Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2006.05.12 0 0 1425

Minden klíma úgyanúgy működik. Ha bekapcsol akkor folyamatosan működik (nem úgy mint az otthoni fridzsidered) a hőmérséklet szabályozás a lehűtött levegő felfűtésével történik. Ezt vagy te csinálod a keverőgomb (kék-piros) állítgatásával (ez esetben nem fagy meg a családod) vagy az automata. Az automatánál a kívánt értéket vagy kijelzőn látod (digitális) vagy a kezelőpanelre festett számokra tekersz egy mutatót.

Hát ennyi. Az automatika célja nem a takarékoskodás hanem a komfort.

Előzmény: G. Bear (1412)
xmbela Creative Commons License 2006.05.11 0 0 1424
OK,már látom. ;-)
Előzmény: Donibcsi (1422)
Zozzantoz Creative Commons License 2006.05.11 0 0 1423
Köszi, a kép szerint ez valahol középen van, ennek a MOTIP tisztítónak viszonylag
hosszú a csöve, középen betolom a rostélyon az arcának.
Előzmény: xmbela (1418)
Donibcsi Creative Commons License 2006.05.11 0 0 1422
Szia!
Olvasd el mégegyszer!
"VW Audi Seat Skoda klímákban tudok segíteni.

Doni
Előzmény: xmbela (1421)
xmbela Creative Commons License 2006.05.11 0 0 1421
Mi a probléma?
Előzmény: Donibcsi (1416)
xmbela Creative Commons License 2006.05.11 0 0 1420
Gyere el Körmendre és meg lesz oldva.
Előzmény: _Wasp_ (1413)
xmbela Creative Commons License 2006.05.11 0 0 1419

A digitális klíma is automata,csak digitszámokkal lehet beállítani a kívánt hőmérsékletet.

Előzmény: G. Bear (1412)
xmbela Creative Commons License 2006.05.11 0 0 1418
Minden járatba fújj,de legföképpen oda ahol az elpárologtató van.
Előzmény: Zozzantoz (1410)
xmbela Creative Commons License 2006.05.11 0 0 1417
A Diaviának(én velük vagyok szerződésben) nincs hozzá szettje.Próbáld meg az Alex-et.
Előzmény: Sztív12 (1409)
Donibcsi Creative Commons License 2006.05.11 0 0 1416
Sziasztok!
VW Audi Seat Skoda klímákban tudok segíteni.
Üdv.
_Wasp_ Creative Commons License 2006.05.10 0 0 1415
Köszi :)))

ez mondjuk jó árnak tűnik....
Előzmény: G. Bear (1414)
G. Bear Creative Commons License 2006.05.10 0 0 1414

 

Bocs, amint látod nem szakértek a témához, de láttam egy klímást az M5 városi szakaszán, ha ez segít. A Határ út és az autópiac között valahol kifelé a jobb oldalon, valami olyasmi volt kiírva, hogy töltés 7800,- Ft. Remélem ért valamit ez az info...

Előzmény: _Wasp_ (1413)
_Wasp_ Creative Commons License 2006.05.10 0 0 1413
Naaaa

senki nem tud klímás szakit, aki ránézne a mazda MX em klímájára, és ha minden oké, fel is töltené?

plíz valaki.....
G. Bear Creative Commons License 2006.05.10 0 0 1412

 

Üdv Mindenkinek!

 

Segítsetek legyetek kedvesek az eligazodásban, kocsit szeretnék venni, és bár nem vagyok teljesen műszaki analfabéta, a klímákhoz nem sokat értek. Bár sztem lényegtelen, de Citroen Xsaráról van szó. Működését tekintve mi a különbség a manuális, az automata, és a digitális klíma között.

 

Hogy pontosan értsétek, mi a problémám:

 

Ha jól tudom, a manuális vagy nyomja a hideget (On), vagy nem (Off), esetleg fűtéssel lehet szabályozni, de akkor is a klíma teljes teljesítménnyel hűt és azt melegítem vissza, tehát pazarol.

 

Ha igaz, a digitális a belső hőmérsékletet méri, a beállított értékig max teljesítménnyel lehűt, utána ép csak annyira hűti a levegőt, hogy azt tartsa, tehát épp annyi energiát használ hűtéshez, amennyi kell, azaz nem pazarol.

 

Az ún. automata mit csinál? A (tekerentyűvel analóg módon) beállított hőmérsékletre visszafűti önműködően a teljesen lehűtött levegőt, tehát olyan mint a manuális, csak nem kell kapcsolgatni? Esetleg a belső hőmérsékletet figyelve vagy hűt, vagy fűt, vagy semmi, de egyfajta teljesítménnyel? Netán ugyanazt csinálja, mint a digitális, csak épp más módon?

 

Egész pontosan azt szeretném eldönteni, hogy érdemes-e hajtani az automata klímáért, vagy amellett is meg fog fagyni az asszony meg a gyerek, amíg a hideget nyomja?

 

No lehet, hogy kissé túlmagyaráztam (akkor bocsi), de mostmár mindegy. :)))

 

A segítségeteket előre is nagyon köszönöm! Hali!

Zozzantoz Creative Commons License 2006.05.10 0 0 1411
Közben képet is találtam:
Zozzantoz Creative Commons License 2006.05.10 0 0 1410
Sziasztok
2003-as nissan almerának akarok klímatisztító habot fújni. Ahol most tartok:

- a pollenszűrőt kivettem, elég rondán nézett ki, szürke az egész tele midennel.
- a pollenszűrő alatt van egy termetes ventillátor, felfelé fúj, a szűrőre.
- a szélvédő előtt bal oldalon van a beszívó nyílás? csak itt van lukacs, alatta mennek valami aluminium csövek is, ez érdekes mert épp a másik oldalon, a kesztyűtartónál van a pollenszűrő, belül.

Az a kérdés hol is kellene fújnom, hogy elérjen oda ahova kell?
Köszi
Sztív12 Creative Commons License 2006.05.10 0 0 1409
Üdv Mindenkinek!

2002-es 1,5-ös Lanosba szeretnék klímát tenni.
Van aki azt állítja, hogy a keleti autókba csak a gyári klíma építhető be. Mások azt állítják, hogy pl. izraeli utángyártott beépítésére is van lehetőség.
Hozzá tud szólni valaki a témához?
S.Zola Creative Commons License 2006.05.10 0 0 1408
Én az enyémen leszigeteltem, amúgy asszem az összes csövön volt szigetelés(bontottam vettem). Inkább a kompresszort hűtse, minthogy leadja a hideget a motortérbe. Ezzel is segíti a rendszert(alacsonyabb hőfokú anyag megy a klímahűtőbe, legalábbis ezt feltételezem..).
AZt viszont nem értem, hogy a vékony nyomócsövön miért van szigetelés, nem az volna a lényeg, hogy minél jobban hűljön?
Előzmény: cool_cat (1402)
_Wasp_ Creative Commons License 2006.05.09 0 0 1407
Sziasztok,

vettem egy 93as, 12.havi mazda mx3-ast klímával, de nem nagyon fúj hideget.

Fel lehet tölteni szerintetek (a kompresszor elindul ha bekapcsolom)
szóval: mennyibe kerül a töltés, ha semmi más probléma nincs?

Tudtok valakit pesten (lehetőleg 14ker környékén:))) ) aki ránézne, illetve töltene bele?

köcce
xmbela Creative Commons License 2006.05.08 0 0 1406

Ha számítana,akkor gyárilag is lenne rajt.

Több fajta kompresszor van.Vana melyik belül szabályozza a szállítási teljesítményt,van amelyikhez van egy lefagyásérzékelő az elpárologtatónál.

A motorfordulat kis mértékben növeli a hűtőteljesítményt.

A szárítószűrőn nyomáskapcsoló van.Tú kicsi nyomásnál nyitva van,15 bar körül indítja a nagy fokozatú ventillátort.20 bar körül leállítja a rendszert.Általában.

Elméletileg lehet.

Előzmény: cool_cat (1402)
xmbela Creative Commons License 2006.05.08 0 0 1405

A szolgáltatás minőségétől függ.A lényeg,hogy mit és hogyan csinálnak ennyi pénzért.Ha szakszerűen megcsinálják,akkor ez egy korrekt ár.

Előzmény: nnero (1401)
xmbela Creative Commons License 2006.05.08 0 0 1404
Természetesen,rá kell forrasztani rézzel(nem ónnal) egy csatlakozót.
Előzmény: Hotzippo (1400)
xmbela Creative Commons License 2006.05.08 0 0 1403

2-3A-ig jó.

Igen az.

Előzmény: bela8 (1399)
cool_cat Creative Commons License 2006.05.08 0 0 1402

Autoklimához a következő kérdéseim vannak:

 

 

Működés közben a szűrő és a hozzá kapcsolódó csövek normális hőmérsékletűek. A lefuvató szelep és a kompresszor közti (visszatérő ág) cső viszont érezhetően lehűl. Ez egy szabadon lévő fémcső, kb. 1,5 m hosszú. Érdemes-e ezt leszigetelni (hőszigetelés, csőhéj), számít-e ez valamit ?

 

Manuális klímánál hogy történik a szabályozás ? Ha bekapcsolom a klímát (csak egy ki/bekapcsológomb van és ezen kívűl a ventilátor fokozatkapcsolója) mindig megy a kompresszor. Ezen belül van szabályozás, vagy csak a hűtőradiátoron keresztül az utastérbe áramló levegő intenzításával lehet szabályozni ? A változó motorfordulatszám hogy hat a rendszerre ?

 

 

A szárítószűrőn elektromos csatlakozás is van. Ennek mi a szerepe, visszajelző funkció vagy valami más ?

 

Autóban meg lehet-e oldani jég készítését? Olyan szerkezet kéne, ami 1-1,5l vizet lefagyaszt, és jeget készít. A hűtőládák erre nem alkalmasak. Valaki tud erre megoldást ?


 

nnero Creative Commons License 2006.05.07 0 0 1401

Sziasztok ! Szeretném megkérdezni töletek, ha van köztetek autoklimás szakember, hogy a Vw-embe 800 g 134 kell. A 9000 forint sok e vagy kevés /mert kicsit sokallom/. Egyébként egri vagyok és itt a közelben mondták ezt az árat.

 

Köszönöm

Hotzippo Creative Commons License 2006.05.07 0 0 1400

Szia Béla!

 

 

Nem én szedtem ki ezt a klíma hűtőt ilyen barbár módon, szerinted javítható ?

 

A képek a klíma hűtőről:

Előzmény: xmbela (1397)
bela8 Creative Commons License 2006.05.07 0 0 1399
Még valami. Mérni éppen én is tudok, igy kérdésem, hogy mennyi lehet a normál érték?
Láma kérdés, mágnestekercs az ami a komp "kuplungját" kapcsolja?
Előzmény: bela8 (1398)
bela8 Creative Commons License 2006.05.07 0 0 1398
Köszi!
Akkor ezen irányba indulok.
Előzmény: xmbela (1397)
xmbela Creative Commons License 2006.05.06 0 0 1397

Ezt egy klímásnak is meg kell oldania.Mérj áramerősséget a kompresszorra menő vezetéken.Lehet egyszerű zárlat a vezetékrendszerben vagy a mágnestekercsben.

Előzmény: bela8 (1396)
bela8 Creative Commons License 2006.05.06 0 0 1396

Üdv Mindenkinek!

A napokban vettem egy manuális klimás Terranot, aminek nem megy a klimája. Kideritettem,  hogy a biztositék kiégett. Kicseréltem jóra, ezután a  klima   /kompresszor/ elindul, de kb. 2-3 másodperc múlva ismét kiüti a biztositékot.

Most elsőre ennyit vettem észre, kérdésem klimás szakemberhez vagy autóvillamosságihoz forduljak elsősorban.

Az autót megmértem, nem volt törve, a klima elméletileg gyári benne, kiegészitő ventillátort nem látok, csak a vizhűtőjét, amit a motor forgat.

Minden segitséget köszönök.

bela8.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!