Miután mindenféle rendszámmal foglalkozó topic-kal találkoztam, de olyannal nem ami az 1990 előtt kiadott rendszámokkal, azok történetével foglalkozik, vettem a bátorságot, egy ilyent nyitni.
Arra kérem az ide írókat, az általuk feltett rendszámokkal kapcsolatban a lehető legtöbb információt, képet, évjáratot tegyék fel.
Ezek a járművek (és tábláik) feltételezem , már nyilván jóval szélesebb körnek idéznek majd fel ilyen-olyan emlékeket. A mindennapi élet megkerülhetetlen részeiként, mindenki ismerte őket. Az, hogy a buszvezetői szakma ,azon alkalmakkor, amikor az 5-10 év körüli gyermekeket a majdani pályaválasztás (minduntalan terítékre kerülő, és rendkívül idegesíő gyakorisággal ismételt !!) kérdéskörével fárasztották ,szinte mindig (except csajok) a fenti hívatás vitte a prímet, már régi közhely. A nagy gép izgalmas irányítása mellett volt még néhány szempont...
Egy sötét, hideg, januári hétfő reggelen ,szeintem semmivel sem volt undorítóbb érzése egy kisiskolásnak kora reggel kilépni a házból, a jéghideg szabadság-hegyi szélviharba ,mint bármelyik keményen dolgozó fizikai munkásnak, valamely lepukkant gyárba igyekezvén. Emlékszem, a mindig oly játékos és vad német juhászom is általában ezekben a percekben fordult a másik oldalára ,toronymagasról leszarva ami a kertben történik. ( Ezzel is erősítve az amúgy is sziklaszárd álláspontomat, hogy nagyságrendekkel jobb dolga van nálam!!!)
Ebben a szörnyű hangulatban , UV-sárga irigységgel tapadtunk az osztálytársammal a korai 260-as IKARUS vezetőfülkéjének üvegére. (Odabent a min 22 fokos kellemes meleg ,a rengeteg műszer gyönyörű ( még BMW-s szemmel is!) sötétzöld fénye, a temérdek visszajelző színkavalkádja , a befőttesgumival rögzíthető "LAPOS ZSEBTELEP"-ekkel megtuningolt SOKOL rádióból hangosan szólo BONEY M- számok,olyan hangulatot teremtettek amit jó pár szórakozóhely megirigyelne. Mindez a BEAG- hangszórók gerjedésénenek, a fordulatszámmal egyenesen emelkedő, halk vinnyogásával füszerezve. ) Néztük az utat , élvezve ,ahogy a hatalmas szélvédők előtt kavarogó, a ködlámpák által megvilágított szakadó hóesés olyan, mint valami bolygóközi utazás.
Na, meg ugye a fahrert aki utánozhatatlan lazasággal intett a szembejövő spannoknak , királyi keggyel várta meg a busz után loholó embereket (jó csajok esetén elébük is gurult!) Vagy a sportkormány (he-he!!)közepében tárolt "ROMÁNC" cigiből rágyújtott egy szálra. Ha meg nem staubolt ,csak nekiállt majszolni a az alufóliában lapuló szendvicset.
Ezek láttán az hiszem, cseppet sem meglepő hogy álalános, és egyhangú volt a nézet , hogy ennél jobb munkakörülmények , és ezeknél rajabb csávók az egész földerekségen nem léteznek!!
Bárdy Györgynek egyébként - kicsivel korábban - volt egy Wartburg 313-asa is CR-831-es rendszámmal... Sorminta a balatonszárszói Véndiófa Étterem előtt: egy Wartburg (CG-43-25), egy Moszkvics (olvashatatlan, talán német rendszám?), egy koda (CF-70-69), egy Wartburg (CM-51-28) egy Moszkvics (szintén olvashatatlan).
Üdvözletem! Az '57-es Izs 49-esembe váznyakjába a következő rendszám van ütve: HB-15-18. Azt olvastam, a HB honvédségi személyautóknak volt lefoglalva, motoroknak pedig HN volt a két betű. Van két darab 2betű-3számos karaktersor is ugyanott, gondolom ez még az '59 előtti szériából lehetnek (bár kettő? hmm)
Elképzelhető tehát, hogy (ennek ellenére) honvédségi tulajdonban volt a gép? Esetleg náluk érdemes lehet bepróbálkozni adatgyűjtés okán?
CK-54-00 745i Világoskék-met, 1981 nyarán láttam először,Szigligeten. ( Órákig nézegettem, közelről,majdnem új volt... ( Egy szó szerint gyönyörű, szőkésbarna, kora 30-as, csaj ment el vele. Utánna is sokszor láttam még 1-2 évig, de már pesten. Érdekes ,hogy mindig egyes -egyedü motorozott.) Azt hittem beszarok!!! CC-12-01 '88. nyártól,750iL E 32 Fekete.
CC-34-76 735i grafit- met ' 89-nyár körüli tábla,kocsi kb. '80-as. '90szept. Z-73-96.
Hát, ha nem is T87, de gondolom T600 is jöhet: CE 54-57, fekete. ezért a rendszámért kerestem elő egy ezer éves videókazettáról az "Autó" című '73-as magyar filmet, elég jól keni neki egy öreg francia kaszkadőr, viszonylag hosszan szerepel a filmben az autó, bár mondjuk bármilyen hosszan szerepelne, akkor is kevés lenne:)
Azt még kifelejettem, hogy minden régi táblás jármű (legalábbis számomra) ,a gyerekkor, a fiatalság,egy fontos része. 40-felé közeledvén ezek egyre távolodnak,felerősítve azt a tényt higy az élet kibaszott rövid,élvezni köll!
Emiatt is gyakran mondogatom magamban a következő versikém :
Egyszer Te is megöregSZEL , Bajban leSZEL , majd a sex-SZEL , Mehetsz te is VELOREX-SZEL , (nem baj,bírom) gyorsan kell egy 450 SZEL !!! (kízárólag 6.9 ,cirmos velúrral!!!)
THX , igyekszem! Megtisztelő ,amit írsz, de egy kicsit pontosítsunk :
Jó pár éve, (min 7-8) egyáltalán nem vagyok már BMW-mániás, (az 535 d -men meg már mi a ló f...t szeressek a régijeimhez képest ?! A kerregést ? , A teherautószagot ? A bőrülésnek álcázott linóleumot , vagy a nyomvályúkon életveszélyesen sétáló defekktűrő kerekeket ? Vagy az örökös rettegést , hogy beszarik a motor a forszírozott fajlagos teljesítmény miatt,?) pusztán bivalyerős (ez kurvajó) , jó fogyasztású ,kíváló ergononómiájú és biztonságú ,közlekedési eszköz, amely elviszi a családom A-ból B- be, osz't dá 'szvidánnyijá!! Szerelmesnek lenni ebbe már nem lehet!! Alig vált ki több érzelmet ,mint a jó házimozi ,a HI-FI, frigó ,vagy bármilyen tartós fogyasztási cikk ,ami jól teszi a dolgát . A többi (mai) prémiummárkáról még lesújtóbb a véleményem. A luxusautó-gyártás minőségi értelemben gyakorlatilag megszűnt. ( Aki most lehülyéz, caplasson el néhány szalonba, taperoljon végig egy LS 600-ast meg egy Avensisst . Egy S- Klasse-t meg egy C-t , vagy egy A8 -A3 duót. ) Kivétel nélkü a kissebb jobb. Ebben, a ma már csak méreteiben létező kategóriában szinte egy filérrel sem használnak drágább anyagokat ,mint az alsóbb szegmensben,vagy még lejjebb.
A jellegzetes bőrkabát- szag , a vastag velúszőnyeg , puha anyagok a könnyfakasztó motorhang csak szép emlék... Az igazi rendes ajtócsapódás pedig örökre az 1959-98 közt gyártott Mercedesek,és az 1972-95 között gyátott BMW-k örökös és leutánozhatatlan privilégiuma marad.
A memóriám tényleg jó, bár lehet, hogy ez csak az akkori időkre érvényes.Az elmúlt évek beli rendszámaimat pl, alig tudnám felsorolni... Na, de ennyit rólam, és nem többet. (Természetesen ,ha valaki mindenáron öntömjénező szarra vágyik, annak bármikor a rendelkezésére áll az elmeháborodott gy.f. blogja !)
Aki ide látogat ,az a táblákra és azok körülményeire KÍVÁNCSI ,úgyhogy a továbbiakban én ehhez taranám magam.
MOTOKAMI szerénykedéséhez pedig annyit fűznék hozzá, hogy én rendkívüli érdeklődéssel olvasok a akár a helyi TSZ dömperéről, a megyei tanácselnök Moszkítójárol ,a Pártbizottság Vologyájáról , vagy Béci bácsi ZÁPOR JOSKÁJÁRÓL! Hogy a Balaton parti szürke, tartalmukat a lacikonyha asztalaitól 20-30-centire elfolyató PRAGA-szippantókat ne is említsem! ( A FAROSRÓL nem szólok,mert csak elfog a düh ,hogy egy olyan köcsög országban élek,ami európa egykoron majdnem legnagyobb autóbusz-gyártójaként , egyszámjegyű állományt tud felmutatni.)
Hát igen, qualitaet izgalmassá tette ezt a topicot. Én legfeljebb a Nagylengyeli Kőolajtermelő Vállalat rendszámait jegyezhettem fel, civil ruhás rendőrrel is csak akkor találkoztam, amikor Fock elvtárs látogatást tett fatornyos falucskámban. Igaz akkor volt itt is Csajka, Volga, Pobeda, Chevrolet meg Mercedes elég, viszont a titkos állomány étkezési szokásait kifürkészni ez az egy alkalom kevés volt. Jó lenne, ha valaki a hatvanas évekből is így vágná a rendszámokat.
Ha nem tudnám biztosan, hogy nem az vagy akinek hiszlek, kapásból azt mondanám, hogy mi elég jól ismerjük egymást :-) Elég sok mindenben hasonlítasz egy szintén nagyon precíz és BMW mániás jóbarátra, még az egykori lakhely és munkakör is stimmel.
De most így este fél tízkor felhívtam a barátomat, aki nem Te vagy, és azt mondta nem az Ő fejéből és tollából származnak a írások.
Gratulálok, nagyon élvezetes és precíz! Egész mást terveztem ma estére, de leragadtam az leírásaidnál, nagyon komoly memóriád és stílusod van. Köszönöm az esti élményt és ne hagyd abba!
Be kell,hogy fejezzem,mára. Egész életemben nem írtam ennyit. Kommentet meg még soha semmilyet. (a Malév 240 kapcsán egy kevéske érintettség kapcsán majdnem..) De minekután van még egy-két story, ígérem,hogy végigcsinálom. Én sem akarom,hogy elfelejtődjenek az emlékek. Ennél a pötyögtetésnél kevés unalmasabb dolog van, de mostmár mindegy...
KS-06-99 320i 83.12 Fehér '91 tavasz,BUF-271, '99-TŐL GZH-654(?)
Itt meg kell,hogy álljak egy szóra.A fenti járnű az eklatáns példája, meddig tarthat egy jobb autó, ha nem tördelik, rendeltésszerűen használják, és nem utolsó sorban rendesen szervízelik. Ez az autó közel 25 (!!)éve ,parkol egy csendes budai utcában,
Sokszor láttam éjjel is kint - ( mindig fosok,hogy valami köcsög elviszi, már '92- körül is azon csodálkoztam,hogy még mindig azé a csókáé. Egy-két hónapos volt a darab,amikor '84 első , motorozható ,(de még hideg )napjaiban, a Simsonommal melléállva belekukkantottam,1600 Km volt benne. ) - az utcán, ráadásul mindig is kicsit koszos volt, madárszar itt-ott, mocskos felni, zsíros ablak stb. Abszolút átlagos autotartás, magyarul magasról leszarják.És így megy ez 25 ÉVE...balesetmentesen!
KV-71-47 524 TD 84.03 Ezüst, kb. '87-től Fekete. AZ ELSŐ DIESEL (assz'em)
KX-92-91 320i 84.05. Világoskék '90-től ART-115
KX-92-93 320i 84.05 Pezsgő-met.
KX-97-20 320i 84.05 Bordó-met.
GB-53-83 323i 84.08. Szürkészöld.met. Az akkor rendelhető összes extrával.bőröstül. '90- májustól ES-18-23.
GB-53-95 323i 84.08. Világoskék-met Ez is full,bör nélkül.
"Pedig imádom az ELFER-t, az utolsó autó ,ahol maradt minőség." Szép lassan beéri a BMW!!! Ha választani kellene nem biztos hogy új autóból porsche-t vennék. 65-96-ig nem vitás csak a 911!!!!!!
qualitaet: nagyon olvasmányosak a beírásaid, folytasd!!!!! :-)))))
sajnos, bővebbet nem tudok róla, én csak a nyáltócsámat hagytam mellette néhány alkalommal :( qualitaet kollégát pedig szeretném megkövetni, nem szerettem volna poéngyilkos lenni, de olyan szívhez szólóan kérte keepit... mondjuk így legalább igazoljuk egymást :) a novellát pedig abbe ne hagyd, alig várom a friss folytatásokat!
Egyet ismertem,csak( a SZLÁVY BULCSÚÉ volt, GS-91-??,fekete, .Gondoltam, hogy beteszem az ismert madarak közé,de aztán inkább mégsem tettem, nem akartam irritálni a megcupákolt vállalkozókat . '87 nyarán szúrta ezzel.
Lesz még merci -rovat is ,bkv, busz ,stb. ) Pedig imádom az ELFER-t, az utolsó autó ,ahol maradt minőség.
Bassza meg ! (bocsánat) Ezt a poént leiőttétek,persze kizárólag az én hibám! Az "egyéb" rovatban szerettem voln közölni. Hogyne tudám?! egy hölgyé volt, a nevét is tudom, ÉS ha jól emlékszem Targa volt.
'84-nyarán láttam a BC-02-98-as CSAJKÁT. Valószinűleg ez volt az egyik utolsó ilyen (ha nem a legutolsó) ,ami hivatali szolgálatban volt. Akkoriban százezer körül adták el őket. Ma én a fél karomat adnám egy olyan állapotú példányért, a német piac meg alsó hangon 40000 eurót. A cabriók értékével viszont tisztában lehettek,mert leadás után exportálták őket. Valami angol csóka volt a vevő.
Istenkém, micsoda paripa! Gyönyörű külső, belül meg a köpet "minőség", a gyomorfordító, szovjet-bűzzel karöltve.
ISMERT EMBEREK
1987 nyarán sokat keringtem (17és fél évesen még belefér) a VIII-ker Rákóczi tér (MÁDZSÁRUL: RODA) körül. Néha-néha meg is alakultam a fúvós hangszereken első osztályon , muzsikáló, a fináléra is kifinomultan koncentráló hölgyekkel. Teljesítményükben, nem kis szerepe lehetett az autóimnak, amik miatt folyton azt hitték ,hogy a fővállalkozóik feltörekvő ifjú komájával van dolguk.
Tévedtek. Itt jegyezném meg - és ezt halálosan komolyan gondolom - "CSIKÁGÓ" ide vagy oda ,ezek közül az ahhoz a bizonyos etnikumhoz tartozó leáanyok közül egynémely símán pályázhatott volna valamely Dél-amerikai, vagy karibi szépségverseny dobogós fokára. ( Természetesen csakis egy rendkívü szigorú,
minden zeg- zúgra kiterjedő tételes , KÖJÁL -fertőtlenítést igazoló okmány birtokában, amelyet a Népi Ellenőrök hitelesítettek, és a VIII- KER TANÁCS VÉGREHAJTÓ BIZOTTSÁGA egyhangúlag ,ellenszavazat nélkül jóváhagyott.)
Ezen a az erkölcsi fertőben fuldokló környéken parkolt a
DI-90-08 -as BMW 733i
Táblája '87 februári. Maga az autó szürke metál, nem volt rossz állapotban de az már látszott rajta ,hogy a "B"oldalt hallgatja.
Az évjáratát nem tudom ,(77.05-től '79.09-ig volt ez a motor kinálatban).
de az sem kizárt, hogy a ZT-s, csak átrendszámozták.Azt ugyanis kb. '80-óta töbé soha nem láttam.
Éédes Jéézus !!! Micsoda arany idők voltak ezek , amikor a gondjaim oroszlánrészét az efféle baromságok kifürkészése képezte, No ,ma már kissé más szelek fújnak...
A verda - velem ellentétben - tisztességes szándékkal ácsorgott arrafelé hisz ott volt a honállomás.
TÁTRAI TIBOR ,a TÁTRAI BAND frontembere, és akinek a profizmusa nélkül
HORVÁTH CHARLIE csak a whiskysüveget markolászhatná.
Szerintem.
BÁRDY GYÖGY színművész úr egy GK-s (1985) ,kopasz kivitelű,fehér 316 -os BMW-vel érkezett a gőzfürdőbe,ezsztendőkön át.
Szomorú emlék: A szervízi pletykák szerint ,a híres zeneszerző-trombitaművész
és énekes felesége szenvedtek halálos balesetet a KJ-98-11-es BMW 520i-vel,84-85-ben. Az autót később komplett kabincserével helyreállították.
MÉG EGY KIIGAZÍTÁS,TEGNAPRÓL:
(Pfúj, micsoda egy undoríto egy szó ez! A Kóka kezdi mindig a hazudozást ezzel a szóval. A faterjának kellett volna az utolsó pillanatban kiigazítani, amikor nem inkább a kedves mama szájába élvezett a fogantatás éjszakáján!)
ebben még én is segíthetek Neked, ZT 64-16, ez egy citromsárga "G" Coupé volt és Budapesten fordult elő, legalábbis én itt láttam a nyolcvanas évek elején :)
Gondolom,nehezen hihető, de abszolút,fejből írok,(a családit leszámítva)sok rendszám kavarog ígyhát a fejemben ,egy- két karakter lehet néha kétséges, de az emlékekek alapjában véve kristálytiszták. Előfordul,hogy valami utólag ugrik be. Egy biztos ,évtizedes dolgoka T t üríthetek az agyamból,legelább ezzel sem kell foglalkoznom többé,arról nem beszélve,hogy örökre megmarad.
BMW-táblák. Az egykori családi,saját, és ismerettségi kör beli autókon kívűl, többnyire csak azok a példányok maradtak meg az emlékezetemben, amelyek felszereltségük,kivitelük,vagy koruk,(első,utolsó,stb) miatt érdekesek voltak már régen is.
IV-58-37 520 1973.01. Piros. Tuomásom szerint a legelső E12 volt idehaza.
UB-15-25 520i 1973.03 Középkék.
UF-12-23 525 1973.06. Fehér
UN-10-65 525 1974.10 Narancs. Jobbkormányos
UY-98-79 320 1975.10 Középkék .A LEGELSŐ 3-AS .
ZB-00-12 316 75.12 Citromsárga
ZT-68-84 733i 77.09 Szürke met A LEGELSŐ 7-ES.
ZX-82-86 316 78.02. Citromsárga
PB-56-17 728 78.04 Világoszöld-met. '93-tól DNM-054, vagy 354?
PE-25-75 320/6 78.08 Pisztácia, 87-körül fehér , komplett ALPINA-optik
PI-94-28 728 78.10. Kakaó-met.
PN-98-91 728 79.05. Világoskék-met.
PZ-94-99 323i 80.03 Világoszöld-met. AZ ELSŐ ILYEN MOTORÚ,MOD.FRISSÍTETT.
TH-97-73 728i 80.12 Szürke met.
TI-36-92 320/6 81.01 Ciklámen-met.
TO-37-84 518 81.08 Fehér AZ ELSŐ E-28-as
TR-95-82 728 78.06 , tábla :81.09
TR-96-10 323i 81.09.
TR-99-44 518 81.09. Fehér
TS-94-35 316 81.11. Fehér
TV-55-72 520i 82.01. Arany-met
TZ-95-57 528i 82.03. Világoskék-met Bőrön kívűl az összes extra,sportváltó,M-spoil
KA-68-51 520i 82.05. Világoskék-met.
XX-97-38 528i 82.05.. Világoszöld-met.'85-től GK-13-92 '91-TŐL talán BZN.
KB-65-77 528i 82.07. Ciklámen- met. Szintén full, bőr nélkül
KB-65-80 520i 82.07. Arany-met.
KB-68-81 318i 82.07. Szürkészöld-met.
KB-82-74 323i 82.10 Fehér.(ekkor KE,ment,valamiértKB lett.A LEGELSŐ MAGYAR E30!
KE-03-75 318i 82.10. Piros
KE-97-02 520i 82.11. Piros
KE-97-04 520i 82.11. Sötétkék. '92 nov.-tól talán DCR?