Minden amit az újra előtérbe kerülő megújuló energiaforrások eltüzelésére alkalmas készülékekről tudni érdemes, hogyan kell kiválasztani, hol lehet kapni, hogy lehet csinálni
Költözzünk barlangba, égessük ött a tábortüzet, öljünk mamutot, együk a húsát, öltözzünk a "szőrébe", házasodáshoz meg menjünk asszonyt "lopni" a szomszéd törzshöz ! :-)))
Oszt dógozni se kell járni, meg adót fizetni....és nem is kellene aggódni, hogy eléred-é a nyögdíj korhatárt....
Szép napot kívánok! Minnél többet olvasok a fűtési rendszerekről,annál inkább úgy érzem a régi fűtési renszerek voltak a leg egyszerűbbek és a legjobbak! Nem függtek gáztól,villanytól és mindíg működőképesek voltak! Kevés volt a hibalehetőség is!!!! Tehát térjünk vissza a cserépkályhához,tömeggkályhához,hagyományos termoszifon központi fűtéshez fával tüzelve!! Bonolultabbak vannak csak JOBBAK NINCSENEK!!
Úgy gondolom magasabb hőfokú patront kell tegyek az ESBE-be.
Jejenleg 60°C-os van. A szivattyút 1. fokozatban üzemeltetve, a meggyújtástól számítva 30 perc múlva lesz meg a 80-85°C-os előremenő.
Viszont kátrány van a kazán hátső fala alján bárhogy is variálok a levegő bevezetésel.
első lépésben megpróbáltam a gyártói ajánlásnak megfelelően azt, hogy - száraz fa esetén - elegendő a primert minimálisan fix-re benyitni, és a levegő többi részét a szekunder ablakon bevezetni. A huzatszabályzó a szekundert működteti.
Ekkor a tűztér felső része fehér/galambszürke. Viszont lent a hátfal kátrányos.
Ez után a primert és a szekundert együtt mozgattam a huzatszabályzóval a kiiíndulási alapnak számító 80/20 % prim/szek levegő aránynak megfelelően.
A tűztér felső része sötétebb lett, viszont a hátfalról nem tűnt el a kátrány.
Arra gondoltam, hogy a kazán alján (jelenleg) belépő 60°C-os víz mire a kazán középső/felső régiójába ér - és felmelegszik 80-85°C-ra - addígra megszűnik a kátrányos kondenzáció.
Ebből a következtetésem az, ha eleve 75-80°C-os a rámenő, akkor teljes kazántesben meg kell szűnnie a kátrányosodásnak.
Azt még hozzátenném, hogy a jelenlegi 80-85°C-os előremenőt úgy tudom csak elérni, hogy 60°C-os patron mellett 1. fokozatban üzemeltetetm a szivattyút. Ebből kifolyólag annyi változást várok még a magasabb paraméterű patrontól, hogy nagyobb térfogatárammal tudom tölteni a puffert.
Az idén még annyit változtattam, hogy a felső harmadot is kiveszem, mert a váltókapcsoló (sestos) érzékelőjét feljebb tettem a pufi tetejére közvetlenül. Most az utolsó csepp kW-t is ki tudom szedni.
Én anno próbáltam ilyen, meg olyan kéménytisztító hasábokat. De szerintem csak egy dolog tudja igazán jól helyretenni a rendszert, mégpedig a helyes tüzelés.
A képek alapján én azt tanácsolnám neked, hogy inkább legyen "elviselhetetlen" meleg a lakásban, mint az idővel megjelenő elviselhetetlen kátrányszag, ami miatt kb a kéményt le kéne bontanod és újrarakatni.
Ha bélelt lenne a kémény, akkor kicsivel jobb helyzetben lennél, mert a saválló nem engedné, hogy az épített kéményed falára rakódjon le a sok dzsuva.
Nekem pár éve a saválló belsejéről csak úgy esett le a kátrányos lerakódás. Több vödörnyit kiszedtem egy kb 12m-es kéményből. A tégláról lehet le se tud így esni, mert bele is van szívódva valamilyen mértékben.
Fent olyan 50 fokig (de ez a következő begyújtásig lemegy 45-re is) és az alja és a közepe akár 20 fokra is lehül, hiszen Alpha2-s nyomja és az úgy képes üzemelni, hogy a radiátoron a hőlépcsőm 60/20 fok, vagyis a pufferbe 20 fokos lesz a visszatérőm.
Azért van jelenleg 180 fokon, mert próbálkozom (meg így látványos a belimo mozgása :-) ). Pár hét után ellenőrzöm a kéményt fent és megnézem, hogy nem kevés-e. Ha csúnya dolgot látok, akkor emelek, de elvileg most belimo nélkül se megy sokkal feljebb, mert a terelő lemezek nem engedik.
A puffer nem 30 fokos, mert ha megnézed felül már 60 fok felett van és ez még a ciklus eleje.
Ez a belimo nagyon szépen teszi a dolgát.Várom,hogy én is beépítsem(majd jelentkezem egy kis segítségért,ha nem baj)Hogy- hogy csak 180C-ra volt állítva a füstgáz?A pufi hőmérsékletét meddig engeded,mert itt úgy láttam 30C körüli?
Napközben melóznom kell, de este próbálok egy kis meleget eltárolni, főleg ha beáll a minusz. És persze szeretnél egy kicsit többet melegebben tárolni, de mint írod, ha kicsi a pufi, lefúj a rendszer, de persze legalább nem robban nyitott rendszer esetén.
Én nagyon elégedett vagyok ezzel a szivattyúval, amely 80-90 c fok körül tartja a kazánt. Nem vagyok műszaki zseni, de robbanómotorok esetén is ez e gazdaságos működési hőmérséklet, és a kazánvédő szivattyú tartja ezt a működési hőmérsékletet.
Azért van a Laddomat, persze ha már megtelt a pufferja akkor már csak nem tűzel tovább. Biztos kitapasztalta mennyi tűzelő kell ahoz, hogy elég legyen. Ha meg kicsit sok nálam például bekapcsol a fűtés a szoba termosztát tól függetlenül. Úgy, hogy kizárt a felforralás. Ezért jó ha minnél nagyobb a pufferunk.
Sziasztok! Vegyes tüzelésű kazán beépítését végezzük a gáz kiiktatása végett. A 26Kw-os Buderus kazánt 22-es réz csővel csatlakoztattuk a 800L-es puffer hoz. Beiktattunk a körbe egy VTC511-es kazánvédő szelepet, a kondenzáció elkerülése végett. A kérdésem az lenne, hogy a 22-es előremenőből mekkora csővel csatlakozzak le a védőszelephez? Vagy mi a helyes megoldás? Köszönöm a véleményeteket.
2012 január végén, február elején volt igen hideg. Ebben az időszakban kb 5-6 bálát tüzeltem naponta. ennyi bálának kb 30 liter hamuja van. Nálam tökéletes az égés, a hamu szürke, sőt a szalma úgy izzik mint a láva, a hamuban vannak öklömnyi kemény megkövesült részek.
Hozzáteszem van egy fél ipari Schiedel kéményem 30 cm-es átmérővel, 8.5 m-es magassággal, amit begyujtáskor 75%-on később 45%-on használok. Egy picit túlméretezett, de inkább nyitom-zárom, mint ventillátorral fújatom. Ha totál nyitva van a szalma úgy ég, mintha lángszóróval nyomatnád. Persze ehhez száraz szalma kell.
Átmeneti időszakban szalmával két naponta gyujtok be, a putfiban tárol meleg elég kettő napra, pedig szeretjük a 23 C fokot.
A laddomat egyébként nagyon jól szabályoz, 80-90 fok körül tartja a kazánt. Nem ezzel kerseskedem, mivel sok jót olvastam róla, a csehektől vásároltam 4 évvel ezelőtt.
Egyetlen egyszer fújattam le kb 150 liter vizet, amikor túlfűtöttem a rendszert, de akkor sem robbant, csak a kazánházban állt a víz:(
Ránézésre és a leírás alapján ez egy olyan átalakító lehet, mint ami a hűtő boxomhoz van. Váltókapcsolóval választhatunk, hogy a hűtődobozt az autó aksijáról használjuk, vagy 220-ról.Lehet ez?