Szeretnék tanácsot kérni! Mitől lehet az, hogy a vezető oldali ajtót kulccsal simán ki tudom nyitni erőlködés nélkül, de ha belülről akarom a rudat lenyomni, akkor iszonyat nagy erő kell hozzá! Viszont, hogyha kiszerelem a kilincset, akkor nagyon könnyen mozog. Központi zárat szeretnék az autómba, de félek, hogy így nincs az a motor, amelyik megmozgatja a rudat...
Azért tippelem, hogy más motor sorozatban más kieg alkatrészekkel a luk körül, lehetne funkciója, de itt csak azért van benne funkciótlanul, mert nem akartak további alkatrészeket tervezni, tömeggyártatni ehhez a szériához. Felhasználták a itt is a másét egyvalami megváltoztatásával, ami által máris funkciótlan maradt az eredeti szerkezet.
De érdekel kiváncsiságból, ahol van funkciója e doboznak (lukkal, mindennel), vajon ott mi is az pontosan?
Jól emlékezel, el volt törve a vez tengely bordáskerekének ékje. egy-két hónapig kelepeltünk vele. Bárcsak ez lenne a magyarázat a trutyira. Nem kizárásul, de ha tökéletlen volt az égés, akkor nem romló fogyasztást mértem volna? Mert egyébként akkor fogyasztásminimum rekordot állítottunk be (nyilván az extra finomkodó vezetés miatt...).
Na meg itt most friss olaj van jelen a trutyi mellett. Pedig a vezérlés helyrerakása óta 1-2 ezer már belecsorgott a kocsiba.
Adott egy ford focus 1.6tdci. (2006) Az a probléma vele,hogy hidegebb reggeleken a parkolóban állva belülröl fagy az elsö szélvédö. Be nem ázik ,száraz mindenhol,fagyálló nem fogy. A szélvédö az idök során már volt cserélve.
Most saint-gobain van benne.
Hallottatok már ilyen jelenségröl? Mitöl lehet? Mi a megoldás?
Üdv mesterek! Renault clio 1.9D - bosch adagoló. Nem tudjátok véletlenül, hogy ahhoz a csavrhoz, ami az óra helyén van egyébként, mekkora, és milyen anyagú tömítés kell? Elkezdett folyatni.
Találtam likat, de alapból annak negyede látszik ki. második képen erővel szétfeszítve tudtam a lukat feltárni. Ebből nekem az az érzésem máshol volna neki szerepe (oktalanul nem raknak be talán + súlyt, meghibásodást okozható szerkezeti elemet, mint kötések, csatlakozások), de ebben a motorverzióban pl kimaradt. Viszont olcsóbb bent hagyni, mint új elvezetést tervezni, gyártatni valamely szériába.
Ha véletlenül jó az érzésem, akkor még érdekesség kedvéért lehet kérdés a funkció (ahol használva van).
(nem sárkány, autogyro! Ez a tengeren túlon RAF2000 néven ismert, tipusengedélyes szerkezet, esetünkben az europai rotax motoros gyro-ba ültetett "subaru interpretációja")
Folyamatosan mindannaposan használom az autót, egész nap jó a fék, addig míg nem lesz vészfékezés. Az első vészfékezés hibátlan, dolgozik az ABS, rendben megáll a kocsi. Utána ha száz méteren belül megint fékeznem kell, az ABS indokolatlun hamar müködik, van hogy a pedál beesik, fékhatás kb 20% marad. Ha nem kell egy darabig hirtelen fékeznem, akkor minden újra normálisan müködik. Csúszos úton kisseb fékezés után is van hogy meghülyül, aztán újra jó. Ha kiveszem az ABS birtositékot a fék hibátlanul müködik, intenziv igénybevételnél is. ABS hibajelzés nincs. Ha direkt tesztelgetem az ABS-t, hibajelenségnél, pedálfelengedés után hangos "huhogó"-"nyüszitő" hangokat ad.
Sokáig járt úgy a motorod, hogy el volt tolódva a vezérlés (ha jól emlékszem) Nem volt optimális az égés, ezért természetes, hogy tele van trutyival. Helyedben, ha egyszer lenne időm, szétszedném, és az összes csövet, egr-t, turbó környékét, mindent jók kitakarítanék. Utána szerintem nem lesz vele gondod. Ha látványosan nem eszi az olajat, vagy nem füstöl, akkor szerintem nincs nagy gond már vele.
Másik kérdésem, (subaru EJ22M motor) mi célt szolgál ez a doboz a légbeömlő útjában. Csak keresztül megy benne a szívócső, előtte utána vannak becsatlakozások a kartergáz csőnek (oldalanként) és a pillangó szelep alu házából is több kis cső is csatlakozik a kérdezett doboz előtt-után a légútba. De a dobozban csak folytonosan, zártan keresztül halad a légcső. Akkor meg mi funkciója lehet? (nem láttam eredeti subaru autóban ezt a fajta rendszert, így nincs összképem, én már így kaptam továbbdolgozásra a szerkezetet. Azt tudom, ez a doboz a pillangó szelep és a légtömeg mérő közt kb félúton van, a légszűrő ház és kellékei csak ezután következhetnek a kasztni felé esve)
Valamikor pár hónapja megváltozott az 1.5 dci motoros kangoonkban a turbó hangja, fütyülés helyett sziszegéssé lett. Később, fokozatosan elöntött bennünket az olaj a körülötte. Eljutva a ráfordítható szabad időig, szétszedtem és a pirossal jelölt repedést találtam a nyomott oldali gumicsövön. Úgy egyébként meg az olajnak megfelelő olajsaras trutyit a járatokban.
Mire számítsak? Mennyire vagyok a turbóhaláltól? Ha javítás, akkor minek a cseréje fog abban rám várni? Vagy semmi önkezűség, vigyem majd inkább egy felújító műhelybe? Szóval mi vár rám?
Azon mono-jetronic bosch befecsi van, fojtószelepet nem kell takarítani, a benzin mossa, alapjárati megkerülőcsatorna sincs, a fojtószelepet állítgatja egy motor, ha még jó rajta.
Nézzél falslevegőt, injektortalp/fékrásegítő/vákuumcsövek, vízhőfok jeladó, alapjárati motor jó-e, meg az alapjárati kapcsoló is, ami benne van, fojtószeleppoti is esélyes, de ha nem tekergette még senki, akkor kevésbé.
Gyújtás azon Digiplex van, azt nem tudod elállítani, főtengelyjeladós.