt a kb. 10 méteres kéményem). Az alábbi infót találtam hirtelen a neten:
"A fentiek előrebocsátásával a 130 mm átmérőjű (leggyakrabban alkalmazott) Furanflex anyaggal történő bélelések ára: 9.000 - 10.500 Ft+ÁFA / folyóméter - a kémény hosszúságától függően."