Minden amit az újra előtérbe kerülő megújuló energiaforrások eltüzelésére alkalmas készülékekről tudni érdemes, hogyan kell kiválasztani, hol lehet kapni, hogy lehet csinálni
A gázkazánnal az volt a bajom a régi csőkapcsolásnál, hogy a 30kW teljesítményével pillanato alatt felnyomta a radiátorokban lévő vizet majd kikapcsolt 55-60°C-nál.
Majd ha a víz lehűlt, újra bekapcsolt. Ez ment addíg míg a lakás termosztát kérte a fűtést.
Most a gázkazán rá van kötve az 1. sz. pufferre. A rajzon lévő S4 jelű hőmérséklet mérés kapcsoljabe (ami egyben engedélyez a lakásköri szivattyút is). Az S3 mérés pedig kiveszi a gázkazánt.
Az S3-as mérésnekvan több "üres" merülőhüvelye a tartályon, ha a mérés érzékelőjét lejjebb teszem, akkor a gázkazán nagyobb részt fűt fel a tartályból.
Némi kísérletezgetés után arra jutottam, hogy az S3 mérés a lehető leg közelebb van S4-hez. Így a tartályból talán 150-200 l vízet fűt fel plusszban a gázkazán.
Ezzek "kisimúl" a kazán üzeme, jelentősen csökken a bekapcsolási szám.
Egyébként a gázt csak átmeneti állapotban akarom használni, mindenképp a Blue kolléga által említett éves 800m^3 fogyasztás alatt maradva.
Ha egyszer megjön hozzá a tehetségem le akarom cserélni egy kondenzációsra. A csőcsatlakozás ki lett alakítva, hegeszteni újra már nem kell.
Ezek szerint jól működik a soros bekötés, bár én a gázkazánt kihagynám a puffer kőrből.
Sajnos nálam nehéz így megoldani mert a két tartály elég messze van egymástól, és nem volna elég a 28 as legalább 32es kéne és az sokk pénz, marad az ide-oda töltögetés. Nekem is V135 van keverőnek meg vagyok vele elégedve, most, hogy hirtelen lehűlt az idő a 7-es re tettem ez 60°os előremenőt ad. Amíg rá nem állunk a télre aztán vissza veszem.
Engem is ez a gondolat vezetett a csőkapcsolás ezen részének kialakításánál.
Ráadásul ha a radiátorok jól vannak beszabályozva, akkor a lakás visszatérő is kellőképp alacsony.
Radiátor beszabályozásnál a vezérelvem az, hogy ha már az "energiát" felküldöm a lakásba, akkor az ott dolgozzon is.
Akkor jöjjön vissza a pufferba, amikor lehűlt.
Persze az igazsághoz tartozik, hogy nem lehet minden esetben megvalósítani.
Ugyanis, ami -10°C-os külső hőmérsékletnél épp szükséges és elegendő mennyiség, az -20°C-os külsőnél már kevés lesz.
Márpedig a beállítást a leg nagyobb lakás hőveszteségre kell megtenni.
Az pedig azt jelenti, hogy a napok számának nagyobb százalékában kissé melegebb víz jön le a lakásból, ami a puffer leg alját feleslegesen "fűti"
Ezt tekinthetjük veszteségnek, azonban a kazán rámenő már egy kissé felmelegedett vizet kap, a kazánvédőnek kevesebbet kell visszakeverni az előremenőből.
A másik szempont amiért ezt a kapcsolást választottam, hogy a lakáskör mind szívó, mind nyomó oldalon hidraulikusan le van választva a kazánkörökről.
Jelenleg antracit van itthon, ezzel szeretnek tuzelni a kazanban. Mivel lehetne normalisan begyujtani? Ill. hogyan kene bepakolni, h begyulladjon? Amint leeg rola a fa elkezd halvanyulni a parazsa es elalszik. Koszonom.
Amióta pillangóm van csak kisérletezek, most meg a héten összehozom a folyamatos pillangó szabit. Pillangó nélkül a következők voltak: 70-80°nál az alsó nyit 40-50mm.
szekunder nyit 160°nál 8mm. A szekunder mozgatója összevan kötve az alsóval, amikor a fűst elérte a 220°ot lezárt de mivel a szekunderrel is összevan kötve így alul 8mm rés marad (ez a takarék mód ilyenkor mind két ablak 8mm re van csak nyitva). Ha a fűst kezd hűlni 220°alá újból az alsó kinyit 40-50mm re. A szekunder 160°felett 8mm re van nyitva állandóan. Tehát hűlésnél az alsó max ra nyit, ha 160°alá megy a szekunder lezár, és ha 70-80°alámegy az alsó is lezár.
A cselekvési idő 8mp. Az on-off belimo erre szerintem lassú (bár létezik gyors belimo is)
De ha meg lehet oldani folyamatosra akkor a belimoval is majd működik és még jobban.
Holnap azt fogom csinálni, hogy kiveszem a acaso belét, és csak a ferde szelep lesz a kazánvédő, és megnézem úgy hogy teljesít a kazán, ehhez csak a kiegyenlítőt kell leengednem, sacc 50 liter víz.
igen úgy áll hogy a termosztatikus elem talpa a pufiból jövő visszatérőt zárja, így kell lennie, és ezért egy rakás sz_r ez a szelep, mert nyitott állapotban is nagyot fog, szerintem ezért, csak lassú a víz sebessége, mert kevés liter víz fér át rajta, és ezért forr meg a kazán.
A celsius kazán már jó volt ebben a rendszerben, beállt kb 90fokra a vize, és úgy üzemelt teljes nyitott huzattal, annak a teljesítményét még elbirta ez a szelep szerintem, érdekes mert nincs megadva neki teljesítmény szint, az esbe szelepnek meg meg van adva a150kw
Keringetőn már nem tudok fentebb kapcsolni mert akkor már átlépi a biztonsái szint magasságát az emelő magasság
Szűrő tiszta, most volt kivéve de nem volt koszos.