Kedves Joe! Öntől szeretném megkérdezni, hogy a lakásomba elég lenne e egy kazán amit fával fűtenék, ha nincs gáz, ha gáz van az nem gáz, csak eléggé drága. Ritkán szeretnék csak tüzelni, de puffert nem akarok, mert nincs hozzá elég helyem. Illetve hely az lenne, de azt hallottam, hogy jobb egy sarokkád átfolyás rendszerű padlófűtéssel, mert az kondenzációs üzemmódban gazdaságosabb, ha időjáráskövető PIC-cel van összekötve, és az segítene rá a sestosra. A választ inkább az imélcímemre kérném, mert a múltkor az Sz. Pisti is ellégé fölényesen beszélt itt a múltkor velem. Tulajdonképpen mindent megvettem már, csak visszaolvasni nincs most időm, de amúgy köszi.
Sziasztok. Hátha találok itt szakértőt (biztos :) ).
Renova c24e kombikazánunk van. Egy ideje a következő hibát produkálja: Időnként kikapcsol, majd random idő múlva be lehet kapcsolni, akkor egy ideig L4-et jelez ki (utánaolvastam, ez elvileg a vezérlő verziószáma), majd működik, amíg kedve van.
"Ötlet: gázzal melegítsünk vizet a tartályba, amire alkalmazhatnék átfolyóst. Teszünk egy szivattyút, aminek a kapcsolását a tartály hőmérséklete végzi. Mondjuk 34 foknál elindítja, 60-nál meg leáll a szivattyú. Az áramolás indítja az átfolyóst, ami direktbe a tartályben lévő vizet melegíti amíg a szivattyú kergeti."
Megnezed a gazora allasat, meg a rajta levo evszamokat. Jo esellyel kb nullarol indult, es a hitelesites eveben szereltek fel. Igy ki tudod szamolni hogy kb hany m3-t hasznaltak az elozo tulajek evente.
Azert feszegetem, mert ha kijon hogy evi 100ezer volt a szamla, akkor ha az uj cucc 30%-al kevesebbet fogyaszt, akkor sem sporolsz vele csak evi 30 ezret...
Ma beszéltem ,vele,ettől nem kell tartani ,hogy ki rakja össze,mert olyan minőség ellenörzés folyik,hogy szinte semminél sem romlik el előbb...Annyit mondtak még neki olcsó húsnak híg a leve...nem nevezték meg a márkát,csak annyit mondtak amik 200-230 körül indulnak ,azok olyanok is....
Amit lefényképeztél az egy nyomáscsökkentő és biztonsági gyorselzáró egyben. A nyomásszabályzó nem lényeg, a gyorselzáró pedig lezár ha túl sok vagy túl kevés a nyomás a vezetékben.
Nemtudom mi a terved a vezetékkel , de ha mondjuk lecsökken a nyomás ez elfog zárni.
Egyszerűen ki kell csak húznod a kerek fekete műanyagot, ha már megnyitottad a főcsapot.
Üdv Mindenkinek! Előre elnézést a hosszú értekezésért, de egy összetett kérdésben kérem a véleményeteket.
Alaphelyzet:Vásároztam egy házat, aminek a fűtő, melegvíz rendszerével nem vagyok elégedett. (különben nem rinyálnék itt....:-))
Tehát a ház rendelkezik egy központi fűtéssel, ami áll rézcsövekből és acél lemezradiátorokból a hőközpont egy Totya-55. A rendszer tartalmaz egy Junkers állókazánt is, de ezt eddig nem indítottam be.(Mindkét kazán a lakótéren kívül van)
A melegvíz előállítást jelenleg egy FÉG átfolyós biztosítja a fürdőben.
A ház teteje előbb utóbb cserés lesz. (Ez később lesz érdekes)
Probléma 1: (a mellékág)
- a vegyes kazánnal folyamatos üzemben nincs semmi baj, de ha elmegyünk otthonról 3óránál hosszabb időre, akkor már nehézkes a visszafűtés.
Probléma 2:
- az átfolyós melegítő képtelen állandó hőmérsékletű vizet adni (amellett, hogy induláskor leforráz, aztán meg hideggel sokkol, ezután sem áll be, hanem egyre melegebbet ad, vagy nem fűt) A kacat javításával az utóbbi balhét meg lehetne oldani, de az első kettő miatt - forró, aztán hideg - ez a megoldás nem alkalmas melegvízhez. Tudom, hogy rengetegen használják, de szerintem kb 30% vizet azért pacsálok el, mert ez a sz.. szemét így műxik.
A Probléma 2 megoldásával kell most foglalkoznom, de gyanítom, hogy a Probléma 1-hez is kapcsolódik a megoldás.
Az elképzelésem:kidobom az átfolyós melegítőt és teszek be helyette egy gázos forróvíztárolót. (elektronyos bojler nem játszik, mert nincs vezérelt villany kötve, és egyébként sem occsó)
Viszont ilyen készülékből én találtam a Hajdú + az Ariston márkákat, és zárt égésterűből meg csak Aristont. Ezeknél meg a füstcső max 900mm hosszú. Nekem viszont a fürdő középen van, tehát a parapetes megoldás nem jó. Egy kb 1,5-2m kémény kellene felfelé. (új szerelt kémény, a meglévő téglásba nem kötök be)
Ebbe az anomáliába ütközve már azon vagyok, hogy lemondok a gázos forróvíztárolóról.
Helyette lehetne egy indirekt, ami beleillik a későbbi tervekbe, ami a tetőcsere, új tetőre napkollektor applikálással.Viszont itt jön a kérdés, hogy miből legyen melegvíz amikor nem süt a nap? (itt sem játszik a villanyos kiegészítő fűtés)
Ötlet: gázzal melegítsünk vizet a tartályba, amire alkalmazhatnék átfolyóst. Teszünk egy szivattyút, aminek a kapcsolását a tartály hőmérséklete végzi. Mondjuk 34 foknál elindítja, 60-nál meg leáll a szivattyú. Az áramolás indítja az átfolyóst, ami direktbe a tartályben lévő vizet melegíti amíg a szivattyú kergeti. (az indirekt hőcserélőjét a kollektorhoz alkalmazzuk)
Ekkor már csak a tartály elhelyezés a gond, mert legalább 120L-es kellene, de a kollektoros megoldással ugye az kevés, a gáznak mindig rá kellene seggíteni. (talán ez zavar a legkevésbé)120-as tartályt fellógatom a falra, viszont nagyobbat nem. A padlás fafödém, tehát oda sem.
Amiért a fűtésrendszert belekevertem, hogy a jelenlegi rendszert finomítandó bedobnék egy 1000-es puffertartályt. Ez áthidalná a "pár órára eltávozunk", és az "éjjel a tököm kel fel tüzelni" kérdést.
Esetleg ez a kör adhatna melegvizet télen. Természetesen amikor nem fűtök, és a nap sem süt kell egy harmadik hőforrás. Sikerült kellően zavarosan leírnom.
Én sem tudom mi köze van hozzá, de arra emlékszem 100%-ra, hogy a gázszerelő mondta hogyha elzárjuk a főcsapot, akkor ott annál a kis dobozkával kell valamit csinálni. Megnyomni, vagy meghúzni, nem tudom.