Minden klíma úgyanúgy működik. Ha bekapcsol akkor folyamatosan működik (nem úgy mint az otthoni fridzsidered) a hőmérséklet szabályozás a lehűtött levegő felfűtésével történik. Ezt vagy te csinálod a keverőgomb (kék-piros) állítgatásával (ez esetben nem fagy meg a családod) vagy az automata. Az automatánál a kívánt értéket vagy kijelzőn látod (digitális) vagy a kezelőpanelre festett számokra tekersz egy mutatót.
Hát ennyi. Az automatika célja nem a takarékoskodás hanem a komfort.
Bocs, amint látod nem szakértek a témához, de láttam egy klímást az M5 városi szakaszán, ha ez segít. A Határ út és az autópiac között valahol kifelé a jobb oldalon, valami olyasmi volt kiírva, hogy töltés 7800,- Ft. Remélem ért valamit ez az info...
Segítsetek legyetek kedvesek az eligazodásban, kocsit szeretnék venni, és bár nem vagyok teljesen műszaki analfabéta, a klímákhoz nem sokat értek. Bár sztem lényegtelen, de Citroen Xsaráról van szó. Működését tekintve mi a különbség a manuális, az automata, és a digitális klíma között.
Hogy pontosan értsétek, mi a problémám:
Ha jól tudom, a manuális vagy nyomja a hideget (On), vagy nem (Off), esetleg fűtéssel lehet szabályozni, de akkor is a klíma teljes teljesítménnyel hűt és azt melegítem vissza, tehát pazarol.
Ha igaz, a digitális a belső hőmérsékletet méri, a beállított értékig max teljesítménnyel lehűt, utána ép csak annyira hűti a levegőt, hogy azt tartsa, tehát épp annyi energiát használ hűtéshez, amennyi kell, azaz nem pazarol.
Az ún. automata mit csinál? A (tekerentyűvel analóg módon) beállított hőmérsékletre visszafűti önműködően a teljesen lehűtött levegőt, tehát olyan mint a manuális, csak nem kell kapcsolgatni? Esetleg a belső hőmérsékletet figyelve vagy hűt, vagy fűt, vagy semmi, de egyfajta teljesítménnyel? Netán ugyanazt csinálja, mint a digitális, csak épp más módon?
Egész pontosan azt szeretném eldönteni, hogy érdemes-e hajtani az automata klímáért, vagy amellett is meg fog fagyni az asszony meg a gyerek, amíg a hideget nyomja?
No lehet, hogy kissé túlmagyaráztam (akkor bocsi), de mostmár mindegy. :)))
Sziasztok 2003-as nissan almerának akarok klímatisztító habot fújni. Ahol most tartok:
- a pollenszűrőt kivettem, elég rondán nézett ki, szürke az egész tele midennel. - a pollenszűrő alatt van egy termetes ventillátor, felfelé fúj, a szűrőre. - a szélvédő előtt bal oldalon van a beszívó nyílás? csak itt van lukacs, alatta mennek valami aluminium csövek is, ez érdekes mert épp a másik oldalon, a kesztyűtartónál van a pollenszűrő, belül.
Az a kérdés hol is kellene fújnom, hogy elérjen oda ahova kell? Köszi
2002-es 1,5-ös Lanosba szeretnék klímát tenni. Van aki azt állítja, hogy a keleti autókba csak a gyári klíma építhető be. Mások azt állítják, hogy pl. izraeli utángyártott beépítésére is van lehetőség. Hozzá tud szólni valaki a témához?
Én az enyémen leszigeteltem, amúgy asszem az összes csövön volt szigetelés(bontottam vettem). Inkább a kompresszort hűtse, minthogy leadja a hideget a motortérbe. Ezzel is segíti a rendszert(alacsonyabb hőfokú anyag megy a klímahűtőbe, legalábbis ezt feltételezem..). AZt viszont nem értem, hogy a vékony nyomócsövön miért van szigetelés, nem az volna a lényeg, hogy minél jobban hűljön?
Több fajta kompresszor van.Vana melyik belül szabályozza a szállítási teljesítményt,van amelyikhez van egy lefagyásérzékelő az elpárologtatónál.
A motorfordulat kis mértékben növeli a hűtőteljesítményt.
A szárítószűrőn nyomáskapcsoló van.Tú kicsi nyomásnál nyitva van,15 bar körül indítja a nagy fokozatú ventillátort.20 bar körül leállítja a rendszert.Általában.
Működés közben a szűrő és a hozzá kapcsolódó csövek normális hőmérsékletűek. A lefuvató szelep és a kompresszor közti (visszatérő ág) cső viszont érezhetően lehűl. Ez egy szabadon lévő fémcső, kb. 1,5 m hosszú. Érdemes-e ezt leszigetelni (hőszigetelés, csőhéj), számít-e ez valamit ?
Manuális klímánál hogy történik a szabályozás ? Ha bekapcsolom a klímát (csak egy ki/bekapcsológomb van és ezen kívűl a ventilátor fokozatkapcsolója) mindig megy a kompresszor. Ezen belül van szabályozás, vagy csak a hűtőradiátoron keresztül az utastérbe áramló levegő intenzításával lehet szabályozni ? A változó motorfordulatszám hogy hat a rendszerre ?
A szárítószűrőn elektromos csatlakozás is van. Ennek mi a szerepe, visszajelző funkció vagy valami más ?
Autóban meg lehet-e oldani jég készítését? Olyan szerkezet kéne, ami 1-1,5l vizet lefagyaszt, és jeget készít. A hűtőládák erre nem alkalmasak. Valaki tud erre megoldást ?
Sziasztok ! Szeretném megkérdezni töletek, ha van köztetek autoklimás szakember, hogy a Vw-embe 800 g 134 kell. A 9000 forint sok e vagy kevés /mert kicsit sokallom/. Egyébként egri vagyok és itt a közelben mondták ezt az árat.
Ezt egy klímásnak is meg kell oldania.Mérj áramerősséget a kompresszorra menő vezetéken.Lehet egyszerű zárlat a vezetékrendszerben vagy a mágnestekercsben.
A napokban vettem egy manuális klimás Terranot, aminek nem megy a klimája. Kideritettem, hogy a biztositék kiégett. Kicseréltem jóra, ezután a klima /kompresszor/ elindul, de kb. 2-3 másodperc múlva ismét kiüti a biztositékot.
Most elsőre ennyit vettem észre, kérdésem klimás szakemberhez vagy autóvillamosságihoz forduljak elsősorban.
Az autót megmértem, nem volt törve, a klima elméletileg gyári benne, kiegészitő ventillátort nem látok, csak a vizhűtőjét, amit a motor forgat.