És majd az okosok rámondják, hogy ülés háttámla :) vagy szerelési, vagy akármilyen hiba, csak nem garanciális. Mert olyan aztán nincs, ők a tökéletesség, a szerelők meg mindig elkúúúrják. Mondjuk tény, hogy sok helyen gyorsan összeszórnak mindent, de a selejt alkatrészekből is kijut bőven annak, aki minden nap ezt csinálja.
Sajnos nem, mert amikor újra akarom inditani és nem indul, akkor mindig kiirja, hogy abs/esp defet, meg a digital diebstahlzicherung defekt. (ezt nem mindig) Ha nem irja ki, akkor pöcre indul.
Én immo hibánál megnézném a motortérben a dupla főrelé (elvileg barna) csatlakozóját és a relé lábait. Azonban az immo kódot a kormánykapcsoló (com2000) továbbítja, annak a hibája is okozhatja, ami elő szokott fordulni sajnos. (meg az ESP hibát is, mert pl. a kormányhelyzet jeladó is a com2000-ben van)
Egy diag nem ártana a gépnek szerintem. (lehetőleg gyári szintű : Lexia ill. Diagbox)
Egy ismerősömnek vidéken kuplungoztak meg egy gépet kb. fél éve, amit most kellett szétszednünk újból, váltócsere miatt. (ez időközben széthullott)
Neki is rázogatott a kuplungja.
A benne levő Sachs szettet végül kicseréltük egy másik újra, mert látható volt, hogy a csapágy ferdén koptatta meg a szerkezetet, valószínűleg a ferde "fogás" miatt rázott kicsit.
Más mechanikai hibát (villa, villatengely, vezetőhüvely, lendítőkerék, stb.) nem találtunk.
Ha már éppen úgyis kuplungról szól a diskurzus... :
Hondámba tettem be pár héttel ez előtt egy Luk szettet. Váltócsapágy csere volt a bontás fő oka.A gyárit akár vissza is tehettem volna, alig volt kopás benne (200 e. km.), de mivel előre megvettem a csere darabot mégis kicseréltem.
Csináltam már életemben néhány kuplung cserét, de már több mint 25 éve csak a saját autóimat javítom.
Nem jártam még így, most az van, hogy rezonál, ráz az új kuplung. Nem túl vészes, tudom úgy is vezetni hogy nem is venni észre, de tudom hogy benne van. Például egy magasabb sebességnél 2-3 ba visszaváltás utáni kuplung felengedéskor mindig lehet érezni. Azon töröm a fejem, hogy mit csináljak vele. Használjam, kissé kellemetlen hogy nem százas, de nem lesz gondom miatta.... vagy idővel árt pl. akár a főtengelynek is és inkább szedjem szét és próbáljam kitalálni mi gond? Vagy ha nem találok semmit tegyem vissza a régit?
Pár éve amikor a Láng szervezett Valeo-s kuplung, lendkerék stb. napot, ott a kuplungokkal kapcsolatban az Európai garanciális ügyeket intéző Cseh! mérnök el is mondta a minőségi lépcsőket, nem titok. Elég sok mindent elmondott a konkurenciáról is (nem szidta őket, és nem a terméküket szólta le), tehát mindennel tisztában van a más márkájú termékekkel kapcsolatban is. (gondolom a LUK-nális épp úgy tudják a Valeo ,,titkait") 1. Első kategóriás az, amit az autógyáraknak beszállítói szinten adnak. Ilyen minőséget sem boltban, sem márkaszervizben nem kapni többet. A nagyon szigorú minőségellenőrzés ellenére sokat vissza is küldenek a gyártóhoz. 2. Fenti visszaküldöttekből, meg ,,lazább" ellenőrzési-gyártási folyamaton átesettek lesznek a márkaszervizben megkaphatóak, gyári emblémával.
3. Az ugyan ilyen, vagy majdnem ugyan ilyen minőségűek a zöld dobozos Valeo-k, amikor már saját márkanéven is árulhatják.
4. A kínai narancssárga dobozos Valeo, meg amit ugyan ilyen minőségben gyártanak a megrendelőiknek azok fantázia márkanevén ( Staline, Unix, stb.)
Konkrét típust nem ismerem, de nekem aranyszabály, hogy olyan márkát kell venni bele, amivel gyárilag is szerelték. Vannak típusok, amiket több félével is, így csak lebontás után derül ki.
Továbbá netről tuti nem rendelnék ilyen szettet. Hogy a bánatba garanciázod le, ha valami gond van? Csak mert szokott, minden márkánál. Van, hogy az újnak akkor a ,,játéka" , hogy át sem veszem a nagykerben.
Jó tudom, nekem úgy sem hoz a Jézuska, de álmodozni lehet :) Amúgy én is levegős CP-vel dolgozom, eddig sosem hagyott cserben. Nem a legkényelmesebb megoldás, de azért ezt lehet húzkodni a földön, ha leesik az aknába sem lesz baja. Meg a külső agyonkarcolt felületet, és a kb. évente cserélt levegő tápcsatlakozót leszámítva 10 évesen is úgy megy mint új korában. Egy akku (meg a gép külső borítása) nem fog sajnos annyit kibírni, és rohadt drága az új.
Kiveszem a kilincset és mozgatom a kulcsot: működik, eltörve nincs.(szétszedtem, összeraktam) Ajtó rúdja ilyenkor könnyen mozog. Beszerelem a kilincset, erőlködés nélkül nyit-zár a kulcs, a húzórúd szinte ragad, alig lehet lenyomni