Tiszteletem a topik íróinak. Régóta olvaslak benneteket, és sok hasznos információt kaptam tőletek. Én fél éve vagyok Opel tulajdonos. 1989 Kadett GT 1.6s Sedan. Nem panaszkodhatom a kocsira, nagyon megbízható és az előző gazdái sem hanyagolták el. Azonban a fenntartása többe kerül, mint ahogy azt naivan elképzeltem. Szerelőkkel kapcsolatban is van 1-2 rossz tapasztalatom. Röviden elsorolom, mi történt velem eddig.
Megvétel után átnézetés, ékszíj, vezérműszíj, légszűrő csere, új gyertyák, fék kipucolás. Olajcsere nem kellett, mert eladás előtt volt (még tiszta volt az olaj). Ember figyelmét felhívtam, hogy fékezéskor enyhén rángat a kocsi. Válasz: a hátsó fék miatt, de azt fel kell szabályoztatni - ám legyen. (Azóta már a topikból tudom, hogy behullámosodott a tárcsa.) 1 nappal később szerelőtől büszkén haza, Üllői úton első lámpánál meglepetés, nincs fék. Pumpálásra azért mégis fogott, ütközés elmaradt, égett szag hátsó (dob)fékből. Azonnal vissza a szerelőhöz: iszonyú bocsánatkérés, a kocsi ottmarad még 1 napig. A baj oka: egyik hátsó fékhenger beállt. Ezért mindkét fékhenger csere, utána kicsit kevésbé büszkén haza.
Nyáron úgy éreztem, hogy a fék megint (vagy még mindig?) rángat. Másik szerelőnek megmutat, az szétszedi első fékeket, látjuk egyik oldalon a dugattyúk el vannak kopva. OK, dugattyúk csere, fék megjavult (?).
Pár hónappal később nyaralni készültem, de zavart valami csörgő hang a motorból. Csak akkor jött, ha már meleg volt a motor, és húzattam. Ezért irány a szerelő (második). Mondja: ez gyújtás hiba. Egész pontosan: rossz a gyújtáskábel. OK, csere. Utána próbakör, tényleg nem csörög. Igaz, még nem is volt teljesen meleg a motor. Megint megyek, ezúttal munkahelyre, de mire odaérek, már éktelenül csörög a motor. Meg se álltam, visszafordultam a műhelybe, mire odaértem, már rángatott. Mutatom nekik már kissé kétségbeesve, erre ők visszadugják az egyik gyertyasapkát, ami le volt ugorva (vagy inkább nem volt helyretéve). Ettől egyenletes lett a motor járása. Így megint elindultam, de már 1. sebességben is becsörgött. Tehát még be kellett állítani a gyújtást, hogy rendben legyen. Ezután már tényleg rendben volt. Nyaralás is király volt:)
Egyszer M7-en lejtőn kicsit megküldtem, de valaki kijött elém. Nagyot kellett fékezni, ami félelmetes volt, mert a kocsi az első féktől úgy rázkódott, mintha földútra értünk volna. Azóta kicsit jobban érezni hogy a fék rángat, meg is kellene csináltatni.
Ősszel megcsináltattam a hátsó íveket. Át voltak rohadva, de még csak kicsit látszott. Fel is polírozták az egész kasznit, tényleg szép lett. Ekkor történt az, hogy olajcserét is megcsinálták, de beleöntötték az egész 5 literes ojalat amit vettem, pedig a legelső szerelő azt mondta nekem, hogy csak 4 liter kell bele. Ezért elkezdte kinyomni az olajat a hengerfejnél, olyan lett az egész motor, amit lehánytak. A végén egy ÖMV kútnál a benzinkutas fazon leszivatta a fölösleg olajat.
És ezzel még nincs vége. Tanácsotokat kérem, hogy mit lehet kezdeni a problémáimmal:
- A motortérből alapjáraton illetve induláskor csörgő hang jön, ami nagyon zavaró. Állítólag ez a kipufogó.
- Az első lökhárítót kozmetikázni kellene, ennél a típusnál ez jellemző. Tudtok egy jó műanyagost?
neutron:
A BMW nagyon szép, ilyen lehetőség talán csak 1 van az életben. Én E30-at akartam magamnak, de lebeszéltek, mert csak utcán tudok parkolni és nem jó érzés reggel a kocsi hűlt helyét találni. Egyszer nekem is bömbim lesz!
Csak astraban van ilyen?
Nekem azért kéne, mert a Golfomon már most is ékszíj kavalkád van és szervókormányom még nincs. Hely sincs sok ezért a gyári megoldás (ami a kettes golfban van) nekem nem fér be :(
Ez jónak tünt, csak amit sikerült találni (100 ezer!) az nekem soknak tünik érte.
Neu!
Nem szabad ide irkálnom? qulturáltany is tudok viselkedni
A múltkoriban, amikor az átalakításoktól óva intettem mindenkit, még nem így beszéltél. Mégis mi borította ki a bilit???
A múltkor nem írtam le, most is csak azért merem, mert lore úton van: Nem lehet "mindenből" várat építeni. Csak arra gondolok, hogy ezt a kocsit nem erre találták ki, nem sportautó, ellentétben a Bömössel. Szóval az alkatrészek, de még a kasztni sem erre lett tervezve, sokkal inkább egy nyugis családi autónak...
GTI 16V!
Az elektromos szervószivattyút a G Astráknál vezették be, amióta kapható. Mégis minek kell? SZVSZ bontóban biztos nincs. Úgy működik, hogy van egy állandó kb 2000-es fordulatszáma, és amikor eltekered a kormányt felpörög mondjuk 4000-re. Nem egy komoly dolog, de kell hozzá a vezérlés is.
Mint azt tudós kollegám Long bácsi elmondta már korábbi hozzászólásaiban, benzinben mosd ki azt a fránya alapjárati szelepet. Hatalmas javulást hoz. Azonban ezt csak akkor tedd, ha neked olyan, mint a Bosch Motronic M1.5.2 befecskendezőn van, vagy az ehhez hasonló több pontos befecskendezőkön. Az opel szerelt Multec befecskendezőket is amik ha jól tudom központi befecskendezős kivitelben is készülnek és ott a motor a pillangószelep elfordításával ad pótlevegőt a motornak. Itt nemigen koszolódik el , ha jól tudom, mert nem áramlik át rajta a beszívott levegő.
Ha a fent említett motorod van akkor olvasd el a régebbi hozzászólásokat és kimerítő választ kapsz
Az alapjárati balhét több dolog okozhatja, amikröl mi beszéltünk azok az alábbiak:
- a légszürőház és a pillangószelep közti szakaszon lévő gumi csövön fals levegőt szív a rendszer - leszed, alaposan szemrevételez stb.
- a pillangószelepet megkerüli egy vékonyabb gumicső benne egy fém öntvény szeleppel - BOSCH felirattal - ezt kell kiszerelni és kimosni.
Én is az alapjárati problémával szenvedek (indításkor). Sajnos rövid leírásotok alapján nem tudtam pontosan felfogni, hogy mit és honnan kell leszerelni ill. tisztítani, a javításáról szóló könyv pedig pont ezeket a részeket és működésüket nem ismertette. Tudnál részletesebb leírást adni, hogy mit és hogyan kell leszerelni a tisztításhoz?
Ha szemelyesen ismered az O"rt, es bemutatod neki kulon, hogy ez az en autom, rajtam kivul mas nem viheti el, stb... akkor esetleg megbizhato...
Magneskartya, etc. duma. 100kFt, es mar ki is engedte az or az autot...
Ilyen autonal csak paranoia rulz.
A megszolalasom pedig arra vonatkozott, hogy birom milyen emberek vannak...
Van egy 2.5M-s autoja, meg van egy masik uj... amit nyilvan nem ugy vett hogy foldhozvagja ... :) Es csak arra lettem volna kivancsi, milyen auto volt a masik, ami a garazsban allt...
Nyilvan nem Suzuki Swift :)
Igen, amennyibe az atalakitas kerulne, meg annak a szervizkoltsege abbol fent lehet tartani az M5-ot....ez eddig ok, de az Astra megvan, az M5-ot meg meg kene venni, es ez a nyugom!
Az elso dolgom lesz a vedelmet megoldani (parkolohazbol eleg korulmenyes es kockazatos elhozni, mert kamera van, es csak a magnes kartyaval lehet kihozni. +Sorompo +O"r.
gabriel:
"Azert birom... vannak szegeny emberek... :) Milyen volt az a masik verda? :) "
Ez a 2 mondat nem egeszen tiszta...Leirnad kicsit erthetobben?
Ha jól vettem ki tegnap a szavaidból akkor vagy marad az astra(turbositva, 4x4, 6speed) vagy átülsz egy M5-be. ugye?
Ha így van akkor mindenképpen az M5, mert az átalakitott Astranak nem hiszem hogy kisebb lesz a szervízigénye, sem munkában sempedig forintban.
A lopástól viszont jobban kell majd félned, mert az ilyesmi autókat (sajnos) jobban szeretik elvinni, mint megvenni.
Többiek!
Szervóügyben tényleg nemtudtok segíteni? Fontos lenne...
Hat akkor vedd meg izibe :) Csak aztan vigyazz meg ne halj vele! :)
Ennyit meg lehet en is megadnek egy ilyen verdaert... :)
Azert birom... vannak szegeny emberek... :) Milyen volt az a masik verda? :)
Bar az fura hogy nincs legzsak... meg azert en magam is mennek egy probautat vele + elvinnem fuggetlen szervizbe megnezetni hogy tenyleg minden klappt-e.
Meg arra is celszeru vigyazni az ilyen verdaknal, nehogy eszebe jusson a tulajnak visszalop(at)ni! Szoval az elso 2 hetre, amig a biztositas nem elesedik, eldugni!
A klimat meg csinaltassa meg... ez elvi kerdes hogy egy ekkora luxusgepnel _minden_ legyen tokeletes. A klima kulonben telen paramentesitesre nagyon hasznos! Bar nemtudom mit kezdesz 400LE-vel a hoban... :)
A lopastol nem felek, mert ugyanaz a vedelem meglenne mint az Astranal, es ugyanugy abban az orzott, mageskartyas, soropmos, kameras parkolohazban tartanam. Amikor mashol vagyok akkor pedig a standard elektronikus vedelem mellett ugyanugy fent lenne a kormanyzar es a valto/kezifekzar (egyik sem az a bovli vacak). Sot ha ilyen autom lenne a muholdas kovetesen is gondolkoznek...
Az auto allapotat illetoen nincsenek ketsegeim, leinformaltam par helyrol, megneztem eloben (eleg alaposan) es a srac is elmondta, hogy mi az ami elromlik, es mia az ami epp nem mukodik (ebben az esetben a klima hutoventillatora nem megy mindig, de ez nem olyan nagy hiba, es telen nem is nagyon lesz ra szukseg...nomeg az astraban klima sem volt, megis elek :)
1. A BMW M5 egy iszonyat kiraly auto. Ha egyszer ilyenem lesz, es beleulok, magasrol tojok ra, hogy kivulrol kinek mi a velemenye :) Csak az autoja markajarol valakit megitelni ...
2. Bp-en szerintem vetek barmilyen jo autoval jarni (>500eFt). Gyakorlatilag amennyit er az autod, egy pillanat alatt 0 lehet belole (ellopjak), vagy 1 ev alatt a fel futomu leamortizalodik
0-ra.
3. Az ilyen "frissen felujitott, de csak neked ilyenolyan olcson odaadom" autoktol en elbol
ovakodnek. Plane egy ilyen sportgepnel. Legyen ismert (kozepes v. rossz) allapotban, akkor
nem nagyon tudnak atverni. Ellenkezo esetben kiderul hogy je, ez se lett cserelve, meg az
se, meg ez is bontott, meg az is torott...
Udv,
gabriel
PS: Tudok most egy "vadiuj" Granadat, HJS-rendszam, lakkfekete coupe, 2.3-as, funyiro-hangu motor, motor kekre festve, gazos-benzines, fullos. Nagyonallat. Ja es parduc ott figyel a motorhazteton... iszonyat jo :)
2.9M, mivel fel van ujitva az egesz, es tenyleg hibatlan allapotban van, mar megnezte eloben is,, sot anyos ulesbol ki is probaltam....eleg meggyozo volt. Most telefonalt a srac, hogy nekem 2.6-ert odaadja, mert nem tudja hova rakni telre, es nem akarja hogy ott rohadjon az udvaron (egy masik, uj auto all a garazsban).
"ja , hogy "10 eves BMW is komolyabb auto az Astramnal" , a Tiéd viszont ÚJJJJJ, és
nem egy kategória, vegyél egy Omegát 3.5 millerért na az inkább hasonló kategória!! "
En is irtam, hogy nem egy kategoria. A 3.5 milla meg szoba sem johet.
Az opelre egy fenyszoro 40e HUF...de mindegy, mert a fenyszoro nem fogyo/kopo alkatresz....engem azok erdekelnek inkabb, amiket gyakrabban kell cserrelni, ezeknek az arat neztem meg.
Azt, hogy nem vagok bele megegyszer egy ilyan motorcserebe, mrt nagyon megszivtam anyagilag. Oke, eleg jot le'p, de akkor is. Valahogy nagyon el is huzodott, meg mindig nincs meg minden aprosag. Belefaradtam ,hogy rohangalni kell alkatreszert, hogy jol mukodjon. Mosty egyebkent minden meg lesz csinalva, nem akarom hibasan eladni.
Igen, utananeztem az alkatreszaraknak, ujonnan masfel-ketszerese, vagy neha tobb, de ugyanugy mint az Opelhez, ehhez is lehet szerezni sokkal jobb aron. Raadasul ez az M5 most teljesen fel lett ujitva, uj valtoja es futomuve van. Tehat muszakilag nem lehet vele kulonosebb gondd egy darabig, ha nem vezetem allat modon.
Egyebkent meg BMW manias volram vilag eletemben, csak soha nem volt ra lehetosegem, hogy egy jo peldanyhoz jo arobn hozzajussak (oszt lehet hogy most sem lesz)
neu
ps: igy nez ki a lelkem:
http://www.hwsw.hu/kepek/cikkek/bmw/bmw-001.jpg
neu,
"Szoval nemtom mi lesz, valoszinubb hogy marad az Opel az anyagiak miatt"
nekem "fiatal" koromban a bömmös volt az álmom, nem tagadom!!
évekig güriztem érte éjt-nappallá téve, mire megtudtam venni 1990 ben.
ez egy 84 es 318i piros kétajtós volt.és akkor nagy szám volt, legalábbis nagyobb mint ma!!
alig másfél évig tudtam fenntartani, anno csak a Neményi szerviz tudta javítgatni, szervizelni.
ma Magyarországon főleg Bp. -en NEM venném meg!! azért sem , mert egy lejáratott márka
a Merdzsóval eggyütt.
ja , hogy "10 eves BMW is komolyabb auto az Astramnal" , a Tiéd viszont ÚJJJJJ, és
nem egy kategória, vegyél egy Omegát 3.5 millerért na az inkább hasonló kategória!!
csak egy baráti jótanács, NAGYON gondold meg a BMW-t.amellett , hogy tényleg hű a
nevéhez!! ezt sem tagadom.
Neu!
Lehet, hogy érzem vagy gondolom, hogy mire gondolsz, de azért ha nem bánod, mond el hogy mit tanultál belöle.De egy percig se légy szomorú:KIRÁLY AUTÓD van, és megkérdezted már, hogy mennyibe kerülnek az alkatrészek egy ilyen 10 éves M5-hőz? :o)
Azt azert nem mondanam, hogy kar volt, bar soha nem fogom visszakapni azt a penzt, meg iscsak dob valamit az aran, olyan 2,1-2,3 korul el lehetne adni (miutan bekerultek a javitott alkatreszek). Fokent tapasztalat szempontjabol volt jo, sokat tanultam belole.
agi521:
igen, kicsit belefaradtam, holgy mindig van valami nyugje, amiota megvettem. Persze ez foleg a motorcsere mitatt van.
Fokent azert gondolkozom a valtason, mert most a hetvegen szamomra teljesen vilagossa valt, hogy egy 10 eves BMW is komolyabb auto az Astramnal, bar nem is egy kategoria.
Ha osszeszamolom, hogy kb 1.5-2M lenne, mire olyan lenne az Astra, mint amilyennek elkepzeltem, akkor elgonbdolkodtato, hogy nem erdemesebb-e megvenni egy hasznalt, de hibatlan allapotu M5-ost, amibe a legzsakon kivul minden benne van, bor is, 396LE is, fedelzeti szamitogep is...
Szoval nemtom mi lesz, valoszinubb hogy marad az Opel az anyagiak miatt. Meg azert kar lenne tagadni, hogy szeretem az Astramat, mert nagyon jo kis auto, es ha epp nincs vele nyug, akkor nagyon jol megy...
szép a kis gépecske, majd bizton jövök hozzád "user manual" -ért.
ill. tanácsokért...itt az első:
-milyen benzint kell bele /95 vagy 98/ tankolni és mennyi adalékot?
-ja, és mennyit fogyaszt kb. ha elvileg jól van minden beállítva?
elnézést mindenkitől ha mostanában OFFtopicolok, de csak bennetek
bízom, iszapszemű villámosokban..
elöre is kössz
üdv
zoli
ps,
lore bizos megint rekordot dönt.. igy bringák nélkül!!! :-PP
Sziasztok,
csak egy tanács, aki még nem tudja: ha levételnél nagyot szusszant az Astra Classic tanksapkája, csak idő kérdése, mikor reped meg a tankod a vákumtól.
Nekem most. Teljesen behorpadt az alja, kb 10 literrel kevesebb fért bele. Hosszú úton voltam, s vszeg eltömődött a levegőztető.
Első ajánlat 90+áfáról szól.
Tud valaki bontott tankot Caravanhoz?
agi521!
Úgy látom ez a mi sorsunk :-) Augusztusban leptem meg asszonykámat egy ilyen egérkamionnal (nyuszibusz). Én is gyakran használom (189 cm vagyok), inkább ez törjön, mint a Zafira :-)
Ez nem másolat, ez az!!!!!!
Opel-Fiat dva bratanki :-)))))))))))