Nem semmi. Tőled függetlenül én is erre jutottam, hogy ilyen vágódeszka lesz a befutó :) Én konyhafelszerelési boltban néztem, tapogattam, tekergettem. Az aldisat nem ismerem, de megnézem ott is. Amit én néztem, az 950 Ft 1 db. Kb 1,5 mm vastag.
Szerintem ez a műfaj abszolút hiánypótló, és kicsit konszolidáltabb formában, de kb. kötelező eleme kellene legyen a közlekedők tájékoztatásának. Akár társadalmi célú műsorként, akár oktatási anyagként. Rengeteg olyan probléma és szabályértelmezés van, amit ilyen összeszedett, életből vett példákkal illusztrált videóval át lehet beszélni, miközben a jogszabályi háttér is ott van hozzá.
A szabályozás és az utak kezelőjének hozzáállása egészen borzalmas. Szerintem még rosszabb, mint az átlag bringásé, pedig ez manapság sajnos nehéz.
Én azt látom, hogy leginkább lógnak a bringások a levegőben - rengeteg szürkezóna, okosban belefér szabálysértés, de eközben az infrastruktúra is olyan, hogy nem is támogatja a szabályos közlekedést, mert elvégződik, nincs kitáblázva, nincs átvezetés, vagy van, de életszerűtlen megoldással. A kerékpársávok és utak városi környezetben szinte mindenhol utólag lettek belerakva a meglévő forgalmi rendbe, de komoly, rendes átalakításra, tervezésre már nem futotta - ennek ékes példája most a Ferdinánd híd - Váci csomópont menj előre egyenesen balra megoldása.
Vagy a járókelőnek kellene ezeket küldözgetni, vagy létrehozni egy civil csapatot, aki fotózza, dokumentálja és publikálja ezeket a helyeket, mert a kerékpárosklubtól sajnos semmi mozgás nem látszik, azon kívül, hogy tapsolnak a gányolásoknak, érdemi kritika nélkül.
Zebrán tiltani kellene és kész. Csak a sárgakockáson lehetne áttekerni. Megjegyzem, hogy városon kívül is le kell(ene) szállni és áttolni.
De az önkormit-útkezelőt alaposan seggberúgnám ott, ahol csak zebra van de gyalogos soha nem megy át, ellenben bringás nagyon sok. Mégsem rem raknak sárgakockásat mert hülyék és meg kell várni a halálos balesetet.
Aki szabályosan tolja, az ugye zebrás-gyalogos, elsőbbséget kell neki adni, de így "feltartja" az igen jelentős kanyarodó forgalmat. Aki meg teker, annak viszont nincs elsőbbsége a zebrán, de nem tartja fel a forgalmat.
Mert bár a KRESZ dedikáltan nem írja, hogy ne tekerj a zebrán, implikáltan benne van, hogy ne tegyél így, leginkább azzal, hogy a járműforgalomra kijelölt utakon hosszában, és nem keresztben közlekedünk járművel, az utat keresztező kerékpárút az közút, amin hosszában haladsz, és ekkor keresztezed a másik közutat, a közutat keresztező kijelöl gyalogos átkelőhely pedig a járda nevű dolognak a logikus folytatása, nem egy hosszában haladó közút.
A logikus magyarázat mögötte pedig az, hogy nem elvárható, hogy bármely jármű (akár egy másik kerékpár) vezetője megadja az elsőbbséget egy olyan járműnek, amely a gyalogos tempójánál lényegesen nagyobb sebességgel érkezik a kijelölt gyalogos átkelőhelyre. Ha a "kijelölt gyalogos átkelőhelyet megközelíteni csak olyan sebességgel lehet, hogy az átkelni szándékozó gyalogosnak (és nem járműnek!) az előbbséget meg tudjuk adni" kitételt kiterjesztenénk a keresztben grasszáló rollerekre és bringásokra is, akkor a járművezetők egész nap állhatnának a kijelölt átkelők előtt.
Sértetti közrehatás létezik, a lenti balesetnél viszont SEMMILYEN szerepe nem volt annak, hogy rollereztek és bringáztak a gyerekek, mert ha tolják, akkor is elüti őket ez a faszparaszt, akiből szimplán viharlámpást kellene csinálni - egyszerre lógjon és égjen.
A kerékpáros átvezetés nélküli kijelölt gyalogos átkelőhelyen a járművön átkelést vagy legfeljebb 5 km/h-val engedném, ha felnő hozzá a bringás, rolleres társadalom, ha nem ugorják meg, akkor epliciten tiltani kell.
Mert így hülyebiztosabb. Sajnos a kreszben nincs benne, hogy CSAK tolni lehet a zebrán és CSAK tekerni lehet a sárgakockák között. Remélem belerakják. Meg azt is, hogy csak 1 féle kialakítású sárgakockás legyen, olyan ahol mindkét oldalán sárgakocka van és pirossal behúzva a közepe. De még hülyebiztosabb lenne, ha angol módra ráfirkantanák a járda végére is, hogy "nézz balra".
Tavaly voltál a vértesi mtb-n, hogy emlékszel, milyen a szederhelyzet ilyentájt? Most hétvégén lesz Várgesztesen a mtb challenge maraton. Sima belsős gumival vajon halál, vagy reménykedhetek?
Tegnap délután a Hungaroringnél tekertem megnézve milyen is egy ilyen F1 futam kívülről éssss 3 méterenként voltak a rendőrök. :- ))) Főbejáratnál tényleg külön bázisuk volt!
Képzeld Szezo, múlt szombat éccaka Siófokon egy mellékúton ahogy poroszkáltam 42vel autóban eccer csak látom szemben a zseblámpa csóvát meg a világítós mellényt éééés láss csodár közúti ellenőrzést volt!!! Lassan mentem, be is voltem kötve semmi rosszra nem számítottam. És valóban csak a személyimet kérték el, valamit rádión beszéltek róla, vissza adták kedvesen köszönet oszt jóccakát! Talán 3-4 perc volt cakk pakk.
Volt már, aki az elmúlt félévben (másfélben) látott egyáltalán rendőrt? A putyinos és hasonló látogatások időszakát ne számítsuk bele, akkor sok rendőr jön a városba.
Már-már ott tartok, hogy nemcsak hajnalban, hanem a déli órákban is át merek tekerni (micsoda vakmerőség) a budakalászi felüljárón és nem kockáztatom testi épségem a beláthatatlan, borzasztó bringaúton.., mert nincs rendőr. Csodák csodája, egy autós sem dudálja le a fejem azon a szakaszon.
Az utóbbi időben egyre szaporodnak az országban a Hajtva tilos, tolva szabályos feliratú táblák, jellemzően gyalogos-átkelőhelyeknél. A táblák, és az őket kísérő kommunikáció egyértelműen arra utal, hogy a táblák kitalálói, elhelyezői szerint a kerékpárosoknak a gyalogos-átkelőhelyeken tilos lenne áthajtaniuk.
Ilyen tiltás azonban a hatályos KRESZ-ben nincs.
Sokszor szerepelt már itt a topikon is: áthajthat a zebrán, de ebben az esetben nincs elsőbbsége a kanyarodó járművekkel szemben.
Egyébként azért vitatható, hogy a bringásnak követnie kell-e a buszöböl szegélykövének vonalát, ami kb 1-1,5 méterrel az út eredeti szegélyétől kijjebb van. Valószínúleg nem. Tehát én ott nem számíthattam rá és nem is számítottam rá, hogy oda "bejön" egy jóember. Amiatt is álltam oda, hogy senkinek ne legyek útban. Erre jön egy ilyen nyomi.