Itt az első pozitívum, hogy a MÁV-hoz került a HÉV. (bárcsak több ilyen lenne)
Kezdődhet 80A vasútvonal felújítása.
A közbeszerzés ismertetése:
A Gödöllő (bez.) – Hatvan (kiz.) 27,267 km hosszú vasúti vonalszakasz (345+65-618+32) hm sz. között), nyílt vonalainak és állomások átmenő fővágányainak teljes átépítése v = 100-120-160 km/h pályasebességre és 225 kN tengelyterhelésre.
Főbb mennyiségek:
— Hézagnélküli vágány al-és felépítményének átépítése 60 rendszerű sínnel, előfeszített vasbeton aljjal Gödöllő (bez.) – Hatvan (kiz.) vasútvonal-szakaszon a nyíltvonali vágány, valamint állomási átmenő és megelőző fővágányok átépítése keretében: ~57,2 vkm,
Találtam egy ráckevei ingatlanhirdetést, de nem merem belinkelni, mert a végén reklámnak tekintik, csak egy érdekesség a szövegéből:
A helyközi és távolsági buszmegálló - amellyel akár közvetlenül is Budapestre, vagy a Csepeli HÉV ráckevei állomására juthatunk - a háztól 5 perc sétára található.
A hirdetés feladója vagy abszolút nincs képben, vagy egy olyan álomvilágban él, amiben én is szeretnék, ahol a csepeli HÉV-nek van egy ráckevei állomása is. :)
1107 szvsz friss főméhelyesen jött át. Jelenleg a 833-617-834 van Cinkotán, 967-684-968 Harasztin. Az ő pótlásukra jött át elvileg, a 949-676-950 és a 1107-754-1108. Ezen kívül a 847-624-848 van tartósan leállítva, a veszélyesen kicsi kereke miatt. Egyébként az ő pótlására jöhetne még valami....
Megkezdődött a H6 ráckevei és H7 csepeli HÉV fejlesztés előkészítésewszm - 2017. 12. 10.A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. tájékoztatása a HÉV fejlesztési projektről.
A Kormány a 1054/2016. (II. 15.) Korm. határozattal döntött arról, hogy a H6-os ráckevei és a H7-es csepeli HÉV fejlesztési beruházások előkészítése kezdődjön meg. A kormányhatározat alapján a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) 2016. április 29-én elrendelte a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) részére a H6-os és H7-es HÉV fejlesztések előkészítését, majd 2016. december 23-án az NFM és a NIF Támogatási Szerződést kötött a projekt megvalósítására és finanszírozására.
A megrendelő NIF 2017-ben nyílt, közbeszerzési eljárást írt ki a fejlesztési projekt megvalósítására. A NIF a „H6-os ráckevei és H7-es csepeli hév fővárosi kötöttpályás hálózatba való integrálásának előkészítése" tárgyú tervezési feladatra a nyertes konzorciummal (Trenecon Kft., Utiber Kft., Főmterv Zrt., Infraplan Zrt.) 2017. július 31-én írt alá szerződést.
A szerződés értelmében a tervező feladata, hogy a két HÉV vonalat együttesen vizsgálva megvalósíthatósági tanulmányt készítsen 2018. január 27-ig. Ezt követően a szerződéses határidők szerint a H7-es HÉV vonalra engedélyezési tervek fognak készülni 2018. augusztus 25-ig. A H6-os HÉV vonal engedélyezési terveinek elkészítését a jelen tervezési szerződés nem tartalmazza.
A Kormány a 1655/2017. (IX. 13.) Korm. határozattal döntött a ráckevei HÉV vonal fejlesztésének engedélyezési terveinek elkészítéséről és forrásáról. A H6-os HÉV engedélyezési terveinek elkészítésére vonatkozó kiírásra a megvalósíthatósági tanulmány elkészítését (2018. január) és a további szükséges döntések meghozatalát követően kerülhet sor.
Jelen tervezési fázisban a budapesti H6-os ráckevei HÉV és H7-es csepeli HÉV fővárosi kötöttpályás hálózatba való integrálásához megvalósíthatósági tanulmányt és költség-haszon elemzést kell készíteni. A tervezésben változatelemzés készül mind a lehetséges üzemmódokban, mind vonalvezetésben. Üzemmód tekintetében vizsgálat alatt szerepel a jelenleg is alkalmazott gyorsvasúti üzemen túl a villamos, valamint a nagyvasúti üzem is. Ezzel összhangban a leendő járművek paraméterei is kidolgozás alatt vannak. A nyomvonal vezetésének változása érdemben a Közvágóhíd térségétől északra merül fel, az agglomerációban a vonal vezetése jellemzően változatlan marad, egyes megállóhelyek elhelyezkedése felülvizsgálatra kerül az időközben megváltozott viszonyok miatt.
A tervezés eredményéről a megvalósíthatósági tanulmány lezárását követően, 2018 elején várható részletes információ.
Csepelen több vonat is le van különböző dolgok miatt állítva. Én már nem tudom követni melyik, és mi miatt, de addig kell nekik biztosan az 1107. Viszont lassan az is főműhely érett szerintem.
Már rég itthon volt, csak pár nap után bement a főműhelybe. Pár hónapot volt csak Csepelen. A 985 meg vagy 5 éve Gödöllőn van, hivatalosan is ott van már tudtommal állományban. Nem ugyanaz a kategória.
Ha jól láttam, 983-984 hosszú idő után hazatért Szentendrére. Kérdésem, hogy a párja (985-986), valamint a Csepelen vendégszereplő 1107-1108 is követi majd?
Szinte zsebkönyv méret. De a nagyobbik baj, hogy csupa ismert fotó szerepel benne, ráadásul egy rakás az elmúlt évek nosztalgiameneteiről. Én azért örültem volna néhány eddig nem publikált érdekességnek...
Sziasztok, eléggé jó ez a fórum, olvasgatom már egy ideje, bár viszonylag új vagyok. Találtam egy Youtube csatornát HÉV-es videókkal, ha érdekelne valakit, gondoltam megosztom veletek. Üdv mindenkinek!
A Boráros téri kijelzőben mi olyan bonyolult, hogy kezelése meghaladja az illetékesek képességeit? Lehet nekik nem evidens informació, de ha két vonat áll bent épp, akkor a "KÉSIK 2. vágány" kiírásból nem igazán az következik, hogy az elsőn lévő vonat fog indulni.