Minden amit az újra előtérbe kerülő megújuló energiaforrások eltüzelésére alkalmas készülékekről tudni érdemes, hogyan kell kiválasztani, hol lehet kapni, hogy lehet csinálni
A gázkazánnal az volt a bajom a régi csőkapcsolásnál, hogy a 30kW teljesítményével pillanato alatt felnyomta a radiátorokban lévő vizet majd kikapcsolt 55-60°C-nál.
Majd ha a víz lehűlt, újra bekapcsolt. Ez ment addíg míg a lakás termosztát kérte a fűtést.
Most a gázkazán rá van kötve az 1. sz. pufferre. A rajzon lévő S4 jelű hőmérséklet mérés kapcsoljabe (ami egyben engedélyez a lakásköri szivattyút is). Az S3 mérés pedig kiveszi a gázkazánt.
Az S3-as mérésnekvan több "üres" merülőhüvelye a tartályon, ha a mérés érzékelőjét lejjebb teszem, akkor a gázkazán nagyobb részt fűt fel a tartályból.
Némi kísérletezgetés után arra jutottam, hogy az S3 mérés a lehető leg közelebb van S4-hez. Így a tartályból talán 150-200 l vízet fűt fel plusszban a gázkazán.
Ezzek "kisimúl" a kazán üzeme, jelentősen csökken a bekapcsolási szám.
Egyébként a gázt csak átmeneti állapotban akarom használni, mindenképp a Blue kolléga által említett éves 800m^3 fogyasztás alatt maradva.
Ha egyszer megjön hozzá a tehetségem le akarom cserélni egy kondenzációsra. A csőcsatlakozás ki lett alakítva, hegeszteni újra már nem kell.
Ezek szerint jól működik a soros bekötés, bár én a gázkazánt kihagynám a puffer kőrből.
Sajnos nálam nehéz így megoldani mert a két tartály elég messze van egymástól, és nem volna elég a 28 as legalább 32es kéne és az sokk pénz, marad az ide-oda töltögetés. Nekem is V135 van keverőnek meg vagyok vele elégedve, most, hogy hirtelen lehűlt az idő a 7-es re tettem ez 60°os előremenőt ad. Amíg rá nem állunk a télre aztán vissza veszem.
Engem is ez a gondolat vezetett a csőkapcsolás ezen részének kialakításánál.
Ráadásul ha a radiátorok jól vannak beszabályozva, akkor a lakás visszatérő is kellőképp alacsony.
Radiátor beszabályozásnál a vezérelvem az, hogy ha már az "energiát" felküldöm a lakásba, akkor az ott dolgozzon is.
Akkor jöjjön vissza a pufferba, amikor lehűlt.
Persze az igazsághoz tartozik, hogy nem lehet minden esetben megvalósítani.
Ugyanis, ami -10°C-os külső hőmérsékletnél épp szükséges és elegendő mennyiség, az -20°C-os külsőnél már kevés lesz.
Márpedig a beállítást a leg nagyobb lakás hőveszteségre kell megtenni.
Az pedig azt jelenti, hogy a napok számának nagyobb százalékában kissé melegebb víz jön le a lakásból, ami a puffer leg alját feleslegesen "fűti"
Ezt tekinthetjük veszteségnek, azonban a kazán rámenő már egy kissé felmelegedett vizet kap, a kazánvédőnek kevesebbet kell visszakeverni az előremenőből.
A másik szempont amiért ezt a kapcsolást választottam, hogy a lakáskör mind szívó, mind nyomó oldalon hidraulikusan le van választva a kazánkörökről.
Jelenleg antracit van itthon, ezzel szeretnek tuzelni a kazanban. Mivel lehetne normalisan begyujtani? Ill. hogyan kene bepakolni, h begyulladjon? Amint leeg rola a fa elkezd halvanyulni a parazsa es elalszik. Koszonom.
Amióta pillangóm van csak kisérletezek, most meg a héten összehozom a folyamatos pillangó szabit. Pillangó nélkül a következők voltak: 70-80°nál az alsó nyit 40-50mm.
szekunder nyit 160°nál 8mm. A szekunder mozgatója összevan kötve az alsóval, amikor a fűst elérte a 220°ot lezárt de mivel a szekunderrel is összevan kötve így alul 8mm rés marad (ez a takarék mód ilyenkor mind két ablak 8mm re van csak nyitva). Ha a fűst kezd hűlni 220°alá újból az alsó kinyit 40-50mm re. A szekunder 160°felett 8mm re van nyitva állandóan. Tehát hűlésnél az alsó max ra nyit, ha 160°alá megy a szekunder lezár, és ha 70-80°alámegy az alsó is lezár.
A cselekvési idő 8mp. Az on-off belimo erre szerintem lassú (bár létezik gyors belimo is)
De ha meg lehet oldani folyamatosra akkor a belimoval is majd működik és még jobban.
Holnap azt fogom csinálni, hogy kiveszem a acaso belét, és csak a ferde szelep lesz a kazánvédő, és megnézem úgy hogy teljesít a kazán, ehhez csak a kiegyenlítőt kell leengednem, sacc 50 liter víz.
igen úgy áll hogy a termosztatikus elem talpa a pufiból jövő visszatérőt zárja, így kell lennie, és ezért egy rakás sz_r ez a szelep, mert nyitott állapotban is nagyot fog, szerintem ezért, csak lassú a víz sebessége, mert kevés liter víz fér át rajta, és ezért forr meg a kazán.
A celsius kazán már jó volt ebben a rendszerben, beállt kb 90fokra a vize, és úgy üzemelt teljes nyitott huzattal, annak a teljesítményét még elbirta ez a szelep szerintem, érdekes mert nincs megadva neki teljesítmény szint, az esbe szelepnek meg meg van adva a150kw
Keringetőn már nem tudok fentebb kapcsolni mert akkor már átlépi a biztonsái szint magasságát az emelő magasság
Szűrő tiszta, most volt kivéve de nem volt koszos.
igen az, a tágulási vezeték azaz csőben nincs víz mozgás, addig még meg nem forr, viszont a biztonsági az melegszik annyira amennyira vascső és a víz átad.
Szerintem nálad valami egyéb lesz a gond . Nekem is Acaso van , pufi még nincs , bypass ágba csak egy golyós csap van , félig zárva , és jól mükszik a cucc .
Ez megoldódott ,akkor az volt a baj hogy ha a rajzon nézed most a keverő szelep előtt van a tágulási vezeték, akkor meg még utána volt sorrendileg, felcseréltem és akkor megoldódott az a hiba. Lényegében akkor is az asaco volt a hibás.
Azért csak 20ezer egy esb vtc511, csak meg kellene bizonyosodni róla hogy ez a szemét asaco csinálja a bajt egyfolytában :)
Sziasztok megvolt ma a próbafűtés elkeserítő eredménnyel :(
így néz ki a rendszer.
A baj hogy a kazánban pangó papír hulladék és olajos rongyok elegyétől is a kazán megforr, és beindul a vészhűtőkör, mikor a pufiban meg 20fokos a víz.
Útálom a rossz minőségű alkatrészeket autókban is mindenhol, az egész rendszeren egyszer spóroltam alkatrésszel mikor ESBE szelep helyett ASACO szelepet vettem, kazánvédőnek. Sajnos másként működnek amit előre nem tudtam, az esbe szelep ha jól tudom az előremenőt nyitja zárja ezzel szabályoz, viszont az asaco pedig a pufiból jövő visszatérőt, így van egy jelentős torlása nyitott állapotban is, azért raktam be elé az előremenőjébe egy ferde szelepet hogy hátha tudok szabályozni rajta mert ugye az uralkodó nyomás így az asacoba érkező előremenő felé van, így pedig hiába van nyitva a szelep belülről mikor az uralkodó nyomás miatt még mindég csak magában forog a kazán, ez a ferde szelep nem hozott sikert, vagyis még kicsi kazánom volt akkor még igen úgy éppen jól volt, de most szerintem ez lesz a problémám.
Tehát a gond szerintem az hogy a kazánvédő miatt a kazánban forog csak a víz ezért nem tudja leadni az energiát.
A rendszer colos csövön megy erről itt már biztosítottatok hogy elégnek kell lennie. Szivattyú 25-60as pedrollo 2.fokozatban.
Szeretném felkérni a tisztelt egybegyülteket az együtt gondolkodásra.
Sziasztok! Összedobtam egy ábrát... A lenti zöld négyzetben a jelenlegi rendszerem látható.
Amivel szeretném bővíteni, az a melléképületben lenne majd egy kazán és puffer.
Jelenleg minden rendben működik, nulla gázfogyasztással elvagyunk. Az egyetlen probléma, hogy napközben már nincs otthon az asszony a gyerekekkel és nem tud napközben begyújtani. Emiatt mikor hazamegyünk hűvös van. Begyújtunk, felmegy kb 2 óra alatt 25 fokra a lakás, de reggelre ismét kihűl.
A melléképületbe azért szeretném a kazánt és puffert, hogy egy reggeli és esti begyújtással kb. állandó hőfokon tudjam tartani a lakást. Mellesleg a kazántól kb 5 méterre, épületen belül van a fatárolóm, a kandalló meg kb 50 méterre. Segítsetek abban, hogy mekkora teljesítményű kazánt ill. mekkora puffert tegyek be? Az épületeket összekötni elég szerintetek a 20-as cső (abból találtam jó áron szigeteltet)?
A lakás új építésű és ugyan nem egy passzívház, de rendesen le van szigetelve. Az kandalló teljes teljesítménye 21kW ebből ugyan nincs megadva de érzésre úagy 12-15 mehet a vízbe. Mostanság este 1 tejesládányi bükkfát használunk kb 15kg-ot és az elmúlt évek tapasztalata alapján ugyan több fával, de a legnagyobb hidegben is simán kifűtötte a kandalló a házat.
Azt tudom, hogy az ábra alapján a két hőcserélő fűtené egymást, de még mindig olcsóbb megoldásnak találtam ezt, mint motoros szelepet használni (esetleg valakinek más ötlete?).
Sajnos az ajtón nem fért be nálam csak 1m^3-es tartály.
Ezért döntenem kellett. Vagy berakok 1 db-ot és azt elég hamar felfűtöm, vagy 2-t, ami már megközelíti a 24h-s áthidalást.
A 2 db mellett döntöttem.
Itt beszéltek rá, hogy ne párhuzamosan, hanem sorosan kössem.
Így utólag örülök hogy hallgattam a fórumtársakra.
Bár szerelés közben néha felvetődött bennem, hogy jelentősen kevesebb munka lenne az 1 db tartály bekötése, de így utólag már nem bánom.
Eddig 3 próbafűtésen vagyok túl, van még min gondolkodni. Most tapasztalom ki a rendszer működését.
Egyébként minden úgy működik mint ahogy papíron megterveztem. Kivétel talán a Honeywell V135-T100R páros. Valahogy nem akarja hozni a gyári specifikációt.